بازدید 4846

ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در ایران

کد خبر: ۷۶۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 31 December 2017

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در ایران است، گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، به طور متوسط یک درصد از افراد جوامع مختلف به بیماری صرع مبتلا هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود معتمدی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار داشت: انجمن ILAE جهانی(انجمن بین‌المللی لیگ علیه صرع) اخیرا با تلاش محققین مغز و اعصاب جمهوری اسلامی ایران، انجمن ILAE ایران را مورد تایید قرار داده‌ و بر همین اساس افرادی که عضو انجمن ILAE در ایران هستند، می‌توانند به شاخه جهانی ILAE رای دهند. سال‌ها همه متخصصین تمایل داشتند که از این طریق در جامعه جهانی پذیرفته شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اعضایی که با انجمن ILAE در ارتباط‌ هستند، انجمن صرع، وزارت بهداشت و متخصصینی که در حوزه صرع فعالیت دارند، هستند، افزود: تفاوت انجمن صرع با انجمن‌ ILAE این بوده که همه می‌توانند عضو انجمن صرع شوند اعم از بیماران، روانپزشکان و کسانی که در گروه اطفال در زمینه صرع کار کرده‌اند، وزارت بهداشت و همه متخصصین مغز و اعصاب ولی در انجمن ILAE بیماران نمی‌توانند عضو شوند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه در مورد علت بیماری صرع، گفت: این موضوع در کشورهای مختلف متفاوت بوده، ولی به طور کلی شایع‌ترین علت در کشورهای دیگر نامعلوم است ولی در ایران زمینه ژنتیکی و بعد از آن حوادث زایمانی و نرسیدن اکسیژن به مغز نوزادان بیشترین دلیل ابتلا به صرع است.

رئیس هیئت موسس بخش ایرانی ILAE با بیان اینکه فراوانی صرع در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است، گفت: در هر کشور بسته به شرایط اجتماعی و ... فراوانی و شایع‌ترین علت صرع معنی متفاوتی پیدا می‌کند. همچنین به طور کلی در کشور ما آمار رسمی در مورد تعداد مبتلایان به صرع وجود ندارد و در این زمینه تخمین‌هایی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی به طور متوسط یک درصد از افراد جوامع مختلف مبتلا به بیماری صرع هستند و اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر باشد، حدود ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع وجود دارند. البته آمارها به صورت رسمی و جامع ثبت نمی‌شود.

بنابر اعلام دبیرخانه چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع، این متخصص مغز و اعصاب گفت: به طور مثال در روستاها برخی از افراد ممکن است صرع داشته باشند، ولی به دلیل ناتوانی مالی و مراجعه نکردن به پزشک، تشخیص بیماری آنها صورت نمی‌گیرد و شناسایی نمی‌شوند و در برخی شهرها مراجعه بیماران به پزشک انجام می‌شود، ولی در آمارها ثبت نمی‌شود. بنابراین به صورت کلی و تخمینی پیش بینی می‌شود که حدود ۸۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به صرع در کشور ما وجود داشته باشد.

چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع ۴ تا۶ بهمن در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان