بازدید 3078

فراخوان فتح برای تظاهرات علیه سفر معاون ترامپ

کد خبر: ۷۵۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 17 December 2017

جنبش فتح از فلسطینی‌ها خواست در اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به بیت‌المقدس راهپیمایی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: همزمان با بازدید روز چهارشنبه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از بیت‌المقدس، مردم را به برگزاری تظاهرات خشم در ورودی‌های بیت‌المقدس و شهر قدس دعوت می‌کنیم تا اعتراض خود را به این تصمیم ترامپ نشان دهیم.

پیش‌تر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار با مایک پنس را لغو کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همان طور که در رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود، روز ۱۵ آذر بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر انتقال می‌یابد.

این تصمیم با واکنش‌های گسترده بین‌المللی و اعتراض بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه شد. در پی این تصمیم، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در گرفته است.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ در پی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل بخش شرقی بیت‌المقدس را تحت کنترل خود درآورد.

فراخوان تظاهرات فلسطینی‌ها در حالی صورت گرفته که هزاران فلسطینی روز شنبه در تشییع جنازه چهار فلسطینی شرکت کردند. این چهار فلسطینی روز جمعه در درگیری با نیروهای اسرائیلی در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که شرکت‌کنندگان در این مراسم در روستای بیت‌اولا در کرانه باختری شعارهایی علیه دونالد ترامپ سر می‌دادند و مردان نقاب‌پوش نیز شلیک هوایی می‌کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر