بازدید 17618
۴
«تابناک» منتشر می‌کند؛

جزئیات هزینه‌های سی و دومین تا سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

ای کاش مسئولان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، مستندات و لیست هزینه‌های صورت پذیرفته در این دوره از جشنواره منتشر می‌کردند تا دریابیم چگونه جشنواره فجر تا این میزان کم هزینه بوده و بدین ترتیب دبیران پیشین جشنواره فیلم فجر نیز درمی‌یافتند که راز این سطح صرفه‌جویی در کدام ناحیه از این رویداد نهفته است
کد خبر: ۷۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 19 March 2018

جزئیات هزینه‌های سی و دومین تا سی و ششمین جشنواره فیلم فجرسازمان سینمایی هزینه سی و دومین و سی و سومین جشنواره فیلم فجر با مدیریت علیرضا رضاداد، مشاور این سازمان را نیز اعلام کرد تا بدین ترتیب، هزینه اندک برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اسباب شگفتی شود و بیش از پیش این پرسش پیش آید که آیا واقعاً ممکن است جشنواره سی و ششم تا این حد کم هزینه بوده باشد و باید به رقم‌ها که جزئیات هزینه کردشان منتشر نشده، تکیه کرد؟

به گزارش «تابناک»؛ مسئولان سازمان سینمایی وعده داده بودند، هزینه‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پس از برگزاری اعلام خواهد شد و در همین راستا، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری هزینه‌های جشنواره فیلم فجر در بخش ملی را 46395826000 ریال، معادل چهار میلیارد و ششصد و سی و نه میلیون و پانصد و هشتاد و دو هزار و ششصد تومان اعلام کرد.

این رقم اسباب شگفتی ناظران را در پی داشت، چون به جز کاهش شمار فیلم‌های به نمایش درآمده، بخش بزرگ هزینه‌ها همچون دوره گذشته پابرجا بود. در این دوره از جشنواره، علاوه بر برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، هزینه مواد تبلیغاتی (کاتالوگ، پوسترها و...)، هزینه DCP فیلم‌ها برای جشنواره نیز توسط دبیرخانه جشنواره تأیید شده بود. همچنین هزینه‌های پذیرایی صرفاً برای وعده ناهار حذف شده بود و نزدیک 800 خبرنگار و منتقد در سینماملت علاوه بر پذیرایی روزانه، شام صرف کردند.

جزئیات هزینه‌های سی و دومین تا سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به نظر می‌رسد، حتی اگر نیمی از این خبرنگاران از امکانات پذیرایی جشنواره فیلم فجر استفاده کرده باشند، صرفاً هزینه پذیرایی از ایشان به همراه سایر هزینه‌های برگزاری مراسم -صرفاً در سینماملت- بیش از چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان باشد. اکنون اگر به این هزینه‌های پذیرایی، سایر هزینه‌های فوق الاشاره به همراه هزینه‌های برگزاری جشنواره در سینماهای میزبان هنرمندان در باغ کتاب را نیز بیفزایید، در می‌یابید که علم ریاضی در توجیه رقم 4.6 میلیارد به عنوان هزینه جشنواره فیلم فجر تا چه حد ناتوان است!

ای کاش مسئولان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، مستندات و لیست هزینه‌های صورت پذیرفته در این دوره از جشنواره را منتشر می‌کردند تا دریابیم چگونه جشنواره فجر تا این میزان کم هزینه بوده و بدین ترتیب دبیران پیشین جشنواره فیلم فجر نیز درمی‌یافتند که راز این سطح صرفه‌جویی در کدام ناحیه از این رویداد نهفته است! آنچه باعث ابهام بیشتر شده، لیست هزینه‌های جشنواره در دوره‌های پیشین است که چندین برابر این دوره بوده است.

مهدی خرم دل دبیر فرهنگی «تابناک» پیش از این از طریق سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از مسئولان سازمان سینمایی درخواست کرده بود لیست هزینه‌های مربوط به سی و دومین و سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شود که پس از وعده رئیس سازمان سینمایی در نشست خبری پایان سال 1396، خوشبختانه این اتفاق رخ داد و در اتفاق مثبت و قابل تقدیر شاهد شفاف سازی مسئولان سازمان سینمایی بودیم؛ هرچند انتظار می‌رفت این اطلاع رسانی به همراه مستندات باشد.

بنابراین، آن گونه که سازمان سینمایی به «تابناک» اعلام کرد، هزینه‌های مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر بر اساس اسناد موجود بالغ بر 80168774187 ریال معادل هشت میلیارد و شانزده میلیون و هشتصد و هفتاد و هفت هزار و چهارصد و هجده تومان برای دو بخش ملی و بین المللی که همزمان برگزار شد، است.

همچنین هزینه‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر که بخش ملی آن در بهمن 1393 و بخش بین الملل آن جداگانه در اردیبهشت 1394 برگزار گردید، با احتساب هزینه های نشست مجمع مدیران ارشد کشورهای اسلامی و منطقه که در حاشیه بخش بین الملل جشنواره در اردیبهشت 1394 تشکیل شد، بالغ بر 119091950812 معادل یازده میلیارد و نهصد و نه میلیون صد و نود پنج هزار و هشتصد و دوازده تومان اعلام شد.

هزینه‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام نشده اما سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش ملی و جهانی، بیش از 19 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است. بر اساس این اطلاعات رقم دقیق بودجه و هزینه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش ملی ۱۱۶۷۱۴۹۹۹۷۳۲ ریال، معادل یازده میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۷۳تومان بوده و هزینه و بودجه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش جهانی نیز ۸۴۲۵۷۱۳۹۴۳۷ ریال، معادل ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۴۳ تومان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چه پولایی رو میخورند. چه بخور بخوریه. من حالا فهمیدم چرا بعضیا اینقدر سینما واسشون مهمه و در پشت کلمه فرهنگ علمشو به شینه میزنند. پس نکنه خبرایی هست.
حیف پول

این همه مردم تو فلاکت و بدبختی تاسف باره پول و کجاها به هدر میدن

تابناک بچاپ لطفا
خرجای الکی...
دریغ از راه دور و خرج بسیار.........هیاهوی بسیار برای هیچچچچچچچچچچ.....!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر