بازدید 31056

اما بعد از «مرگ بر آمریکا...»! واقعیتی که مردم باید در مورد آن بدانند!

تحولات روزهای اخیر در منطقه و اسنادی که آمریکایی های علیه ایران منتشر کرده اند، آنقدر اهمیت دارد که پس از «مرگ بر گفتن ها» به صورت جدی به آن فکر کنیم و مردم در جریان واقعیاتی که در این باره در حال اتفاق افتادن هست، قرار بگیرند؛ واقعیتی که لازم است به درستی درک و بر اساس چنین فهمی، عمل شود.
کد خبر: ۷۴۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 05 November 2017
روز گذشته در ایران، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود؛ البته کاش در نامگذاری دقت بیشتر می کردیم و این روز را روز « ملی مبارزه با همه مستکبرهای جهانی» می نامیدیم. البته موضوع این گزارش، موضوع مذکور نیست. موضوع  گزارش، شرح برخی از تحولات اخیر در رابطه با تلاش برخی از کشورهای منطقه برای همکاری با آمریکا در جهت مقابله با ایران است که لازم است بعد از «مرگ بر گفتن ها» به صورت جدی به آن توجه شود.

به گزارش «تابناک»؛ در آمریکا، رئیس جمهور، مسئولیت فرماندهی کل قوا را بر عهده دارد؛ اما این بدین معنا نیست که او هم می تواند فرمان اعلام جنگ را صادر کند. در این کشور، فرمان اعلام جنگ، به کنگره سپرده شده و در آن کشور، رسم است در هنگام لزوم برای وارد شدن به یک جنگ، کنگره مجوزی با نام «مجوز استفاده از نیروی نظامی» تصویب کند تا چارچوب جنگ و بعضاً مدت زمان آن را تعیین کند. 

این قاعده البته در یک جا نقض شده است؛ آن هم پس از حملات یازده سپتامبر بود که کنگره به دولت آمریکا اجازه داد که بتواند رأسا علیه افراد و کشورهایی که در آن حادثه دست داشته اند و یا به نحوی از انحا، به آنان کمک کرده اند، وارد جنگ شود؛ اجازه نامه ای که به «مجوز 2001 » مشهور شده و تا کنون مجوز دولت آمریکا برای انجام عملیات نظامی در کشورهایی چون عراق و افغانستان و .... شده است.
 
چند مطلب در این مجال نیاز به دقت بیشتری دارد؛

1ـ بر اساس مطالب گفته شده، مشخص است که دولت آمریکا برای اینکه بتواند بدون اجازه کنگره به کشوری حمله نظامی کند، باید مشخص کند، این کشور به نوعی با حملات یازده سپتامبر و تروریست های آن مرتبط بوده است و به نحوی از انحا به آنان کمک کرده یا می کند.

2 ـ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، برای تأمین چنین هدفی، اسنادی را منتشر کرده تا نشان دهد که ایران، با سازمان القاعده یا گروه ها وابسته و شعب این سازمان ارتباط دارد. بر اساس سندی که آنان در این ارتباط منتشر کرده اند، بیان شده که گروه تروریستی الشباب، در حال استخراج اورانیوم برای فروش به ایران است. در پاراگراف چهارم سندی که در این ارتباط منتشر شده، به این موضوع اشاره می کند که الشباب در حال استخراج و انتقال اورانیوم به ایران است. الشباب هم که در حقیقت القاعده آفریقاست.

3-دولت آمریکا یا کشورهای غربی متخاصم با ایران، برای تأمین هدف خود، از جعل سند ابایی ندارد. مستمسک حمله آمریکا به عراق، یک سند جعلی بود که سرویس اطلاعاتی ایتالیا در اختیار سرویس اطلاعات خارجی انگلستان قرار دارد و جورج بوش با استناد به آن، مجوز حمله به عراق را صادر کرد و بعدها مشخص شد، هم سند جعلی بوده و هم سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نشد و در انگلستان آن آبروریزی کذایی برای تونی بلر به وجود آمد.

4 ـ به تازگی در آمریکا بحث های جدی درباره اینکه مجوز موسوم به 2001 را تجدید یا لغو کنند، در گرفته است. دو کشور امارات و عربستان، هر یک با لابی هایی که در سیستم سیاسی آمریکا دارند، به شدت به دنبال این هستند که یا شرایط تجدید این دستور را از کنگره بگیرند یا اگر نتوانستند و کنگره مجوز را باطل کرد، پیش از باطل کردنش، ترامپ را به استفاده از این مجوز علیه ایران یا متحدان منطقه ایش ترغیب کند.

تحولات ساعات گذشته در منطقه، از جمله حمله موشکی به عربستان و بلافاصله موضع ترامپ که مسئولیت این حمله را متوجه ایران کرد، در کنار استعفای سعد حریری در عربستان برای به هم ریختن شرایط داخلی لبنان، در چارچوب چنین تحولاتی معنا دار می شود؛ لذا حاکمیت و افکار عمومی ایران، در روزها و ماه های پیش روی، با وضعیتی روبه روست که نمی توانند به آن بی تفاوت باشند.

در حاکمیت احتمالا مسئولان پی برده اند که دو بال قدرت نظامی و قدرت دیپلماتیک لازم و ملزوم همدیگر هستند، احتمالا متوجه شده اند که دیگر نباید علیه استراتژی های نظامی یا راهبردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، شعارهای مخرب سر دهند و به تناوب و با هماهنگی این دو نیرو را به کار گیرند و بدانند که نه دیپلماسی به تنهایی می تواند و نه نیروی نظامی، که سایه جنگ را از این کشور دور کنند، بلکه این اقتدار همه جانبه، کشور در عرصه های سخت و نرم است که کشور را در این وضعیت متلاطم حفظ خواهد کرد.

افکار عمومی هم تکلیف کمی ندارد، فارغ از مرده بادها و زنده با های احساسی، باید واقعیتی را که در آن زندگی می کنند، به خوبی دیده و آن را تجزیه و تحلیل کنند. طبیعتا آن ایرانی که در بنیاد دفاع از دمکراسی با عربستان و امارات برای نابودی ایران، تلاش می کند یا به ترامپ نامه می نویسد که ایران را تحریم کند، دلسوزی برای این مردم و ملک و بوم ندارد. هر اندازه از شکاف حاکمیت و مردم، در امور مرتبط به مشروعیت بخشی سیاست خارجی و فعالیت در عرصه بین الملل، کاسته شود، قدرت مقابله با چنین ترفندهایی از سوی ایرانیان، افزون خواهد گشت.

اما بعد از «مرگ بر آمریکا...»! واقعیتی که مردم باید در مورد آن بدانند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۳۱
فارغ از هر زنده باد و مرده باد...
سر به راه مملکت باید نهاد...
مام میهن عاشق صلح و صفاست
ما هر کاری یاد نگرفتیم قطعا یه چیزو خیلی خوب یاد گرفتیم اونم اینه که خیلی خوب و عالی برای خودمون دشمن درست می کنیم خدایا این مملکت کی می خواد روی آرامشو به خود ببینه
مقاله ای در خور توجه نبود و متن با تیتر همخوانی نداشت ، مهم اینست که مسئولان اصلی در کشور ( متاسفانه هر اتفاقی رخ میدهد اکثر کسانی که کسئولیتی در کشور دارند ولی مسئولیت اصلی را در اختیار ندارند ،تک به تک مصاحبه میکنند و عنان از دست مسئولان اصلی ( مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ) خارج میشود. فکر نکنم معنی این همدلی باشد.
اگه فک کردید آمریکا به این علت که افکار عمومی این کشور آماده جنگ نی به ایران حمله نکرده ببخشید ولی تو عالم غاذورات تشریف دارید این قدرت نسبی ایران هست که تا حالا باعث شده حمله نکنه ، اما اگه روجای حساس یانکی ها دست گذاشتید و فشار دادید مثلا خواستد دلار آمریکا که اساس اقتصاد اوناست رو پائین بکشین اون موقع خواهید دید که این یانکی های عوضی جنگ جهانی سوم رو راه میندازن از ایران هم شروع می کنن و از هیچ چی منجمله عمو پوتین هم نمی ترسن
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
تمام معادلات بین المللی براساس منافع ملی شکل میگیرد .نه تنها آمریکا بلکه بقیه کشورها خواهان یک منطقه پرآشوب برای فروش انواع تسلیحات نظامی هستند و خاورمیانه و بخصوص ایران این بستر را برای آنها فراهم نموده است.
انصافا یک تحلیل درست و واقع بینانه بود. چه خوب میشود اگر برخی هموطنان و مسئولین ما که با دولت آقای روحانی زاویه دارند، این واقعیت را بپذیرند که پیشرفت نظامی ما و تلاشهای دیپلماتیک ما تواما در جلوگیری از حمله نظامی به ایران موثر خواهند بود.
پاسخ ها
افضلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
نظر قابل توجهی بود. اگر افرادی که نه در این دولت بلکه در طول سالیان اخیر بجای تخریب و نا امید کردن مردم ، روح همکاری و همدلی را با دولت های وقت ، تشویق می کردند .هیچگاه کسی فکر دسیسه علیه کشور ما نمی افتاد.
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
بهتر یک نگاهی به عراق لیبی وسوریه بکنی شاید نظرت عوض شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
آن افرادی که منفی داده اند، بدانند هرچه در برابر آمریکا کرنش کنند، آنها بیشتر جری میشوند. جلوی آمریکا باید با قدرت برخورد کرد االبته همراه با درایت. به امید نابودی آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
عزیزم اتفاقاً خیلی خوب هم می تواند به قول شما غلطی بکند. مگر در افغانستان و عراق به قول شما غلطی نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
راست میگی به لیبی خوب نگاه کن عاقبتش چی شد؟ وقتی همه چیشو به امریکا داد بازهم ...
اگر مرگ بر امریکا مردم میگن چطوری که اقایون که از مقامات ستند یا خودشون یا خانوادشون اقامت امریکا یا متولد اونجا هستند؟
به جای ین مزخرفات به دولت عاشق غربتون بفهمونین که اینقد نیروهای نظامی و ارتشو زیرسوال نبره و گرا نده که ما با سپاه و ارتشمون مشکل داریم.
چرا چیزهای خوب امریکا رو یاد نمیگیرن.تا حالا هرچندتا رئیس جمهوری که تو امریکا اومده سیاست اصلیشون هیچ فرقی نکرده بلکه فقط روششون عوض شده.اما متاسفانه تو کشورمون هر کسی میاد قبلی رو با خاک یکسان میکنه و خوب از خجالتش درمیاد.
خدایا ما را از شر شیاطین داخلی و خارجی (کسانی که منافعشان در بی ثباتی کشور و جنگ است) در امان نگه دار .
اگر عراق سلاح کشتار جمعی نداشت چطور فاجعه حلبچه و سردشت را مرتکب شد و هزاران نفر را با بمب شیمیایی نابود کرد و لقی برادرصدام علی شیمیایی بود.
میدونم هیچ کدوم از نظراتمو منتشر نمیکنین چون روال تابناک رو یشناسم.
فقط میخام بدونم شما با سوره توبه و دستوراتش در قبال کفار هم احیانا مشکل دارین که مرگ بر امریکا و مستکبر گفتن ناراحتتون میکنه؟!!!!!
تابی جون به جای این تفکرات مشکلات داخلی رو نقد کن
پوتین داره با برگ ایران و دلار بازی میکنه تا از آمریکا باج بگیره ... با طناب پوتین نباید توی چاه بریم .. صدام و قذافی هم چون میخاستن دلار رو از معاملات نفتی حذف کنن سرنگون شدند
از وقتی نفت پشتوانه ی دلار شده آمریکا به کشورهای نفتی این اجازه رو نمیده که دلار رو از معاملات حذف کنن
مسوولین باید هوشیار باشن و با طناب پوسیده ی پوتین توی چاه نرن که این کار نابودی ایران و ایرانی رو در پی خواهد داشت
آمریکا دست روی دست نمیذاره تا سلطه ی دلار نابود بشه
بهتره تیتر خبر رو مینوشتید واقعیتی که مسولین باید بدانند،مردم این چیزا رو میدونن
خلاصه کلام اینکه بازم اگه جنگی و تحریمی و چیزی شد مردم خودشون رو باید آماده کنن. چون همه اینها از جیب ملت میره نه از جیب آقازده ها و از ما بهترون!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
در مواقع خطر اسم کشور میشه وطن و میدنش دست مردم
به نظر من اگر مسئولین مردم کشورشون رو محرم خودشون بدونن و به طور عملی مشکلاتشون رو برطرف کنن و به دنبال ریشه کنی فساد و رانت باشند و شعار دروغ ندن مردم ایران مردمی فهمیده و با مرامی هستند و اجازه نخواهند داد کشوری بزرگتر از امریکا هم به ایشان تعرض کند.
مقاله ای جالب نبود، مگر کنگره اجازه داده بود که پایگاه شعیرات را بزند؟!!کشوری که قدرتمند است همه مشکلش را هم حل میکند.از اینکه چیزهای جالب!!!! یاد دادید متشکریم، رسانه بهتره بجای تبلیغ و درس دادن به مردم، خبر را درست و دقیق برساند
دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شدند، در صورت هر نوع اقدام متجاوزانه اسرائیل و عربستان با خاک یکسان می شوند. تنها رمز ایستادگی اتحاد و یکپارچگی است.
شعله جنگ مخصوصا از لبنان شروع میشود که ایران را در گیر کنند .اینجاست که باید با سیاست وکیاست ایران رااز در گیری حفظ کرد.خیلی مواظب باشید دولتمندان و نظامیان. عزیز.
بطور کلی نگران نباشید. رفیق پوتین همانطور که هنگام حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان و عراق در کنار آنها ایستاد در کنار مردم ایران هم خواهد ایستاد. زرشک
چرا به جای توسعه صنعت همش دنبال تنش هستیم .
شکاف مردم و حکومت را مردم نباید پر کنن حکومت باید پر کنه!
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . تا الان 40 منفی
سلام. مقاله خوبي بود ولي مردم چي؟
همه أركان نظام كه بايد سعي كنند كه نظام رو حفظ كنند، مردم هم بايد كمك كنند كه اين نظام حفظ شود(وقتي بحث مردم مطرح ميشود، كرد و ترك و بلوچ و زرتشتي و... يكي هستند)، خوب نبايد اين نظام هم قدمي براي اين مردم برداره. تبعيض ها رو كم كنه، محروميت زدايي كنه از مناطق و مردم در اقليت و ....
اینقدر که شما به توان آمریکا اعتقاد دارید به توان و قدرت و ایمان ملت خودمان اعتماد ندارید ، البته از شما هم بیش از این توقع نیست. چه کسی است که نداند آمریکا اگر جرات داشت طی این سال ها بارها به ایران خمله کرده بود ، اما این قدرت ایمان و قدرت بازدارندگی و نظامی ایران بوده است که آن ها را از این کار بازداشته است.....
خاک تو سر کشورهای عربی بجای اینکه داشته های خودشون رو تقویت کنن همیشه حلقه به گوش و منت کش آمریکا و غیره هستن/ خیلی بی غیرتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی