بازدید 5055

عدم رعایت اصول ایمنی، کارفرما را راهی زندان کرد

کد خبر: ۷۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 31 December 2017

کله‌پز میامی‌ای به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در مغازه که منجر به سوختگی شاگردش شده بود، از هفتم آبان ماه سال جاری در زندان بسر می برد.

به گزارش ایسنا، مددجو 59 ساله، متاهل و دارای دو فرزند دختر و دو فرزند پسر بوده و مغازه کله پزی داشته است. شاگرد این مغازه در حین نظافت مغازه و استفاده از بنزین برای پاک کردن کف در فضای محصور و مسدود و باز کردن شیر آب گرم دچار حریق شده که موجب سوختگی وحشتناک وی می‌شود.

مددجو از هفتم آبان ماه سال جاری به اتهام بی مبالاتی و عدم رعایت نکات ایمنی که منجر به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی شاگردش شد و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه به مبلغ 75 میلیون تومان در زندان میامی بسر می‌برد.

حادثه دیده 17 سال دارد و با توجه به اینکه وی به دستور مددجو (کارفرما) روزهای 22 و 23 اسفند سال 93 در مغازه مشغول به کار شده و در موارد مشابه نیز در روزهای تعطیل گمارده به کار می شده و مزد دریافت می کرده، رابطه کارگری و کارفرمایی فیمابین طرفین محرز است. کار حادثه دیده پاک کردن رنگ‌های کف مغازه پس از نقاشی سقف بوده که به گفته کارفرما، از بنزین برای پاک کردن رنگ ها استفاده شده و تجمع بخار بنزین در این قسمت و جرقه یکی از وسایل موجب انفجار شده است.

عدم رعایت اصول ایمنی علت اصلی وقوع حادثه بوده است که به استناد مواد 3 و 85 و 95 قانون کار رعایت اصول ایمنی به عهده کارفرماست و به استناد ماده 91 قانون کار نظارت بر اجرای اصول ایمنی توسط کارگران نیز به عهده کارفرماست. همچنین عدم توجه کارگر حادثه دیده هنگام کار و اقدام ناایمن وی در استفاده از بنزین در این محیط از عوامل موثر در حادثه محسوب می شود و به همین دلیل هیات کارشناسان کارفرما را به میزان 80 درصد و کارگر را به میزان 20 درصد در وقوع این حادثه مقصر تشخیص داده است.

به گزارش ایسنا، نیکوکارانی که تمایل دارند در آزادی این فرد نیازمند سهیم شوند، می‌توانند با شماره تلفن 15-88916012 همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه باشند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار