بازدید 16891
پیمانه اقتصادی؛

از «سبقت پراید از هیوندای i10 در رعایت استاندارد» تا «هشدار بانک مرکزی؛ در این شرکت سپرده گذاری نکنید»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون هر کسی مجاز است که تخم‌مرغ وارد کند، سومین کانال‌شکنی شاخص کل بورس در ۳ روز، جهش نرخ سوآپ ین با دلار در در تعطیلات کریسمس، افت دلار و درهم در کنار رشد یورو در بازار آزاد تهران، سایه تنش‌های سیاسی در خاورمیانه بر قیمت طلا، سه برند جدید در ایستگاه رجیستری موبایل، بریکس چین را تبدیل به بزرگترین اقتصاد دنیا می‌کند، رشد اقتصادی ۱.۸ تا ۲ درصدی روسیه در سال ۲۰۱۷ و تقویت وام رقیب در برابر «تسه»ها  را در بر دارد.
کد خبر: ۷۵۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 26 December 2017

از «سبقت پراید از هیوندای i10 در رعایت استاندارد» تا «هشدار بانک مرکزی؛ در این شرکت سپرده گذاری نکنید»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون هر کسی مجاز است که تخم‌مرغ وارد کند، سومین کانال‌شکنی شاخص کل بورس در ۳ روز، جهش نرخ سوآپ ین با دلار در در تعطیلات کریسمس، افت دلار و درهم در کنار رشد یورو در بازار آزاد تهران، سایه تنش‌های سیاسی در خاورمیانه بر قیمت طلا، سه برند جدید در ایستگاه رجیستری موبایل، بریکس چین را تبدیل به بزرگترین اقتصاد دنیا می‌کند، رشد اقتصادی ۱.۸ تا ۲ درصدی روسیه در سال ۲۰۱۷ و تقویت وام رقیب در برابر «تسه»ها  را در بر دارد.

 

هر کسی مجاز است که تخم‌مرغ وارد کند اما...

معاون امور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از آغاز توزیع ۱۳۰ تن تخم مرغ وارداتی از روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: این میزان تخم مرغ در حال توزیع در بازار است و تا پایان فروردین 97 این واردات ادامه خواهد داشت و حتی در صورت نیاز برای حفظ آرامش بازار با تمدید مدت از سوی دولت تداوم می یابد. علی اکبر مهرفرد با بیان اینکه واردات از کشور ترکیه انجام می شود، افزود: پاکی این محموله توسط سازمان دامپزشکی کشور تایید شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. وی در واکنش به اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار به ۲۰ هزار تومان و حتی بیشتر رسیده است، گفت: البته آمار، این اعداد را تائید نمی‌کند ضمن اینکه تخم‌مرغ‌های وارداتی که در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود، به صورت شیرینگ پک شده، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و بدون بسته‌بندی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شود. مهرفرد تأکید کرد: خارج از میادین میوه و تره‌بار، سازمان‌های نظارتی باید قیمت تخم‌مرغ را کنترل کنند و ما از عرضه‌کنندگان می‌خواهیم مسائل قیمتی را رعایت نمایند تا نیازی به ورود سیستم‌های نظارتی نباشد. وی شیوع سویه جدید بیماری آنفلونزای مرغی در 32 کشور جهان از جمله ایران و نابودی تعداد زیادی از مرغ های تخم گذار را دلیل گرانی تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت : کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و چین نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. سویه‌های این بیماری مدام در حال تغییر است و پرندگان مهاجر، علت شیوع آن هستند. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این بیماری در کشور ما نیز شیوع یافته و باعث معدوم شدن مرغ تخمگذار شده است، در واکنش به اینکه ۱۵ میلیون مرغ تخمگذار بر اثر بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کشور در مدت 90 روز از بین رفته اند ، تصریح کرد: عدد ۱۵ میلیون صحت ندارد اما چند میلیون مرغ از بین رفته و تولید کاهش یافته است. وی افزود : هر کسی مجاز است که تخم‌مرغ وارد کند اما باید در شبکه‌ای که برای تنظیم بازار تعریف شده، آن را توزیع نماید؛ بنابراین لازم است که با اتحادیه سراسری مرغداران میهن در این زمینه هماهنگ باشند. /شبکه خبر

سومین کانال‌شکنی شاخص کل بورس در ۳ روز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه چهارم دیماه 96 با افزایش 829 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 98 هزار و 358 واحد رسید. این در حالی است که روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، شاهد جهاش نماگر بورس به کانال های 96 و 97 هزار واحد بودیم. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته، همانند روزهای قبل شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 265 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 31 هزار و 524 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 16 واحدی معادل 0.09 درصد، عدد 17 هزار و 992 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 12 واحدی معادل 0.09 درصد به رقم 13 هزار و 567 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور همانند روز قبل با رشد 0.67 درصد همراه شد و 707 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 106 هزار و 438 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 728 واحد افزایش معادل 1.04 درصد به رقم 70 هزار و 559 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 1029 واحد افزایش معادل 0.50 درصد همراه بود و عدد 205 هزار و 797 واحد را به نمایش گذاشت.

از «سبقت پراید از هیوندای i10 در رعایت استاندارد» تا «هشدار بانک مرکزی؛ در این شرکت سپرده گذاری نکنید»

جهش نرخ سوآپ ین با دلار در در تعطیلات کریسمس

روز دوشنبه در معاملات اندک انجام شده در تعطیلات کریسمس، دلار تغییر اندکی در برابر ارزهای دیگر داشت اما در حالی که بانک‌ها در دوره پایان سال خود برای به دست آوردن دلار به زحمت افتاده‌اند، هزینه سواپ ین با دلار جهش کرد.روز دوشنبه در معاملات اندک انجام شده در تعطیلات کریسمس، دلار تغییر اندکی در برابر ارزهای دیگر داشت اما در حالی که بانک‌ها در دوره پایان سال خود برای به دست آوردن دلار به زحمت افتاده‌اند، هزینه سواپ ین با دلار جهش کرد. در مبادلات آسیایی روز دوشنبه، دلار با تغییری اندک در نرخ ۱۱۳.۳۰ ین به ازای هر دلار باقی ماند و تاثیر داده‌های اقتصادی امیدبخش آمریکا که در روز جمعه منتشر شده بود، کمتر شد. یورو هم در معاملات دیروز تغییر زیادی نکرد و در نرخ ۱.۱۸۵۰ دلار به ازای هر یورو معامله شد. روز جمعه به دنبال پیروزی جدایی‌طلبان کاتالان در انتخابات و عمیق‌تر شدن بحران سیاسی اسپانیا که ضربه سختی به نخست‌وزیر، ماریانو راجوی و رهبران اتحادیه اروپایی حمایت‌کننده از او، وارد کرد، یورو اندکی افت کرد. در حالی که بیشتر بازارهای تجارت ارز به جز توکیو، روز دوشنبه برای کریسمس تعطیل بودند، حجم تبادلات ارزهای مهم کمتر از ۲۰ درصد میانگین تبادلات آنها بود. از سوی دیگر تخفیف برای پیش‌خرید ین برای تحویل در تاریخ‌های نزدیک آینده افزایش یافته است چرا که بانک‌های غیرآمریکایی که معمولا دلار را در هر لحظه به ازای تحویل ین در آینده، خریداری می‌کردند، در تامین دلار لازم خود در پایان سال با مشکل مواجه شده‌اند. تخفیف برای تحویل یک هفته‌ای ین از ۰.۰۴ درصد در هفته گذشته، روز گذشته به ۰.۲۳ درصد جهش کرد.

افت دلار و درهم در کنار رشد یورو در بازار آزاد تهران

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با افت 72 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 718 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 61 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 755 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 11 هزار و 469 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 6 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه چهارم دی ماه با ۴۹ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۵ هزار و ۹۵۸ ریال قیمت خورد.

سبقت پراید از هیوندای i10 در رعایت استاندارد

پس از اینکه براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات 25 خودروی غیراستاندارد از دستور کار خودروسازان خارج شد، موضع گیری شرکت سایپا در مقابل لیست سازمان ملی استاندارد بسیار قابل توجه بود، زیرا این شرکت به نقل از گل محمدی معاونت کیفیت سایپا اعلام کرد: "بسته جامع پایش استانداردهای اجباری محصولات سایپا را به مراجع نظارتی برون سازمانی ارائه دادیم و موفق به اخذ تمدید مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی شامل: سراتو، چانگان 35CS، ساینا دنده ای، تیبا صندوقدار، تیبا 2، سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 151 و آریو تا اول دی ماه 1397 براساس الزامات سازمان ملی استاندارد ایران شدیم".پس از اینکه براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات 25 خودروی غیراستاندارد از دستور کار خودروسازان خارج شد، موضع گیری شرکت سایپا هم در مقابل لیست سازمان ملی استاندارد بسیار قابل توجه است زیرا این شرکت به نقل از گل محمدی معاونت کیفیت سایپا اعلام کرد: "بسته جامع پایش استانداردهای اجباری محصولات سایپا را به مراجع نظارتی برون سازمانی ارائه دادیم و موفق به اخذ تمدید مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی شامل: سراتو، چانگان 35CS، ساینا دنده ای، تیبا صندوقدار، تیبا 2، سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 151 و آریو تا اول دی ماه 1397 براساس الزامات سازمان ملی استاندارد ایران شدیم". صحبت های این مقام مسئول شرکت سایپا نشان می دهد پراید موفق به دریافت استاندارد های جدید شده است. حال جالب اینجاست بنا بر اعلام سازمان ملی استاندارد خودروهایی مانند جک J5 و هیوندایی i10 فاقد استانداردهای جدید هستند ولی خودرویی مثل پراید در رعایت استاندارد از هیوندای i10 سبقت گرفته است.

از «سبقت پراید از هیوندای i10 در رعایت استاندارد» تا «هشدار بانک مرکزی؛ در این شرکت سپرده گذاری نکنید»

پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در همین ارتباط در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، گفت: پراید ١٣١ موفق به دریافت استانداردهای جدید شده است اما در محصول هیوندایی i10، این شرکت تلاشی برای ارتقاء استانداردها نکرده است. 

سایه تنش‌های سیاسی در خاورمیانه بر قیمت طلا

موسسه سرمایه گذاری اس پی آنگل اعلام کرد، قیمت جهانی طلا پس از تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ در کنگره آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفت و رشد شاخص سهام نیز به این مساله کمک کرده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 1.7 درصدی روبرو شده است. تحلیلگران موسسه اس پی آنگل معتقدند که تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی تهدید کرده است که کمک های مالی به کشورهایی را که از قطعنامه سازمان ملل در رد تصمیم واشنگتن، حمایت کرده اند، قطع خواهد کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرده است. 128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند. این قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است. برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت جهانی نقره نیز طی سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. قیمت نقره در سال 2017 میلادی با نوسانات زیادی روبرو شده است.

سه برند جدید در ایستگاه رجیستری موبایل

در جلسه روز دوشنبه کمیته راهبری طرح رجیستری مصوب شد که سه برند تلفن همراه دیگر مشمول رجیستری شوند. به این ترتیب بلک‌بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا مشمول رجیستری شدند. پیش از این گوشی‌ها و تبلت‌های اپل مشمول رجیستری شده بودند. همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت 24 روز جمعه 8 دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند. سایر مدل‌ها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. بنابراین به تمامی دارندگان مدل‌های گوشی فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکر شده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند و خریداران گوشی‌های مذکور نیز از تاریخ شروع طرح (96/10/8) همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد 15 رقمی (IMEI) از طریق سامانه #7777* یا #4* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بریکس، چین را تبدیل به بزرگترین اقتصاد دنیا می‌کند

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه ی روسیه اخیرا اعلام کرده است که به لطف همکاری های این کشور و هند در گروه اقتصادی بریکس، چین به زودی به زودی بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل شده و در این خصوص گوی سبقت را از آمریکا خواهد ربود.سرگی لاوروف وزیر امور خارجه ی روسیه اخیرا اعلام کرده است که به لطف همکاری های این کشور و هند در گروه اقتصادی بریکس، چین به زودی به زودی بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل شده و در این خصوص گوی سبقت را از آمریکا خواهد ربود. به نقل از Russia Today، سرگی لاوروف در این رابطه گفته است که تاثیر روزافزون کشورهای عضو گروه های اقتصادی بریکس و جی ۲۰ در اقتصاد دنیا منجر به ایجاد جهانی چند قطبی خواهد شد. به گفته ی وزیر امور خارجه ی روسیه، ''به اعتقاد من همتایان غربی ما در گروه جی ۲۰ به طور (روزافزونی) متوجه می شوند که به معامله و توافق کردن نیاز دارند''. وی افزوده است، ''بریکس تنها نیست و همپیمانانی مانند عربستان، مکزیک، آرژانتین و اندونزی دارد. معتقدم نصف اعضای گروه جی ۲۰ تمایل دارند که در روند تصمیم سازی ما شرکت کنند''. افزون بر این، لاوروف در خصوص قدرت روز افزون اقتصادی چین اذعان کرده است که این کشور در آمریکای لاتین دارای ظرفیت ها و منافع اقتصادی است و می خواهد '' در این قسمت از دنیا سرمایه گذاری کند زیرا آنها (کشورهای واقع در آمریکای لاتین) دارای ذخایر مواد معدنی چندانی نیستند''. 

رشد اقتصادی ۱.۸ تا ۲ درصدی روسیه در سال ۲۰۱۷

آنتون سیلوانوف- وزیر دارایی روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی "راشا ۲۴" گفت:  انتظار داریم نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۷ بین ۱.۸ تا ۲ درصد باشد.آنتون سیلوانوف- وزیر دارایی روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی "راشا ۲۴" گفت:  انتظار داریم نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۷ بین ۱.۸ تا ۲ درصد باشد. بانک مرکزی روسیه در اواسط دسامبر نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ را بین ۱.۷ تا ۲.۲ درصد پیش بینی کرده بود. الویرا نابیولینا- رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: در سال ۲۰۱۸، رشد اقتصادی روسیه همان گونه که بانک مرکزی پیش بینی کرده است، حدود ۱.۵ تا ۲ درصد خواهد بود.

تقویت وام رقیب در برابر «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت 9/ 0 درصدی به قیمت 73 هزار و 389 تومان معامله شدند. همچنان شاهد افت تدریجی قیمت اوراق تسهیلات مسکن تا کف 73 هزار تومانی بودیم. آمار معاملات مسکن تهران رشد ۲/ ۲۰ درصدی تعداد معاملات نسبت به آبان و رشد ۴/ ۵۲ درصدی نسبت به آذر سال گذشته و رشد ۴/ ۱۳ درصدی قیمت مسکن را در آذر نسبت به آذر سال گذشته نشان داد. با این وجود کاهش ۵۵/ ۱ درصدی قیمت «تسه»ها در آذر سیگنال شتاب رشد تقاضا از سوی «خانه‌اولی‌»ها را تقویت کرده است. رشد تسهیلات پرداختی از سوی وام صندوق یکم بانک مسکن به بیش از ۳۷۰۰ پرداخت ماهانه در پاییز و افتتاح بیش از ۲۰ هزار حساب در هر ماه پاییز، نسبت به متوسط ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر در سال گذشته به شارژ رشد تقاضای مسکن از سوی «خانه‌اولی‌»ها اشاره دارد.

هشدار بانک مرکزی؛ در این شرکت سپرده گذاری نکنید

بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد، شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۷۵۶۸۰، واقع در تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ‌بهائی، کوچه معصومی، پلاک ۴۱ و ۴۳، واحد ۲۸، بدون اخذ مجوز از این بانک به جذب سپرده و پرداخت سود به عموم مردم (واسطه‌گری وجوه و پرداخت سود نامتعارف) اقدام می‌کند. از این رو ضروری است هموطنان عزیز به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود، با در نظر داشتن غیرقانونی بودن جذب سپرده توسط این شرکت، از سپردن دارایی های خود به آن خودداری کنند.در غیر این‌صورت، بانک مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تضییع حقوق مشتریان این شرکت به خصوص استرداد وجوه  نخواهد داشت. روابط عمومی این بانک در ادامه افزود: لازم به ذکر است بانک مرکزی از طریق مراجع قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کرده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۸
اگه شركت سرمايه گذاري غيرقانونيه پلمپش كنن
انهایی که پول گذاشتند چه غلطی بکنند ؟ چرا قبل از شکل گیری نمیبندیدنش ؟ البته بعد از افتضاح کاسپین خوب خبر میدید.
آفرین به بانک مرکزی که این شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان را توی اون کوچه پس کوچه های اطراف میدان ونک پیدا کرده و داره به مردم اخطار میده که این شرکت غیرمجازه اونوقت این همه شعبات موسسه های مالی و اعتباری که نه فقط درتهران درتمام کشور صدها شعبه داشتن و پول میلیونها نفر را بالاکشیدن و به گفته بانک مرکزی غیرمجاز هم بودن چطور بانک مرکزی متوجه فعالیتشان نشده بود و همان موقع ازاین اخطارها به مردم نداد؟
"بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد، شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان ...."اگر غیر مجازه چرا از ادامه کارش جلوگیری نمیشه؟؟؟همانطور که با کالای قاچاق یا کالای غیر استاندارد برخورد می شود.برای این کار هیچ دستور کار یا متولی وجود ندارد؟
سلامت مردم قربانی دست های پشت پرده! پراید استانداردتر از هیوندا !!! تا کی باید قربانی منافع عده ای شویم؟
پاسخ ها
amir
| Italy |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
جالبه که همه غیر استانداردها بدون هیچ تغییری بعد از مذاکره استاندارد میشن. الان وانت نیسان یکی از استانداردترین هاست خصوصا دیزل هم کردن نور علی نور شده.
خب هر فردی راحت میتونه هم پشت فرمون دنا پلاس(تازه نه پراید که ابدا بر اساس استاندارد های جهانی ماشین محسوب نمیشه) بشینه پشت فرمان هیوندای آی10 و خودش کیفیت هیوندای رو مقایسه کنه.هیوندای یکی از پرفروش ترین های کلاس a در اروپا و بخصوص انگلیس هست.آیا استاندارد ما از انگلیس بهتر شده؟! یا خودرو سازی ما روی دست اروپا بلند شده؟؟؟
ظاهرا دعوا برسر دریافت این مجوزه هاست و خودرویی مثل i10 قطعا دارای استاندارهای بالاتر بین المللی است ولی بدلیل عدم دریافت این استانداردهای داخلی فاقد استاندار اعلام شده است !!!
شرکت کیا زیر مجموعه هیوندای هست.الان اگر به مدیرعامل کیا و هیوندای بگی پراید مونتاژ ایران از هیوندای2017 استاندارد تره کلی مخندن و از این حرف مرغ پخته رو هم به خنده در میاره.بهتر نیست به جای این جک ها برای فروش ماشین های بنجل داخلی،بفکر رفاه ملت باشند؟
هیوندای i10 به وضوح با کیفیت تر از گرانترین خودروهای داخلیه.بس کنید پدر جان.مردم چشم و درک دارند و میبینند چه خبره
مدیر محترم سازمان استاندارد: فکر نمیکنید ملت صاحب درک هستند و متوجه تفاوت هستند؟ فرق بین هیوندای با تولیدات داخلی مشهوده.خداوکیلی هیوندایi10 و برلیانس قابل قیاسند؟!؟ حالا پراید پیشکش!!!!بخدا خنده داره!!!
پاسخ ها
امیر
| Italy |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
هزار تا لایک
الان خود کیا هم ادعا نداره پراید از هیوندایi10 با کیفیت تره!!! کلی خندیدیم!!! میخواین ماشین بنجل داخلی رو بی رقیب بفروشید خب بفروشید. دیگه لطیفه نبافید بابا جان
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
آخه آقایان متوجه نیستند که مردم با همه این بازیها آشنا هستند.کاش اینها به جای سود بعضی،به فکر امنیت و سلامت مردم بودند
این ماجری استادارد هم شد مثل الزام به کپسول آتش نشانی که بعد کلا بیخیالش شدن؟ الان نیسان آبی از هیوندا و آسا استاندارد تره یعنی؟ آخه مردم رو چی فرض کردن؟؟
این داستان استاندارد بودن پراید و غیر استاندارد بودن هیوندا هم جکی بود واسه خودش...
قبوله داداش...
ما خنگ...
ما کور...
شما هم فکر کن ما حالیمون نیست شماها چکار میکنید و چه منافعی با خودرو سازهای گاری ساز داخلی دارید....
خسته شدیم از این بازیهاتون....
پاسخ ها
جمیل پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
آقایان با همین کارها صنعت خودروی کشور را سالها به قهقرا بردند صرفا برای منفعت عده ای محدود باز هم عبرت نمیگیرند که این کارها باعث عقب ماندگی صنعت و ناامنی جاده و آلودگی هوا خواهد شد..آیا همین حمایت کورکورانه از صنعت بیمار خودروی داخل نیست که عامل اصلی آلودگی هوای کلان شهر ها و تصادفات جاده ها شده؟ به خود بیاید لطفا
قشنگ معلومه كه سازمان استاندارد خيلي دقيق كارشو انجام ميده و فقط قانون و مصلحت عمومي رو در نظر مي گيره
به نظر من بايد همشونو اخراج كنن يعني واقعا در مورد مردم چي فكر مي كنن مردم بايد هر چيزي كه سازمان ملي استاندارد تائيدش ميكنه حتما بهش شك كنند.
واقعا جاي تاسف داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر