بازدید 9260

کارکنان نامرئی در شهرداری تهران

کد خبر: ۷۴۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 04 November 2017
به گزارش تیترشهر هر چه از پایان کار مدیران قبلی در شهرداری تهران فاصله می گیریم، ابعاد بیشتری از فساد در شهرداری برملا می شود.

شاید بخاطر همین موارد بود که اعضای شورای شهر تهران خواهان تحقیق و تفحص از همشهری و صندوق کارکنان شهرداری شدند.

پیشتر نیز برخی اعضا به تعداد زیاد کارمندان بیکار در شورای شهر تهران اشاره داشتند و گفتند که 4 هزار نفر بدون انجام هیچکاری در مترو تهران حقوق می گیرند.

حتی یکی از اعضا پارا فراتر گذاشت و با اشاره به سمت عیسی شریفی، قائم مقام دستگیر شده شهرداری گفت که حضور شریفی از ابتدا غیرقانونی بوده چرا که جایگاهی به عنوان قائم مقام وجود ندارد.

حال اما مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران برگی دیگر از فساد را ورق زده و می گوید: عمدتاً مشکل در مورد تامین منابع و درآمدهای شهرداری بوده است. تهران عادت به درآمدی نامشروع به نام تراکم‌فروشی و ساخت‌وسازهای غیرقانونی داشته است. نتیجه چنین حقیقتی پیش‌فروش کردن آینده شهر است. زندگی برای نسل آینده مشکل شده است تا ما مشکل روز خود را حل کنیم. عدم توفیق دیگر شهرداری هزینه‌های غیرمتوازن و غیرمنطقی و گران اداره کردن شهر است. در مورد نیروی انسانی شاغل در شهرداری نیز مشکلات جدی است. کارمندان رسمی شهرداری در سال 84 که من شهرداری را ترک کردم 25 هزار نفر بودند. در دوره دوساله آقای احمدی‌نژاد این رقم دو برابر شد و در زمان تحویل گرفتن شهرداری از سوی آقای نجفی این رقم به 61 هزار نفر رسیده است. این اتفاقات زمانی صورت گرفته که هزینه برون‌سپاری نیز بر هزینه اداره شهرداری اضافه شده و نه‌تنها از تعداد کارکنان حقوق‌بگیر کم نشده که بر این تعداد افزوده شده و در عین حال کارها برون‌سپاری نیز شده است.

وی در ادامه به موضوع پرداخت حقوق به افرادی بدون هویت اشاره کرد و افزود: بله، حقوق‌هایی پرداخت‌شده که فقط نام هستند و هیچ کد شناسایی و مشخصات دقیقی ندارند.

الویری در پاسخ به این سوال که مرکز ثقل فساد در شهرداری تهران کجاست؟ گفت: من فکر می‌کنم عمدتاً در حوزه شهرسازی دارد اتفاق می‌افتد. بده‌بستان‌های غیرمنطقی، تصمیمات شوراهای توافق مناطق و دادن مجوزهای غیرقانونی به متقاضیان، تفاهم متقاضی و شهرداری برای انجام تخلف به دو دلیل که هم مشکل شهرداری حل شود و هم مشکل فرد و‌... این اتفاقات بده‌بستان‌های نامشروعی را صورت داده که هنوز حل نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها