بازدید 5368
۲

چالش بزرگ AFC زیرسایه لابی و سیاست کثیف سعودی

کد خبر: ۷۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 20 November 2017
با توجه به افزایش مشکلات دیپلماتیک در منطقه مسابقات لیگ قهرمانان سال آینده با چالش بزرگی در برگزاری مسابقات مواجه است.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات لیگ قهرمانان سال 2018-2019 برای کنفدارسیون فوتبال آسیا تبدیل به یک چالش بزرگ شده است، چرا که در بخش غرب آسیا در فصل آینده بازی های بیشتری باید در زمین های بیطرف برگزار شود و این به معنای آسیب جدی به بخش اصلی مسابقات فوتبال یعنی حضور تماشاگران است.

ای اف سی و جلوگیری از لطمات مالی
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جلوگیری از لطمات جدی مالی باید راهکاری را برای برگزاری مسابقات سال آینده در نظر بگیرد، چرا که بعد از ایران و عربستان که تیم هایشان در زمین بیطرف به مصاف هم می رفتند در سال آینده تیم های عربستانی و اماراتی در مسابقات با تیم های قطری نیز باید در زمین های بیطرف بازی کنند. این در خواستی است که دو کشور عربستان و امارات برای فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده اند و اعلام کرده اند که در بازی برابر تیم های قطری می خواهند در زمین بیطرف بازی کنند.
اما نکته قابل توجه این است که بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات تیم های باشگاهی ایران و عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان 2016-2017 در زمین بیطرف باعث شده تا این مسابقات با کاهش میانگین 10 هزارنفری تماشاگر مواجه شود و این به معنای ضرر مالی قابل توجه برای باشگاه ها و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا است. حالا AFC اما با چالش بزرگتری مواجه است. با درخواست عربستان و امارات برای بازی نکردن با تیم های قطری، تعداد بازی هایی که در زمین بی طرف باید برگزار شود افزایش و باالطبع تعداد تماشاگران نیز کاهش خواهد یافت. نکته دیگر این که با توجه به اتفاقات موجود، بعید نیست که امارات نیز همچون عربستان خواهان برگزاری بازی با تیم های ایرانی در زمین بیطرف شود. در فصل قبل تیم های ایرانی و اماراتی در زمین هم بازی کردند؛ اما این احتمال وجود دارد که در این فصل بازی هایشان در کشوری دیگر انجام شود.

مشکلی که باید حل شود
در حال حاضر و با توجه به روند اتفاقات در لیگ قهرمانان، فصل آینده تیم های ایرانی تنها در بازی با تیم های قطری می توانند شرایط میزبانی را تجربه کنند و این با توجه به این که تیم های باشگاهی ایران مثل پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از پرطرفدارترین تیم های آسیا هستند، می تواند لطمه بزرگی به موفقیت باشگاه های ایرانی باشد. به نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به جای اینکه تعداد بازی ها را در زمین بیطرف افزایش دهد باید این مشکل را کاملا حل کرده و فوتبال را از سیاست جدا کند. اتفاقی که به نظر تلاش هایی برای تحقق آن باهمکاری روسای فدراسیون های فوتبال ایران، عربستان و امارات در حال انجام است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شما هم اگر عقل در کله دارید بجای کشور عمان در کشور های شمالی مثل آذربایجان میزبانی کنید
جناب خنده با خنده حلش می کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار