بازدید 7611

اظهار نگرانی ژاپن از بهبود روابط دو کره

کد خبر: ۷۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴ 07 March 2018
در حالی که وزارت امورخارجه چین از بهبود روابط دو کره ابراز خرسندی کرده است ژاپن در واکنشی متفاوت، نسبت به این موضوع اظهار نگرانی و ناخشنودی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، دولت ژاپن به دنبال توافق اعلام شده میان دو کره به منظور برگزاری نشست سران در اواخر آوریل (فروردین) نسبت به کاهش فشار بر کره شمالی و افزایش روابط دیپلماتیک با این کشور هشدار داد.
در سفر هیات عالی رتبه کره جنوبی به کره شمالی، قرار شد دو کره سومین نشست سران خود را ماه آوریل در روستای مرزی «پانمونجوم» برگزار کنند.

وزیر دفاع ژاپن گفت: ما باید با دقت ارزیابی کنیم که آیا این امر، کره شمالی را متقاعد خواهد کرد تا برنامه های هسته ای و موشکی خود را رها کند.

ایتسونوری اوندرا افزود: لازم نیست فشار را تا زمانی که کره شمالی سیاست های خود را تغییر ندهد، کاهش داد.

او اظهار کرد توکیو نگران این موضوع است که پیونگ یانگ از زمان و مذاکره، برای گسترش سلاح های هسته ای خود استفاده کند.

او گفت: به دنبال انجام چندین آزمایش موشکی و هسته ای توسط شمالی در ماه های گذشته، روند هسته ای شدن این کشور به سرعت در حال حرکت است.

واکنش منفی ژاپن به روابط دو کره در حالی است که وزارت امور خارجه چین روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی و کره جنوبی می توانند در حل اختلافات گام های موثری بردارند.

در بیانیه وزارت امورخارجه چین آمده است کاهش تنش میان پیونگ یانگ و سئول و حل مسایل هسته ای شبه جزیره کره در برقراری صلح و تامین امنیت منطقه بسیار اثر گذار است.

هیات 10 نفره کره جنوبی روز دوشنبه به منظور مذاکره دو جانبه با کره شمالی و یافتن راهی برای مذاکره آمریکا و کره شمالی عازم پیونگ یانگ شد.

'چونگ ایویونگ' رییس دفتر امنیت ملی و 'سو هون' رییس سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، فرستادگان ویژه 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی به کره شمالی بودند.

'چون های سونگ' معاون وزیر وحدت کره جنوبی، ' یون کون یانگ' عضو دفتر ریاست جمهوری و 'کیم سانگ گیون' مقام ارشد سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی از دیگر اعضای این هیات بلند پایه بودند.

در این سفر نمایندگان «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی شب گذشته در ضیافت شام 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی شرکت و با او دیدار کردند.

رهبر کره شمالی در این دیدار خواستار بهبود روابط و توافق با سئول و توسعه سریع روابط میان دو کره و گشودن برگ جدیدی از تاریخ روابط دو کشور شمال و جنوب شده بود.

'کیم جونگ اون' همچنین در این دیدار درباره کاهش تنش های نظامی در شبه جزیره کره و پیشبرد گفتگوها با هیات کره جنوبی تبادل نظر کرده بود.

وی در این نشست دستور داده بود تا در واکنش به نامه 'مون جائه این' رئیس جمهور کره جنوبی که توسط هیات این کشور به وی ارائه شده است، به سرعت اقدامات لازم صورت گیرد.

یک هیات عالی رتبه از کره شمالی شامل 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی و 'کیم یونگ نام' مرد شماره دو این کشور نیز در مراسم افتتاح المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' شرکت داشتند.

در جریان این سفر و در خلال نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو کره شمالی با رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول، خواهر رهبر کره شمالی، رییس جمهوری کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار