بازدید 30828

بازار داغ فروش لوازم هالووین در تهران

کد خبر: ۷۴۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 01 November 2017
مراسم و فرهنگ غربی در کشورمان کم کم در حال گسترش است و مردم ایران هم به سمت مراسم و جشن های غربی کشیده شده اند.

به گزارش مجله مراحم، اگر در چند روز اخیر به بازار رفته باشید انواع وسایل هاووین را در مراکز خرید و فروشگاه ها مشاهده میکنید که استقبال خوبی از آنها شده است و بسیاری از مردم با خرید این وسایل میخواهند به استقبال جشن هالووین غربی ها بروند.
وسایلی که قیمت بسیار زیادی دارند و بیشتر انها کلاه و ماسک ها ترسناک که مخصوص این روز است.
بازار داغ فروش لوازم هالووین در تهران
معمولا شب ۳۱ اکتبر( دهم آبان)  در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی با آیین های خاص به نام هالووین برگزار می شود که ریشه ای مرتبط با دین مسیح دارد که البته برخی آن را به سنت های باستانی مردم ایرلند و اسکاتلند هم ارجاع می دهند و معتقد هستند در این شب مرز میان دنیای زنده‌ها و مُرده‌ها از میان می‌رود و این مُرده‌ها هستند که به این دنیا می‌آیند و می‌خواهند انتقام بگیرند. آن‌ها هم تنها راه حل برای ترساندن مُرده‌ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می‌دانستند.
بازار داغ فروش لوازم هالووین در تهران
حالا گویا این جشن که هیچ ارتباطی به فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی ما ندارد صرفا به دلیل برخی جذابیت های ترسناک و هیجان انگیزش و با کمترین دانش و مطالعه درباره آن دل از برخی جوانان ربوده و اسباب کاسبی برخی دیگر را هم فراهم آورده است.
بازار داغ فروش لوازم هالووین در تهران
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۵
ای بدبختی. وقتی رسوم زیبای خودمون رو سرکوب میکنه منتظر همین بدبختیها و خود کم بینی ها هم باید باشیم
فرهنگ غربي وقتي نفوذ مي كند كه فرهنگ خودي را به زور حذف كني . اين بلا را شما بر سر اين ملت اورديد .
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
واقعا گل گفتی. ممنون
مقصر دولت ماست
وقتي جشن هاي ايراني ، موسيقي ايراني و افتخارات ايراني محدود ميشه مردم به سمت جذابيت هاي بيگانه ميرن !!!!!!
وقتی جنس اصل خودمون رو بگیم اخ ملت میرن بدلش رو استفاده میکنن
قیافه ساختمونامون که رومی.جشن هالووین هم که میگیریم .کاش دیگه ادعای کوروش نمیکردیم چون اونا هر چی تلاش کردن و به دست اوردن ما به باد دادیم
وقتی که جشن ها، فرهنگها ، مراسم، اسطوره ها، تاریخ و اداب و رسوم خودمان را هر روز صعیف تر کنیم و از تاریخ و فرهنگ خودمان چیزی باقی نگذاریم انتظار دارید این مراسم جای آن را پر نکند؟!
منتظر خیلی بدتر از اینها باید بود متاسفانه!
واقعا جای تاسفه که اینقدر بعضی ها بی جنبه و الت دست سود جویان و منحرفین می شین فرهنگ ناب ایرانی رو به سخره میگیرن و..... قبلا هم گفتم که دشمن فرهنگ واقتصاد ایران رو هدف گرفته و....
کسانی که اینجور چیزها رو رواج میدن ، همون افرادی هستند که با فروش وسایل و لباس ها و سایر محصولات مربوطه ، سود اقتصادی میبرند. اینجور مناسبت ها اگه واسه مردم آب نداره ، واسه کاسب ها و وارد کننده ها نون خوبی داره!
فرهنگ غرب سراسر ابتذال و مزخرف و بی بند و باری است و اصلا با هنجارهای ایرانی و اسلامی همخوانی ندارد ...
چرته
وقتی اجازه ندن که مراسم های سنتی خودمون رو برگزار کنیم جوونا مجبور میشن برن سمت مراسم مسخره غربی؛مگه چهارشنبه سوری؛برگذاری هفت آبان چه اشکالی داره ؟
به خاطر جذابیت نیست که این کارها را انجام می دهند وقتی مردم در مراسم سنتی و باستانی خود نتوانند شرکت کنند رو به سوی مراسم بیگانه می آوند خواه عربی و یا غربی
وقتی جلوی مراسم باستانی ایرانی گرفته میشود یکی از نتایج آن سردرگمی فرهنگی مردم خواهد بود ... بله جشن های نوروز ، مهرگان ، یلدا ، کوروش ، سوری....و و و قابل قبولند چون ریشه در فرهنگ باستانی ایران دارد اما این هالووین آخه چیه دیگه؟ واقعا متاسفیم از تقلیدهای کورکورانه فرهنگی ....
به من چه . به تو چه . خسته نشدین از این همه سرک کشی تو زندگی مردم . ول کنین این مردم افسرده رو
از 100 نفر برپا كننده گان اين جشن عين 100 نفرشون اگر بپرسي ميگم فرهنگ و وطن خودم ولي ... !!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
ولي كو فرهنگ و شادماني ملي؟؟؟ فرزندان ما كجا ياد بگيرن كه ما جشنهاي ملي داريم. اونها تبليغات اين جشنهاي غربي رو توي فيلمها و ... مي بينن و خوششون مياد. ما چكار كرديم براي شادي فرزندانمون براي برگزاري جشنهايي كه اونها از ته دل بخندن و شادي كنن؟؟ فقط عزاداري و سوم و هفتم و چهلم و پنجاهم و صدم
یعنی باعث خجالته که بعد از 40 سال دولت نتونسته یه جشن ملی و سرگرم کننده درست بکنه که مردم پی الگو برداری از غربی ها نباشند . . . . جشن تیرگان چه مشکلی داره که برگذار نمیشه ؟ از جشنهای سنتی ایرانیان کدومش هر سال برگذار میشه که انتظار دارین مردم دنبال هالووین و ولنتاین نرن ؟ یه سوزن به خودتون بزنین یه جوالدوز به دیگران . . . . خدا رو شکر همه چی نباید باشه . . . جشن ملی که دیگه اول همه چیزهاست . . . . پس دلخور نباشین که چرا ملت خودشون رو مثل جن بو داده میکنن . . . یه الگو قابل رقابت درست کنین ببینید که هالووین برگذار میشه یا جشن ملی . . . .
وقتی بعضی ها با کارهاشون لطمه به همه چی میزنن مثل اقای نیکنام معلومه که مردم به سمت فرهنگ ها دیگه کشیده میشوند
یکی میمرد از درد بی نوایی . یکی می گفت خانم جان زردک نمی خواهی
وقتی برای برگزاری یک روز بزرگ که کنیه و تاریخ پر افتخار این ملت هست ابر و باد و مه و خورشید و فلک و اتوبان در کار میشوند که آن مراسم برگزار نشود خوب ملت برای هالووین و ولنتاین و المپیک و .... جشن میگیرند . همش که نمیشه عزاداری کرد!!
یارانه کی میدن برم بخرم تا عقب نمانمدم از مراسم
خب عزیز من وقتی مراسم ملی خودمون مثل جشن بزرگداشت کورش رو ممنوع میکنید معلومه جماعت میرن دنبال مراسم غربی هم خر رو میخواید هم خرما!!
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فرهنگ منحط غربی در بین جوانان هستند همین است
همه چیز غربی ها خوب و قشنگ و جذاب و همه پسند و انرژی آفرینه. همه چیز خودمون هم سراسر بی عدالتی و بی فکری و پاچه خواری و .... است. اگر راست میگید از جوانهای بافکر استفاده کنید و فرهنگ ایرانی را به پا کنید وگرنه تا پای بچه ها و فک و فامیل مسئولین و به اصطلاح ژنهای الکی خوب وسطه، ول معطلین. از منطق استقبال میکنم و از بی فکری متنفرم.
وقتي دارن مراسمهاي ملي خودمون را از بين ميبرن مردم به اين سمت و سو ميرن
دنیا امروز همه را به هم وصل میکنه مانمی توانیم از فرهنگ دیگران بی تاثیر باشیم و متقابلا ، اما هرچه فرهنگ خودمان را پاس بداریم تاثیر پذیری ما از دیگرفرهنگها کمتر است وچه انکه امکان انتقال نکات مثبت فرهنگ ما به سایر دنیا است
وقتی از قوانین ، تکنولوژی ،کالا و ... غربی ها استفاده میشه بد نیست. ولی یک جشن که شاید ریشه در مذهب غربی ها داره بده.
بعدشم جشن های ملی رو نابود کردیم مردم با چه جشنی دل خوش باشن.
فلسفه عید نوروز و چهارشنبه سوری هم که نابود کردیم.
وقتی آن برخوردهای سلبی با جشن کوروش می شود این واقعه هم کاملا طبیعی است . به قول ناصر خسرو :

چو تو خود کنی اختر خویش را بد
مدار از فلک چشم نیک اختری را
چرا نمي نويسيد مردم از اين جشنها استقبال ميكنن چون ديگه واسه ما جشني نمونده و فقط مراسم عزاداري داريم كه خيلي خيلي پاسشون ميداريم!!
از بس تو سر جشن های سنتی ایران مثل چهارشنبه سوری و ... زدند که جشن های مسخره غربی جای خودشان را باز کردند. درحالیکه جامعه نیاز به مراسم شادی آور هم دارد.
وقتی جشنها و مراسمات ملی کم رنگ و یا با اونها برخورد میشه,بیش از این نمیشه توقع داشت,همه که دنبال هویت ملی و فرهنگ نیستند!!! بسیاری پیرو هستند یا اینکه بسیاری دنبال تفریح و لذت آنی هستند,باید این افراد رو هدایت کرد به سمت کانال فرهنگ و رسومات ملی و ازشون استفاده کرد!!! اینها براشون فرقی نداره جشن و شادی هالوین باشه یا میلاد مذهبی و یا حتی محرم!!! پس باید فرهنگ سازی بشه و جشن و فستیوال با فرهنگ ایرانی درست بشه تا حل نشیم در فرهنگهای دیگه یا از از مراسمی مانند عاشورا که برای شیعیان مقدس است در جهت تفریح استفاده نشه,راهش بازسازی رسوم ملی هست .
همش تقصير اين پزشكاست
از نظر اين سايت كلاً همه بدبختي هاي مملكت زير سر پزشكاست
مگه ما چند تا جشن ملی داریم که حکومت و صدا و سیما به خوبی از آن استقبال می کنند؟ ببینید نوروز باستانی چطور داره هر سال با کمترین نشاط در صدا و سیما جشن گرفته میشه و از طرف دیگه شبکه های ماهواره ایی چون منوتو و جم که آنها را مخالف فرهنگ می دانیم هر سال با شور و هیجان بیشتری آن را برگزار می کنند.
مسئولین فرهنگی ما چه چیز قابل ارائه و جذابی برای جوانان امروز دارند؟ هیچ
من خود موافق مراسمی از این قبیل نیستم اما تا جایگزین جذابی برای جوانان در نظر نگیریم نباید انتظار و مخالفتی کرد
خاک بر سر این مردم !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر