بازدید 77116

کشف شیوه جدید حذف «سگ‌های ولگرد» در شهرداری یزد!

چگونه می‌توان بی آنکه خشم مردم و فعالان حقوق حیوانات برانگیخته شود، «سگ‌های ولگرد» را کشت؟ این پرسشی است که ظاهرا مدیران شهرداری یزد جوابش را به دست آورده‌اند!
کد خبر: ۷۴۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 25 October 2017
چگونه می‌توان بی آنکه خشم مردم و فعالان حقوق حیوانات برانگیخته شود، «سگ‌های ولگرد» را کشت؟ این پرسشی است که ظاهرا مدیران شهرداری یزد جوابش را به دست آورده‌اند!
 
به گزارش «تابناک»؛ به رغم آنکه زمان زیادی از آغاز به کار شوراهای شهر و شهرداران منتخب ایشان نگذشته، از یزد خبر می‌رسد، طرحی در دستور کار شهردار این دیار قرار گرفته که هدف از آن، حذف «سگ‌های ولگرد» از سطح شهر است؛ طرحی که ظاهرا اولویت بالایی برای اجرا داشته و از این روی، فرایند مناقصه برای اجرایش چند هفته پیش در دستور کار قرار گرفته است.

مناقصه ای که تیتر آن «زنده‌گیری و معدوم سازی سگ‌های ولگرد شهر یزد» است و جدای شامل شدن عبارت نامانوس «سگ‌های ولگرد» و همچنین اولویت این طرح برای اجرا، ابهامات دیگری نیز به ذهن متبادر می‌کند. از جمله این ابهام بزرگ که سگ های زنده گیری شده را چگونه معدوم خواهند ساخت و اساسا اگر قرار بر معدوم سازی این حیوانات است، چرا زنده گیری می‌شوند؟

پرسشی که یادآور اتفاقات دردناکی است که پیشتر در نتیجه اجرای چنین مناقصاتی رخ داده و موجبات رنجش بسیاری از مردم را فراهم آورده است. امثال فیلم های منتشره از معدوم سازی سگ های ولگرد زنده گیری شده در یکی از استان های کشورمان با تزریق اسید و یا دفن سگ های زنده در آهک در استانی دیگر!

تصاویری سیاه و دردناک که خشم بسیاری از مردم و فعالان حقوق حیوانات را به دنبال داشت، بازتاب ناخوشایندی در رسانه های جهان داشت و دست آخر با ورود برخی دلسوزان به ماجرا و راه اندازی چند پناهگاه نگهداری از این حیوانات در برخی شهرها، این امیدواری را به وجود آورد که سگ کشی از کشورمان برای همیشه رخت بربندد.

رویایی که ظاهرا قرار نیست جامه عمل بپوشد و تنها نتیجه آن، پنهان کردن قسمت های زشت سگ کشی در کشورمان بوده است. این را می‌شود از عنوان مناقصه آغاز شده در شهرداری یزد دریافت که از یک سو به زنده گیری سگ ها اشاره دارد و از سوی دیگر، تأکید دارد فرجام این حیوانات، معدوم سازی است نه انتقالشان به پناهگاه و اقداماتی مانند عقیم سازی این حیوان ها.

این در حالی است که با تأمل در متن آگهی مناقصه یاد شده، متوجه خواهیم شد شیوه معدوم سازی سگ های زنده گیری شده و حتی شیوه زنده گیری این حیوانات به هیچ وجه دغدغه مسئولان شهرداری یزد نبوده است تا جایی که لازم ندیده اند در این خصوص توضیحاتی داده و مجریان این طرح را از آن آگاه نمایند، در حالی که جزئیات مالی این مناقصه بی کم و کاست در آگهی درج شده و حتی مصادره مبلغ سپرده برندگان در صورت انصراف ایشان از انجام کار هم هشدار داده شده است!

نکاتی که نشان می‌دهد چگونگی اجرای این پروژه برای مدیران شهر یزد به هیچ عنوان حائز اهمیت نبوده و تنها حذف سگ های ولگرد با کمترین هزینه برایشان اهمیت داشته و بس. انگار نه انگار که موضوع مناقصه، حیواناتی هستند که هرچند ولگرد لقب گرفته‌اند، این لقب نمی‌تواند و نباید موجبات قتل عامشان را فراهم آورده و تأکیدات فراوان قانونی و شرعی در خصوصشان را زیر پای بگذارد.

اشکالی که به نظر می‌رسید در نتیجه انتشار اخبار سگ‌کشی‌ها در سال های گذشته و حساسیت فراوان شکل گرفته در افکار عمومی در این خصوص، مسئولان متوجه اش شده و برای رفعش اقدام کنند؛ اما مناقصه سگ کشی در یزد نشان می‌دهد، همچنان پابرجاست و ظاهرا قرار نیست رفع شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۰۲
آخه چرا حیوون زبون بسته رو اعدام میکنند؟
پاسخ ها
مرجان حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
باسلام.چون هیچ روشی برای کنترل سگها نیست مگراینکه عقیم کنند
توحش به سبک مدرن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
در حقیقت توحش به سبک مدرن نادیده گرفتن حقوق انسانها
در مقابل سگ های وحشی و خطرناک و به ضرر مردم صحبت کردن
است
ما انسانها جای بقیه جیوانات را اشغال کردیم و بخض عظیمی از کره عظیم در دست انسان هست. ما قاتل و خیانتکار به طبیعت هستیم. سگها بسیار بی آزادتر و تمیزتر از خیلی از انسانها هستند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
این سگها تربیت نشده و خطرناک هستند و باعث از بین رفتن امنیت مردم در مناطق مختلف شده اند.‌.
‫گاندی: ميزان مدنيت يك جامعه را با معيار رفتار با حيوانات ميتوان سنجيد.
شرم آوره
آیا بهتر نیست این سگها را عقیم نمائیم ورها سازی شوند و یا جمع آوری نموده و جداسازی نر ها از ماده ها برای جلوگیری از تکثیر البته راه اول بمراتب هزینه کمتری دارد
شما را به خدا که رسانه دارید صدای این زبون بسته ها باشید
باسلام.اقا نمیشود.بجای قسمتی از نفت این سگهارا گرفته وبه چین صادر کنید
اولا باید به جای سگان ولگرد کلمه سگان بدون صاحب استفاده میشد.
دوما باید شهرداری ضمن ایجاد مکان مناسب نگهداری حیوانات بی صاحب، اقدام به جمع آوری حیوانات پرخطر نماید. در این مراکز این حیوانات را می توانند پس از یک دوره به سگان نگهبان و گله تبدیل و واگذار نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
از اینکه به سگها توهین شد پوزش می طلبیم اما زیاد دیده ام بخاطر همین سگها بدترین بی احترامی ها و حتی فحاشی ها رو نسبت به آدمها کردند فکر کنم امثال شماها بیشتر از خود سگها طرفدار سگها هستید...
جای کشتن جلوی تکثیرش را بگیرن......جهاد باید بانک اطلاعات شناسنامه و چیپست داشته باشه..... سگهای کار هم عقیم شده واگذار بشه......
سلام
بجای پاک کردن صورت مساله بهتر است به تجربه کشورهای دیگر در جهت کنترل جمعیت حیوانات رجوع کنند، همیشه راحترین راه بهترین راه حل نیست، کمی باید انسانیت به خرج داد.
من مانده ام که مگر سگها آفریده پروردگار متعال نیستند پس چگونه انسانها به خود اجازه می دهند که این حیوانات را با روشهای گوناگون معدوم و نابود کنند آیا ایران تنها کشوری است که در آن سگ ها وجود دارند من مطمئن هستم اگر این سگها به خارج از ایران ارسال شوند هزاران هزار انسان در بلاد کفر حاضر خواهند بود که از آن سگهای معصوم تا آخر عمرشان مراقبت نموده و آنها را در زندگی خود شریک کنند و افسوس می خورم که در ایران با این همه ادعا و دم زدن از مسلمانی انسانها اینگونه با آفریدگان خدا رفتار می کنند
این مقاله شما غیر قانونی، غیر شرعی و غیر قطعی و قابل بازگشت است!!!
امیدی نیست،وقتی در هنوز بر همین پاشنه می چرخد.خدایا اگر ما تو فراموش کردیم و تو هم ما را،حداقل بداد این زبون بسته ها برس
تجربه و تحقیقات نشان داده کسانی که با حیوانات رفتاری انسانی داشته و مهربان باشند با اسنانها نیز همان رفتار ازشون سر میزنه،
وقتی هر لحظه از گوشه و کنار مملکت خبارهای ناگوار بگوشمان میرسد متاثر از عکس العمل همین رفتارهاست.
وقتشه نسل انسان منقرض بشه دیگه مثل دایناسورها . بلکه حیوانات دیگر بتونن راحت زندگی کنن
وجود سگهای ولگرد مشکل بزرگی در شهرا هست . هک برای مردم و هم برای خود سگها . منطقی ترین راه جمع آوری سگها و عقیم سازی آنها و نگهداری در یک مرکز با رعایت اصول حقوق حیوانات می باشد . البته برای رفع مشکل در زمان اجرای طرح تمامی سگهای منطقه باید جمع آوری شوند وگر نه با توجه به زاد و ولد زیاد سگها مشکل بصورت ریشه ای حل نخواهد شد .
بهترین شیوه عقیم سازی سگهای ولگرد است
ملت وحشي ايران
باید مراقبت نمود که در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه در مورد نسل کشی بر علیه ایران صادر نگردد
در بساری از کشورها پیشرفته حتی گرجستان و ترکیه این سگ ها را عقیم واکسینه میکنن و یک گردنبند زرد بهشون میزنن.
دعا از مردمی که حیواناتشان یا ترس کنار انها زندگی میکنند به احتی به اسمان نمیرود چه رسد به اجابت دعا
بگیرن صادر کنن خب کاری نداره که بفرستن چین که غذای خوبشون سگه
آقا یک پیشنهاد خوب دارم: این سگ ها رو بگیرید؛ یک غذای خوب و یک دوش بدید و بعد به خارج صادر کنید. دلش لک میزنه واسه این سگ ها... تجارت سه سر سود ی است.
احتمالا قراره سگها را زنده گیری و محاکمه کنن و اونائی که ولگردتر بودن را به روش زجر آور تری معدوم کنن
خوب همه جای دنیا سگ های ولگرد عقیم میشن
مخالفها تا الان گیر یه سگ گرسنه تو شهر نیافتادن که بفهمن چقدر خطرناکه
سگ ها را باید جمع آوری کرده و عقیم کرد تا هم جمعیتشان کنترل شود هم انسانیت رعایت شود .
کشتن سگها چیز جز جهالت و جنایت نیست
امسال در همه شهرها شروع به كشتار سگ ها كرده اند ، ديدن فيلم مستند زنجموره از تلويزيون بي بي سي دل هر انسان شرافتمندي را بدرد مي آورد .
فکر کنم منظورتون کلر آل هیدرات باشه، نه اسید!
تابناک جان تواین مملکت جون آدماارزش نداره وای به حال سگها اون ازنوع ولگردش!!!
سگ کشی فرآیندی است که ناتوانی مدیریتی را در کشور نشان می دهد و گاهی نیز با تعصبات و باورهای مذهبی آمیخته شده است.راه کار منطقی ایجاد پناهگاه نیازمند هزینهو پذیرش مسوولیت پس از زنده گیری است چون هیچ سازمان و بودجه ای برای این گار در نظر گرفته نمی شود; ساده ترین راه را بر می گزینند. یعنی حذف.
همین رویداد نشانه ضعف در نظام فکری و فرهنگی و اجتماعی کشورمان است.
این همتی که مسئولان محترم در سگ کشی را دارند ، اگر در مختلس کشی راه می انداختند تا بحال کشورمان سوئیس شده بود!
سگها حق حیات دارند بی وجدانها. مثل کشورهای دیگر به پناهگاه انتقالشان دهید و با روشهای پزشکی بدون زجر دادن حیوان عقیم سازی کنید. البته چه اشکال دارد خود مردم هم سرپرستی این حیوانات را قبول کنند؟
گناه دارند اینکار خلاف شرع است
شما خبر ندارین این سگ ها چه بلایی سرما میارن.البته من یزدی نیستم ولی اینو میدونم شما تو خونه و اداره گرم و نرمت هستی و از ترس و بدبختی که سر زن و بچه مردم میاد خبر نداری.خیلی نگرانین بگیرین ببرین خونتون.
آواز دهل از دور خوشه.
ببینم مادرتون مورد تهاجم قرار بگیره چطور میشین بعد حرف بزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مواظب باش این هیولاها تو و مامانتو نخورن. خجالت بکشین که از همه چی میترسین
بسیار باعث تاسف است
سگ های ولگرد عامل بیماری و در مواردی که گرسنگی شدید داشته باشند خطرناک میشوند معدوم کردن انان کارصحیح و خدمت به بهداشت محسوب میشود اما زجر کش کردن انها کار درستی نیست یکی از بهترین راه ها عقیم سازی انهاست
من حاضرم یکی از این سگها را به سرپرستی بگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شما اگر انسانیت داری برو یکی از یتیم ها رو به سرپرستی بگیر سرپرستی سگ بیابانی هنر نیست
تابناک حامی سگ !!
شما اگه واقعا حامی سگهای ولگرد هستین ، چرا با هزینه و زحمات خودتان یه مرکز نگهداری و ناز و نوازش سگ راه نمیندازین تا حالشو ببرین .....؟؟
بنظر میرسه شما دوست دارین هزینه و زحمت و مشکلات وسگهای ولگرد رو شهروندان و زن و بجه های مردم تحمل کنن و شما فقط شعار بدین ...!!
سگ ولگرد با هزینه مردم و عشق و حال شما خیر ...‌‌!!
سگ پت شخصی با مسئولیت و هزینه و زحمت شخص خود شما بله ..!!
خوب پيشنهاد شما چيه؟
در همین کشور همسایه ترکیه شهرداری برای سگها و گربه ها خانه میسازد و مردم به آنها غذا میدهند و این حیوانات به صورت اهلی در شهر زندگی می کنند بدون این که کسی را مریض کنند یا جایی را نجس کنند. تازه این عامل جذب توریست میشود ولی در ایران بچه ها به آزار این حیوانات میپردازند انگار دشمن خونی هستند و شهرداری ها هم که میخواهند حیوانات را بکشند تا موشها بیشتر شوند
افسوس
همین کارها رو می کنند که این همه بدبختی سر این مملکت میاد.ادعای دینداریشون میشه بعد این حیوانات زبان بسته رو قصابی میکنند.خداوند ازگناهاتون نمی گذره
امنیت و آسایش مردم از بسیار مهمتر است.اصلا باید نسل سگها را منقرض کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
هر وقت نسل تو رو منقرض کردیم، بعد میریم سراغ بقیه
بکشید حیوانات بی پناه را نتیجه اش را هم خواهید دید شک نکنید این همه جنایات بشری که در کشور میبینیم از تجاوز و کشتن بچه های چند ماهه تا خودکشی و انداختن از روی پل و کشتن در مترو و جلوی مسجد همه نتایج اینگونه جفنگ بازی
خودشونو باید زنده گیری و معدوم کنند که حرمت اون سگ ها ازین انسان های پست خیلی بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
چه راحت به همنوع خودت توهین می کنی شما با اینکارت نشان دادی پستر از همه خودت هستی امیدوارم خدا کمی بهت عقل بده
دمشون گرررم يكي پيدا شده كه كار درست انجام ميده
تو كشوري كه مردمش از گرسنگي و بيكاري رنج ميبرند انجمن و يا يا هر عبازتي كه معني حاميان حيوانات وحشي و ولگرده بنظر ساده لوحانه و از سر شكم سيري هستش نه دغدغه دلواپسي براي حيوانات
ولاغييررر
انهایی که اینقدر برای معدوم شدن سگ های ولگرد دلسوزی می کنند اگر کسی از اعضای خانوادشان دچار هاری یا هر بیماری دیگر قابل انتقال توسط سگ مثل کرم کدو بشود باز طرفداری از سگ می کنند
چه راهی را برای کم کردن سگهای ولگرد پیشنهاد می کنند توضیح اینکه سگ در هر زایمان هفت توله بدنیا می اورد و از طرفی مثل گوسفند گاو یا هر حیوان اهلی دیگر نه ارزش غذایی دارد نه بار بری نه کار کشاورزی و نه... بله در جایی که نیاز است مثل نگهبانی از گله و موارد مشابه استفاده میشود
این را در نظر بگیریم که سگ در شهر دشمن طبیعی برای کاهش و یا کنترل جمعیت ندارد
چرا صادر نمیکنند؟
چرا صادر نمیکنند؟
تو خرمشهر معلوم نیست سگ ها تو شهر ادم ها زندگی میکنن یا ادم ها تو شهر سگ ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
فعلا که همه چیز به نفع سگها و طرفدارانشون هست
روشهای زنده گیری به هیچ وجه قابل انجام نیست. بخصوص در حاشیه شهرها. الان هم که سانتی مانتالیسم راه افتاده. نتیجش اینه که هر از چند مدتی یه بچه خوراک سگها میشه. البته مهم نیست. سگهای ولگرد سرشون سلامت.
شمای که دم از حقوق حیوانات می زنید می دانید تا الان چند تا بچه بیچاره مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفته اند ایا اگر بچه یکی از مسولین محیط زیست هم جز این بچه ها بود باز هم اقایون دم از حقوق حیوانات می زدند
سلام. به اطلاع خوانندگان محترم می رسانم که در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل اینکه سگ های بدون صاحب می توانند انتشاردهنده بسیاری از بیماری های مشترک با انسان مانند سالک و آلودگی های انگلی گوناگون باشند نیز به شیوه یوتنایز یا مرگ با ترحم کشته می شوند و در ایران هم چندین سال است که این طرح ها در حال اجراست و اختصاص به شهرداری یزد ندارد و در سراسر کشور اجرا می شود. البته در ایران هم مرگ با ترحم انجام می شود.
بهتر است انها را صادر کنیم و از این حیث درامد هنگفتی کسب کرد چین بازتر هدف
هیچکس نباید ناراحت بشه و بهش بربخوره.
رفتار ما با طبیعت و محیط زیست انصافا مایه شرمساری در تاریخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شما آشغال های خودت رو ول نکن تو طبیعت ، شاخه درختها رو نشکن و با سنگ گربه محل رو دنبال نکن نمی خواد دیگه نگران رفتار بقیه با محیط زیست و جانورهای محترم طبیعت (علی الخصوص) سگهای عزیز باشی
خیلی راهکار ساده ای داره, این سگها در سطح فراگیر(بخاطر مهاجرت دایم) میبایست دستگیر' واکسینه( هم در مقابل بیماری هم زاد و ولد) و تحویل روستاییان ' صاحبان باغشهر شده و حتی صادر ودرامد زایی شود. این حضرات بنظر میاد نه اهل دلسوزی به این یار غار انسان هستند و نه اهمییتی به حساسیت مردم دنیا نسبت به این موضوع (شاید هم هرگز اخبارش به گوششان نخورده) و این معضل همه شهرهای ما هست که روزی میتونه اپیدمی بیماری های هاری و غیره رو ایجاد کنه.
خوب می کنن سگ ها رو می کشن.
یک کار مفید هم کهشهرداری یزد میخواد بکنه تابناک تو نگذار
سلام. کافیست دست سوسیس-کالباس فروشی ها را باز بگذارید.
گور پدر فعالان حقوق حیوانات مزدم بیچاره چکارکنن از شر این همه سگ ولگرد
نيازى به كشتن سگ ها نيست انها هم مخلوقات خوب خداوند بزرگ هستند مى توانيد ان ها را به كشور هاى ديگر صادر كنيد و يا از علاقه مندان به نگهدارى از انها دعوت كنيد فقط كمى فكر كنيد اگر شما هم سگ بوديد چطور بايد زندگى مى كرديد تا كمى غذا به دست اوريد و يا كمى آب براى رفع تشنگى انچه مسلم است سگ ها هم حق زيستن دارند و توليد نسل و وظيفه هر انسانى است كه سعى كند زندگى بهترى را برايشان ايجاد كند در ضمن اين سگ ها سگ هاى بومى كشور عزيزمان است نه ولگرد من در اين بأورم كه ده هزار قلاده از سگ هاى بومى بيشتر در كل كشورمان باقى نمانده أشكال كار آنجا است تا تعدادى سگ را در يك منطقه ديده مى شود فكر مى كنند سگ ها زياد هستند با اميد به ان روز كه از سگ هايمان محافظت كنيم و ان ها را براى صادرات به دنيا معرفى كنيم به جاى نابود كردنشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
چطور فهمیدید
شما برو جواب مردم شهر یزد را بده.ترس زنها و کودکان از گاز گرفته شدن و بیماری های انتقالی از سگها به مردم و ترس از هاریو .....بعد بنشینید و سگهای عزیز را نوازش کنید و به جای زنده یا مرده گیری براشون خوراکی ببرید.
خواهش میکنم پیگیری کنید و فقط در حد یک خبر نباشه
فقط کافیه زباله ها را سر ساعت به ماموران جمع آوری زباله بدهیم. همین ...
احتمالا زنده گیری برای عقیم سازی است. کار پسندیده ای که جمعیت سگان آزاد در طبیعت (سگ ولگرد !)را کنترل میکند
پاسخ ها
مرجان حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
باسلام.بازنده گیری و شیوه جدید شهرداری هیچ نتیجه ای یکساله ندیدیم وبعدشم نمیبینیم.فقط احساسی برخورد کردن با موضوع سگها.
اینجا کسی به فکر جون آدما هم نیست
چه برسد به این زبان بسته ها
سگا رو صادر کنید چین برا کباب .برای ۴ تا جوون هم شغل ایجاد میشه.گناه کشتنشون هم گردن کسی نیست دیگه
سر تك تكتون بياد ظلمي كه در حق حيوانات ميكنيد
پاسخ ها
مرجان حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
شما وقتی بچه خودتو سگ گزید و بیماری گرفت و جلوی چشمت پرپر شد ایندفعه لطفا اظهارنظر کن.
باسلام.ممنون از تکشف جدید شهرداری.
خدا وکیلی صبح زود وقت رفتن به محل کار توسط ۸ تا سگ دوره شدید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
بله. اما هیچ ترسی نداره. باید راهکار برخورد با سگ ها رو یاد گرفت و نه اینکه حذفشون کرد
ای کاش به جای اینکه بشینیم حرف بزنیم راه حل پیداکنیم خودمان دست بکارشویم
سلام این حرفا چرته من تو یک شهر با جمعیت پنج هزار نفری کارگر شهرداری هستم بیش از چهل سگ در این شهر هست اگر کسی سراغ دارین تا همه این سگای ولگرد بهشون بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
چقدر زیادید شما... پنج هزار نفر... باید زنده گیری و معدوم بشین
خنده داره که توی قرن بیست و یکم عین این احمق های خودپرست، داریم بحث میکنیم که یه موجود زنده که جون داره و داره نفس میکشه رو بکشیم یا زنده نگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه ما کی هستیم که اینقدر به خودمون اجازه میدیم که در مورد زنده بودن یا نبودن یک موجود دیگه اظهار نظر کنیم؟؟؟؟؟ و براش تصمیم بگیریم که کجا زندگی کنه. هر موجود زنده ای مثل من و شما حق داره زندگی کنه اونم آزاد و نه در قفس و زندان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
سگها مثل ما نیستند و زندگی ما و سگها هم قابل مقایسه نیست لطفا کمی به انسانیت خودتون احترام بگذارید بعد اینکه هرموجود زنده ای مثل ما دارای عقل نیست و از غریزه خود پیروی می کند و وقتی برای انسان خطرناک باشد و زنده گیری آن در این بحران اقتصادی به اقتصاد کشور ما آسیب برساند باید از بین بروند و حمایت شما جز باعث حق الناس و خیانت به کشور عزیزمون نیست
کی به ما چنین حقی رو داده که برای موجودات دیگه تصمیم بگیریم که بمیرن یا زنده بمونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسه اینهمه خودخواهی آدمیزاد
خودتون خوشتون میاد که یه سری موجود قویتر از شما بیان، به زور شما رو از محل زندگیتون ببرن یا بکشنتون و یا ببرنتون زندان به جرم اینکه شماها موجوداتی هستین که ما ازشون میترسیم.......
عزیزان به اصطلاح مدافع حقوق حیوانات
اولا از نظر اسلام سگ موجودی نجس العین است
دوما موجودات بسیار ارزشمند دیگری وجود دارند ولی این حضرات به اصطلاح روشنفکر از نگهدتری انها به شدت ناراحت می شوند مثلا گاو الاغ مرغ و خروس گوسفند
مگه سگ انسانه که از واژه جنایت استفاده می کنید با اینطور استفاده کردن از این واژه جنایتهای انسانی رو هم کم ارزش می کنید...
والا یه سگ مریض و پر از کک و مر از سالک و گری گرفته در محیط خونه تون بیاد و خونه تون رو پر از کک بکنه با داشتن نوزاد کوچیک شما چکار میکنید ؟؟؟؟؟؟
برای جمع کردن سگ های ولگرد و مریض به هر جا که شما فکر ش رو بکنید زنگ زدم و التماس کردم . میگن نمی تونیم جمع شون کنیم امکانات نگه داری نداریم . واقعا تمام محیط زندگی مون رو الودکرده
به نظر بنده سگ جاش تو شهر نیست
سلام اونایی که مدافع سگای ولگردن یا ۲۰تاسگ یجا ندیدن یا نمیدونن وق زدن ۲۰سگ شب تا صبح یعنی چی اونم اگه یه کارگر خسته باشی که هیچ نایی برات نمونده بنظرمن سگهارو ببریم بریزیم توخونه مدافعین نگهشون دارن
ی سوال دارم از اونای که میگن سگ هارو بکشید
دوست داشتین بجای سگا بچه تون رو یا همسرتون رو میکشتن
سگ هام جون دارن خدا اونو افریده
اگه اونایم که میگن سگا حمله بهمون میکنن اگه شما یا بقیه بهشون سنگ یا چوپ نزنید اونام وحشی نمیشن که حمله کنن
من خودم به شخصه در استان تهران برای سگا پنها گاه درست کردم
انسانم اروزست
بعضی ها چه حرفهایی میزنن کمی از مغز ووجدانمون استفاده کنیم اولا برای نبودن سگهای رها باید جلوی توله کشی هارو گرفت دوما باید عقیم سازی ورها بشن حرکتی که در خیلی از کشورهای اروپایی انجام شد و به جایی رسیدن که هیچ حیوان بی سرپرستی ندارن
ببین همین بگم ک خدارو خوش نمیاد اینکار کنید با این حیون های زبون نفهم گناه دارن
هیچ موجود زنده ای خطرناک تر از انسان نیست
به نظرمن کشتنشون ازهمه چی بهتره
اینجا ایرانه ، هندوستان نیست که یه سگ یه بچه را تو خیابون لت و پار کنه و مردم فقط نگاه کنند. یا یه پلنگ به شهري حمله میکنه پنجاه نفر و میکشه آخرش قصر در میره . ایرانی میتونه شیر آسیایی و ببر مازندران را از صفحه روزگار پاک کنه.چون یک ایرانی امنیت خود ، خانواده ، و همنوع خودش رو قربانی هیچ جک و جانوری نمیکنه .شاید اندیشه سگ دوستی و سگ پرستی و سگ پروری و سگ خواهی دو سه روزی از طریق فضای مجازی گسترش یافته اما همیشه یک ایرانی یک انسانه و یک سگ را فقط یک سگ میدونه و به خاطر یک سگ ، حیوانی که توانست با خیانت به همنوع خودش (گرگ) جایی در بین انسانها برای خودش باز کنه وقتی دم(dam) اونو دیدی دمشون تکان بدهد اگر احساس خطر کند گازت بگیرد وقتی در موقعیت قدرت قرار بگیرد بی محابا حمله کند و وقتی در موضع ضعف قرار بگیرد ناله بکند این فقط خصلت یک سگ است . خصلت سگانه سگ است که نجسه . خصلتی که باید سالها باهاش زیست کنی تا بشنساسی که سگ چه حیوانه سگی هست واقعا.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل