بازدید 34901
غبار بی‌مهری بر‌تن رفتگر پاکدست

کارگری که پول و طلاها را بازگردانده بود، زندانی شد

کد خبر: ۷۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 31 October 2017
رفتگر پاکدست کرجی که 3 بار کیف‌های حاوی طلا ومیلیون‌ها تومان پول نقد را یافته و آنها را بدون هیچ چشمداشتی به صاحبانش برگردانده بود درپی اخراج از محل کار و به دلیل مصدومیت شدید ناشی از برق گرفتگی، بدون هیچ حمایتی خانه نشین شد. تا اینکه سرانجام با شکایت صاحبخانه‌اش وبه علت ناتوانی درپرداخت اجاره خانه و هزینه‌های درمانش، زندانی شد.
 
خبرنگار روزنامه «ایران» که در زندان کرج به دیدن مرد دربند رفته در این باره می‌نویسد: «با دیدن کیف پر از پول لحظه‌ای تردید نمی‌کند و دست ودلش هم نمی‌لرزد. احساسی که با پیدا کردن یک کیف پرازطلا و جواهرات دارد همان احساسی است که مدتی قبل در پیدا کردن کیف پرپول دیگری داشت. بی‌تردید این بارهم دستش با دلش همراه است و تصمیم‌اش یکی است. شاید همین اطمینان قلبی آزمون انسانیت او را سخت‌تر می‌کند. تا هر بار، بیداری طبع بلندش را محک بزند. اما حجت این مرد با دلش تمام شده است. به همه نداشته‌هایش نه گفته تا انسانیتش را به حراج نگذارد و باز هم بی‌هیچ تردیدی از آزمایش‌های سخت زندگی سربلند بیرون آید. جعفر، اهل روستای «قیطول» زنجان است. اما مردم کرج او را به نام رفتگر پاکدست می‌شناسند. رفتگری که 3 بار در معرض آزمون‌های بزرگی قرار گرفته است.اما تنها یک ماه پس از صدور تقدیرنامه شهرداری، زخم بی‌مهری و قدرنشناسی‌ها قامت خسته‌اش را خم کرد. درد این زخم‌ها وقتی به استخوان رسید که سردی دستبند بر دست‌های خسته رفتگر نیمه شب‌های کرج نشست.کارگرپیمانکارو وظیفه شناس، به علت عقب افتادن 21 ماه حقوق و ناتوانی در پرداخت اجاره خانه اش، سرانجام با وجود تلاش‌های بی‌ثمر قاضی اجرای احکام وبه خاطرپافشاری صاحبخانه بازداشت و روانه زندان شد.
 
 
 
صبر و ثروت به داشتن مال نیست
 
جعفر که همه مدارکش را همراه دارد با لهجه آذری می‌گوید: 3 بار کیف مردم را پیدا کرده ام. نخستین بار 30 میلیون تومان داخل یک کیف بود که به 110 زنگ زدم وکیف را تحویل دادم. دومین بار یک کیف با 70 میلیون تومان پول نقد پیدا کردم که موضوع را به رئیس پاسگاه کلاک خبر دادم. سومین بار هم کیفی حاوی 300 میلیون تومان پول نقد و مقدار زیادی طلا و جواهرات پیدا کردم که متعلق به مردی طلافروش در شمال تهران بود.
 
درحالی که غم غریبی در نگاه رفتگر پاکدست موج می‌زند، با غصه می‌گوید: «ساعت 5 صبح خانمی دو پرس غذا برایم آورد. در آن حوالی 3 مرد کارتن خواب کنار ساختمانی مخروبه پناه گرفته بودند که من هر وقت نان یا غذایی داشتم برایشان کنار دیوار می‌گذاشتم. در تاریک، روشن هوا به طرف ساختمان مخروبه می‌رفتم که چشمم به کیف بزرگی افتاد. جارو را کنار گذاشتم و کیف را برداشتم. اما خیلی سنگین بود. در کیف را که باز کردم مانند جعبه ابزار در هر قفسه‌اش طلا و جواهرات مختلفی برق می‌زد و ته کیف هم دسته‌های تراول چک بود.همان موقع موضوع را تلفنی به سر کارگرم خبر دادم و از ترس اینکه مبادا کیف پیدا شده کسی را وسوسه کند خیلی سریع با کلانتری محل تماس گرفتم.چند روز بعد مردی میانسال با خودرویی گرانقیمت به همان محل پیدا شدن کیف آمد و سراغم را گرفت که حدس زدم صاحب کیف است.
 
رفتگر پاکدست با یادآوری خاطرات آن روز می‌گوید: مسئولان شهرداری پس ازدریافت این خبر، مراسمی ترتیب دادند و از من با 100 هزار تومان هدیه تقدیر کردند. مدیرانم هم با من عکس‌هایی یادگاری گرفتند. اما افسوس که یک ماه بعد ورق برگشت و دیگر کسی جواب تلفن هایم را نداد.
 
حادثه برق گرفتگی
 
جعفر که چهره‌اش به زردی نشسته با بغضی خفته درگلو ادامه داد: «ساعت 8 صبح 18 مهر 94 بود که مثل همیشه در حال جاروکردن خیابانی درمنطقه کلاک بودم که متوجه شدم طوفان شدید شب گذشته درختی را شکسته و افتادن درخت در کانال آب، جریان جوی آب را بسته. اصلاً متوجه نشدم سیم برقی که لابلای شاخ و برگ درخت بوده پاره شده است. دیگر چیزی به خاطر ندارم و وقتی به هوش آمدم در اورژانس بیمارستان مدنی با سوختگی و شکستگی شدید اعضای بدنم، درد می‌کشیدم. همانجا بود که شنیدم دچار برق گرفتگی شده‌ام و اهالی محل و دیگر رفتگران من را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
 
تهدید کارفرما
 
رفتگر مصدوم با صدایی بغض آلود ادامه داد: روزهای سخت و پردرد ورنجی را پشت سر گذاشتم. همسرم ناچار شد ودیعه مسکن را از صاحبخانه پس بگیرد تا هزینه جراحی شکستگی دست، کتف و سرم را تأمین کند.اما شهرداری و شرکت پیمانکار که با رفتگران قرارداد یک ماهه دارند از قبول مسئولیت وپرداخت هزینه هایم خودداری کردند.درچنین شرایطی روزگارمن که دربستربیماری بودم، با همسر و 2 فرزندم به سختی می‌گذشت. کسی حاضر به پاسخگویی یا پرداخت هزینه‌های درمانم نبود. طوری بامن برخورد می‌کردند که انگار اصلاً مرا نمی‌شناسند و همین یک ماه قبل نبود که با من عکس یادگاری می‌گرفتند و...
 
به همین دلیل پس از بهبود نسبی ناچار به شکایت شدم. اما به محض اینکه به قانون پناه بردم شرکت پیمانکار، برادرانم و دامادمان را تهدید به اخراج کردند. بعد هم در حالی که آنها نیزهمانند من رفتگر، مستأجر و عیالوار بودند هر سه نفر در یک روز اخراج شدند.
 
پرونده رفتگر کرجی در پیچ و خم قضایی
 
کارشناس رسمی دادگستری در رشته حوادث ناشی از کار در بازدید و بررسی محل حادثه اعلام کرد که کارفرما به‌دلیل تجهیزنکردن کارگر حادثه دیده به وسایل ایمنی و حفاظت فردی مانند کفش مناسب، دستکش، کلاه و نیز اعمال نکردن نظارت‌های مؤثر در نحوه انجام صحیح کار به میزان 100 درصد مقصر است. اما با وجود مصدومیت شدید رفتگر شهرداری و نبود امکان پیگیری شکایت اش، با اعتراض کارفرما در هیأت‌های اول و دوم کارشناسی این میزان تا 50 درصد کاهش یافت و شاکی برای رسیدگی به موضوع در کمیسیون 7 نفره مجبور بود 3 میلیون تومان هزینه کارشناسی پرداخت کند.
 
در چنین شرایطی رفتگر کرجی ودیعه مسکن را برای هزینه‌های جراحی از صاحبخانه‌اش پس گرفت و قرار گذاشت ماهانه 550 هزار تومان اجاره پرداخت کند. اجاره بهایی که با بیکار شدن او و خانه نشینی‌اش ماه‌ها عقب افتاد و سرانجام صاحبخانه‌اش اورا تهدید به تخلیه خانه با حکم قضایی کرد.
 
کارگر پاکدست پشت درهای بسته
 
با این حال جعفر پس از بهبودی نسبی به محل کارش در منطقه 11 شهرداری کرج – کلاک – بازگشت اما او را نپذیرفتند. از چند نماینده مجلس وچند تن دیگرازمسئولان نیز درخواست کمک کرد تا برای بازگشتش به محل کار و جبران خسارت‌ها وپرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی کمکش کنند. همچنین مکاتباتی با شهرداری کرج انجام داد.تا اینکه بالاخره چند روز پیش او را با قراردادی یک ماهه به محل کارش برگرداندند.
 
دریافت نکردن 21 ماه حقوق برای یک رفتگر مستأجر، هزینه‌های زندگی و تحصیل 2 کودک، سرگردانی در دادسرا و محاکم قضایی و اداره کار و بی‌پولی و دهها مشکل دیگر، توان ایستادن را از مردی که معجزه وار بار دیگر به زندگی برگشته، می‌گیرد.پیمانکار شهرداری از پذیرش مسئولیت حادثه خودداری می‌کند. در حالی که براساس قانون، حمایت از کارگر باید از نظر هزینه‌های درمان و دوره نقاهت و شرایط پس از این دوران تحت پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های قانونی باشد.از سوی دیگرصاحبخانه‌اش نیز پس از دریافت اخطارهای قطع گاز، برق، آب و نیز دریافت نکردن 16 ماه اجاره بها طاقتش تمام شد.
 
سرانجام جعفر با حکم قضایی وپس ازشکایت صاحبخانه‌اش از پنجشنبه بازداشت شد.چراکه حدود 9 میلیون تومان اجاره بها و مبلغی هم بابت شارژ ساختمان و هزینه‌های آب و برق و گاز بدهکاراست. ازسوی دیگر صاحبخانه حکم تخلیه خانه را هم گرفته و با هر بارشنیدن صدای زنگ خانه، دل مادروفرزندانش در نبود مرد خانواده را می‌لرزاند.حالا رفتگرگرفتار، دراوج تنگدستی ودرگوشه سلول زندان، چشم یاری به دستان نیکوکارانی دوخته است که دراوج سختی‌ها، همواره یاورمحرومان و نیازمندان آبرومند بوده‌اند. اما براستی کجایند مسئولانی که تا دیروز با رفتگر شهرشان عکس‌های یادگاری می‌گرفتند و امروز به همین راحتی او وخانواده‌اش را درسخت ‌ترین شرایط زندگی رها کرده‌اند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱۱
بهتر بود برای خودش بر می داشت من زودم پس نمی دادم
پاسخ ها
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
اگر بخواهيم از روي منفي مثبت ها قضاوت كنيم 75 درصد جامعه بالقوه دزد هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
بايد گريست به حال جامعه اي كه خوب بودن ظاهرا عاقبت خوبي ندارد.
اگر در يك كشور پيشرفته اين اتفاق افتاده بود اين شخص در تلوزيون و مطبوعات به مردم نشان داده مي شد و مال گم كرده به او پاداش مي داد و خود دولت او را محترم مي شمرد و دستگاهي كه برايش كار مي كرد نيز او را به نحوي تشويق مي كرد. اما حيف از اين افراد كه در جامعه اي هستند كه مال گم كرده فقط به يك تشكر بسنده مي كند و بعد به فكر جمع كردن اموال خود مي افتد و دولت او را فراموش مي كند. يابنده نيز آه ميكشد كه اي كاش امانت داري نمي كردم كه اكنون براي خرج بيماري اش اينگونه گرفتار نباشد. اميدوارم ما كه مسلمان هستيم واقعا به فكر تشكر و قدرداني از اين افراد باشيم كه جامعه واقعا به اين درستكاران نيازمند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
در صورت صحت خبر ، لطفا شماره حسابی برای کمک به این عزیز اختصاص و اعلام فرمایید دهید
پاسخ ها
ایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
چرازود حساب می خواهی پس این دولت
چکاره است فقط بخور بخور برای خودشان است.
شماره کارت ایشان را اعلام کنید تا هر که می تونه مقداری کمک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
تابناک سلام. ی شماره کارت از خود این یزرگوار بده.
همون خدایی که بخاطرش بارها به مال من دست درازی نکردی دستت رو میگیره،انشالله شفای عاجل
پاسخ ها
علیرضا
| United States of America |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
خدایش، زبونم لال اگر برای تو اتفاق بود فقط دعا کفایت میکرد؟؟؟؟ اسباب امتخان ما هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
مشكل همينجاست اينها آينه اي هستن تا ما بدونيم كجاييم و از انسانيت چي همراهمون اسم يا رسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
من در تعجم قدیمی ها میگفتند گاهی خدا یه پولی رو میزاره سر راه آدم اینجوری میخواد بهش روزی بده اما الان باید بدن پلیس و تحویل بدن شاید حرف من از نظر اخلاقی درست نباشه اما وقتی این جور سرنوشت ها رو آدم میبینه و وقتی دیگران میبینن که آخر و عاقبتت نیکوکاری این میشه دیگه افرادی مثل این بنده خدا پیدا نمیشه که امانت دار خوبی برای مردم باشند و جای تاسف داره برای دولتی که مسولینش که کوچکترین کاری نمیکنند حقوق نجومی میگیرن و یه عده افراد سودجو باید از حقوقو همچین آدم های بدزدند و تازه اونم سر وقت ندن بهشون و حتی بیمه نکنن این افراد رو باید پرسید پس کی نظارت میکنه کی مسوا بدبختی این آدمهاست
ای کاش یک حساب برای کمک به این مرد شریف وجود داشته باشد که هرکس خواست بتواند مبلغی به او کمک کند. ما اگر به انسانهای خوب کمک نکنیم بدی در جامعه گسترش پیدا می کند و دیگران می گویند بهتر بود این مرد پولها و طلاهایی که پیدا کرده بود را برای خود نگه می داشت و اخلاق جامعه به سمت ناپاکی سوق می یابد. اگر ما به این انسان درستکار کمک کنیم در حقیقت به جوهرۀ دین که اخلاق است کمک کرده ایم و نقشی در گسترش اخلاق در جهان داشته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
آخه می نویسی جعفر چشم انتظار یاری بدست نیکوکاران دوخته پس چرا شماره حسابی درج نمیکنی که این نیکوکاران به او کمک کنند .
بخاطر دارم برای بیرون کردن مستاجری که منزل من را داغون کرده بود بیش از 3 میلیون هزینه وکیل دادم و کلی هم وقت در شورای حل اختلاف گذراندم. چرا قانون فقط در مورد ضعفا اجرا میشه؟
شماره حساب اعلام کنید تا کمک کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
کاش وجدان بیداری بود تا نگذارد دستان پاک دستی مثل این هم وطنمون خالی بمونه افسوس اگر این کارگر مال کشوری دیگه بود الان روزنامه ها صد بار تیتر خبر زده بودند
سلام
چرا شماره حساب برای کمک نمی دهید؟
ای وای آخه چرا؟ واقعا چرا باید این آدم این همه گرفتاری داشته باشه؟ خدا رو خوش نمیاد کجا هستند این مسئولین مردمی و انقلابی؟! کجا هستند سازمانها و نهادهای مردم نهاد و مردمی که به داد این بنده خدا برسند؟ واقعا شرم آوره حالا مسئولین محترم به داد نیازمندان کشورهای اسلامی دیگر برسند. این بنده خدا مسلمان نیست؟ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است والله حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
اگر اون آقایی گه کیف حاوی طلا و پولش توسط این پاکبان عزیز پیدا شده یک ذره انسانیت داشته باشه باید کل هزینه های درمان و همچنین بدهیهای این انسان شریف را پرداخت کنه و یک خانه ای هم برای ایشان اجاره کنه. اما متاسفانه در این دور و زمونه بیشتر آدمهای پولدار دچار فقر شدید انسانیت هستند.
این هم عاقبت پاکدستی و شرافت تو این زمونه و تو این جامعه
متاسفانه باید بپذیریم که دست پاکی و صداقت در میان مسئولین و بعضآً مردم ما جای چندانی ندارد.هر چقدر دزدتر بهتر. اگر صداقت این بنده خدا خریدار داشت، مسئولین شهرداری بایدایشان رادر پست بالاترمثل سرکارگری، مدیر خدمات شهری ناحیه و ... بکارگیری میکردند.کسی که بعد از اینهمه امانتداری و پاکدستی، در راه خدمت به مردم ، مملکت و شهر خودش ،مصدوم و زمین گیر شده باید جانباز محسوب شود نه اینکه در کنج غریبی با مشکلات و ... دست و پنجه نرم کند.کسی مثل خاوری باید آزادانه با هزاران میلیارد پول ملت و بیت المال در قمارخانه های کانادا حال کنه و عمداً کسی دستگیرش نکنه اما کارگر صدیق و امانتدار شهرداری باید اینگونه اسیر بی مهری شود؟ « رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس** گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
چرا دولت در ایران وضعیت اشتغال قشر کارگر که ضعیفترین قشر در جامعه است را به واسطه هاسپرده است آیا این خدمت به مستضعفان است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
آقای محترم ، به لطف مسئولین بالا تا پایین ما دیگر مستضعف نداریم. الحمدالله به برکت آنها ریشه آنها کنده شده است. این افراد آسیب پذیر هستند.
این را بجای مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان که دررفته گرفتن!!!

ماشالله
چشم تخوری یه وقت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
کاش این زنجانی پاکدست بجای اون یکی زنجانی بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
اکثر آنهایی که توانی دارند در این مملکت در حال چپاول مردم ضعیف هستند . خدا عاقبت ملت و مملکت را بخیر کند .
تابناک ممنون که اطلاع دادی
به مسئولین مربوطه ارجاع بشه تا حمایتش کنند
ای کاش کل تیترهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و... به عنوان یک نامه از سایت ارجاع بشه به واحدهای مربوطه و مرتب پیگیری بشه و در یک گزارش مبسوط ارائه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
یک خیری پیدا بشه یک شماره حسابی چیزی از طرف تابناک ارائه بشه تا مردم کمک کنن
منم با دادن شماره کارت موافقم//
این افراد در جامعه زیاد هستند حالا یک نمونه را اعلام کردید مردی پاک دست به خاطر نپرداختن اجاره بها که آن هم حق مسلم صاحبخانه می باشد جهت9 میلیون تومان اجاره بها و مبلغی هم بابت شارژ ساختمان و هزینه‌های آب و برق و گاز به ندان می افتد ولی بدهکاران و دزدان بیت المال ازاد میگردند کجا کار اشتباه است ایا باز هم باید به فکر سایرین باشیم از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
ازمسئولین میخواهم پس از فارغ شدن از بخور بخور به حال این مستضعف هم رسیدگی کنند اجرشان با خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
لصفا شماره حساب اعلان كنيد.
خدا از مالکان از خدا بیخبر نگذرد ..که خیلی دارند ظلم میکنند خیلی دارند مستجرین را اذیت میکنند ..فقط میگویند ندارید بروید ما بیشتر به اجاره می دهیم ..این مسئولین هم خوابند ونظارت بر خرید وفروش و رهن واجاره ندارنند چون همه برج ساز و بساز بنداز هستند...ومواظب باشند دامن انها این ظلم ها نگیرد ......البته انهایی که پول برگردانده به انها باید یک کم انسانیت به خرج بدهند بروند کمک ایشان .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
خب مالک چه گناهی دارد.خونه خریده ومیخواد اجاره بده واموراتش را با این چند رغاز اجاره بگذره.مقصر اصلی مسئولین شهرداری وپیمانکار می باشد که باید خسارت این بنده خدا را بپردازند.ضمن اینکه با این کار مردم را تشویق می کنند اگر یه موقعی مث این آقا چیزی پیدا کردند به صاحبش پس ندهند.
""رفتگر پاکدست کرجی که 3 بار کیف‌های حاوی طلا ومیلیون‌ها تومان پول نقد را یافته و آنها را بدون هیچ چشمداشتی به صاحبانش برگردانده بود درپی اخراج از محل کار و به دلیل مصدومیت شدید ناشی از برق گرفتگی، بدون هیچ حمایتی خانه نشین شد. تا اینکه سرانجام با شکایت صاحبخانه‌اش وبه علت ناتوانی درپرداخت اجاره خانه و هزینه‌های درمانش، زندانی شد."""
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
به نظر من باید برن سراغ اون 3 نفر که کیف پولشون پیدا کرده از اونا هم کمک بخوان. چون اراده ای که این آقا داشته و وسوسه نشده خیلی خیلی مهم و بزرگه . ایشون زندگی 3 تا خانواده رو از بدبختی نجات داده چه بسا که الان اون آدما توی زندان بودن.
مسئولین رفتن گل بچینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
مسولین ؟؟،

شما اصلا مسولی پیدا میکنید توی این مملکت؟؟
مسولین در خواب ناز و دنبال صندلی و رانت هستن بابا ، سرشون خییییییلی شلوغه خیییییلی
اين مملكت همه چيزش شده تظاهر و ريا.. شهرداري با اين همه گردش سرمايه عظيم اين هم آخر و عاقبت كارگرانش..
انقلاب مستضعفین که می گفین این بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
سوال
آيا در پي شكايت كارگر زحمت كش از شهرداري بايت 21 ماه حقوق معوقه سيستم قضايي به همين سرعت وارد عمل ميشد و دستبند به دست شهردار مي زد؟
نظام خودش چند تا نوچه سرمایه دار پرورش داده چرا انها برای فوتبال خیز برمیدارند....
ناشناس محترم 9:16
مالکان هم تقصیری ندارن... اونها هم خرج زندگی دارن... نمیتونن که همینجوری بدون اجاره خانه را بدن به دیگری...
الان قشر کم درآمد مثل بچه یتیم شدن بی صاحاب موندن!
فکر نکنم هیچ حای دیگه دنیا فرق بین حقوق پایین و بالا 4000 برابر با هم تفاوت داشته باشه!!!
حتی فضانوردان هم همچین حقوقی نمیگیرن... البته جسارت شد به ساحت نجومی بگیران که همه رقم از ملت طلبکارن!
همین مسوولین توو محرم میشینن برا امام حسین اشک میریزن و در مورد آزادگی و انسانیت سخنرانی میکنن. اگه سر سوزنی اعتقاد به خدا و قیامت داشتن وضع مملکت این نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
اشتباه کرده خوب! تو مملکت دزد باید دزد بود! والسلام....
تو جنگل ، مهر و محبت کاری رو از پیش نمی بره نخوری می خورنت!
و با این کاری که با این آقا کردند کل مسئولان نشون دادن که اینجا جنگلی بیش نیست
این اقای توکل مسول بنیادشفافیت وعدالت چراچیزی نمیگه مگه این عدالت نیست چراافقط سیاسی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
داستانی هست
روزی شخصی در بیابان فرد مجروحی را می بیند که از تشنگی زیاد به حال مرگ قرار گرفته .در این حال سوار از اسب پیاده می شود تا به آن بینوا کمک کند در عوض هنگامی که حال آن فرد بهبود می یابد در فرصتی مناسب بر پشت اسب می نشیند تا اسب را بدزدد . در این هنگام صاحب اسب می گوید اگر به شهر رسیدی چیزی از این ماجرا بازگو نکن تا مردم .......
نمی دانم شاید از نظر دوستان این داستان به موضوع بی ربط باشد ولی با درک این موضوع چگونه می توان از بقیه مردم توقع داشت که در موقعیت های مشابه پاکدست باشند؟
جای تاسف داره عاقبت درستکاری این شخص شریف با ندانم کاری مسئولین می شود این!! واقعا در جامعه اسلامی ما که همه رسانه های رسمی 24 ساعت پند و اندرز می دهند و مردم را به پاکدستی تشویق می کنند باید این شود عاقبت یک رفتگر پاکدست؟؟!!
به نظر من کیف های دوم و سوم هدیه الهی بوده. باید نگه می داشت.
من شخصاً پس نمی دادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
نه
هر دفعه امتحان الهی بزرگتر می شده
دیگه این یکی سخت تره
نه
فرصت را قدر ندانسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
سلام
لطفا یک شماره تلفن از ایشان اعلام فرمایید و نصف بدهی اجاره رابه عهده میکیرمi
" اما به محض اینکه به قانون پناه بردم شرکت پیمانکار، برادرانم و دامادمان را تهدید به اخراج کردند. بعد هم در حالی که آنها نیزهمانند من رفتگر، مستأجر و عیالوار بودند هر سه نفر در یک روز اخراج شدند."
یعنی اینا بیمه ندارند؟! عجب روزگاری شده دزداش با پانصد میلیارد در میرن ولی زحمتکشاش تامین درمانی هم ندارند!!
نبايد كيف رو پس ميداد....بهش بگين لطفا اين دفعه اگه پولو پله اي پيدا كرد خواهشا ديگه پس نده كيفو
لطفا ی ک شماره کارت از ایشا ن اعلام کنید گرچه من خود کارمندی ساده هستم ولی هرچه درتوان داشتم کمک می کنم .
من فکر کنم شما باید یک فراخوان بدی برای کمک به وضعیت این دوست عزیزمون شاید مردم کمکی کنند . اینکه ما مدام بگیم مشکلات وجود دارند مثل سلفی گرفتن کنار مجروحان تصادفات می مونه . یک شماره حسابی چیزی برای کمک به این بنده خدا . ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
منم موافقم با صحبت آقای شریفی شهرداری ها که جای زد و بند و بی بند وباری هستند واسطه ها از سر و کله مردم بالا می روند . وضعیت بیمه کارگر آسفته است و وضعیت قرارداد ها (یک ماهه) مایه تاسف و تالم است. در این خصوص دولت و حاکمیت و شهرداری مقصر است. بزرگی و شرافت این آدم بین خود و خدایش برقرار است . اما کاش در شهرداری از این بزرگی به نحو شایسته استفاده می شد. دروغ و چپاول گری بیداد می کند و مردم هم دل رحمی گذشته را ندارند
همتون مهربونید میدونم ،ولی شهرداری کرج رو مجبور کنید وظیفه اش رو بعهده بگیره،اینطوری کماکان بی مسئولیتی رو ادامه می دهند . چه خوب مردم خودشون مشکلات هم رو حل کنند ،ما هم اینجا فقط برای روزهای خوش هستیم.
الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
خدا جای حق نشسته و روزی خواهد رسید که دیگر راه برگشتی برای ظالمان نیست.
این داستان خیلی عجیب است. نه به آن کسی که کیفش را گم کرده مربوط می شود نه به صاحبخانه که اجاره اش عقب افتاده و نه به مردم که بخواهند پول صدقه بدهند. خسارت این کارگر بیچاره را باید از حلقوم کارفرما و شرکتهای بیمه بیرون کشید. مگر کارگر بیچاره برای تفریح رفته سراغ آن جا و دچار برق گرفتگی شده؟
کجان آقا زاده ها که بابت زمانت گرفتاران خود میلیارد میلیار د وصیقه می ذارند از همان میلیاردی نه میلیونی ها واسه این بنده خدای هم بذارید جای دور نمی رود ثواب دارد خدایش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
وثیقه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
فعلا صد بار بنویس وثیقه صحیح است . آ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خدایا کمکش کن
پس از خواندن متن تمام فحشهاي ركيكي را كه از نوجواني ياد گرفته بودم نثار كردم .
داستان ما معلمین هم همین جور است. البته معلمین صادق نه کاسبکار
لعنت باين قانون كار باد ولعنت بر اونهائي كه بنام مسئول ناميده ميشوند كه ميكذارند ييمانكاران با كار كران جون برده رفتار كنند خاهشمنداست شماره حاسابش بنويسيد تا باش كمك كنيم واقعا دلم براي ش سوخت
خدا سه بار خواسته کمکش کنه خودش نفهمی کرده حالا بره آب خنک بخوره حالشو ببره
چقدر آدم ساده ای باید از خاوری و آقای میم که تازه در رفته یاد میگرفت الان گوشه زندان نبود.در مملکتی که دزدی و فساد اقتصادی حرف اول را میزند کلاه افراد پاکدست مثل ایشان پس معرکه است.
خدایا خودت کمکش کن
لطفا شماره حساب اعلام بفرمایید مردم کمک کنن چون خودمون باید به داد هم برسیم مسئولین از ما نیستن
درناامیدی بسی امید است پایان شبه سیه روز سفیداست
مطمئن باش این ملتی باغیرتی که درایران داریم هیچ.قت نخواهندگذاشت افرادی چون این عزیز درتنگناه قرارگیرد وانشاء االله نجات خواهدیافت امامتأسفم ازقانون کاری که درایران داریم وهیچ ارزشی برای افرادزحمتکشی ماننداین کارگران نداشته وندارد وهمیشه حامی ظالمین وسرمایه داران بوده مگر رسول خدا(ص ) نفرمودند نگذارید عرق کارگرخشک شود مزدش راپرداخت نمائید وهرکسی دلسوز کارباشد خدااجرش رادرآخر خواهدداد ولی آقای پیمانکار که میلیاردها میلیاردریال ازحساب مردم به جیب می زنید بهتراست فکربه حال این کارگروسایرکارگران دیگرکنید یک روز توهم ماننداین بنده خدا دچارومال واموالت به بادخواهدرفت بیدارباش
دنیای بی رحمی شده
انسانیت مرده
قانون جنگل حاکمه
شاید دچار عذاب الهی شده به خاطر کفران نعمت و همون پولهایی که پیدا میکرده همه هدیه‌ای از جانب خدا بوده و این بنده با بی توجهی به این لطف الهی برده پول رو پس داده خدا هم بار اول گفته نفهمیده بار دوم گفته نفهمیده بار سوم رو هم گذاشته که بره با پولهای زندگی کنه که باز کفران نعمت کرده و دست آخر هم دچار عذاب شده تا به مهمه نباید کفران نعمت کنه
شماره كارت يا شماره حساب براي كمك ايشان اعلام كنيد.
لعنت به اون پیمانکار بی وجدان , لعنت بع اون صاحبخانه بی شرف , لعنت به اون مسولی که اینطور با نیروی پاکدستش رفتار کرد
من از این داستان درس گرفتم که منبعد اگه دری به تخته خوردو پولی پیدا کردم حتما هدیه از طرف خدا بوده گذاشته سره راهم تا وضعم خوب بشه.ببرم پس بدم هدیه خدا رو پس دادم و کفران نعمت کردم شدید!!!
ایشان با درخواست اعسار از پرداخت بدهی از زندان آزاد خواهند شد. نیازی به جمع اوری پول نیست. درخواست وکیل تسخیری کنند و با درخواست اعسار از زندان آزاد شوند.
چرا به کارفرمایی که ۲۱ ماه حقوق نداده هیچ شکایتی نکرده ؟؟
طبق روایت نقل شده کاملا واضحه که این اتفاق جزو حوادث ناشی از کار هست و در این صورت حتما کارفرما باید هرینه های درمان و زمان نقاهت را پرداخت کنه.با این وجود حکم دادگاه عجیب به نظر میرسه.
عجب دنيايي شده كسايي با هزاران ميليارد تومان اختلاس زندان نميرن اونوقت كارگر زحمت كشي مثل اين اقا حقوقش رو نميدن كه هيچ بخاطر عقب افتادن اجاره ميكنن زندان ، كاش يك جوري ميشد به اين مرد پاك دسترسي پيدا كرد
شاید از طریق خبرنگار ایران بشود ایشان را پیدا و به ایشان قدری کمک کرد. درستکاری و شرافت نباید در جامعه و میهن ماکمرنگ و بالاخره میرا شود...
علت محبوبیت ترامپ در بین مردم را درک کردید؟ یا نه هنوز؟
حالا این بنده خدا از کار خیری هم که کرده پشیمان می شه
لطفا شماره کارتی از ایشان اعلام فرمائید.
اینجا ایران است
خدا گر ببندد ز حکمت دری ، به رویش زند قفل محکمتری!
این مملکت جای ماندن نیست.یه عده خوابند.یه عده هم خودشون رو به خواب زدن.یه عده هم میدزدند و غارت میکنند و میچابند و یک عده مستعضف شریف مثل این بنده خدا باید زجر بکشند. بر باعث و بانیانش لعنت
پس بیمه بیکاری و از کار افتادگی چی میشه ؟
شرکتهای پیمانکار خصولتی شدن محلی برای استسمار کارگران
سزای پاکدستی تو ایرانه
ای بابا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی