بازدید 9557

بانک اماراتی حساب بانکی ایرانی‌ها را بست

کد خبر: ۷۴۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 12 November 2017
جمعی از تجار ایرانی می‎گویند بانک‎ "امارات ان بی دی" یکشنبه هفته گذشته با ارسال نامه‌هایی به آنها اعلام کرده از این پس حق مراودات اقتصادی و برداشت پول در این بانک را ندارند.

به گزارش میزان، جمعی از تجار ایرانی می‎گویند بانک‎ "امارات ان بی دی" با ارسال نامه‌هایی مشترک به آنها اعلام کردند که از این پس حق مراودات اقتصادی و برداشت پول را در بانک‌های این کشور ندارند.
 
براساس نامه‌ای که گروهی از تجار ایرانی فعال در امارات در اختیار خبرگزاری میزان قرار داده‌اند، بانک "امارات ان بی دی" یکشنبه هفته گذشته ادعا کرده است "به عنوان بخشی از بررسی‌های در حال انجام، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بیش از این حساب‌های شما متناسب با معیارهای ما نیستند."

 این تجار ایرانی اعلام کردند که این نامه در تاریخ 5 نوامبر 2017 (یکشنبه 14 آبان ماه 1396) بدون هیچ توضیحی به دست آنها رسیده است.

این بانک اماراتی صراحتا می‌گوید: به شما توصیه می‌کنیم که قادر به ادامه ارتباط با شما نبوده و با احترام از شما خواستاریم حساب خود را بسته و اقدامات بانکی دیگری را جایگزین آن کنید.

بانک "امارات ان بی دی" تنها 30 روز از زمان ارسال نامه به تجار ایرانی مهلت داده است که پول خود را از این بانک خارج کرده و به بانک‌هایی دیگر منتقل کنند.

 تجار ایرانی عنوان کرده‌اند، چهارسال پیش نیز اتفاق مشابهی برای بسیاری از فعالان اقتصادی ایران در امارات رخ داده بود، که بعد از مدتی این مشکل رفع شد.

بانک "امارات ان بی دی" پس از طرح هشدارهایی به این گروه از تجار ایرانی اعلام کرده است:

*تمامی چک‌های استفاده نشده و کارت‌های اعتباری خود را برای فسخ (باطل) کردن به بانک برگردانید.

*کلیه معاملات انجام شده بر اساس این حساب پس از دریافت اطلاعیه را متوقف کنید

*چک‌های صادر شده پس از این تاریخ را (در صورت وجود) پس بگیرید

دستور بانک اماراتی برای پایان مراودات اقتصادی تجار ایرانی؛ اقدامی معمول با آغاز تقابل با ایران؟

بانک "امارات ان بی دی" در پایان این نامه آورده است: "لطفا اقدامات لازم برای خارج کردن سپرده باقیمانده را انجام دهید، در غیر اینصورت ما باقیمانده حساب را به وسیله منیجر چک به آدرس بالا با استفاده از پست ثبت شده خواهیم فرستاد".

خبرگزاری میزان، همچنان پیگیری جزئیات این مسئله از سوی مسئولین و نهادهای ذیربط را در دستور کار خود قرار خواهد داد و اماده انتشار توضیحات مقامات مسوول در این خصوص است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان