بازدید 3521

معلمان آمریکایی برای استفاده از سلاح دوره می‌بینند

کد خبر: ۷۸۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶ 12 March 2018
کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که در نظر دارد با همکاری دولت های ایالتی، دوره های آموزش استفاده از سلاح برای معلمان و کادر داوطلب مدارس تدارک ببیند.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، دولت ترامپ اعلام کرده است که خود لایحه‌ای قانونی درخصوص قوانین فروش و حمل اسلحه ارائه نمی‌دهد، اما از طرح‌های ارائه شده در کنگره آمریکا برای تشدید نظارت بر خریداران حمایت می‌کند.
 
همچنین بزودی کمیسیونی به ریاست «بتسی دِوُس» وزیر آموزش آمریکا برای بررسی راه‌های جلوگیری از تکرار حوادث مسلحانه در مدارس این کشور تشکیل خواهد شد؛ موضوعی که به یکی از دغدغه‌های جامعه امروز آمریکا بدل شده است.

طرح پیشنهادی دولت ترامپ در عین حال به یکی از خواسته‌های مهم والدین و اتحادیه‌های آموزشی که همان افزایش حداقل سن مجاز برای خرید اسلحه، از 18 به 21 سال است، توجهی نشان نداده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید که واشنگتن پست به نام او اشاره نکرده، روز یکشنبه گفت که تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع فعلا به فرمانداری‌ها سپرده شده است و قرار است کمیسیون یاد شده آن را بررسی کند.

در پی حمله مسلحانه اخیر یک دانش‌آموز اخراجی به مدرسه‌ای در ایالت فلوریدا، قوانین مربوط به مالکیت و فروش سلاح بار دیگر توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است.

این قوانین برای سالیان طولانی محل اختلاف های جدی میان احزاب آمریکایی و عموما مورد حمایت نمایندگان جمهوریخواه بوده است.

در حادثه مشابه دیگری که در ماه نوامبر (آبان) روی داد، مهاجمی مسلح با تیراندازی کور به سمت افراد حاضر در کلیسایی در ایالت تگزاس آمریکا، 26 نفر از جمله چند کودک را کشت و 20 تن دیگر را زخمی کرد.

چند هفته پیش از آن هم فردی از هتلی در نزدیکی محل برگزاری یک کنسرت خارج از سالن در شهر لاس‌وگاس، به سوی مردم اقدام به تیراندازی کرده بود که در جریان آن، 58 تن کشته و صدها نفر زخمی شده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان