بازدید 3320

اعضای ارشد ستاد ترامپ، متهم به توطئه علیه آمریکا

کد خبر: ۷۷۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ 24 February 2018

رئیس ستاد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم به توطئه علیه ایالات متحده شد و یک عضو ارشد دیگر این ستاد نیز اتهام توطئه را پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری دِهیل، در آخرین تحولات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، «پال مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام توطئه علیه آمریکا روبرو شد.

در این پرونده «رابرت مولر» بازرپرس ویژه مانافورت را علاوه بر این، متهم کرد که گروهی از سیاستمداران پیشین اروپایی را برای لابی غیرقانونی به نفع دولت روس گرای وقت اوکراین اجیر کرده است.

براساس کیفرخواست صادره علیه مانافورت، او بیش از 2 میلیون دلار از حساب های خود در خارج از آمریکا به این سیاستمداران پرداخت کرده است.

مانافورت همچنین متهم است که به همراه «ریچارد گیتس» همکار خود و عضو ارشد ستاد ترامپ با ارائه اظهارات دروغ به مقام های آمریکایی از ثبت نام به عنوان عامل دولت خارجی در آمریکا خودداری کرده اند.

این در حالی است که براساس گزارش مولر، گروه لابی «مرکز اروپایی برای اوکراین مدرن» که با مانافورت همکاری کرده، در سال 2012 و در کشور بلژیک ثبت شده و بازتاب دهنده سیاست های «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهوری روس گرای وقت اوکراین و حزب او بوده است.

در حالی که مانافورت هرگونه اتهام علیه خود را رد می کند، همکار او ریچارد گیتس روز جمعه (به وقت واشنگتن) دو اتهام توطئه علیه آمریکا و دروغگویی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) را پذیرفت.

مانافورت با 5 اتهام توطئه علیه آمریکا، پولشویی، خودداری از ثبت به عنوان عامل خارجی، دروغگویی در رابطه با قانون ثبت عامل خارجی و دروغگویی به مقام های آمریکا روبه رو است.

به گزاش ایرنا، پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا جزو جنجالی ترین پرونده های این کشور است که پای بسیاری از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و همچنین مقام های پیشین و کنونی دولت او در آن گیر است.

رابرت مولر هفته گذشته علیه 13 فرد و 3 گروه روسی به اتهام دخالت در «فرایندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده» کیفرخواست صادر کرد.

همچنان که تحقیقات رابرت مولر وارد حلقه نزدیکان ترامپ شده، احتمال کشیده شدن پای شخص ترامپ به این تحقیقات نیز وجود دارد.

ترامپ پیشتر در یک کنفرانس خبری برای پاسخ به پرسش های احتمالی مولر اعلام آمادگی کرده بود.

ترامپ با رد هرگونه اتهام تبانی با روسیه علیه خود و اعضای دولتش همچنان در مقابل فشارها برای برخورد با مسکو مقاومت و در اعمال تحریم های کنگره علیه روسیه کوتاهی می کند.

با این وجود وزارت خزانه داری ترامپ اوایل بهمن ماه فهرستی از 114 سیاستمدار و 96 تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را منتشر کرد که متهم به دخالت در انتخابات آمریکا شده اند.

همچنین استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا وعده داد که به زودی تحریم هایی علیه برخی افراد موجود در این فهرست اعمال خواهد شد و این تحریم ها فارغ از تحریم هایی است که در قالب قانون کاتسا از سوی کنگره اعمال شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر