بازدید 10960
انتقاد از قوه اجرایی کشور و حتی تخریب توسط رقیب طبیعت سیاست است؛

چرا دولتمردان اینقدر عصبانی هستند؟!

بدون شک، عصبانیت رئیس جمهور، معاون اول، سخنگو و سایر ارکان دولت، نه تنها دردی از مردم و جامعه دوا نخواهد کرد، بلکه بازی در زمینی است که مورد انتظار تخریبگران اقدامات دولت است، البته ما طرفدار تخریب دولت نیستیم، چون تخریب چهره دولت به معنای تخریب نظام است، ولی اعتقاد داریم که دولتمردان باید با صبر و بردباری بیشتر در مقابل منتقدان و حتی تخریبگران ظاهر شوند.
کد خبر: ۷۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 08 March 2018

در روزها و هفته اخیر، برخی جملات و کلمات از زبان دولتمردان علیه تخریب کنندگان دولت و حتی منتقدان شنیده شده است که نشان از عصبانیت آنها دارد؛ جملاتی که توسط «حسن روحانی» رئیس جمهور، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور و «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه علیه تخریبگران و منتقدان قوه مجریه به کار رفت، نه بجا و نه شایسته بود، چراکه یکی از اصلی ترین شاخصه های دولتمردی خویشتن داری و صبوری است.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهور در تازه ترین سخنانش در مجمع سالیانه بانک مرکزی با بیان اینکه ما امروز به تورم ‌تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، گفت: «بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این ‌دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر ‌مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن ‌به امید یک ملت به اعتماد مردم است».‌

کم عقل خواندن منتقدان شایسته رئیس‌جمهور نیست

هرچند «حسن روحانی» تلاش برای صدمه دیدن دستاورد «تک رقمی» شدن ‌تورم را «از روی کم‌عقلی» و «مبارزه» با دولت را «بر مبنای کمبود عقل» خوانده است و خواسته ‌بگوید، دستاوردی مانند تک رقمی شدن نرخ تورم برای کل کشور و جامعه است و معنایی ندارد کسی به خاطر مخالفت با ‌دولت فعلی به آن آسیب برساند، این دلیل نمی شود لحن سخن گفتن او را تقبیح نکنیم و آن را از روی عصبانیت نخوانیم، چون استفاده از واژه «کم ‌عقل» برای مخالفان دولت و یا منتقدانش، در شأن جایگاه ریاست جمهوری نیست.‌

جهانگیری: برادر من می‌دانی رکود یعنی چه؟!

روز گذشته هم معاون اول با بیان اینکه من راجع به دوره بد کشور خیلی صحبت کرده‌ام، بیان کرد: از مقطعی به من توصیه به سکوت کردند و من هم گفتم چشم، ولی الان سر تا ذیل حکومت را به بحث گرفته و می گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود. وقتی نگذاشتید اقدامات او گفته شود الان باید به این حرف‌ها جواب بدهید البته اگر لازم باشد من موتور را مجدد روشن می کنم.

چرا دولتمردان اینقدر عصبانی هستند؟!

وی در ادامه افزود: وقتی رشد اقتصادی منفی 7درصد بود، می گفتند، دوره خوبی بود. الان که رشد اقتصادی به 6 درصد رسیده می گویند رکود است. برادر عزیز می دانید رکود یعنی چه؟ یک بار رکود را برای مردم تعریف کنید.

جهانگیری ادامه داد: اگر گفته شود این اقدامات توسط دولت انجام شده است، اما به اقدامات بیشتری نیاز است، ما این را قبول داریم. درست است ما بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، ولی هنوز افراد بیکار زیاد داریم. کارهای بزرگی انجام شده که نباید ‌آنها کوچک جلوه داد. اشتباه می کنند که دولت را ناکارآمد جلوه می دهند و به آمریکا که می خواهد بگوید نظام ناکارامد است هم صحبت می شوند. شاخص‌های اقدامات دولت که مشخص است.

حمله تند نوبخت به «رسانه لجن پراکنِ انقلاب‌نمای زبان دراز!»

از سوی دیگر «محمدباقر نوبخت» در نشست خبری خود با اهالی رسانه، با بیان اینکه مرکز آمار، مرکز رسمی است و هرکس سؤالی دارد باید بیاید و از آنان بپرسد، گفت: به نظرم این قابل پیگیری است که رسانه‌ای بیاید و در آمار رسمی نظام که صرفاً آمار دولت هم نیست، تشکیک ‌کند و البته این رسانه که می گویم و از آن نام نمی برم که زبان انقلابی بودن از آن رسانه خیلی درازه که از دهانشان هم بیرونه!، عادت به سیاه نمایی و تیره و تار نشان دادن اوضاع کشور و لجن پراکنی دارد که من حتی میلی به پرداختن به این رسانه و کارهایی که کرده ندارم و وقت این جلسه را به آن اختصاص نمی‌دهم.

طبیعی است که طبیعت و ذات سیاست همین است که عده ای طرفدار یک جناح و افرادی خاص باشند و عده ای دیگر طرفدار جناح و افرادی دیگر. بخشی از این هیاهوها هم در دولت های مختلف بر همین مبناست که عده ای منتقد و مخالف دولت حاکم هستند و طبیعی است که انتقاد می کنند و حتی ممکن است در برخی اوقات اقدامات مثبت و شایسته را هم زیر سؤال ببرند تا بتوانند نانی بر تنور سیاست خود بچسبانند.

توصیه‌ای به دولتمردان؛ صبور باشید

اینکه دولتمردان ما با انتقاد و تخریب این گونه گلایه مند بشوند و زبان به اهانت به طرف مقابل باز کنند، قطعا صحیح و پذیرفته نیست، چون یک دولتمرد باید در وهله نخست، یکی از شاخصه هایش تأمل و بردباری و ایستادگی در برابر سختی ها و درشتی های کلام و اقدامات باشد.

با دست فرمان فعلی که روحانی و برخی چهره های شاخص دولتش در پیش گرفته اند، باید شاهد جنگ و جدال های لفظی بیشتر بر سر عملکرد دولت و انتقاد و تخریب طرف مقابلش باشیم؛ در حالی که تمرکز دولتمردان باید بر پیشبرد اقدامات صحیح و اصولی شان باشد و برخی اوقات از انتقاد و تخریب طرف مقابل بگذرند تا بتوانند کار را به گونه ای که به صلاح مردم است پیش ببرند.

بدون شک، عصبانیت رئیس جمهور، معاون اول، سخنگو و سایر ارکان دولت، نه تنها دردی از مردم و جامعه دوا نخواهد کرد، بلکه بازی در زمینی است که مورد انتظار تخریبگران اقدامات دولت است. البته ما طرفدار تخریب دولت نیستیم، چون تخریب چهره دولت به معنای تخریب نظام است، اما اعتقاد داریم که دولتمردان باید با صبر و بردباری بیشتر در مقابل منتقدان و حتی تخریبگران ظاهر شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۵۰
یکی از اصول اولیه سیاست فرافکنی ،عصبانیت و ارجاع مشکلات به مسائل دیگه هستش.
برای این که در یک دوره ای انقدر ندانم کاری و اشتباه شده که به این زودی ها نمی شود آن را درمان کرد . متوجهی ؟ معجزه امکان ندارد برادر من . حرف هم بزنند انگ ضد انقلاب و ضد همه چیز به آن ها زده می شود .
علیرغم اینکه مخالف رفتارهای ناشی از عصبانیت دولت هستم، اما بهش کاملا حق میدم. حقیقتا برخی از افراد و رسانه ها بدور از انصاف و واقعیت و بدون در نظر گرفتن مصالح مردم،به شدت در حال تخریب دولت هستند. کافیه یه نگاه به تیتر اول روزنامه تخریب چی " کیهان" بندازید. عزمش رو جزم کرده تا به هر نحو ممکن دولت رو بکوبه و هیچکس هم جلوی ایشان رو نمیگیره. واضحه که ایشون نماینده یک "اقلیت پرزور "هستند. به نظر من هر کس دیگه ای هم وقتی چنین تخریبی علیهش صورت بگیره، بسیار عصبانی خواهد شد. به هر حال صبر هر انسانی هم حدی داره. قصد دفاع از عملکرد دولت رو ندارم. اما اگر این دولت هزارتا کار خوب هم انجام بده، باز کیهان میره سراغ همون یه دونه کار اشتباه و تا تخریب نکنه، ول نمیکنه!
چون می خواهند سرپوش بگذارند رو خرابکاری هاشون
چون خرشون از پل گذشته، چون دیگه با مردم فعلا تا سال ۱۴۰۰ کاری ندارن ، مردم هم که براحتی فرموش می کنن.؟!
می بخشید ها زمان احمدی نژاد کسی جرأت نُطُق کشیدن نداشت . مثل این که یادتون رفته احمدی نژاد را خدا فرستاده بود .
سنگ بر ندارند ما به فحش راضی هستیم
شما چرا گذشته خوذتو یادت رفته تابنک جون ...اگه عصبانی نیستی چاپ کن
آفرین، طبیعت سیاست و ذات انسان در کل دنیا رقابت ، سیاسی بازی و گیر دادن است.
در کدام کشور پیشرفته دنیا رئیس جمهور تحت انتقاد نیست؟؟
این قضیه مختص دولتمردان (یعنی زیر مجموعه رییس جمهور) نیست کلا در کشور ما مسئولین انتقاد پذیر نیستند . انتقاد از بعضی مسئولین که کلا غیر قانونیه و معادل با انتقاد از خدا و پیامبران و ائمه است !!!! انتقاد از بعضی دیگه که سریع بگیر و ببند و بازداشت و اتهام مسلسل وار داره و چند پرونده برای آدم درست می شه و ممکنه آدم از شدت پشیمانی با پیراهنش در هنگام بازداشت خودکشی کنه !!! خب تنها جایی که مجازه فقط ازش انتقاد بشه دولته، دولت هم که می دونه هیچکس در کشور ما به انتقادات پاسخی نمی ده طبیعیه که عصبانی می شه که چرا ازش انتقاد می شه........
شما یه سر به رسانه های یه جریان خاص بزنید ببینید چه خبره واقعا غیر از توهین دروغ تهمت و تخریب دولت چیز دیگه ای مشاهده نمیکنید .واقعا دلیل این همه دشمنی و ستیز چیست؟؟مگه دولت با رای مردم انتخاب نشده ؟این رسانه ها به گونه ای هیاهو وجنگ روانی راه انذاختن که گویا تمام 24 میلیون نفری که به روحانی رای داده اند پشیمانند و مرتب بر طبل دشمنی با دولت متتخب مردم میکوبند اما خوشبختانه این تلاشها نتیجه ای نخواهد داشت چرا که مردم به اگاهی کافی رسیده اند .
معلومه دیگه وقتی همه چیز میشه برجام جونشون بهتر از این نمیشه.
برجام جونشون توسط ترامپ ضربه فنی شده است.
شما خودت نبين
سايتاي خبري ديگه رو ببين ... كلا همش تخريب دولت همه چي ول كردن از الان دارن بذر انتخابات بعدي ميكارن

من خودم نقد خيلي قبول دارم اما نه اينطور مسلسل وار !!!
متوجه نمی شوم منظور نویسنده مقاله از صبور بودن چیست؟ آیا منظور نگارنده از صبوری فقط بخشی از حکومت می باشد و ایشان می توانند تعیین کنند چه کسانی باید صبور باشند و چه کسانی نه؟! اگر این میزان انتقاد از دولت از بخش دیگر باشد آیا نویسنده باز هم همین رویه ای را که به دولت پیشنهاد داده را ادامه می دهد؟ کمی هم واقع بین باشید!!
باتشکر
آهان ببخشید که سیمای میلی چهل سال است ارث پدری یک جناح خاص است و هر آنچه که بخواهد می گوید و با نامردی جناح مقابل را می کوبد . ببخشید که رییس جمهور اسبق به زمین و زمان توهین می کند و آزادانه زندگی می کند و بقیه در حصر هستند . بزرگواری کرده و قصور دولت را ببخشید !!!
چون خراب کردن و تنها دست اوردشون یعنی برجام هم روی هوا رفته
چون بخاطرعملکردبدشان شاهدریزش شدیدطرفدارانشان هستند !
بخاطر اینکه دست و پای دولت را بسته اند و می گویند بدو مخالفین دولت قبلا امتحان خود را پس داده اند و ای شرایط حاصل کار آنها است وقتی آقای احمدی نژاد پیشنهاد می دهد که دولت کنار برود چرا نباید آقای روحانی عصبانی نشود و نگوید اینها کم عقل هستند ۲۰۰۰۰میلیارد تومان پول مردم را دولت مجبور شد از سر ناچاری به سپرده گذاران موسسات پرداخت کند حالا همانها که این وضعیت را درست کردهاند به دولت می گویند برو کنار این نهایت بی انصافی است تازه معلوم هم نمی کنند که این پول به حیب چه کسانی رفت یا آنها که در قضیه برجام کارشکنی کردند که روزی حتما باید پاسخگو باشند بهر حال اگر فشار ها بر دولت بیشتر شد مطمن باشید که اسراری را دولت فاش خواهد کرد که هرگز بنفع مخالفان نخواهد بود البته من قبول دارم دولت باید در مقابل مخالفان صبور و در مقابل تخریب گران باشدت جواب دهد اوضاع فعلی کشور را اینها به اینجا رسانده اند
تخریب چیه سرمایه های مارو برگردونید.
چرا؟ برای اینکه رسما و علنا دولت در سایه براشون تشکیل شده است! فقط یه نگاهی به صدا سیما بیندازید! رییس جمهور یک خط حرف می زند..ده ها تریبون در نمازجمعه علیه حرفش سخنرانی می کنند! رییس جمهور یه وعده می دهد، فلان نهاد و یا فلان قوه فردایش طوری عمل می کند که مثلا به مردم بفهماند همه چیز در دست ماست و رییس جمهور کاره ای نیست!.... فقط یک نگاه به اخبار مسائل بین المللی صدا و سیما بیندازید. در هر موردی یک مصاحبه با وزیر امور خارجه مملکت می کنند، دقیقا بعدش مصاحبه همان سوال رو از دکتر علی اکبر ولایتی می کنند!! مگر مملکت چند رییس جمهور؟ چند وزیر دارد!؟ چرا همه بسیج شده اند غرق شدن دولت را ببینند!؟ بقول رییس جمهور یادشون رفته خودشون هم سوار همین کشتی هستند!
رئیس جمهور محترم : فقط کاش به شما رای نمی دادم.
یادش بخیر. سال ۹۲ چقد اقای روحانی حرف های قشنگ قشنگ تو مناظره ها میزد در مورد انتقاد پذیری و عذرخواهی مردم..همش دود شد رفت هوا
خودت چی فکر می کنی تابناک ؟ تو بودی عصبانی می شدی یا نه ؟
همیشه اصولگرا ها میان کار رو خراب می کنند ، اصلاح طلب ها باید بیان جمعش کنند . تو بودی عصبانی نمی شدی ؟
با سلام، بنده یکی از دلایل این موضوع را عرض میکنم، در دو دولت عدالت محور احمدی نژاد که حجم فسادها و رانت ها در تاریخ ایران بی سابقه بوده اکثر مسولان، علما، نشریات سکوت کردند و چه بسا پشتیبانی، ولی به این دولت که رسید همه معترض، اعتراض عادی و به رسمیت شناخته شد، گویی تا 6 سال پیش مشکلی نبوده و ایران به یکباره در مشکلات و عوارص ناشی از تحریمها قرار گرفته!!! راستی بالاترین درامد تاریخی در دولت عدالت محور(حدود 700 میلیارد دلار) چه شد؟؟؟!!!
قدیما وقتی‌ دعوا میشد، یه عده از یک طرف، مثلا طرفِ مقابل، میرفتن جلویِ هر دو طرف رو بگیرن که مثلا دعوا نکنند. دستِ پایِ هر دو طرف رو میگرفتن که به هم مشت لگد نپرونن. غافل از این که، اونی‌ رو که طرفدارش بودن شل تر میگرفتن و اونیم که قرار بود کتک بخورِ محکم تر. اینطوری اونی‌ که قرار بود کتک بخورِ بیشتر کتک میخورد. فیلمِ " اجاره نشین ها" هارو دیدین دیگه؟ اونجایی که ۲ تا بنگاه دارا دعواشون می‌شه ؟
حالا حکایتِ این مقاله شماست.


آخه با این مقاله هایی که پشت سر هم ردیف می‌کنید و پشت سر هم میتوپید، دمه خروس رو باور کنیم یا ... ؟

زورتون میرسه طرفِ مقابل رو میزنید. خوب بزنید. اما دیگه فکر نکنید به روش‌های ۴۰ سال پیش میتونید همرو با خودتون همراه کنید. مقاله‌ها و کار کردنتونم مثل خودتون پیر و قدیمی‌ شده. اما نسلِ جدید تو راهه ...
تعجبی نداره، ادبیات کارگزارانی همیشه همینطور بوده و خواهد بود.
آقا کشور مگه فقط قوه مجریه است. در مورد همه ی قوا و ارکان حکومت بنویسید از جمله قوه ی مجریه البته.
دولت تا حدودی حق دارد. برخی رسانه ها مانند کیهان، فارس، رجا نیوز، عبرت های عاشورا نماز جمعه، دارند سیاه نمایی و تخریب می کنند...... مثلا عراقچی یا سیف یک حرفی را در لندن یا در برابر یک مقام غربی در انتقاد از بدعهدی طرف مقابل زده است. خب این حرف در برابر دشمن زده شده است و هدف چانه زنی و گرفتن امتیاز بیشتر هست. بعد این رسانه ها می آیند اینها را علیه خودشان استفاده می کنند. در صورتیکه این که در مذاکره با طرف مقابل نقاط ضعف برجسته شود و نقاط قوت کتمان شود، هنر چانه زنی است.
به نوعی حاشیه سازی از جانب خود دولت فخیمه است و نوع گویش و واکنش دولت مردان نشان از یه هماهنگی هم داره. بالاخره باید دید حاشیه سازی الان به نفع کدوم جناحه. وقتی آقای روحانی که وعده 950 هزار شغل رو اونم روزهای آخر داد.اونم در حالی که تو مناظره قبل اون وعده را از جانب رئیسی و قالیباف رد کرد و جهانگیری منبع این ایجاد شغل رو مورد تمسخر و تشکیک قرار داد...بدیهی تو وانفسايي بیکاری و عملی نشدن وعده ها باید حواس مردم رو پرت حواشی کرد. مطالبات رو نادیده گرفت و خود رو عقل کل و کل عقل دونست.
علی برکت الله
تابناک هم گزنشي نظرات رو ميذاره
من موتور را مجدد روشن می کنم.

ایول اینو خوب اومدی
موتورو روشن کن ما هم پشتت میایم جهانگیر جان
درست است که دولت مردان باید نهایت خویشتن داری را داشته باشند. اما خیلی وقت ها سیاه نمایی و تخریب توسط بعضی ها که خودشان را نماینده دین و اخلاق می دانند آنقدر ناجوانمردانه و مخرب است که بیم آن می رود که مردم را رو در روی هم قرار دهند. چقدر دروغ و تخریب؟ همانهایی که در زمان احمدی نژاد تمامی کارهای آن دولت را یکجا و چشم بسته تمجید و تشویق می کردند، الان تمامی کارهای این دولت را یکجا تقبیح و تخریب می کنند. متأسفانه بعضی از اینها دارای روزنامه ها و رسانه هستند و ازادانه هر راست و دروغی را در آنها به نمایش می گذارند. اینها مدام در حال تحریک کردن مردم هستند و فکر می کنند که اگر دولت را از چشم مردم بیندازند مردم به آنها رجوع خواهند کرد. اما نمی دانند که در صورت دامن زدن به این بدبینی در مردم، آنها به کل نظام بدبین می شوند و دیگه جناح راست و چپ و میانه نمی شناسند!
تابی یه کم انصاف داشته باشی خوب است.بهر حال تا حد ممنوع التصویری عصابی نیستتد.
چون جنگ قدرت وارد مرحله جدیدی شده حتما پشت پرده خبرهایی هست
ما مردم عادی که مدعی ناکارایی های دولتیم حرف نمیزنیم
مشتی انسان ولایت معاش خوش رقص شگفت رفتار نه برای مشکلات واقعی که برای گل افشونی چند دخترک برای مذاکره برای رفتارهای معقولانه برای کاهش تشنج های بین المللی ....گریبان چاک می کنند هر که باشد هر انسانی خونش به جوش می آید
متاسفانه مسئولان بالای حاکمیت یا در خوابند یا خود را به خواب زده اند و از اوضاع وخیم ملت بیخبرند
تورم 40% درصدی رو میگه تک رقمی!
ﻋﺼﺒﺎﻧﻴﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻙ اﺳﺖ. ﺑﻠﻪ اﻧﺘﻘﺎﺩ اﺯ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻫﺮ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺩﻣﻜﺮاﺗﻲ اﺳﺖ ﻭﻟﻲ اﻳﻦ اﻧﺘﻘﺎﺩاﺕ اﺯ ﻃﺮﻑ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻆﺮاﻥ, ﻓﻌﺎﻟﻴﻦ ﺳﻴﺎﺳﻲ و اﺣﺰاﺏ و ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺴﺘﻨﺪ اﺭاﻳﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ و ﺩﻭﻟﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﺗﺮﺱ و ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺘﻲ ﺟﻮاﺏﻣﺴﺘﻨﺪ ﻣﻴﺪﻫﺪ.
اﻧﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ اﻣﺎ ﺗﻮﺳﻄ کسانی ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ ﻛﻪ اﻭﻻ اﺯ اﺳﺎﺱ ﻗﺮاﺭ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭاﺭﺩ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺷﻮﻧﺪ و ﺩﻭﻣﺎ ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ ﻛﻪ اﺯ اﻧﻬﺎ اﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ و ﻏﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺯاﺩﻩ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﺴﺖ و ﻛﺴﻲ ﻫﻢ ﺣﻖ ﻧﺪاﺭﺩ ﺑﻪ اﻧﻬﺎ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺑﺎﻻﻱ ﭼﺸﻤﺖ اﺑﺮﻭﺳﺖ ﭼﻮﻥ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﻬﺎﺩ اﻧﻘﻼﺑﻲ.
اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻤﻪ ﺟﻤﻌﻪ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺮﺑﺎﻧﺸﺎﻥ ﺑﺮﻭﻡ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ اﻣﻮﺭ ﺩﺧﺎﻟﺖ و اﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ و اﮔﺮ ﻛﺴﻲ ﺟﻮاﺑﺸﺎﻥ ﺭا ﺑﺪﻫﺪ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﻋﻠﻴﻪ "ﻧﻆﺎﻡ"
هرچه بوده توی کود های انسانی وارداتی بوده باعث شده عصبانی باشند
اینهمه ماصبرکردیم کسی اصلا حال مارا نمیپرسه همه به هم دیگه حواله میدن ادمین جان ازکدام حرف بزنم ازتلفن بانک ملی یانان که نانوا دولیت بود ازاد کرد دوهفتست من حرف دلم میخوامبزنم ولی نمیشه خدالعنت کنه کسایی که همینجوری سرخود نان ازاد کردن بعدا حاملهارابه نانوا رایگان کردن خب چرایارانه نمیدن به نانوا ادمب ره بمیره بهتره تا که به حرف ادم گوش ندن اخه شماباشی نان بگیری دولتی باشه ناراحت نمیشی فحش نمیدی چرادیوان عدالت اداری حرف نیمزنه بعدا نوبخت بگه همه چی خوبه سال بعد پدر همه ما درمیاد زیاده روی میکنم
وقتی هیچ کاری برای مردم نکردند مجبورند جو را عوض کنند...................................
تابناک عزیز نقد یا بقول شما تخریب از طرف رقبای سیاسی طبیعت سیاست است ولی تخریب توسط ارگانهایی که از بیت المال و مربوط به حاکمیت هستن دور از اخلاق ، سیاست های نظام و ادعای اخلاق مدارانه همون رسانه هاست . کیهان و صداو سیما مگه از آن همین نظام و حکومت نیستن؟
الا بذکر الله تطمئن القلوب
البته بشرط همراهی پول
تدبیر چنین بوده
براى اين عصبانى هستند كه همان كسانى كه همه گونه از احمدى نژاد حمايت كردند و حتا در قدرت شريكش شدند و هفتصد ميليارد دلار را با ندانمكارى و فساد به باد دادند و باعث ايجاد شكاف بزرگ در جامعه شدند و كشور را به لبه پرتگاه كشاندند، امروز شده اند طلبكار دولت و طرفدار و دلسوز ملت! اگر براى مردم به وضوح روشن مى شد كه نتايج آن هشت سال چه بوده و چه اثرى در سرنوشت اين ملك و ملت داشته، هيچ وقت اينها از ترس مردم جرات نداشتند امروز از خانه هايشان بيرون بيايند، چه برسد به زبان درازى و طلبكارى!
من ازتابناک میخواهم گزارشی درباره توان تولیدکالا درکشور که هست ولی تولیدنمیشودومیشودجایگزین واردات شودتهیه کندتامردم بدانند مشکل اصلی دولتهای گذشته وحال کجاست نمیشودکه ماهرجابریم کالای خارجی ببینیم و انتظارداشته باشیم مشکل اقتصادی کشوردرست بشودمابایدبدانیم باپول نفت چه واردبکنیم که تولیدکشورراافزایش دهد
در ایران علی رغم استقرار نظام اسلامی و رفراندوم جمهوری اسلامی و تاکید قانون اساسی و وجود مبانی محکم اسلامی و شعارهای اولیه سال 57 مسئولین از هرگونه باز خواست و پاسخگویی در مورد عملکرد خود معافند زیرا معصومند و اشتباه نمی کنند و سیستم حکومتی مانع فساد و قدرت طلبی مسئولین می شود و احتیاجی به انتقاد و منتقد نیست
رکود و تورم اونی نیست که از تو آمار در میاد.
تورم رو ننجون من هم میفهمه!!!
آدمی که می داند حرفش را مردم باور نمی کنند بیشتر عصبی می شود.
حالا یا راستگویی که سند ندارد
یا دروغگویی که می داند حرفش باور کردنی نیست
تو فکر اینن که سال بعد چه جوری اعداد و امار تورم رو به مردم بدن که مردم زوق زده نشون با این حال خرابی که داران من که یارانه صدو چهل هزارتومان ماه قبل وگرفتم میخوام برم جزایر قناری خیلی ازش تعربف میکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل