بازدید 8134
۲

ابداع روشی تازه برای کشف سریع تر زلزله

کد خبر: ۷۵۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 05 December 2017

دانشمندان سالهاست برای یافتن روش هایی که کشف و شناسایی زلزله را ممکن کند، تلاش می کنند و بررسی ها نشان می دهد تغییرات امواج گرانشی می تواند در این زمینه یاری گر انسان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بررسی ها نشان می دهد دقایقی قبل از وقوع زلزله تغییرات بسیار جزئی در گرانش و جاذبه زمین رخ می دهد و اگر محققان بتوانند به موقع از این تغییرات مطلع شوند چند دقیقه زمان برای نجات جان انسان ها و پناه گرفتن آنها در سرپناه های ایمن باقی خواهد بود.

نتایج یک بررسی تازه که در نشریه ساینس منتشر شده و بر مبنای زلزله مرگبار ژاپن در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته، نشان می دهد تغییرات گرانش زمین می تواند بزرگی زلزله پیش رو را سه دقیقه قبل از وقوع آن ممکن کند.

پیش بینی زلزله در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی یافته، به خصوص که نتایج یک پژوهش علمی دیگر که امسال در نشست سالانه انجمن زمین شناسی آمریکا ارائه شد نشان می دهد از سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش موارد وقوع زمین لرزه ها خواهیم بود و علت این مساله کند شدن چرخش زمین است.

زلزله ۹ ریشتری توهوکوی ژاپن در سال ۲۰۱۱ چنان قدرتمند بود که بر گرانش زمین در آن بخش از جهان تاثیر گذاشت و آن را کاهش داد. جالب آنکه در ابتدا قدرت این زلزله ۷.۹ ریشتر تخمین زده شده بود و ژاپنی ها بعد از سه ساعت توانستند شدت واقعی آن را برآورد کنند.

علائم مربوط به گرانش زمین با سرعتی بیش از ۲۹۷۷۲۸۶۴۰ متر در ثانیه جابجا می شوند و در صورت ردگیری به موقع آنها چند دقیقه ای زمان برای اعلام هشدار و نجات جان مردم باقی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
سرعتی که نوشتی سرعت نوره، با این سرعت در هرجای زمین زلزله بشه در کسری از ثانیه امواجش به تمام کره زمین میرسه!
3 دقیقه تا آدمی مثل من از خواب بیدار بشه ، کمی تو رخت خواب دست بدست بشه ! بعد لباس تقریبا قابل اغماض بپوشه ! و بعد تلفن همراهم را پیدا کنم ، و از طبقه 24 برج بیایم پایین ...... ولش کن بذار بخوابیم .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار