بازدید 20798
۲

شرکت ولوو: داتیس خودرو نماینده ما در ایران نیست؛ اعتراض دارید شکایت کنید!

با مرور خبرهای دو ماه اخیر در بازار خودرو، خبرهای بسیاری در مورد شرکت داتیس خودرو به چشم خواهد خورد؛ از پیوستن شرکت داتیس خودرو به جمع تولیدکنندگان خودرو گرفته تا خبر اخیری که مربوط به واردات سواری ولوو به ایران توسط این شرکت است؛ پرسشی که در اینجا مطرح است اینکه آیا شرکت داتیس خودرو، مجوز واردات خودروهای سواری ولوو را دارد؟
کد خبر: ۷۴۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 22 October 2017
با مرور خبرهای دو ماه اخیر در بازار خودرو، خبرهای بسیاری در مورد شرکت داتیس خودرو به چشم خواهد خورد؛ از پیوستن شرکت داتیس خودرو به جمع تولیدکنندگان خودرو گرفته تا خبر اخیری که مربوط به واردات سواری ولوو به ایران توسط این شرکت است؛ پرسشی که در اینجا مطرح است اینکه آیا شرکت داتیس خودرو، مجوز واردات خودروهای سواری ولوو را دارد؟

به گزارش تابناک اقتصادی، دوشنبه سیزدهم دی ماه سال گذشته بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری وارداتی را متوقف کرد. در آن زمان منابع آگاه اعلام کردند، این تصمیم بر اساس دستورالعمل اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با محوریت ساماندهی واردات و بازار ارز گرفته و در نتیجه آن مقرر شده است، واردات خودرو از سوی شرکت های نمایندگی غیرمستقیم متوقف شود. یک روز بعد از توقف سامانه ثبت سفارش یعنی در روز سه شنبه مورخه 14 دی ماه 1395، دوباره سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای سواری با انجام برخی اصلاحات و حذف برخی برندها (نمایندگی های غیرمستقیم خودروسازان خارجی) راه اندازی شد.

به تازگی اخباری پیرامون شرکتی به نام داتیس خودرو منتشر شده که در آن آمده است، این شرکت قصد دارد خودروهای سواری ولوو را وارد ایران کند. این اخبار نیز از آنجا شکل گرفته است که گویا شرکت داتیس خودرو با یک شرکت تیونینگ کار آلمانی به نام هیکو مذاکراتی را انجام داده تا خودروهای تیونینگ شده ولوو را وارد ایران کند. هیکو اسپرتیو یک کمپانی تیونینگ آلمانی-سوئدی است که کار خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده است.

این کمپانی تنها به تقویت و به ‌روزرسانی محصولات ولوو مشغول است و به نوعی تیونر اختصاصی این برند سوئدی به حساب می ‌آید؛ بنابراین، همان گونه که ملاحظه می شود شرکت داتیس خودرو با شرکت اصلی ولوو که در سوئد قرار دارد، هیچ گونه مذاکراتی را انجام نداده است. در مکاتبه ای هم که سایت صبحانه آنلاین با یکی از مدیران ارشد شرکت ولوو به نام دومینیک کرایپر (مدیر توسعه امور تجاری کمپانی ولوو) انجام داده است، وی هر گونه ادعای داتیس خودرو مبنی بر نمایندگی رسمی از سوی ولوو را رد نموده و عنوان کرده است: ما چنین ظرفیتی را در داتیس خودرو نمی بینیم که بخواهد واردات خودروهای سواری ولوو را انجام دهد.
این کپانی در بخش دیگری از این پاسخ رسمی، با بیان اینکه «هیکو اسپورتیو» نه یک سازنده خودرو که یک شرکت تیونینگ است که لوازم جانبی ارائه می کند، افزوده است: متوجه شده ایم که تجارت هیکو با داتیس خودرو، باعث سردرگمی برای خریداران احتمالی و مالکان سواری های ولوو برای فروش یا تعمیر خودرو شده است.   

آیا شرکت داتیس خودرو مجاز به واردات خودروهای سواری ولوو به ایران است؟

شایان ذکر است، اگر به سایت دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان ها مراجعه شود (http://www.gatc.ir/Forms/Controls/RegistryForm/RegistryFormSearch.aspx) و جستجویی پیرامون نمایندگی شرکت های خارجی در ایران صورت گیرد، متوجه خواهید شد که تنها نمایندگی رسمی شرکت ولوو در ایران شرکت افرا موتور بوده که مجوز این شرکت نیز برای واردات خودروهای سواری این برند باطل شده است.

بنابراین با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شماره ۱۲۵۶۱۲/۵۳۸۸۷ مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در آن ها به نوعی ذکر شده است که شرکت های فاقد نمایندگی رسمی امکان واردات خودرو به کشور را ندارند، بهتر است خریداران خودروهای وارداتی دقت بیشتری در این زمینه صورت دهند تا گرفتار کلاهبرداران و فرآیندهای قضایی بعد از آن نشوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
خریداران دقت کنند تا کلاه سرشان نرود ؟!!! اونوقت نقش مسئولین در این رابطه چیست ؟
این شرکت که گفته بود با ولوو خودرو مشترک میسازه تو ایران اینم دروغ 2017...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر