بازدید 19649
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو، کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری آمریکا به کردهای معارض در سوریه، درخواست ترکی الفصیل برای غنی سازی اورانیوم برای عربستان، حضور ده هزار داعشی در افغانستان و سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران، از جمله مهم ترین و آخرین رویدادها و تحولات مربوط به خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین نیز اشاره کرد
کد خبر: ۷۵۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 December 2017

دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو، کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری آمریکا به کردهای معارض در سوریه، درخواست ترکی الفصیل برای غنی سازی اورانیوم برای عربستان، حضور ده هزار داعشی در افغانستان و سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران، از جمله مهم ترین و آخرین رویدادها و تحولات مربوط به خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به توئیت سخیف و گستاخانه وزیر امور خارجه بحرین درباره سرزمین و حکومت ایران اظهار داشت: حقیرتر و کوچک تر از آنید تا درباره ایرانِ سرفراز و مظهر تاریخ و تمدنی کهن و پر شکوه اظهار نظر نمایید.

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

وی افزود: کهن دیارِ ایران با مردمانی اصیل و فرهیخته، دارای یکی از  کم نظیرترین تاریخ، تمدن فرهنگ، دموکراسی و از  مستقل ترین کشور ها در منطقه و کابوس حاکمان ناکام بحرین و دیگر مرتجعینی است که هنری جز سرکوب خواست اکثریت مردم و جنایت علیه آنان آن هم تحت حمایت دیگر کشورهای فرامنطقه ای ندارند.

دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو

نماینده رژیم اسرائیل در یونسکو، با انتشار بیانیه ای اهانت آمیز علیه کشورهای جهان، خروج رسمی این رژیم از یونسکو از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

به گزارش جروزالم پست، در پی شکست سنگین رژیم اسرائیل و آمریکا در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص تغییر پایتخت صهیونیست ها به قدس شریف، بنیامین نتانیاهو رئیس رژیم صهیونیستی روز جمعه «کارمل شاما هاکوهن» سفیر اسرائیل در یونسکو را به سرزمین های اشغالی و ترک یونسکو فراخواند.

اسرائیل همچنین با ارسال پیامی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸، دیگر عضو یونسکو نخواهد بود.

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

«شاما هاکوهن» در بیانیه ای که به همین مناسبت صادر کرده، آورده است: کشورهای عاقل و درست، چیزی برای به دست آوردن در تئاتر مزخرف یونسکو ندارند.

وی در ادامه ادعاهای خود آورده است: آمریکا یونسکو را به دلیل اسرائیل ترک کرد و این وظیفه اخلاقی ماست تا این کشور را تنها نگذاریم.

نماینده رژیم صهیونیستی در ادامه اهانت های خود به یونسکو، این سازمان را تحت رهبری اعراب و آنها را کشورهایی توسری خور، بی استفاده و جاهل در جهان دانست که به گفته وی رکورد ریاکاری، تهییج و دروغ پردازی علیه اسرائیل و یهودیان را شکسته اند.

کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری آمریکا به کردهای معارض در سوریه

منابع خبری ترکیه از امضای دستور رئیس جمهور آمریکا برای اعطای کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای سوری معارض با دولت های سوریه و ترکیه خبر دادند.

به گزارش دیلی صباح، در راستای ادامه کارشکنی های واشنگتن علیه دولت های ترکیه و سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای متخاصم علیه دمشق و آنکارا را امضا کرد.

بر اساس این فرمان ترامپ، دولت آمریکا از این پس تسلیحات سنگین و وسائل نقلیه جنگی در اختیار گروه های کردی در سوریه که مهمترین آنها «وای پی جی» (شاخه نظامی پ ک ک ) است قرار خواهد داد.

گفته می شود، دونالد ترامپ فهرست پیشنهادی پنتاگون برای آن دسته از تسلیحاتی که باید در اختیار کردهای معارض سوریه قرار بگیرد را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ دسامبر یعنی پس از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان امضا کرده است.

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

لازم به ذکر است، ترامپ در این مکالمه تلفنی اعلام کرده بود که کشورش دیگر هیچ گونه کمک تسلیحاتی و نظامی به کردهای معرض سوری نخواهد کرد.

«مولود چاوش اوغلو» پس از این مکالمه تلفنی اعلام کرد: ترامپ به صراحت اعلام کرده که این وضع مزخرف (کمک به کردهای معارض) باید هر چه زودتر پایان پذیرد.

گفته می شود، بخشی از فهرست پیشنهادی پنتاگون از تسلیحاتی که دولت آمریکا در اختیار کردها قرار خواهد داد، شامل ۱۲ هزار قبضه کلاشینکوف AK-۴۷ به ارزش ۶.۳ میلیون دلار، ۶۰ هزار قطعه جانبی و ادوات کلاشینکوف به ارزش ۴۲۰ هزار دلار و ۶ هزار قبضه مسلسل به ارزش ۲۰.۳ میلیون دلار می شود.

ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است

«ترکی الفیصل»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گفت وگو با رویترز اعلام کرده که عربستان هم مانند ایران غنی سازی اورانیوم را حق خود می داند.

وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی حق ایران برای غنی سازی اورانیوم را به رسمیت شناخته گفت، مسأله به حق طبیعی عربستان برمی گردد، زیرا با نگاهی به توافق هسته ای که به وسیله کشورهای ۱+۵ و ایران امضا شده به ایران اجازه غنی سازی داده شده است و جامعه جهانی هم از این توافق حمایت می کند و با وجود معاهده منع انتشار سلاح های اتمی، اما به ایران اجازه غنی سازی داده شده است.

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

وی که چند سالی هم سفیر عربستان در آمریکا بوده، گفت: از این نظر عربستان هم مانند دیگر اعضای امضا کننده معاهده منع انتشار سلاح اتمی از جمله ایران، برای خود حق غنی سازی اورانیوم را محفوظ می داند.

ترکی الفیصل با وجود اینکه مسئولیتی دولتی در حال حاضر ندارد؛ اما اظهاراتش تا حد زیادی نشان دهنده سیاست های کلی ریاض به شمار می رود. او که دیدارهای جنجالی زیادی با مسئولان و چهره های اسرائیلی داشته مدعی شده که تنها راه جلوگیری از غنی سازی اورانیوم ایجاد منطقه ای عاری از سلاح اتمی در خاورمیانه خواهد بود.

حضور ده هزار داعشی در افغانستان

«ضمیر قبولف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، طی یک مصاحبه با خبرگزاری «ریانوستی» ضمن اعلام این خبر می‎گوید: روسیه به تماس‌های خود با «آلیس ولز»، نماینده آمریکا در امور آسیای جنوبی، در این زمینه ادامه می‌دهد.

قبولف در این مصاحبه می‌گوید: گروه تروریستی داعش توان نظامی خود در افغانستان را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

وی شمار عناصر تروریستی داعش در افغانستان را بیش از ده هزار تن اعلام کرده است.

سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

سناتور فرانسوی و رئیس اسبق گروه دوستی فرانسه کشورهای خلیج فارس در مقاله‌ای در هافینگتون پست نوشت: رییس جمهور ماکرون بار دیگر فرصتی برای مبازره‌طلبی پیدا نموده است، آن هم سفر به ایران است. این سفر تعیین‌کننده است. رییس جمهور باید خود واقعیت این کشور را که مخاطبان اخیرش تمام بدی‌ها را به او نسبت می‌دهند، دریابد. او خود باید بدون ساده‌نگری در خصوص واقعیت کشوری که تنها دولت-ملت در منطقه است، قضاوت کند. او خود باید درباره اراده ایرانیان به رعایت یا عدم رعایت توافقنامه هسته‌ای که اروپا حامی آن است، داوری کند.

وی افزود: سعودی‌های هم‌پیمان ما توانایی فهم این موضوع را دارند که فرانسه یک سیاست مستقل و مقتدر دارد و با همه حاضر به گفت و گو است.

این سناتور فرانسوی در ادامه نوشت: در این زمان که محور مسکو- تهران- آنکارا که هرگز به قدرت امروز نبود، فرانسه نباید این قرار را از دست بدهد. اگر امروز ما می‌توانیم نیروهای خود را از سوریه بیرون ببریم، نباید فراموش کنیم که این پیروزی را مدیون چه کسانی هستیم. البته بمباران‌های هوایی نیروهای ائتلاف تعیین‌کننده بود، لیکن سهم نیروهای زمینی کرد و ایرانی ضروری می‌نمود.

واکنش ایران به توئیت گستاخانه وزیر خارجه بحرین/دستور نتانیاهو برای خروج اسرائیل از یونسکو/ترکی الفیصل: مثل ایران، غنی سازی اورانیوم حق عربستان است/ سفر تعیین‌کننده ماکرون به ایران

گوله افزود: نمایش‌های رنج‌آور مقامات آمریکایی برای نشان دادن نقش ایران در کشمکش‌های منطقه‌ای طعم و بوی خاطره تلخ مداخله بوش در عراق سال 2003 را دارد. فرانسه امانوئل ماکرون بیشتر از دوران ژاک شیراک حاضر نیست فریب دروغ‌های ساختگی را بخورد. تجربه پیامدهای حمله به عراق ما را به تامل وامی‌دارد، لیکن موضع ما یعنی فرانسه به همان نسبت که رئیس جمهورش در همه زمینه‌ها حضور دارد، گران‌سنگ است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که ایران سیاست نفوذ از طریق پیروانش را دنبال می‌کند، ولی این اقدام نه کمتر و نه بیشتر از اقدام سایر کشورها نظیر عربستان سعودی که با دیپلماسی مذهبی که اخیراً از آن چشم پوشیده یا قطر که از حامیان تاریخی اخوان المسلمین به شمار می‌رود، قابل مقایسه است. در هر حال، جنگ نیابتی یکی از سنت‌های منطقه است.

گوله نوشت: درباره تمام این مسایل اساسی مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان، رییس جمهور ماکرون باید شخصاً با همتای خود آقای روحانی گفت وگو کند. سفر رئیس جمهور به ایران، بدون شک مرحله‌ای بسیار مهم در 2018 برای سرانجام رساندن دو 110 متر با مانع یک دیپلماسی نمونه با حفظ تعادل است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
ده هزار داعشی در افغانستان !!!! بزودی باید مدافعین مزارم تشکیل بدیم کی از شر این تروریسم خلاص میشیم شاید هیچوقت
کشوری که اگزوز پژو و رنو را به ایرانیان تحریم می کند، در حالیکه مسئولان بنز و شاسی بلند سوار می شوند، خانم فرانسوی یا اقای فرانسوی ما را چی فرض کرده اید؟
چرا پاسخ به گستاخی ها و تهدیدات کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای دیگه نرم و لطیف و شیک و مجلسی هستش؟؟؟؟
ماشين پيكان من از كشوري بنام بحرين قديمي تَر است
شما حق داشتن هیچ تکنولوژی ای را ندارید زیرا شما داعشی هستید !
آقای فیصل شما نیازی به انجام هیچ کار علمی ندارید. نفت را بفروشید و یوغ بردگی آمریکا را به گردن بیندازید همه چیز برایتان فراهم خواهد شد.
بحرين يكي ازاستانهاي ايران بودكه بايددوباره به ايران ملحق گردد
اگر یونسکو اقدام ظالمانه ی اسراییل می پذیرفت از نظر اسراییل یونسکو سازمان خوب و عادلی بود ولی چون اقدام غیر عقلانی انان را قبول ندارد یونسکو بد است دزد اشغال گر چرا بلندیهای جولان را به سوریه پس نمی دهی چرا به اوارگان اجازه بازگشت نمی دهی
عربستان نيازى به چرخه يا بمب هسته اى نداره
چون همه اينها رو در پاكستان داره
عین توئیت این آقا چی بود؟
کشور های ساده لوح عربی باید به نحوی عمل کنن که دراینده نزدیک که از امریکا و رژیم صهیونتستی وغرب گزیده میشن راه برگشت داشته باشن . نباید گستاخی رو به جائی برسونن که نه راه پیش داشته نه راه به پس !!!! گرفتار وگرفتار .
اون بحرنیه که در مورد ایران سرفراز چیزی نگفته بود!!!! توضیح نمیدم چی گفته بود چون منتشر نمی کنید!!!
این هم شد رسانه ؟همه سایت ها جواب اقای قاسمی به وزیر خارجه بحرین را اوردهاند ولی حتی یکی از انها اشاره نکرده که اصلا این مردک چی گفته که ایشون جواب داده اند و مخاطبین تو هوا رها شده اند
بحرین به ایران توهین نکرده اتفاقا احترام هم گذاشته
بحرین جزو خاک ایران بوده و هست و این را با صدای بلند بگویید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر