بازدید 5143

هیلاری: حزب جمهوریخواه در حال فروپاشی است

کد خبر: ۷۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 26 October 2017
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با ابراز نگرانی از خط سیر حزب جمهوریخواه هشدار داد که این حزب تحت رهبری دونالد ترامپ «در حال فروپاشی» است.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه خبری هیل، «هیلاری کلینتون» نامزد سابق و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از خط سیر حزب جمهوریخواه ابراز نگرانی کرد و در یک مصاحبه هشدار داد که حزب جمهوریخواه تحت رهبری و هدایت رئیس جمهور کنونی این کشور «در حال فروپاشی» است.

شبکه خبری «اِی بی سی» روز چهارشنبه گزارش داد که هیلاری کلینتون به تصمیم اخیر سناتورها «باب کورکر» و «جف فلیک» برای انصراف از حضور مجدد در انتخابات کنگره و انتقاد از ترامپ به عنوان نشانه ای از اعتقاد قانونگذاران جمهوریخواه به «عدم صلاحیت» دونالد ترامپ برای تصدی مقام ریاست جمهوری اشاره کرد و خاطرنشان کرد که حزب جمهوریخواه به سرعت در حال تغییر گرایش خود به سمت «راست افراطی» است.

هیلاری کلینتون همچنین گفت: «ما باب کورکر و جف فلیک را دیده ایم.. بسیاری دیگر در حزب جمهوریخواه هستند که دقیقاً همینطور فکر می کنند».

کلینتون در ادامه افزود که آینده حزب جمهوریخواه یکی از بزرگترین دغدغه های کنونی اوست. وی در این باره گفت: «حزب جمهوریخواه در حال فروپاشی است».

گفتنی است که «جِف فلیک» و «باب کورکر» دو تن از سناتورهای جمهوریخواه در کنگره آمریکا روز سه شنبه «دونالد ترامپ» را هدف انتقادات تند و کوبنده خود قرار داده و وی را به اقدامات ویرانگر در عرصه سیاسی و تنزل دادن موقعیت این کشور در عرصه جهانی متهم ساختند.

سناتور جف فلیک جمهوریخواه کیه یکی از برجسته ترین منتقدان دونالد ترامپ به شمار می رود، روز سه شنبه در یک سخنرانی تأثیرگذار در صحن مجلس سنا اظهار داشت که خط مشی او با حزب متبوعش (جمهوریخواه) دیگر همخوانی ندارد و در انتخابات سال آینده کنگره شرکت نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت که سیاست آمریکا به رفتار «بی پروایانه، ­­ظالمانه و فضاحت بار» کاخ سفید خو گرفته است.

سناتور فلیک که دوران فعالیتش در مجلس سنا سال آینده- ۲۰۱۸- به پایان می رسد، گفت: «با توجه به شرایطی که هم اکنون بر حزب جمهوریخواه حاکم است، جمهوریخواهی مانند من در حزب جایی ندارد».

سناتور «باب کورکر» نیز که از شرکت در انتخابات سال آینده انصراف داده است، پیشتر ترامپ را یک «دروغگو» خواند که به موقعیت این کشور در جهان لطمه زده است.

سناتور کورکر به خبرگزاری سی اِن اِن گفت: «رئیس جمهور با حقیقت بسیاری از موضوعات مشکل دارد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر