بازدید 8713

سازمان سیا ادعای ترامپ را رد کرد

سیا ادعای ترامپ مبنی بر عدم دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد
کد خبر: ۷۴۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹ 12 November 2017
تارنمای خبری دهیل گزارش داد؛ یک سخنگوی آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) ظهر شنبه (به وقت محلی) اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور مبنی بر عدم دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد و تاکید کرد که رئیس این آژانس همچنان پایبند به ارزیابی‌های پیشین در این رابطه است.

به گزارش ایرنا، در اظهارات وی آمده است که «مایک پمپئو» رئیس سیا همچنان از این ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا که روسیه در تلاش برای جهت دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوده است، حمایت می‌کند.
 
این اظهارات پس از آن ایراد شد که ترامپ روز شنبه گفت سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه مبنی بر عدم دخالت مسکو را پذیرفته است.
 
وی که اکنون در ویتنام بسر می‌برد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: پوتین گفت که در انتخابات آمریکا مداخله‌ای نداشته است و من واقعا معتقدم که حقیقت را می‌گوید.
 
رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تحقیقات درباره همکاری احتمالی او با مسکو ادامه داد: همه این را می‌دانند که هیچ تبانی در کار نبوده است. متنفرم از اینکه چنین مسئله‌ای توانسته رابطه میان دو کشور بسیار مهم را نابود کند.
 
ترامپ گفت که گمان می‌کند این اتهام‌ها برای رئیس جمهوری روسیه توهین‌آمیز بوده باشد.
«رابرت مولر» رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اکنون رسیدگی به پرونده ارتباط احتمالی نزدیکان ترامپ با دولت روسیه را عهده‌دار است.
 
رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح منجر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی