بازدید 3889

گفتگوی ترزا می و السیسی

کد خبر: ۷۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵ 26 November 2017

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس شامگاه شنبه به‌وقت محلی در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، مراتب تسلیت خود و مردم انگلیس را در پی حمله تروریستی صورت گرفته در این کشور که به‌موجب آن صدها تن کشته شدند، ابراز کرد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اظهار داشت: آن‌ها تأکید کردند که این حمله، نمونه‌ای از تهدیدی است که مصر با آن مواجه است و نخست‌وزیر انگلیس به رئیس‌جمهوری مصر اطمینان داد که انگلیس در کنار مصر ایستاده است.

وی افزود: آن‌ها توافق کردند که تروریسم یک مشکل بین‌المللی به شمار می‌رود و این مهم است که کشورها با یکدیگر همکاری کنند تا با تهدید تروریسم در دنیا مقابله کنند. طرفین همچنین از تداوم همکاری‌های دوجانبه در این رابطه استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، در پی حمله تروریستی جمعه گذشته به مسجدی در شبه‌جزیره سینا در مصر بیش از 305 تن کشته و 128 تن زخمی شدند.

پیش‌ازاین «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز این حمله را به‌شدت محکوم و با مردم این کشور و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وی گفت: حمله وحشتناک و مشمئزکننده صورت گرفته علیه یک مسجد در شمال منطقه «سینا» در مصر را قویاً محکوم می‌کنم. ذهن من همراه مردم مصر و خانواده قربانیان این حادثه بزدلانه است.

جانسون افزود که در تماس تلفنی با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر مراتب تسلیت خود را ابلاغ کرده و اظهار داشته که انگلیس در جنگ علیه تروریسم در کنار مصر ایستادگی می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان