بازدید 8951

جزئیات جلسه آمریکایی‌ها در عراق برای آشوب ایران

مسئولان کشور باید به مشکلات مردم به صورت عملی رسیدگی کنند
کد خبر: ۷۶۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 06 January 2018

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به جزئیاتی از نشست خرابکارانه و آشوب دشمنان ایران در اربیل کشور عراق اشاره کرد و گفت: آنها بنا داشتند با استفاده از فضای مجازی عملیات خود را از اواخر آذرماه شروع و در طول دی‌ماه و بهمن‌ماه ادامه دهند.

به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری اظهارداشت: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حوادث اخیر در ایران تشکیل شد و هر یک از اعضاء مباحثی را مطرح کردند و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز گزارش خوبی در این‌باره ارائه کرد.

وی افزود: قرار شد کمیسیون سیاسی، امنیتی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام جلساتی پیرامون نارضایتی و سوء استفاده دشمنان از نارضایتی‌ها داشته باشد و بحث و پیشنهاداتی در مورد نقشی که مجمع می‌تواند داشته باشد ارائه کند.

به گفته رضایی، مسئولیت حوادث اخیر که در بعد پیگیری مسائل اقتصادی و چه در بعد سوء استفاده دشمنان از این اعتراض‌ها بر عهده دولت، مجلس و قوه قضاییه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که دشمنان از اعتراض مردم سوء استفاده می‌کنند و واقعیت این است که جمهوری اسلامی و انقلاب ما برای آمریکایی‌ها گران تمام شده و آنها در صدد این هستند که از هر موقعیتی علیه ملت ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمره و عصاره 100 سال مبارزه ملت ایران است، گفت: درس‌هایی که ملت ما از مشروطه، ملی شدن نفت و 15 خرداد گرفت آنان را به این نتیجه رساند که باید از سلطنت عبور کنند و به سمت جمهوریت اسلامی پیش بروند.

رضایی با اشاره به شعار 22 بهمن‌ماه مبنی بر استقلال و آزادی تاکید کرد که این شعارهای مردمی احساساتی و یک‌شبه نبود و حاصل 100 سال مبارزه، تجربه، درس و نجابت در پشت این شعارها نهفته بود و از زمانی که ملت ما روی این شعارها ایستاد و جمهوری اسلامی را تهدید کرد 40 سال می‌گذرد و می‌بینیم همه آنهایی که از این انقلاب سیلی خورده‌اند امروز کارشکنی می‌کنند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا، انگلیس، منافقین و عربستان همواره در طول این 40 سال دور هم جمع شده و توطئه‌هایی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با اشاره 8 سال جنگ تحمیلی گفت: سال 59 قبل از اینکه جنگ اتفاق بیفتد مردادماه همان سال جلسه‌ای در بغداد شکل گرفت و افسران رژیم شاه نیز شرکت کرده بودند و تاکید داشتند که نخست جنگ صورت بگیرد یا کودتا و پس از اینکه کودتا خنثی شد 2 ماه بعد جنگ آغاز شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جنگ از سویی تیم سلطنت طلب، منافقین، آمریکا و اسرائیل شروع و بعد از جنگ نیز اینها آرام ننشستند و دوباره توطئه‌هایی را شروع کردند چرا که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را آغاز کردند و ما در تحریم‌ها نیز با حداکثر بردباری برجام را شکل دادیم و هرچند که امروز خود آمریکایی‌ها آن را نقض می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در ایران گفت: چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای توسط رئیس تیم عملیاتی ویژه CIA درباره ایران و با حضور مایکل دی‌اندریا، رئیس دفتر صدام و هانی‌طلفاح برادر زن صدام با نماینده‌ای از بارزانی‌ها و عربستانی‌ها تشکیل شده بود. نحوه عملیات در این جلسه تدوین شد که در اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی شروع و در طول دی‌ماه و بهمن‌ماه ادامه یابد.

رضایی خاطرنشان کرد: اسم پروژه‌ای که دشمنان ایران در اربیل عراق طراحی کرده بودند، «همگرایی نتیجه‌بخش» بود و این چیزی که در کشور اتفاق افتاد مرحله نخست این پروژه محسوب می‌شد و فکر می‌کردند پیروز می‌شوند. آن‌ها در مراحل بعد می‌خواستند اسلحه وارد ایران کنند و به‌تبع آن عده‌ای از مردم کشته شوند و آمریکا از شورای امنیت تقاضای مصوبه حقوق بشری علیه ایران کرده و قطعنامه و تحریم‌های جدیدی وضع کنند.

وی تأکید کرد:‌البته این پروژه از دو سال پیش زمانی که مسئول امنیت عربستان در همایش منافقین در پاریس شرکت کرد، شروع‌شده بود و تعبیر آن‌ها این بود که مردم از نظام خسته شده‌اند و محوریت باید به دست سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آمریکا باشد که در حادثه‌ای که صورت گرفت خوشبختانه یک اجماع سیاسی در کشور حاکم شد چراکه برنامه‌ریزی دشمنان این بود که این مصائب را به گردن جناح‌های سیاسی بیندازند و به تعبیر خودبین جناح‌ها جنگ صورت گیرد و بدین ترتیب اداره کشور را ضعیف کنند که این راهکار نگرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌دومین برنامه دشمنان این بود که اگر به مردم دل و جرات بدهیم مردم به صحنه می‌آیند. بنابراین مردم در اعتراضات اخیر مطالبات به حقی داشتند اما وقتی دیدند یک عده مطالبات آن‌ها را منحرف کردند مسیر خود را از آن‌ها جدا کردند.

رضایی بابیان اینکه در این پروژه اختلاف بین سلطنت‌طلبان و منافقین به وجود آمد، گفت: منافقین از 7 دی‌ماه دیدند سلطنت‌طلبان شعارشان بیشتر از منافقین غالب شده است. بنابراین اعلام کردند که 9 دی اوج خشونت خواهد بود و سعی کردند از طریق فضای مجازی و ورود نیروهای بیشتر میدان را به دست بیاورند که البته بسیاری از این سرشاخه‌ها امروز مشخص شدند.

وی با اشاره به مصوبات امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه مجمع تشخیص بر وحدت مسئولان بر لزوم حل مشکلات مردم به‌صورت عملی تأکید شد و باید صف مردم از ضدانقلاب جدا شوند که امروز این صف‌بندی نیز مشخص‌شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش رسانه‌ها در عصر حاضر اظهار داشت: رسانه‌ها امروز بازوی توانمند ملت ایران هستند و باید درصحنه حضورداشته و نباید منفعل باشند و همه باید از همه ابزارها در این جنگ رسانه‌ای استفاده کنیم.

رضایی تأکید کرد: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که هدف نهایی آمریکا درباره ایران این است که جمهوری اسلامی را نمی‌توانند ساقط کنند بلکه با کشته سازی از مردم بنا دارند تحریم‌های جدید اقتصادی را وضع کنند.

وی درباره سؤالی مبنی برنشست شورای امنیت به درخواست آمریکا درباره ایران گفت: معتقدم دولت محترم باید یک شکایت جدی همراه با تمام اسناد و مدارک در این رابطه علیه آمریکا و کشورهایی که در امور داخلی ایران دخالت کردند، آماده و بابت تخریب‌ها و خسارت‌ها اعلام خسارت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه رفتار ایران ازاین‌پس با آمریکا تغییر خواهد کرد، بیان داشت: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا ازاین‌پس در امور داخلی ایران دخالت کند چراکه مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. ما به آمریکایی‌ها ثابت می‌کنیم که باید دست از دخالت در امور داخلی ایران بکشد.

به اعتقاد رضایی آمریکا 40 سال است که جلوی پیشرفت ایران را گرفته و دخالت می‌کند و ما همه خسارت مداخله ایران را خواهیم گرفت. اگر آمریکایی‌ها عقب نکشند عواقب بسیار بدی را خواهند چشید و خودشان هم می‌دانند ما این توانایی راداریم.

وی درباره ضرورت ارتباط بیشتر مسئولین با مردم نیز بابیان اینکه مسئولان باید مشکلات را به مردم بگویند، گفت: ارتباط مسئولان با مردم باید بیش از گذشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر مجمع تشخیص در خصوص بودجه سال 97،‌ اظهار کرد: کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال‌شده و همزمان که بحث‌ها در مجلس دنبال می‌شود به‌محض اینکه مصوبه نهایی بودجه بیرون آمده و به شورای نگهبان فرستاده شود ما نظر خود و مغایرت‌ها را به شورای نگهبان اعلام خواهیم کرد چراکه بودجه باید در راستای سیاست‌های کلی نظام باشد.

رضایی با تأکید بر اینکه در بودجه 97 تولید، اشتغال، تأمین اجتماعی، بانک‌ها و نظام پولی برای ما مهم است،‌گفت: باید سیاست‌ها به سمت تولید و اشتغال باشد چراکه شعار امسال نیز همین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان