بازدید 5104

ایران در موضوع هسته‌ای با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کند

کد خبر: ۷۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 22 December 2017

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرگزاری رسمی چین گفته است ایران درباره موضوع هسته ای و مسایل مرتبط با حق حاکمیت خود با آمریکا گفت و گو نمی کند.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به شینهوا گفته است درهای گفت و گو با واشنگتن باز است اما این شامل مسایل حق حاکمیتی و هسته ای نمی شود.

وی تصریح کرده است توافقنامه هسته ای موسوم به 'برجام' تعهداتی را از سال 2015 میلادی بر عهده طرفین گذاشته است و همه باید در قبال این توافقنامه مسئول باشند.

کمالوندی اضافه کرده است طرف های ذی ربط، سیاستمداران و دیپلمات های کشورهای مختلف، سال ها برای رسیدن به این توافقنامه تلاش و گفت و گو کرده اند.

وی به خبرگزاری چین تاکید کرده است البته این توافقنامه اشکالاتی دارد و طبیعتا ایده آل نیست ایران هم مایل است تعهدات کمتری داشته باشد و طرف های دیگر مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند و بهتر است آمریکا هم دقیقا همین برخورد را با موضوع داشته باشد و زیاده خواهی نکند.

کمالوندی در ادامه این مصاحبه به شینهوا گفته است اگر آمریکا بخواهد بار دیگر رژیم تحریم ها را روی ایران اعمال کند این کشور نیز تلافی خواهد کرد و با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

او تاکید کرده است ما به همه تعهدات خود طبق گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده ایم و لازم است آمریکا نیز این کار را صورت دهد و ایران را از منافع خود محروم نکند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزوده است تاکنون آمریکا برخی از مفاد برجام را نقض کرده است و هشدار می دهیم به دنبال تحریم ایران نباشد.

کمالوندی تاکید کرده است تا زمانی که طرف های دیگر از این توافق حمایت و آن را اجرا می کنند ایران نیز همینطور رفتار خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار