بازدید 3599

مجروح شدن دو محیط‌بان طی ۴۸ ساعت در مازندران

کد خبر: ۷۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 23 December 2017

این روزها نمونه‌ بارز گستاخی و قانونگریزی‌ متخلفان در فریدونکنار، سرخرود و ازباران به یکی از مهم‌ترین اخبار محیط‌ زیستی تبدیل شده. امیدواریم هرچه زودتر با همکاری نیروی انتظامی و یگان محیط زیست، متخلفان ملزم به رعایت قانون و احترام به حقوق جامعه شوند.

به گزارش تسنیم، روز سه‌شنبه، بهنام هادی نژاد مسئول پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری و روز پنجشنبه علیرضا نیک پور مامور یگان حفاظت محیط زیست نور طی درگیری با شکارچیان متخلف زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. وضعیت جسمانی این دو محیط‌بان رضایت‌بخش است و کلیه متخلفان توسط نیروی انتظامی مازندران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

محمدعلی الله‌قلی، فعال و کارشناس محیط زیست با ابراز تاسف از مجروح شدن دو محیط‌بان طی 48 ساعت در استان مازندران به تسنیم می‌گوید: صیادان و شکارچیان متخلف به ویژه در استان مازندران آنقدر گستاخ شده‌اند که از آسیب‌ رساندن به محیط‌بانان غیرمسلح هم باکی ندارند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت یگان حفاظت محیط زیست ادامه می‌دهد: یگان حفاظت محیط زیست، بازوی اجرایی و نماد اقتدار سازمان حفاظت محیط زیست است. کمبود نیروی محیط‌بان، نبود امکانات و به ‌روز نبودن تجهیزات محیط‌بانان، به معنای ضعف سازمان حفاظت محیط زیست است و امیدواریم وعده‌های آقای کلانتری در راستای قدرت بخشیدن به یگان حفاظت محیط زیست هرچه زودتر محقق شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه این دو محیط‌بان با دست خالی و بدون اسلحه با شجاعت تمام در برابر متخلفان مسلح از محیط زیست کشور دفاع کرده‌ و شایسته قدردانی هستند می‌گوید: متاسفانه تعداد محیط‌بانان ما در خشکی یک دهم استاندارد، در مناطق تالابی یک بیستم حد استاندارد و در دریا صفر است. اما در حالی که محیط‌بانان از حداقل امکانات معیشتی و قضایی برخوردارند بسیاری از آنها تا پای جان برای حفاظت از زیستگاه‌ها تلاش می‌کنند که با این امکانات حداقلی نمی‌توان از آنها انتظار معجزه داشت.

وی به ناکارآمدی معاونان حقوقی ادارات محیط زیست اشاره کرده و می‌گوید: متاسفانه علاوه بر اینکه تا کنون محیط‌بانان زیادی شهید و مجروح شده‌اند ناکارآمدی معاونان حقوقی ادارات کل محیط زیست در استان‌ها سبب شده این ادارات نتوانند در مجامع قضایی از حق محیط‌بانان دفاع کنند و محیط‌بانان در بسیاری از پرونده‌های درگیری با متخلفان، متهم شناخته شده‌اند.

الله‌قلی در پایان ضمن ابراز خرسندی از تلاش نیروی انتظامی استان مازندران که به دستگیری متخلفان منجر شد به نقش موثر نیروی انتظامی در مهار تخلفات محیط زیست اشاره کرده و می‌گوید: سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست تلاش کند با ایجاد تعامل و همکاری تنگاتنگ میان نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست، گامی موثر در مسیر اجرای قانون و به نمایش گذاشتن برخوردی قانونی با متخلفان بردارد. متخلفانی که این روزها نمونه‌ بارز گستاخی و قانون‌گریزی‌شان در فریدونکنار، سرخرود و ازباران به یکی از مهم‌ترین اخبار محیط‌ زیستی تبدیل شده و امیدواریم هرچه زودتر با همکاری نیروی انتظامی ملزم به رعایت قانون و احترام به حقوق جامعه شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل