بازدید 12322

ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی

کد خبر: ۷۶۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 07 January 2018

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه مصوب درسی، زبان انگلیسی در دوره ابتدایی تدریس نمی‌شود بلکه آغاز تدریس آن در پایه هفتم در مقطع متوسطه اول است.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اعلام ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی، اظهار داشت: این مسئله جدید نیست و براساس برنامه مصوب درسی، زبان انگلیسی در دوره ابتدایی تدریس نمی‌شود بلکه آغاز تدریس آن در پایه هفتم در مقطع متوسطه اول است.

وی افزود: دروس دوره ابتدایی با هدف کلی ایجاد، تقویت و تثبیت هویت ایرانی و اسلامی تنظیم می‌شوند و آموزش زبان فارسی در این دوره اهمیت بسیاری دارد و در کنار آن ما برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آموزش زبان فارسی در دوره پیش‌دبستان مناطق دوزبانه داریم.

به گزارش فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی ممنوع است، گفته بود: برخی مدارس دولتی و غیردولتی در مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس زبان انگلیسی کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۱۸
متاسفم، بهترین زمان بران آموزش زبان خارجی دوره ی دبستانه
واقعا" که این تصمیم مسئولین محترم شاهکارررررررررررررررررررررررررررررررررررررههههههههههههه!!!
دوره دبستان نباید باشد. من به تجربه دیدم افرادی که چنین هستند در مقاطع بالا مشکل پیدا می کنند. زبانشناسی سن 12 را پیشنهاد می کند.
دقیقا" به این میگن پس رفت و عقب گرد به دوران ماقبل تاریخ!!
تا این حد انزوا کافی نبود...؟؟؟!!! آخه این چه تصمیمیه؟؟!!!
هر دم از این باغ بری میرسد!!!!!!!!!!!!!
بعصی از این معلم ها فارسی را هم درست بلد نیستند چه رسد به انگلیسی . یک مشت اشتباهات را به جای انگلیسی به خورد بچه های مردم می دهند .
پس چرا زبان عربی ار اول ابتدایی هست؟
ایا این نظر کارشناسی است!!!!!!!
بچه ها توانمندی آموزش همزمان زبان فارسی و انگلیسی را دارند. شما بجای حذف یک زبان کیفیت آموزشتون را بالا ببرید. همیشه رویکرد حذف دارید برای همینه که اینقدر آموزش و پرورشمون ناکارآمده
در دنیا از سن ۵ سالگی آموزش زبان دوم آغاز میشود شما از۱۲سالگی شر‌وع میکنی خوب به همین دلیل ما کشور جهان سوم هستیم
افرین افرین به جاش زبان افریقایی بزارین برا بچه ها خوبه شنیدم چینی هم داره جای انگلیسی رو میگیره اونم خوبه
مگر ما معلمی داریم که انگلیسی بلد باشد که بعد هم بتواند آن را تدریس کند !!!
همه ی دنیا به سمت پیشرفت.
ما در ایران به سمت پس رفت.
در تمام دنیا تازه دو زبان تدریس میشه...ما همون انگلیسی را هم حذف کردیم....اینطوری می خوایم پیشرفت کنیم؟ اونم تو قرن بیست و یکم!!!
کلا باید دانشجویان ما به آموزش زبان فرانسه و آلمانی بیشتر اهمیت بدن.در طول سالها من دیده‌ام که آنهایی که زبان دوم آلمانی یا فرانسه بلد بودند به راحتی بورسیه از آن کشورها میگرفتن و در مقاطع مختلف تحصیلی ادامه میدانند ولی برای انگلیسی زبانها فقط دانشگاه پولی وجود دارد و بورسیه منوط به نخبه بودن آنهم در مقاطع کارشناسی ارشد است. اصولا انگلیس و امریکا با ترویج زبانشان فقط به فکر پول درآوردن هستند برای مراکز آموزشی خودشان که الزاما همه آنها هم خوب نیستند
در زمانی که عصر ارتباطات نام دارد و تجهیز نمودن نیروی انسانی کشور با اولین ابزار ارتباطات یعنی "زبان" دراولویت همه کشورها مخصوصا کشورهای همسایه و رقبای منطقه ای ما قرار دارد، تأکید بر ممنوع بودن آموزش متداول ترین زبان دنیا یعنی انگلیسی، آیا چیزی جز ضربه به منافع ملی کشور در بلند مدت درپی دارد؟
در کشور سوئیس که سه زبان ملی (یعنی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی) دارد، دانش آموزان هر سال را بر یک زبان تأکید می کنند ضمن اینکه زبان انگلیسی را هم به عنوان زبان بین المللی می آموزند.
به راستی برنامه ریزان معظم وزارت آموزش و پرورش، که افت شاخص های آموزشی و فراهم نمودن امکانات آموزش رایگان برای فرزندان کشور، سال به سال مشهود است، برای ارتقای سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی فرزندان ما چه برنامه ای دارند؟!
خوب فوقش میبرن کلاس های خصوصی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست