بازدید 6243

حوزه علمیه همواره در کنار مردم است

کد خبر: ۷۶۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 31 December 2017

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه همواره در کنار مردم است، گفت: حوزه علمیه افتخار می‌کند هیچ‌گاه در تاریخ صف خود را از مستضعفان جدا نکرده است.

به گزارش مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: رشد و تکامل در عالم بشری وجود دارد و پیشرفت و کمال آدمی در گذر از امور مادی و پرکشیدن به جهان‌های غیبی است.

وی با بیان اینکه هر چقدر انسان از قدرت روحی بالاتری برخوردار باشد به کمال پر خواهد کشید و این ویژگی را در شهیدان می‌توان مشاهده کرد، گفت: این نام آوران عرصه‌های شهادت بودند که نه فقط دست از ریاست، پست و مقام گذشتند بلکه از تمام خود عبور کردند و گام در این مسیر گذاشتند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه شهیدان ما این پیشگامی را داشتند که سرمایه‌داران اصلی عالم و حاکمان عالم غیب باشند، افزود: افتخار می‌کنیم در عصری زیستیم که امامی برخاست، پرچمی را بر افراشت و نظامی را در برابر سلطه شوم مستکبران ایجاد کرد که مایه افتخار اسلام و ایران شد.

انقلاب از قم به عالم عرضه شد

وی با بیان اینکه این انقلاب را قم به عالم عرضه کرد، راز پیشرفت انقلاب مبانی اسلام، فقه و اخلاق جامع و کامل برشمرد و تصریح کرد: در اسلام به شجاعت تأکید شده و اولیای الهی به ما آموختند با مرگ مانند محبوب رفتار کنیم و با سینه فراق از جهاد در راه خدا و شهادت استقبال کنیم.

آیت الله اعرافی، گفت: امام راحل در عصر ما منطق استقبال از شهادت را احیا کردند و در این مسیر خیل عظیم علما و پیروان و پیشگامان شهادت و جوانان حوزه‌های علمیه قدم گذاشتند.

وی افزود: شهادت در عمق جان ما ریشه دارد و با تار و پود حوزه علمیه و فرهنگ روحانیت عجین است؛ مگر می‌شود روحانی در جایگاه روحانیت باشد و عاشق شهادت و جان باختن نباشد و دل به آرمان‌های اسلام و انقلاب ندهد، این در ذات حوزه نهفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه فراز و فرود بسیار داشته است و همیشه عالمان پاک باخته و مجاهدان سرافراز و انسان‌هایی که هستی خود را فدای آرمان‌های اسلام و انقلاب کردند تربیت کرده است.

حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت بر همه منطق‌ها سیطره پیدا می‌کند

وی گفت: امروز کسانی منطق جهاد حکیمانه و پیامبرانه و اولیای الهی را تخریب کردند و آن را به منطق کور افراطی ناصحیح مبدل کردند که دست‌های بیگانه‌ای پشت آن‌ها است که می‌دانند حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت بر همه منطق‌ها سیطره پیدا می‌کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه با علم و دانش و فقه خود و با بینش حکیمانه و شجاعت خود همیشه در کنار مردم بوده و امروز نیز همواره در کنار مردم است، افزود: حوزه‌های علمیه افتخار می‌کند هیچ‌گاه در تاریخ صف خود را از مستضعفان جدا نکرده و نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: هزار شهید روحانی استان قم به ما آموختند ما پایبند به ارزش‌های بزرگ انقلاب اسلامی و رهبری هستیم.

حماسه ۹ دی خیزش ملت در مسیر مردم‌سالاری دینی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی خیزش ملت در برابر کجی بزرگ در مسیر مردم‌سالاری دینی حمایت از ولایت و شناخت فتنه جویان که منطق مردم‌سالاری و قانون مداری را تمکین نکردند بود.

وی شهدا و به خصوص منظومه شهدای روحانی را سرمایه بزرگی دانست و بیان داشت: جوانان باید عظمت این سرمایه را درک کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید نوجوانان را توجیه کرد، گفت: راه درازی در پیش است لذا باید از شهیدان برای پیمودن این مسیر مدد بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر