بازدید 4185

تأکید اتحادیه اروپا بز موضع خود درباره برجام

کد خبر: ۷۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ 10 January 2018

سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با خودداری از هرگونه گمانه زنی درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای (برجام) تاکید کرد که موضع اتحادیه اروپا روشن است و این اتحادیه به حمایت از برجام و اجرای آن ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، 'کاترین ری' در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: قصد نداریم در خصوص هیچگونه سناریویی گمانه زنی کنیم؛ موضع اتحادیه اروپا درباره توافق هسته ای کاملا مشخص است و آن اینکه این توافق باید حفظ شود.

سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: برجام در حال ثمر بخشیدن است و به حمایت از این توافق و اجرای آن ادامه خواهیم داد.

این درحالی است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه 11 ژانویه (21 دی ماه) در بروکسل میزبان نشستی با حضور وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان و جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا دوشنبه شب با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که نشست روز پنجشنبه در چهارچوب اقدامات جاری برای تضمین اجرای کامل و مداوم توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار می شود.

در همین ارتباط، موگرینی و زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه دیدار و درباره مسائلی از جمله ایران و برجام گفت وگو کردند. با نزدیک شدن موعد اعلام تصمیم دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره برجام، توجهات به این موضوع و اقدامات احتمالی بعدی آمریکا در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه در کنفرانسی در تهران گفت: رئیس جمهوری آمریکا در یک سال گذشته برای از بین بردن برجام کارهای بسیاری انجام داده و حتی ممکن است با تلاش هایی که می خواهد انجام دهد در چند روز آینده برجام از بین برود که در این زمینه منطقه و جامعه بین المللی باید آمادگی لازم را داشته باشد.

موگرینی در گزارش کار سال 2017 خود، دفاع از برجام در سال گذشته میلادی را لحظاتی دشوار برای 'چندجانبه گرایی' نامید و تاکید کرد که این اتحادیه در سال 2018 همچنان به تلاش خود برای اجرای برجام از سوی همه طرف ها ادامه خواهد داد. به نظر می رسد که موضوع برجام در سال 2018 نیز همچنان از مسائل مورد بحث میان اروپا و آمریکا خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر