بازدید 5885

کمیته داوران:حتی یک پنالتی هم حق پرسپولیس نبود!

کد خبر: ۷۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 06 January 2018

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد آنالیز خودش از قضاوت‌های هفته هجدهم لیگ برتر گفت: ما فیلم بازی‌ها را به دقت آنالیز کردیم و گزارش ناظران را هم مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم، هیچ مشکل خاصی در هفته هجدهم شاهد نبودیم!

به گزارش تابناک ورزشی، اصفهانیان گفت: در بازی فولاد و سیاه‌جامگان، پارس جنوبی‌جم و سپاهان، تراکتورسازی و استقلال، سپیدرود و گسترش فولاد، ذوب‌آهن و پیکان و حتی بازی پرسپولیس و نفت تهران هم هیچ مشکل داوری گزارش نشده است، فقط در یک بازی که آن هم مسابقه پدیده و صنعت نفت بود یک صحنه مشکوک به پنالتی رخ داد که پشت محوطه جریمه خطایی روی بازیکن رخ داده که این خطا به داخل محوطه جریمه کشیده شده و آن صحنه هم پنالتی نبوده. 

وی در مورد برخورد توپ به دست مدافع نفت تهران در بازی با پرسپولیس گفت: توپ قبل از برخورد به دست مدافع نفت به پای بازیکن خورد و کمانه کرده است و پنالتی در این بازی رخ نداده است، در دقایق پایانی مسابقه هم که مهاجم پرسپولیس و مدافع نفت برای تصاحب توپ تلاش کردند پنالتی‌ای رخ نداد.

اصفهانیان در مورد اعتراض برانکو به اشتباهات داوری علیه پرسپولیس اظهارداشت: هم برانکو و هم تمام مربیانی که در فوتبال ایران حضور دارند برای ما بسیار قابل احترام هستند اما من از مربیان می‌خواهم که فیلم مسابقات را آنالیز کنند و بلافاصله بعد از بازی و فقط به خاطر یک صحنه داوری‌ها را زیر سئوال نبرند، گاهی اوقات فاصله یک مربی از یک صحنه بیش از ۳۰متر است، به هر حال ما همواره در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم؛ برای مثال می‌گویم در بازی استقلال و تراکتورسازی برای انتخاب یک داور مناسب بارها بحث و بررسی و آنالیز انجام دادیم که داوری این مسابقه سخت را قضاوت کند که مشکلی از نظر داوری نداشته باشیم، گاهی اوقات البته اشتباه هم پیش می‌آید ما نمی‌گوییم فارغ از اشتباه هستیم اما باید نقاط قوت کمیته داوران هم دیده شود. در گذشته فقط ۳-۴ داور برای پرسپولیس و استقلال سوت می‌زدند اما اکنون ۱۵ داور بازی‌های پرسپولیس و استقلال را سوت می‌زنند. ما جوانگرایی کرده‌ایم، درصد اشتباهات داوری در نیم‌فصل اول فصل گذشته ۱۹ درصد بوده و این درصد اشتباهات در نیم‌فصل اول امسال به ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر