بازدید 39227

احتمال درگیری نظامی آمریکا با ایران بیشتر است یا با کره شمالی؟

به نظر می‌رسد، بادهای سیاسی در آمریکا هم در همین جهت می‌وزند. در حالی که اظهارات خصمانه مقامات ارشد آمریکایی علیه ایران شدت می‌گیرد، به نظر نمی‌رسد، هیچ یک از قدرت های بزرگ از جمله چین و روسیه آماده باشند، در یک درگیری احتمالی طرف ایران را بگیرند. شاید هیچ یک از این پیش‌بینی‌ها درباره درگیری نظامی آمریکا با ایران به واقعیت نزدیک نشود، ولی ایرانی‌ها باید تهدید را جدی فرض کنند.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 19 December 2017

این نگرانی وجود دارد که ایالات متحده در سال 2018 وارد درگیری نظامی با کره شمالی، ایران و یا هر دو کشور بشود. با توجه به اظهارات تندی که مقامات کره شمالی و آمریکا علیه یکدیگر استفاده می‌کنند، در نگاه اول این گونه به نظر می‌رسد که خطر جنگ با کره شمالی بیشتر است، ولی دلایلی وجود دارد که می‌تواند باعث تجدید نظر در این پیش‌بینی بشود.

به گزارش «تابناک»؛ وبسایت لوبلاگ در تحلیلی در این باره به قلم شیرین هانتر، استاد دانشگاه جرج تاون و متخصص مسائل ایران نوشته است: هرچند کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش در منطقه اقیانوس آرام است، برخی تحولات اخیر در خصوص کره شمالی، ممکن است احتمال بروز جنگ با کره شمالی را کاهش داده و در عوض برخی عوامل باعث کم شدن موانع درگیری نظامی با ایران هستند.

نخستین مسأله این است که در شرق آسیا، متحدان آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی در مقابل حملات کره شمالی از آسیب‌پذیری بالایی رنج می‌برند. به طور ویژه، درگیری نظامی با کره شمالی، می‌تواند باعث وارد شدن خسارت انسانی و اقتصادی غیرقابل تحملی به کره جنوبی شود؛ بنابراین، احتمالی جدی وجود دارد که این کشور، آمریکا را از درگیر شدن با کره شمالی پرهیز داده و به دنبال راه مسالمت‌آمیز برای مسأله هسته‌ای کره شمالی باشد.

مسأله بعدی اینکه ایالات متحده باید احتمال باز شدن پای چین به درگیری در شبه جزیره کره را در نظر بگیرد. مسأله سوم، این است که ایالات متحده به هر حال نمی‌تواند احتمال استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای علیه خاک آمریکا را نادیده بگیرد. به عبارت دیگر، هرچند سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی، بسیار ضعیف‌تر از آمریکاست، ولی تا حدی می‌تواند برای این کشور بازدارندگی ایجاد کند.

شاید از همه اینها مهمتر این باشد که هیچ کس در آمریکا به دولت این کشور فشار وارد نمی‌کند که وارد درگیری نظامی با کره شمالی شود.

وضعیت در قبال ایران کاملا متفاوت است. مهم‌تر از همه اینکه ایران توانی انتقام‌جویی مستقیم از آمریکا را ندارد. ابزارهای ایران از جمله موشک‌ها و قایق‌های تندرو که درباره آن زیاد سخن گفته می‌شود، تهدیدی مستقیم برای آمریکا نیست. علاوه بر این، ایران گزینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را هم ندارد. ایران همچنین گزینه تولید سلاح هسته‌ای را در دستور کار ندارد. هرچند تلاش برای دستیابی به یک سلاح هسته‌ای ابتدایی، انگیزه حمله پیشدستانه آمریکا به ایران را افزایش می‌دهد، به هر حال می‌توانست مانعی در راه حمله احتمالی به ایران باشد.

آنچه وضعیت ایران را متفاوت‌تر و خطر درگیری نظامی با ایران را بیشتر می‌کند، این است که هم در منطقه و هم در داخل آمریکا لابی‌هایی وجود دارد که دولت آمریکا را به درگیری با ایران تشویق می‌کنند.

در داخل آمریکا، تندروهای مخالف ایران و حامیان سرسخت اسرائیل و نخست وزیر آن، سال هاست طرفدار حمله نظامی آمریکا به ایران هستند. بسیاری از آنها انتظار داشتند که دولت آمریکا بعد از حمله به عراق، به سراغ ایران برود و عده دیگری حتی از این دلخور شدند که آمریکا چرا اول به ایران حمله نکرد.

برای این افراد، نه فقط تغییر در رفتار ایران، بلکه حتی تغییر نظام سیاسی در ایران هم کافی نیست. آنها آرزو دارند که توانایی ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی و اقتصادی در منطقه از بین برود. عراق و سوریه دیگر مانعی بر سر راه برنامه‌های آنها نیستند، دندان‌های قدرت مصر نیز کشیده شده و ایران تنها قدرتی در منطقه است که از نظر آنها باید به زانو آورده شود؛ ایران تنها سرزمین باقی‌مانده‌ای است که باید به بند کشیده شود و تا زمانی که این کشور ابزارهای قدرت را در دست داشته باشد، نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

تلاش برای خلاص شدن از دست ایران در زمانی که رهبران عرب تمایل دارند، مسأله فلسطین را فراموش کنند، به تلاش‌ها برای آشتی دادن اعراب و اسرائیل شتاب بخشیده است، زیرا اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند ایران تنها کشوری است که پای مسأله فلسطین ایستاده است.

خواست اسرائیل و طرفدارانش برای حمله به ایران، مورد حمایت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و مصر هم بوده که در سال های گذشته، بر این موضوع اصرار داشته‌اند؛ برای مثال، ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان بر این عقیده بوده است که باید سر مار یعنی ایران قطع شود. اخیرا هم جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، یادآوری کرده است که چطور در همان زمانی که آمریکا در پی حل مسأله هسته‌ای ایران از طریق مذاکره بوده است، مقامات اسرائیل، عربستان و مصر، آمریکا را تشویق می‌کردند که به ایران حمله کند. مقامات این کشورها تغییر عقیده نداده‌اند، مگر این که شدت علاقه آنها به حمله آمریکا به ایران بیشتر شده باشد.

به نظر می‌رسد، بادهای سیاسی در آمریکا هم در همین جهت می‌وزند. در حالی که اظهارات خصمانه مقامات ارشد آمریکایی علیه ایران شدت می‌گیرد، به نظر نمی‌رسد، هیچ یک از قدرت های بزرگ از جمله چین و روسیه آماده باشند، در یک درگیری احتمالی طرف ایران را بگیرند.

شاید هیچ یک از این پیش‌بینی‌ها درباره درگیری نظامی آمریکا با ایران به واقعیت نزدیک نشود، ولی ایرانی‌ها باید تهدید را جدی فرض کنند. این واقعیت که ایران و آمریکا در سال های گذشته درگیری نظامی نداشته‌اند، این تصور را به ویژه در میان جناح خاصی از سیاسیون ایران به وجود آورده است که دو کشور هیچ گاه وارد درگیری نظامی نخواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۱۲
توان نظامی آمریکا در مقابل موشک های ایران عددی نیست
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
زهی خیال باطل
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
توهم نداشته باش برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
دیگه جوک هم حدی داره.
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
برادر حالت خوبه ؟ کدوم توان نظامی؟ موشکهایی که روی هوا نابود میشن رو میگی؟
علی
| United States of America |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
آدم هایی مثل تو باعث شده که کشور تو این وضع باشه
تحلیل خوبی بود
نخست اینکه باید شیرفهم شد که روسیه یا حتی چین هیچ وقت دوست ما نخواهند بود و چه بسا دشمن !
نکته دوم اونایی که کلشون داغه حز افراد خط مقدم نبوده و همواره این جوان های مردم هستند که خونشان ریخته شده
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
نكته دومت احسنت داشت
ناشناس
| China |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
یاد اون مدل تحلیل های زمان دولت نهم افتادم که گفتن حتی سوخت هواپیماهایی که به ایران حمله کنند هم تامین شده است!!
سلام اگه خواست حمله بکنه بگو جمعه حمله نکن می خوایم استراحت کنیم
مسولان نظام با مردم رو راست باشن اختلاس نکنن هوای مردموداشته باشن این مردم از ۱۰۰ تا بمب اتم بدتر هستن و مقابل آمریکا و گنده تر ازونم وای میسن همون طور که ۸ سال ۸ سال همین مردم بودن که پوست صدام رو کندن.ولی مسولان اختلاس میکنن تورم آفرینی میکنن و مردم رو ناراضی نگه میدارن و سر مردم رو با مسائل حاشیه ای گرم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
کی پوست صدام رو کند؟ مثل اینکه ایران رو با آمریکا قاطی کردی؟!
هیچ درگیری با ما نمیشه.خیالتون راحت.مگر اینکه بخوان نه عربستان و امارات و اسرائیل باشن.البته اینها رو با این حرف میگم که امیدوارم دولت مردان و نظامی های ما واقعا روراست بوده باشن و ما این موشک های دور برد رو داشته باشیم.موشک از اونها،جنگ تن به تن از ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
درسال 1367 كه كسي جنگ نميرفت و مجبور شديم جام زهر بخوريم تو كجا بودي شنگول
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اینم از تاثیرات بازی مبتذل کلش آف کلنز بر افکار جوان های ما...عموجون جنگ بازی کامپیوتری نیست
بابک
| United States of America |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
پسرکم جنگهای امروزی دیگه جنگ تن به تن نیست .
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
نیما جان چند سالته ؟ یک بچه هفت ساله هم اینجوری اظهارنظر نمیکنه
خدایا مردم بدبخت ایران باید تاوان چی رو پس بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
تاوان ندانم کاری هاشونو. تاوان جهل و بی سوادیشونو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
واقعا. بابا این همه داریم تاوان میدیم و یک کشور داغون و مردمی فقیر و عصبی و غمگین درست کردیم. خدایا مگه ما چه کار کردیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
تاوان استقلاشون
احمد
| United States of America |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
خلایق هر چه لایق
ترامپ زرنگ تر از آن است مستقیم خود را وارد درگیری کند شیوه ی جدید آنها بجان انداختن مسلمانها به همدیگرهست و آنها هم از این بابت ماهیگیر حرفه ایی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
نه تنها ایران که تمام کشورهای اسلامی دارند سر هیچ امکانات خود را صرف از بین بردن خود می کنند نیاز به آمریکا نیست هزینه ای که ایران در حال حاضر می کند یکی دو سال دیگر هم بگذرد کمر ایران را شکسته مردم از بد بختی دست به دامن شرق و غرب خواهند شد که به داد ما برسید.
اشکال نداره حمله کنه همه مردم محکم پشت حکومت وایسادیم!!!!!مخصوصا اگه زمینی حمله کنند ما شهروندان غرب کشور مثل جنگ هشت ساله همه جوره از نجومی بگیران وآقازاده ها دفاع جانانه میکنیم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
وی پی ان از امارات هم مگه داریم؟ خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
بله میدونم اینو اگر امریکا حمله کنه یه عده تو همین کشور پاشون رو میبوسن
خلایق هرچه لایق خائن ها
واقعیت این است که آمریکا همواره خواهان درگیری نظامی هست اما مادامی که این درگیری هزینه تلفات انسانی بالایی داشته باشد از آن دوری خواهد جست. بنا بر این تنها راه پیشگیری از جنگ آماده بودن برای جنگ است. به نظر می رسد فعلا ما آماده تر از آمریکا هستیم و هر گونه حمله ای نتایج مورد نظر آمریکا را به بار نخواهد آورد. حمله آمریکا قربانی هایی به نام عربستان و امارات خواهد داشت که در جریان جنگ ایران و آمریکا نابود خواهند شد. البته جنگ برای ایران هم فاجعه است اما در چنین جنگی آمریکا پیروز نخواهد شد.
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
جنگ جهانی دوم و همچنین جنگ افغانستان و عراق برای امریکا تلفات کمی نداشت ولی امریکا دوری نجست !ا
این تفکر غلطی هست که تلفات میتونه روی امریکا فشار بیاره . با قدرت رسانه ای امریکا تلفات نیروهای امریکایی به شدت علیه ایران استفاده خواهد شد و مجوز هر نوع اقدامی را از طرف افکار عمومی مردم امریکا و دنیا به دولت امریکا خواهد داد
با هیچ کدام.
امریکا دیگه اون قدرت زمانهای گذشته رو نداره.
تحلیل بسیار نامناسبی بود
خخخخخ آمریکا به ایران حمله کنه!!!! واقعا به نظرتون این توان رو داره که بزنه و در بره؟ نه عزیزم دوران بزن در رو تموم شده و همین مسئله باعث شده دیگه امریکا با ایران درگیری نظامی نداشته باشه وگرنه سالهای اول انقلاب و زمان جنگ چند بار درگیری جزئی رو با ما داشته و به نتیجه نرسیده و الان ایران دیگه اون ایران نیست که سر جاش بشینه و مطمئن باشین امریکا با داشتن سازمان اطلاعاتی قوی از قدرت نظامی ایران و علی الخصوص حس وطن پرستی و شهادت طلبی ایرانی ها با خبر هست کسانی که حاضر میشن تو سوریه علیه دشمنان بجنگن مطمئن باشین چند برابرش حاضرن در ایران علیه دشمنشون بجنگن و وقتی یه جنگ جوری پیش بره که مجبور باشی با مردم بجنگی هیچوقت پیروز نمیشی و سر همین کل تلاش دشمنان فاصله گرفتن مردم از نظام هست تا حکومت تنها بمونه و بدون اغراق خیلی هم موفق شده و نارضایتی به شدت در حال بالا رفتن هست و ما شکست نمیخوریم
اللهم عجل لولیک الفرج
باسلام
کاملا آشکار است که خانم هانتر از واقعیتها در خصوص توانائیهای بالقوه وبالفعل ایران غافل است ایشان وآمریکا دلخوش کرده اند که توانائیهای نظامی ایران در همین حد است که توصیف کردند..به محض حمله آمریکا به ایران وبا فرض حمله به تاسیسات هسته ای و زیر ساختهای ایران دیگر وجود معاهده بین ایران وسازمان انرژی هسته ای جهانی معنا یی نداشته وکاغذ پاره بیش نخواهد بود...به یاد داشته باشیم که به کشوری هسته ای گفته می شود که توانایی ساخت تکنولوژی هسته ای را داشته باشد نه اینکه کلاهک هسته داشته باشد...داشتن توان هسته ای هیچ ربطی به وجود حکومتی خاص در ایران ندارد بلکه چه در زمان شاه وچه الان ایران تلاش فراوانی جهت دسترسی به این تکنولوژی کرده والان به آن دست یافته است. بااین توضیحات به محض حمله آمریکا به ایران در ایران ساخت موشک قاره پیما و سلاح هسته ای به سرعت باور نکردنی به پیش خواهد رفت ودر آینده نزیدیک قدرت هسته ای وموشکی باز دارنده در اختیار خواهیم داشت...مسئله بعدی تهدید موشکباران اسرائیل را فراموش کرده اندنه موشکباران در حد آنچه که تا الان توسط حزب الله یا غزه انجام شده است اینها در مقابل تهاجم اصلی به بازیهای کودکانه شباهت خواهد داشت...بهتر است آمریکائیها اینقدر عاقل باشند که بهانه دست ایران برای حمله به اسرائیل ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
سلام
تحلیل بچه گانه ای بود. ممنون
آمریکا با ایران وارد جنگ نخواهد شد. در واقع سود و منفعت وضعیت کنونی برای آمریکا بسیار زیاد است که احتمال حمله نظامی به ایران را به صفر می رساند . اگر سیاست های ایران نبود . امریکابه هیچ عنوان نمی توانست قرار دادی 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی با عربستان ببندد. هم چنین سرمایه گزاری عربستان در انرژی هسته ای نیز دلیل دیگری است چرا که ایران هراسی باید در بین اعراب باشد تا بتواند از آنان پولهای نفتی را به نفع خود بگیرد. در واقع تا به امروز سیاستهای خصمانه ایران و آمریکا بازی برد برد برای آمریکا بوده است. فرصتی که امریکا و هم چنین اسرائیل به این زودی ها و به راحتی از دست نخواهند داد. به هر حال نویسنده مطالب بالا از بسیاری از مسایل پشت پرده نیز باید خبر دار شود و سپس از جنگ ایران و آمریکا بگوید . فکری که هیچگاه عملی نخواهد شد.
پاسخ ها
مخمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
نویسنده میدونه اینم بخشی از بازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
فعلا که هم آمریکا و هم روسیه هر دو بخوبی دارن می دوشند.جنگ بستگی به این دارد که کی شیر تمام شود.چه گاوهای شیرده قشنگی.
ناشناس
| China |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
سیاست های ما ایرادی ندارد. اگر ما هم سگ بارگاهشان بودیم ایراد ندره از نظرتون؟
مهمتر از متحدین سعودی مثل ترکیه و پاکستان و امارات ومصر و... منتظر چراغ سبز آمریکا و اسراییلیند که انبار تسلیحاتی خود که نزدیک50سال است از امریکا می خرند را روی سر ایران خالی کنند
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.مرگ برترامپ احمق ونوکران سرسپرده منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
از انگلستان داري پيام ميفرسي يا با فيلتر شكن؟!
اين همه تا حالا مرگ بر اين و آن فرستادي نتيجه گرفتي كه ميخواهي باز هم تكرار كني؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
تا حالا که هیچ غلطی نگرده بعدش هم نمی کند تا وقتی که ما با هم باشیم
بیچاره بورس !
اگر فرض کنیم که آمریکا در حال حاضر تمایلی به رودررویی مستقیم نظامی با ایران ندارد، باز هم نباید از این نکته غافل باشیم که وضعیت فعلی کشور ما از نظر مشکلات اقتصادی و گسترش سطح نارضایتی عمومی به هیچ وجه مطلوب نیست. این نکته قطعا از دید تیز آمریکا و متحدانش نیز پوشیده نمانده است و شاید به همین دلیل است که به طور متوسط هر هفته شاهد حملات لفظی تازه ای از سوی آمریکایی ها هستیم. تصور آنها این است که با کشوری همچون شوروی در سالهای پایانی جنگ سرد طرف هستند و میتوانند با تبلیغات گسترده و تهدیدهای گوناگون، موقعیت کشورمان را متزلزل کنند. اگر مسئولین عزیز ما هرچه زودتر فکری برای بهبود نسبی وضعیت معیشتی، مبارزه جدی با فساد اقتصادی و جلب دوباره اعتماد مردم کنند، شکی نیست که کشور ما میتواند موقعیت فعلی خود را حفظ کرده و در موضعی بالاتر از آمریکا قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
کاملا درست می فرمایید و واقعا بالا بردن سطح نارضایتی عمومی وضعیف کردن کشور وبعد حمله از تراژدیهای امریکا وغرب است
سلام تحلیل ارائه شده درست است و این مسئولین رده بالای نظام توجه داشته باشند که بودجه های نظامی افزایش یابد و توان داخلی به لحاظ اقتصادی نیز مد نظر قرار گیرد.
فرض کنیم امریکا ایران رو زد . خب نفر بعدی کیه ؟ و بعدی ؟
پس برای همین دلیل روسیه و چین با ایجاد درگیری در سوریه مانع پیشروی شدن . چین سلاح هایش را به داعش می فروخت و روسیه به سوریه . پس معلومه خط قرمز ایران نیست . به همین دلیل احتمال وقوع جنگ صفر است . موشک های میان برد ایران واقعا ساخت داخل است و قابلیت دیزیبل شدن را ندارد. ماهواره هواشناسی دارد. عملا در عراق و سوریه هم نفوذ فوق العاداه بالایی دارد .
پانزده سال پیش دیگ چنی معاون بوش در تلویزیون کانادا:
سؤال خبرنگار:
عرب ها که مطیع شما هستند و مشکل شما مخالفت ایران می باشد. چرا به جای حمله به افغانستان و عراق به ایران حمله نمی کنید؟
دیگ چنی معاون بوش ریس جمهور آمریکا جواب داد: هزینه حمله به ایران خیلی بالا می باشد.
دیدیم که عملا آمریکا در افغانستان و عراق وهم به جایی نرسید.
حمله آنها به ایران به شدت اقتصادی و فرهنگی می باشد.
تاریخ نشان می دهند آمریکا بیشتر از ترساندن افراد سود می برد تا یک حمله نظامی.
آنها در ویتنام و کامبوج و لائوس و لبنان و حتی سومالی شکست خورده وفرار نمودند. حتی در جنگ کره نتوانستند شمال را تصرف نمایند. شوروی نیز با جنگ اقتصادی و فرهنگی نابود شد.
این خانم هم از طرف آنها می خواهد ایرانی ها را بترساند تا امتیاز بگیرند. جنگ باخته در سوریه و عراق ولبنان و غزه و انشاالله در یمن و بحرین و قطیف عربستان را با ترساندن می خواهند جبران نمایند. عرب ها را راضی نموده وبودجه ها را به سوی تولیدات جنگی سرازیز نمایند
بزرگترین اشتباه استراتژیک ایران متحد شدن با روسیه هست. کشوری خائن که به وقتش پشت ایران رو خالی خواهد کرد همونطور که در طول تاریخ بارها این کار رو کرده. چین هم فقط دنبال بازار مصرف ایران برای فروش آشغالهای خودشه. در صورت درگیری با آمریکا، ایران تنهای تنها خواهد بود، مثل زمان جنگ با عراق. بلوف زدن درباره قدرت نظامی کاریه که خوبه، همه هم این کار رو میکنن، ولی به شرطی که خود سیاستمدارها بلوف خودشون رو باور نکنن !!
در تحلیل یکی از موانع حمله به کره شمالی خسارت اقتصادی و انسانی به ژاپن و کره جنوبی مطرح شده است. اگر این تحلیل را بپذیریم لاجرم خسارت اقتصادی و انسانی به اسرائیل از سوی ایران و متحدان آن برای آمریکا و جامعه صهیونیست های آمریکا نگران کننده تر خواهد بود و می تواند به همان دلایل , یک مانع برای حمله به ایران تلقی شود. و البته باید منتظر رفتار آینده طرفین بود.
لااقل بگید از کدوم منبع آوردید. تحلیل گر چه کسی بده و... هنوز اصول اولیه را رعایت نمی کنید.
شیرین جان مگر در این سی چهل سال گذشته حیله ونیرنک و حمله مستقیم وغیر مستقیمی از سوی امریکا و اذنابش در منطقه و جهان بوده که علیه ایران به کار نگرفته باشندحالا که تو باتلاق افغانستان وعراق و سوریه ویمن ولبنان و انواع اسایل داخلی غرق شده اند اگر دست به چنین اقدامی بزنند نشانه اوج حماقت و کج فهمی انان از درس نگرفتن از در سهای گذشته است من جرب المحرب حلت به الندامه
فقط امریکا نیست باشلیک یک گلوله اسراییل عربستان مصر ترکیه اذربایجان افغانستان قطرامارات کویت بحرین وپاکستان هرچی دارن رو سر ما خالی میکنن
هیچ حمله ای وجود ندارد چرا که وجود جمهوری اسلامی یک نعمتی برای امریکا ست تا با ایران هراسی بتواند اعراب را بدوشد ومنافع بسیاری بدست اورد. امریکا سود می برد و اعراب ضرر میکنند . امریکا بنوش نوش جانت.
مساله سوم این است که ایالات متحده به هر حال نمی‌تواند احتمال استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای علیه خاک آمریکا را نادیده بگیرد.

علاوه بر این، ایران گزینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را هم در اختیار ندارد.

خوب برجام این آفتاب تابان برای همین به وجود آمد تا سنگ را ببندند و سگ را باز کنند . حالا آنها که فکر می کردند برای ایران امنیت به ارمغان آوردند کلاهشان را بالاتر بگذارند .
برای این افراد، نه فقط تغییر در رفتار ایران، بلکه حتی تغییر "نظام سیاسی در ایران هم کافی نیست. آنها آرزو دارند که توانایی ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی و اقتصادی در منطقه از بین برود"
این یعنی برای آن ها مهم نیست که در ایران حکومت جمهوری باشد،دیکتاتوری باشد،سلطنتی باشد و...
آن ها اعتقاد دارند هر حکومتی در ایران باشد اشکالی ندارد به شرط این که به فکر داشتن قدرت نظامی یا اقتصادی نباشد.یعنی ما با شما مخالفیم اگر می خواهید اقتصاد عالی و نیروی نظامی قوی داشته باشید.
به عبارت دیگر شما نباید از لحاظ اقتصادی بتوانید نیاز خود را رفع کنید باید هر چه نیاز دارید از ما بخرید و شما نباید قدرت نظامی داشته باشید و امنیت نظامی شما باید دست ما باشد یعنی ما باید در کشور شما پایگاه نظامی داشته باشیم و ما باید تعیین کنیم که شما اجازه دارید از خود دفاع کنید یا نه.
هیچکدام
ایران بزودی بی تهران میشودد
آمریکا با چین و روسیه در حال رقابت می باشند از لحاظ سیاسی و اقتصادی و نظامی و جهت جلوگیری از شکست نیاز به راه انداختن جنگ در خاورمیانه علی الخصوص کشورهای نفت خیز و مخصوصا" فروشندگان نفت به چین ( ایران و عربستان ) واحتمال در گیری نظامی و جنگ نیابتی آمریکا از طریق عربستان و متحدانش با ایران خیلی زیاد می باشد
امريكا هيچ غلطي نميي تواند بكند
جنگ دلیل نمی خواهد یک شروع کننده می خواهد واین امکان همیشه وجود دارد جنگ جهانی اول ودوم مگر دلایل خیلی مهمی داشت یا انموقع خطرات انرا نمی دانستند الان هم همان رقابتها وجود دارد .
شرایط اقتصادی آمریکا الان در وضعیتی نیست که بتونه جنگ دیگری رو به صورت مستقیم راه بندازه مخصوصا که شعار ترامپ ساختن داخل آمریکاست و عدم هدر دادن منابع مگر به صورت غیر مستقیم که به نفع آمریکاست مسوولین ماهم به جای شاخ و شونه کشیدن بهتره فکر اصلاح وضعیت اقتصادی کشور باشند
این تحلیل ها رو با هدف ارعاب ایران ارائه می کنه به گمونم.وگرنه اینا حتی در حدی نیستند که حزب الله قهرمان رو بخوان نابود کنن چه برسه به ایران بزرگ. تازه اگه نمیدونی توی سوریه هم بغل گوششون رسیدیم. انقدر بازدارندگی داریم که لحظه ای همچین حماقتی نکنن.
الان دیگه جنگ جهانی دوم نیست که کشور درست ادمای نالایق باشه. الان ایرانی ها دلاورانه در مقابل دشمن وایمیسن و نابودش میکنن
در منطقه واقعان دشمن مشترک ایران ،اسرائیل و امریکا کدام کشورها هستند کشورهای عربی با پول های نفت و جمعیت کم این پولها باید ازدست اعراب خارج شود
ایران یک کشور قوی باتاریخ 3000ساله ومردم متعصب با ارتشی با رنکینگ 21 و سپاهی که قدرتش را هیچ اطلاعاتی دقیق از ان نیست
پس با باید تمرکز را بگذاریم روی موضوع اختلاس و اقتصاد
تازمانیکه سرمایه های اصلی مان که همان نخبه ها مون که با پول این کشور ، نخبه اقتصادی و علمی و...شده اند به کشور های غربی سرازیر میشوند و بلاد غرب را میسازند و آباد میکنند و تا زمانیکه کشور های اطرافمون در مسابقه تسلیحاتی با ما به سر میبرند و دلار های نفتی عربها را میبلعند ، محال است امریکای جنایتکار و اروپای خود فروخته حتی فکر تعرض به این کشور عزیز ما را در سر داشته باشند
همه چی آرومه
من که هیچی از سیاست بلد نیستم ولی چرا باید آمریکا به ایران و کره شمالی حمله کنه مگه بودن ما چه ضرری برای آمریکا داره یا اسراییل اگه ایران نیاشه اونوقت تا کی میتونه مردمش را با این شرایط اداره کنه؟ . ما حضورمون برای آمریکا و اسراییل خوبه
ما یکبار جنگیدیم چیزی گیرمون نیامد حالا آنها که همه چیز گیرشون آمده برن بجنگند آن موقع آنها ما را فرستادن جلو این دفعه ما آنها را می فرستیم جلو.
ما که روزانه تو کشور کمتر از جنگ تلفات نمیدیم با این هوا، جاده، زیرساخت، زلزله، تصادف، بهداشت، سرطان، ایدز، ریزگرد و از همه مهم تر فشار اقتصادی. من نمیدونم مردم از چی میترسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر هزینه جنگ برای امریکا کم باشد مطمئنا حمله میکند
پس باید هرگز برنامه توسعه نظامی ما متوقف نشود
بخصوص برنامه موشکی خیلی مهم است چون برای دفاع از خودمون چیز دیگه ای نداریم.

اسرائیل البته خیلی دوست دارد ایران با یک کشور عربی درگیر شود و هر دو ضعیف شوند.

عربستان و امارات اهل جنگ نیستند ولی خیلی دوست دارند ایران مورد حمله امریکا قرار بگیرد و حسابی ضعیف شود.

برای بازداشتن امریکا فقط باید نظام نیروی نظامی خیلی قوی و حمایت داخلی را داشته باشد.
کاش ما هم فریب کلید روحانی را نمیخوردیم و مانند کره شمالی موشک قاره پیما و بمب اتمی میساختیم....
آمریکا خیلی ضعیف تر از اونه که با یک کشور قوی وارد جنگ بشه
آخرین باری که با یک کشور قوی جنگیدن جنگ جهانی دوم بوده!!!!
نه با ایران و نه با کره شمالی وارد هیچ جنگی نمیشه چون توانش رو نداره!!! به بودجه نظامیش نگاه نکن! به این نگاه کن که به اخر و عاقبتش نگاه میکنن!!
فقط در صورتی وارد جنگ می شوند که مطمین باشند ۱۰۰ درصد پیروز می شوند و گرنه بقیش فیلمه!!!
تابناک هدفت از چاپ اینجور گزارش ها که ترسوندن مردم ایران که نیست که؟؟؟ ان شا الله که نیست!
خیال همه را راحت کنم !!!آمریکا هیچ وقت به ایران حمله نمی کند !!! خودش به من گفت !!
البته دلایلشم گفت که برای من قابل قبول بود ولی به خاطر مسائل امنیتی نمی توانم باز گو کنم .خودتان فکررررررررررررررر کنید لطفا"
میخواید حمله کنید بیزحمت زودتر حداقل زجر کش نمیشیم یه دفعه میمیریم
این هشدار ایشان را بایستی جدی گرفت خیلی هم جدی اما بایستی دقت کرد که نحوه و شکل جنگ آیا همان جنگهای کلاسیک خواهد بود؟!!! بسیار بعید می دانم، با دانش بالایی که آمریکاییها دارند همین الانش هم جنگ را علیه ما شروع کرده اند با روشهای مختلفی که متاسفانه به شدت باعث خشکسالی ، نباریدن ابرها، فرار ابرها، بلایای طبیعی و غیره می شود. لذا آنها نابودی تمدن ایرانشهر و ایران زمین را هدف گرفته اند و بایستی خیلی مراقب بود..... مشکل دیگر و جنگ دیگری که علیه ماست به شدت، جنگ اقتصادی است و تحریم که آن نیز متاسفانه می تواند ما را به زانو در بیاورد، لذا باید بهوش بود و راه حل های هوشمندانه و جایگزین داشت.....
مسیر آمریکا رو می بندیم و مجبورشون می کنیم از طرف سوریه بیان آخه ما خط مقدم را به اونجا منتقل کردیم
دیگه به این دولت و دولتمردانش اعتمادی نیست.
ما میریم میجنگیم و شهید میشویم تا اقا زاده ها و ... و.... با خیال راحت به زندگیشان ادامه بدهند.علی برکت الله
سلام
در مواجهه با هر خطری کافیست بزرگترین معیار آسیب پذیری خود را بسنجیم:

(شکاف بین ملت و دولت) اگر بخواهیم ‍پیروزی در سوریه را در این ارزیابی ملاک قرار بدیم بزرگترین خطا را مرتکب شدیم. امروز این شکاف تنگتر از سه دهه ی پیشین نیست. لذا این احتمال را باید بخاطر خودمان هم که شده همیشه جدی بدانیم.
نمونه ی تاریخی این عرایض شکست صفویان در برابر افغانهاست. آنجه صفویان را ساقط کرد بی اعتمادی مردم به آنها بود، چراکه ملت ایران بدون حکومت یکپارچه و سمت و سو دهنده افغانها را درهم کوبیدند. همین توان نظامی حین محاصره ی اصفهان در لرستان و فارس با تدارکات و نظم بیشتر فراهم بود اما انگیزه جانفشانی و حمایت از حاکمان گسسته از مردم وجود نداشت. شکست ساسانیان از اعراب هم همچنین.....
ایران الان فقط منابع خود را صرف گروه هایی می کند که آینده ای مبهم دارند.مثلا در عراق آیت سیستانی فتوا می دهد که فقط دولت عراق باید دریافت کنندگان سلاح را تعیین کند و دولت مالکی هم تا ابد انجا نیست.
به نظر من كه اينها همه هارت و پورته. روابط ايران و آمريكا قويتر از اين حرفاست. ميگيد من خل شدم. خيلي سادس تو همين برجام ديديد 40 سال فحش داديم به آمريكا يهو ظريف و كري بگو بخند . اين دشمن دشمن الكيه پشت برده رفيقن
قبل از برجام و بتن ریختن راکتور آب سنگین اراک احتمال حمله آمریکا به ایران کمتر از زمان حال حاضر است اگر به جنگهای گذشته آمریکا دقت کنیم آمریکا تقریبا به کشورهایی حمله کرده که تقریبا هیچگونه تجهیزات نظامی برای مقابله با آمریکا را نداشته اند
امروز در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران تنها جایی که ساخت صلاح اتمی را حرام دانسته و نرمش قهرمانه را جایگزین فعالیت های هسته کرده و مشاوران باید پاسخ گو باشد
دوستان عزیز قانون دنیا همان قانون جنگل هست اگر قدرت (مشروعیت مردمی ، اقتصادی ، صنعتی ، نظامی و .. ) نداشته باشی حتی اگر منطقی ترین و علمی ترین سخنان را هم به زبان جاری کنید محکوم خواهید بود همانند گالیله که می گفت زمین گرد است اما قدرت آن زمان قبول نداشت
بعضی تحلیل‌ها به ظاهر تحلیل هستند، من نه طرفدار روسیه‌ام نه طرفدار چین، ولی یه سوال جدی دارم، منافع روسیه توی ایران بیشتره یا توی سوریه؟؟ بخصوص با دستورات اخیر پوتین در مورد ایران و میزان واردات از ایران و پیمان شانگهای و ...
اصلا روسیه و چین به امریکا اجازه میدن درباره حمله به ایران فکرکنه؟؟
بنظر من تصميم براي حمله به ايران گرفته شده گواه من صداي لرزان ظريف درجواب نيك هلي است تنها مانع بدست آوردن بهانه لازم وهمراهي افكار عمومي است برخلاف تصور بهضي ها هدف از جنك مدرن اشغال ايران نيست بلكه نابودي زير ساختها وقدرت تهاجمي است
ما اماده ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
باش !
آمریکا به دلایل زیادی میتونه به ایران حمله کنه و به دلایلی نمی تونه
کشورهای زیادی در اطراف ایران خواهان تغییر حکومت ایران هستند و مثلا در صورت جنگ حداقل اجازه استفاده از خاک خودشون را میدن در حالی که کره شمالی این طور نیست و حداقل حامی مثل چین داره پس میشه گفت هزینه جنگ با ایران برای آمریکا ارزان تر درمیاد خصوصا اینکه مشتریان تسلیحاتی آمریکا انواع سلاح هایی که تا حالا خریدن را میتونن رو ایران ازمایش کنن خصوصا اینکه امریکا اطراف ایران حسابی پایگاه زده و نقشه منطقه را از سالها قبل به نفع خودش تغییر داده یا حامیانی مثل سوریه را ضعیف کرده در هر حال اون چیزی که میتونه معادلات را بهم بزنه میزان حمایت مردم از حکومت ایرانه به قول رهبر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین راه مبارزه با امریکا خدمت به مردمه پس مسئولین به مردم ایران خدمت کنن تا مردم نشون بدن که چطور هر معادله ای را به هم می زنند امتحانش ضرری نداره .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
درسته. اما متاسفانه مسولین بیشترین خدمت را به خودشان و قشر کوچکی از مردم کردن و حمایت اکثریت را از دست دادن.. بنابراین نمیشه روی پشتیبانی مردم مانند جنگ تحمیلی حساب کرد.
این ها همه اش جنگ روانی است . 40 ساله قراره امریکا به ایران حمله ! زمان جرج بوش تا الان . امریکایی ها زرنگ هستند خودشون را درگیر جنگ های ویرانگر نمی کنند امریکایی ها سراغ کشورهای ضعیف می روند مثل افغانستان وصومالی و...
امریکا به ایران و کره شمالی حمله نخواهد کرد حتی در مقابل کره شمالی بیشتر از ایران کوتاه خواهد امد اما از هر ترفندی استفاده خواهد کرد تا کشور هایی مثل عربستان و ائتلاف سست بنیان ان کشور را علیه ایران بشوراند انها می دانند ایران توان نظامی خوبی دارد و از رویارویی مستقیم با ایران پرهیز خواهند کرد .و خوبتر میداند جنگ با کره شمالی یعنی اغاز یک جنگ هسته ای و هیدروژنی که برنده ای نخواهد داشت
نویسنده مقاله خیلی با واقع بینی آن را تدوین کرده و خیلی مختصر و مفید و با ظرافت به واقعیت ها اشاره کرده است.دست شما درد نکند تابناک
هرچند کره شمالی و رهبری آن چندان با منطق و عقلانیت با آمریکا رویارویی نمی کند و در حال حاضر سلاح هسته ای نیز دارد و در حال توسعه تسلیحات هسته ای خود هست، اما در واقع خطر چندانی برای منافع آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و به احتمال زیاد در حد جنگ سرد استمرار خواهد یافت، اما جمهوری اسلامی ایران تفاوت بسیار زیادی با کره شمالی دارد. اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و پیشرفت های حاصل از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران چیزی است که می تواند منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مخاطره قرار دهد و قرار داده است.
علاوه بر این ایران طی چند دهه گذشته تا کنون به رقیبی بی بدیل برای کشورهای مرتجع منطقه مانند عربستان سعودی و مصر تبدیل شده است.
اگر جنگی از سوی آمریکا آغاز شود، حتی اگر پوتین در قدرت باقی بماند احتمال ضعیفی وجود دارد که روسیه و نیز چین از ایران به صورت عملی جانبداری کنند و هرچند ایران برگ های برنده زیادی برای مقابله با آمریکا در داخل و خارج کشور در دست دارد ولی قطعا آمریکا ائتلافی را با برخی از کشورهای غربی و عربی تشکیل خواهد داد و در این صورت هزینه بسیار زیادی بر ملت و دولت کشورمان تحمیل خواهد شد و ایران را حتی در صورت عدم شکست، قرن ها به قهقرا خواهند برد.
تنها راه باقی ماندن ایران و ایرانی در این جنگل ، مسلح شدن به سلاح هسته ای است ..

اگر این بار آمریکا و سگ های هارش به ایران حمله کنند ، جز خرابه ای از ایران باقی نخواهد ماند و به محض از هم پاشیدن ارگان های نظامی و امنیتی ، داعش و القاعده و طالبان هم به سوی ایران سرازیر خواهند شد و چنان آشفتگی عظیمی در ایران بوجود خواهد آمد که در تاریخ بی سابقه باشد .. پس از آن هم ایران طبق نقشه هایی که سالهاست در اتاق های فکر شیطانی غرب موجود است به چند کشور تقسیم می شود تا برای همیشه چنگ و دندان های این گربه کشیده شود و دیگر چیزی از ایران و حتی نام ایران باقی نماند

سرنوشت سوریه و عراق و لیبی باید برای ما و کشته شدن قذافی با آن همه ثروت ، در یک لوله ی فاضلاب ، باید برای مسوولین درس عبرت شود

مسوولین محترم .. لطفا بجای جنگ جناحی ، بمب بسازید تا نابود نشده ایم
خدا کنه این منفی مثبتها همانطور که شایعه هستش توسط رباطها و افرادی خارج مردم عادی و وابسته به برخی سازمانها داده بشه وگرنه خیلی آدم شجاع حداقل تو ان سایت داریم!!!نکته بعد اینکه ایران باید از نظر اونها تجزیه بشه امری مسلم هست چه خوشتون بیاد چه نیاد حالا با شماست که بشینید بیان راحت گردنتون رو بزنن یا از خودتون دفاع کنید با منفی و مثبت دادن هم این مسئله عوض نمیشه عزیز دلم.نکته سوم هم اینه که آمریکا شیر عربستان رو دوشیده قطر هم تاریخ انقضاش سر اومده مونده یه قرار داد چند 10 یا 100 میلیاردی با امارات و کویت که رسما اونها هم دوشیده بشن و حالا وقت استفاده این سلاحها علیه کشورهای خریدار هست و مطمن باشید امریکا داره به اعراب فشار میاره که به ایران حمله کنند و همدیگر رو خنثی و نابود کنند و بعد از ایران آمریکا اعراب رو به جان هم می اندازه که پازل تکمیل بشه و آسیای غربی مد نظر آمریکا و روسیه و چین و مخصوصا اسراییل شکل بگیره.آمریکا به تنهایی به ایران حمله نخواهد کرد شک نکنید.
با شتاب گیری بی سابقه ی روند اختلاس و فساد و خارج شدن نخبگان علمی و اقتصادی و ثروتمندان از کشور و همچنین برنامه های اتاق های فکر صهیونیست ها برای به آشوب کشیدن و تجزیه ی تمام کشورهای خاورمیانه با هدف ایجاد حکومت نیل تا فرات اسراییلی ، باید از شرایط فعلی ترسید !!!

امیدوارم مسوولین از خواب شیرین بیدار بشن تا دیر نشده

بدجور بوی جنگ و نابودی میاد
حسی که تو ایران نسبت به حمله امریکا هست مشابه حسی است که نسبت به زلزله تهران وجود دارد.میدانیم هست ولی باور نداریم.
رونالدینهو و علاقه عجیب ترامپ به غافلگیر کردن دیگران و البته اظهارات وزیر دفاع امربکا در باب عدم وجود گزینه نظامی و البته باز هم رونالدینهو ...
اگر خدای نکرده جنگی در بگیره کسی برای جانفشانی پیش قدم نمیشه. چون دیدن عاقبت اون همه ایثار رو که شد آقازاده ها. آمریکا هم اینو میدونه. درسته مردم ایران روی وطن تعصب دارن، ولی خیلی ها الان دارن فکر می کنن که مگر الان اوضاع ایران از جنگ بدتره؟ حداقل که شاخص های جهانی رفاه و شادی داره ما رو در سطح کشورهای جنگ زده نشون میده. بهتر هست زودتر برای مقابله با این فساد گسترده تدابیر جدی اندیشیده بشه
نظراتو كه ميخونيم و آمار مثبت و منفي واقعا به داشتن همچين ملت شجاعي به خودمون ميباليم!!!!ملتي كه با يك تشر و يك پخ كردن دشمن زود قافيه رو ببازن ديگه چه اميدي بهش هست؟؟؟
امریکا هیچ وقت به ایران حمله نخواهد کرد چون خاورمیانه شرایط و اهمیت گذشته را برای امریکا ندارد اگر مانند گذشته داشت درنگ نمی کرد و ایران را به زانو در می اورد...مسئله اصلی امریکا اسرائیل و دلارهای نفتی اعراب خلیج فارس است که اون هم به راحتی قابل حل است چون امریکا و ایران هر دو به سادگی می دانند که مسئله اسرائیل برای امتیاز گیری هست و دوم دلارهای نفتی است که بعد از این باید به نحوی از منطقه خلیج فارس خارج شود و چه کسی بهتر و عزیزتر از ایران دارد این کار را برای غربیا انجام می دهد اخه مگه ادم گل را لنگش میکنه....اخه عزیزان مگر نمی بیند ایران چه بلایی بر سر کشورهای خاورمیانه اورده اگر این وضعیت دقیقا دو دهه پیش بود امریکا ایران را قورت می داد . برای تحلیل درست باید سراغ تاریخ گذشته رفت ...خاطر عزیزتان هست زمانی که یک مین بی ارزش به یک نفتکش بی ارزش تر از ان در خلیج فارس خورد امریکا دو ناو ما را غرق کرد ...پس خود بخوان از این داستان....
ترا بجان ملانیا قسمت می دم حمله نکن بگذار 8ماه اضافه کاری و حق ماموریتمان را بگیریم بعدا
ایران سالهاست توی جنگه یه موقع جنگ رودررو بود الان روشهای جنگ فرق کرده یکی از راهاش اینه مشخولش کن توی نه جنگ نه صلح نگهش دار منابع خودشو صرف کارهای بیهوده کنه از پیشرفت مملکتش و سرنوشت آنها غافل بشه بعدشم با یک حرکت مات میشه
امریکا دیوانه ست حمله کنه به ایران وقتی ایران خودش داره به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم مدیریت صحیح و قدرتمند اقتصادی از پا در میاد؟ با این فساد ریشه ای حاکم بر اقتصاد ایران امریکا فقط کافیه صبور باشه. بنشینه و فقط همین فشارهای اقتصادی رو افزایش بده دیگه کار تمومه. متاسفانه امریکا بسیار دقیق از وضعیت اقتصادی ایران و وهمچنین وضعیت اقتصادی ملت ایران خبر داره!!!
دلیل حمله رو ننوشته این تحلیلگر و فقط نوشته یه عده ای طرفدار حمله آمریکا به ایران هستند!.
۴۰ سالمه و مجرد ، نه بچگی کردم نه جوانی ... از وقتی به دنیا اومدم و تظاهرات بوده یا جنگ یا تحریم یا جنگ جناحی مسوولین یا تهدیدهای روزمره ی آمریکا و دورو بری هاش که آرامش روانی رو از ما گرفتن

خسته شدم از این زندگی نکبتی
از این دنیای نکبتی

ترامپ اگه بیاد امثال منو بکشه بزرگترین خدمت رو بهمون کرده
آمریکا اصلا به ایران حمله نمیکنه چون ژن های خوب و هوش های برتر با تمام قوا و همانند قوم مغول ، مشغول شخم زدن ایران هستند
آمریکایی ها هم خوب میدونن که تا وقتی خودمون با تمام قوا مشغول نابود کردن خود و کشورمون هستیم ، نیازی نیست که سربازاشونو در ایران به کشتن بدن
امام روشن ضمیرماکه بانورخدا می دید فرمود:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ماآمریکا رازیرپامیگذا ریم. زمان صدراسلام هم مسلمانان مدینه راز لشکر دوازده هزارنفری احزاب ومشرکان مکه می ترساندند اما سرانجام مسلمانان باحفریک خندق پیروز شدند.پیروزی وشکست دراصل ازجانب خداست.وماالنصرالامن عندالله العزیزالحکیم
شکر نعمت ، نعمتت افزون کند ،، کفر نعمت ، نعمتت از کف کند.
مرگ یکبار وشیون هم یکبار مردم دارند ذره ذره میمیرند. بگذار با یک اتم یک دفعه راحت شوند. آقازاده ها باید ناراحت باشند که ثروتهای باد آوردهشان را از دست می دهند.
من دارم چند دقیقه اس فکر میکردم اگر امریکا بخواد حمله کنه چه انگیزه ای در من وجود داره که بخوام برم جنگ؟!
هیچ چیز قابل دفاع کردنی نداریم.
زمان جنگ عراق میگفتن ما بر حقیم و جنگ اسلام با کفره . مردم هم مذهبی بودن میرفتن جلو از همین اصفهان تبریز شیراز همه جا چقدر جوون رفتن و شهید شدن اما الان ما میبینیم ارزش ها به کجا کشیده شده.خود اون بندگان خدا به خواب میدیدن که ما به اینجا برسیم؟!
اونم از مردم که هر سال بی انصاف تر و خلاصه بی فرهنگ تر از قبل میشن (میشیم)
این از بیکاری خودم و میلیون ها نفر دیگه.
این از همدلی مقامات با مردم! اخه چه انگیزه ای مونده؟ ایران که به اسم ایران نیست . این اسم در ذهن ما یک تعریفی داشت که امروزه من نمیبینم نه دیگه فرهنگ ایرانی مونده نه اون عقاید خالص .امریکا هم حمله نکنه 10 - 20 سال دیگه عمرا هیچی از ما نمی مونه.
اخبار خودکشی اون 2 تا دختر نوجوون از یاد همه رفت چون هر روز یه خبر مثل این داریم.
بی خیال شما که اهل جنگ نیستید، حرف مفت هم نزنید. امثال شما نه ان موقع توو جنگ بودند و نه شما خواهید بود. جنگ کار هر کس نیست. شما فعلا ابرو هاتان را درست کنید. ضمنا ما بودیم و نبریدیم،زمانی هم که امام اخرین بار برای جنگ لب تر کرد جا تو جبهه ها جای سوزن انداختن نبود.
تابناک تا کنون چندین نوشته از خانم هانتر که ایرانی الاصل و متولد تبریز است منتشر کرده وقتی ایشان به واقعیتها اشاره میکند مورد انتقاد بعضی ها قرار میگیرد که ایشان مأمور و ضد ایران است و قصد تفرقه بین حاکمیت و ملت را دارد ولی اگر به نوشته های قبلی ایشان نگاه بکنیم که کمی کفه تراز به سمت ما میچربد شروع به تمجید و تعریف از او میشود این که آمریکا به ایران حمله میکند به دلایلی محرز است و لازم هم نیست مستقیم وارد جنگ شود چون از پول و نیروی انسانی کشورهایی که اشاره شده استفاده میکند که حاکمان این کشورها به جان شهروندانشان اهمیت نمیدهند ولی کره جنوبی و ژاپن به این موضوع دقت میکنند الان میبینیم عربستان و امارات شروع کرده اند علیه ترکیه هم وراجی کردن چون به وعده اربابشان امیدوار شده اند
کمی صبر کنید قرار است اتفاق های بسیار مهمی رخ دهد.
خواهش میکنم به جای گله و شکایت فقط کمی صبر کنید.
چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد
من نه انم که زبونی کشم از چرخ فلک
لااقل یکم از حافظ یاد بگیریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار