بازدید 17537
«ناراضی هستید؟ پول بدهید راضی‌تان کنیم!»

شهردار تهران برای حل مشکل شهروندان، جیبشان را نشانه گرفت!

طرحی که بر اساس گفته های نجفی، بنای آن بر دریافت هزینه از آن دسته شهروندان است که برای رفت و آمد در سطح شهر، از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند؛ طرحی جامع تر از وضع عوارض برای امثال پل طبقاتی صدر که ظاهرا قصد دارد شهروندان را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تشویق کند؛ اما اشاره به کمبودهای فراوان موجود در سیستم حمل و نقل عمومی، کافی است تا نتایج منفی آن قابل حدس به نظر برسد.
کد خبر: ۷۳۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 17 October 2017
«از ترافیک و مشکلات همراه با آن ناراضی هستید و میزان نارضایتی‌تان بسیار بالاست؟ پول بدهید تا راضی‌تان کنیم!»؛ این خلاصه راهکار شهردار تهران برای حل بزرگترین مشکل پایتخت است!
 
به گزارش «تابناک»؛ محمدعلی نجفی، شهردار تهران که امروز برای نخستین بار در نشست خبری در جمع خبرنگاران حضور یافته و پاسخگوی پرسش های ایشان بود، به رغم آنکه تأکید داشت، «امروز در وضعیتی قرار داریم که ادامه سیاست‌های قبلی ممکن نیست»، در قسمتی از سخنان خود به طرح و برنامه‌هایی برای حل مشکلات جاری تهران اشاره کرد که پیشتر نیز مطرح شده و مخالفت هایی آفریده بود.

این موضوع زمانی آشکار شد که یکی از خبرنگاران از وی در خصوص راهکارهای مدیریت جدید شهری تهران برای حل معضل ترافیک پرسید تا وی در پاسخ بگوید: «یکی از مشکلات شهر تهران بی تردید "معضل ترافیک" است که در تمامی نظرسنجی‌ها نیز به عنوان اولین و یا دومین مشکل شهروندان تهرانی مطرح می‌شود و این معضل را می‌توان در چهار راهکار اصلی مورد بررسی قرار داد:

* توسعه حمل و نقل عمومی به صورت شبکه‌ای باید در شهر تهران انجام شود، چرا که در حال حاضر برخی از شهروندان که می‌خواهند از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند به دلیل عدم وجود شبکه‌ای در حمل و نقل عمومی این شهر عملا نمی‌توانند از این سیستم بهره‌مند شوند.

* کاستن از سفرهای کاری درون شهری یکی دیگر از راهکارهای کاهش ترافیک کلانشهر تهران است. می‌بایست هوشمندسازی سیستم‌ها صورت گیرد که بخشی از آن باید در درون شهرداری محقق شود تا شهروندان بتوانند در رابطه با کارهایی که در درون شهرداری تهران دارند، بدون داشتن سفرهای درون شهری و از طریق هوشمندسازی سیستم‌ها امورات خود را انجام دهند و بخش دیگر نیز باید در مجموعه دولت و از طریق پیگیری دولت الکترونیک محقق شود که در سال‌های اخیر این کار انجام شده و برنامه‌ای نیز برای ادامه این روند ارائه شده است تا سفرهای کاری را در درون شهر کاهش دهیم.

* مسأله دیگر، مقداری گرانتر کردن استفاده از خودروهای شخصی در تهران و بسیاری از کلانشهرها است. امروز بسیاری از شهروندان در کلانشهرها [در دیگر کشورها] برای استفاده از بزرگراه‌ها باید هزینه‌هایی را بپردازند، اما در تهران این مورد پیش بینی نشده، لذا باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود. ما نیز در این راستا طرحی داریم که امیدواریم شورا و مجلس از آن حمایت کنند تا افرادی که در ساعات پیک ترافیک از خودروی شخصی استفاده می‌کنند هزینه‌ای را نسبت به آنچه که به شهر از آلودگی هوا و... تحمیل می‌کنند، پرداخت کنند.

* البته باید نگاه علمی نیز به شهر تهران داشته باشیم، چه بسا که با برخی تغییرات و اصلاحات هندسی می‌توان تا میزان زیادی در ساعات پیک، ترافیک را کاهش داد. در این مورد نیز با پلیس راهور و دانشگاه‌ها برای بهره گیری از ظرفیت آنان در حال انجام برنامه ریزی هستیم.
»
 
اکنون نیم نگاهی به چهار راهکار مطرح از سوی شهردار تهران برای حل معضل ترافیک کافی است تا دریابیم هیچ نکته جدیدی در میانشان به چشم نمی‌خورد؛ از تأکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی که از چندین دهه پیش مطرح شده و یکی از سردستی ترین و شعاری ترین جملات در این خصوص است تا کاهش سفرهای غیرضروری که برای محقق کردن آن، امثال دفاتر پیشخوان دولت و پلیس+10 و حتی دفاتر الکترونیک شهر دایر شده و نتوانسته معضل ترافیک را رفع و رجوع کند.

این در حالی است که جز این دو مورد، شهردار تهران دو راهکار دیگر نیز برای حل معضل ترافیک بیان کرده که از قضا آنها هم جدید نیستند؛ یکی دریافت هزینه از خودروهای شخصی و گران کردن هزینه استفاده از خودروهای شخصی در تهران که پیشتر در قالب طرح دریافت عوارض از رانندگان در بزرگراه‌های سطح شهر در سال های گذشته مطرح شده و در نتیجه مخالفت ها، اجرایی نشده و دیگری، همکاری و تعامل با امثال پلیس راهور برای اعمال برخی تغییرات برای کاهش ترافیک که امثال طرح کاهش (LEZ) محصول آن است که از سال گذشته اجرایی شده است.

اما آنچه سخنان شهردار تهران در این خصوص را عجیب تر جلوه می‌دهد، نه تکیه به راهکارهای ارائه شده در گذشته، که برخی شان اجرایی هم شده‌اند، که تأکید موکد وی بر یکی از این چهار گزینه است؛ آنجا که وی از طراحی طرحی برای گران کردن هزینه استفاده از خودروهای شخصی سخن گفته و حتی ابراز امیدواری کرده که اعضای شورا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرداری تهران را در اجرایی کردنش همراهی کنند.

طرحی که بر اساس گفته های نجفی، بنای آن بر دریافت هزینه از آن دسته شهروندان است که برای رفت و آمد در سطح شهر، از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند. طرحی جامع تر از وضع عوارض برای امثال پل طبقاتی صدر که ظاهرا قصد دارد شهروندان را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تشویق کند؛ اما اشاره به کمبودهای فراوان موجود در سیستم حمل و نقل عمومی کافی است تا نتایج منفی آن قابل حدس به نظر برسد.

طرحی که می‌تواند هزینه رفت و آمد در سطح شهر را به شدت گران کرده و حتی در ایاب و ذهاب مردم در سطح شهر، اختلالات فراوانی ایجاد نماید، به ویژه زمانی که می‌دانیم بخشی از رفت و آمدهای شهروندان تهرانی را مسافربرهای شخصی عهده دار هستند و علاوه بر آن، خارج کردن خودروهای شخصی از مدار آمد و شدهای شهروندان، سیستم پرمشکل حمل و نقل عمومی را نیز تا حدودی از کار خواهد انداخت.

وضعیتی که برای پی بردن به آن، توجه به ازدحام وحشتناک مسافران مترو و اتوبوس در ساعات اوج ترافیک کافی به نظر می‌رسد اما ظاهرا نه شهردار تهران و نه همکاران طراح وی به آن توجه نکرده‌اند. این در حالی است که اگر نگوییم با گران کردن هزینه استفاده از خودروهای شخصی، تقاضا از عرضه پیشی گرفته و در نتیجه آن، کرایه تاکسی ها افزایش خواهد یافت، از نکته‌ای بسیار مهم مغفول شده و تأثیر آن بر زندگی شهروندان تهرانی را ندید گرفته‌ایم.

درست مثل اینکه بخواهیم برای رفع بزرگترین مشکل شهروندان پرشمار تهران (یعنی معضل ترافیک)، از ایشان هزینه بیشتری برای حمل و نقل روزمره شان دریافت کرده یا ایشان را مجبور به استفاده از سقف اتوبوس های شهری و مترو برای تردد روزمره نماییم؛ نسخه‌ای برای حل مشکل شهروندان با تکیه بر جیب ایشان که بی شک ارائه آن توسط نهادی که باید حمل و نقل عمومی را گسترش داده و استفاده از آن را تسهیل نماید، محل تعجب و نگرانی خواهد بود!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱۹
اگر از تراکم هم درآمد داشته باشه همین شما می گید ببینید چه کرد.تابناک تو که در همه چی عقل کلی راه حل بده
منظور این اقا کدام مردم است ان برج سازهایی که خالی گذاشتند و نشسته اتد از بانک نزول میگیرند و هی غر میزنند ‌و یا مردمی که جان و مال در علاقه نظام هستند و با سیلی صورتشان را سرخ نگه میدارند. اگر قرار باشد که مشکل را بشیند و با پول مردم حل کند که هر کسی میتوانست شهردار شود .
هاهاها !!! Lez که پارسال اجرا شد . مسخره ها . مردم رو گذاشتید سر کار . همه رو مجبور می کنید معاینه فنی بگیرند بعد کافیه تعداد موتور های گازی و ماشین هایی که عین دودکش دود می کنند بشمرید . تو این کشور هر کاری که بخوای بکنی صدای یک عده ای در میاد . با موتوری و وانتی برخورد کنی میگن مستضعفه کاری به کارش نداشته باش . با دستفروش برخورد کنی فداییان حقوق بشر آزرده میشن . بی خیال بابا ! مملکته داریم ؟
خوب کاری کرد ! ملتی که از سر بیکاری تو خیابون ها ول هستند باید باهاشون همین رفتار رو کرد .
آخه از نجفی چه انتظاری داریم؟ اصلاح طلبا این بار هم با انتخاب یک شهردار خنثی فرصت مناسبی که مردم بهشون دادن رو به فنا دادن... دوره بعد متاسفانه شاهد بی انگیزگی مردم و طبیعتا حضور شورای شهر و شهردار اصولگرا یا نظامی خواهیم بود
دلیل طرح چنین مسائلی این است که:
1. آقایان مشکلی در پرداخت هزینه های این چنینی ندارند و اصلا پرداخت هم نخواهند کرد. باز هم دولت و از جیب ملت هزینه های آنها تامین خواهد شد
2. این مسئولانی که میخواهند مشکلات این چنینی را حل کنند حتی یکبار هم پشت چراغ قرمز نایستاده اند، در ترافیک گیر نکرده اند برای اینکه همیشه محافظانشان و پلیس راه را برایشان باز کرده و یکبار هم بصورت غیر نمایشی و واقعی سوار مترو و اتوبوس نشده اند.
جیب ثروتمندان نه اقشار ضعیف . اتفاقا کار خوبیه . هر که بامش بیش برفش بیشتر . نه اینکه برج بسازه الهیه اما مثل من مالیات بده !
بهتر است مانند همه جای دنیا از شهروندان پول بگیرند تا آرامش و آسایش خود و فرزاندان و هوای نسل آینده را به برج سازها بفروشند.
ميخواد عوارض براي بزرگراه ها بگيره كه مثلا ترافيك كم بشه؟! خوب بار ترافيكي به جاهاي ديگر كه پولي نيست سرايت ميكنه و مشكل چند برابر ميشه!!
اصلا در كدام كشورها از بزرگراه هاي داخل شهر عوارض ميگيرند.
در ضمن ما داريم ساليانه عوارض خودرو ميپردازم!!!
ولي هميشه آسانترين كارها اين است فبل از اقدامات ديگر فورا دست به جيب مردم ببريم!!!!
« از کرامات شیخ ما این است/ شیره را خورد و گفت شیرین است»!
آقا کسی هست بخواهد تو این مملکت صادقانه کارکند؟!وجوابگو باشد؟؟؟؟
یکمی جلوتر از نوک دماغو باید دید.
از یک طرف ماشین های بی کیفیت با مصرف بالا رو به قیمت 3 تا 4 برابری میفروشن. از اون طرف در همین ساعات پیک ترافیک شما اگر بخوای سوار مترو و اتوبوس بشی اعصابی برای کار کردن برات نمیمونه. از این طرف ماشین شخصیم که بخوای بیاری بیرون باید پول بدی!
در کشورهایی که پول میگیرن یرای تردد در بزرگراه، کیفیت و قیمت خودرو بالاست، آلایندگی و مصرف بنزین پایینه، حمل و نقل عمومی تو ساعات پیک جابجایی واقعا کارآمدهو مثل اینجا نفست آدم بند نمیاد از شلوغی و بی نظمی. مردم خودشون علاقه ای ندارن که از ماشین شخصی استفاده کنن.

تا زمانی که فکر مردم تو تهران این باشه که یه ماشین بخرم تا از شر مترو و بی ار تی خلاص شم به هیچ جا نمیرسیم.
قدیم میگفتن پول بده سر سیبل شاه نقاره خونه بساز. حالا شده حکایت مردم تهران.. در گذشته و هم اکنون در شهرداری با پول همه کار میشه کرد.. مثلا چطور تهران شده پر از مراکز خریدی که بدون کارشناسی در مناطقی که اصلا کوچه ها و خیابانش کشش نداره ساخته شدن... مثل کوروش در ستاری که کل منطقه مسکونی خیابان پیامبر غرب رو تحت الشعاع قرارداده و یا پاساژهایی که در منطقه یک تهران ساخته شده...درختانی که در منطقه یک برای ساخت برج قطع شد... تبدیل ملک مسکونی به کاربری اداری با پول(که از نظر مهندسی در هنگام طراحی بار در نظر گرفته شده متفاوت اس) و بسیاری از این موارد که شهرداری از طریق پول حل میکنه
قسم می خورم هیچکدام از مدیران فعلی جز این کار بلد نیستند
انتظار بيش از اين از ايشون نبايد داشت
ايشون اگر كار بلد بود
در همان دوران پر انرژي بودنش خودش رو نشون ميداد
ظاهرا امده تا تهران را ويران تر از ويران كند
تهراني براي سرمايه دار ها
نه مردم عادي و قشر زحمت كش

ادم ياد فيلم هاي هاليودي ميوفته........................................
عنوان بد و منفی انگارانه ای انتخاب کردید. اگه مدیری بگوید چاره ای نیست و ساکنین باید خرج شهرشان را بدهند خیلی حرف عجیبیه و باج خواهی است؟ آقای تیتر زن ! شما شارژ آپارتمانتون که توش ساکنید رو از خیریه میگیرید یا اصلا شارژ و هزینه مشترک ندارید که حرف درست شهردار اینقدر براتون عجیبه؟
منطقی و منصفانه نقد کنید.
با سلام نپسندیدم
پاسخ ها
ارشیا
| - |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
حق تهرانی هاست. با این انتخاب کردن لیست پولکیشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شهردار هم منتظر پسند من و شما بود!!
از اصلاح طلبان چیزی غیر از این انتظار نمیرفت. همیشه اولش با شعارهای تخریبی و گول زننده میان جلو، ولی بعدا نیات اصلیشون فاش میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
با ارشیا موافقم. تقصیر خود ماها بود. حالا میفهمم قالیباف کی بود
حسین
| Germany |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
توایران هرکس بدون منت کار کبنه میشه مثل خوشگل مو طلایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
جناح گرایی پدر ملت رو در آورده آخه این آقا اگه میخواست خوب عمل کنه باید میگفت معاون حمل و نقل من باید جواب بده.و بهتره ایشون مترو تهران که در ترمینال جنوب فاصله ی قطارها تا 30 دقیقه هم میرسه رو با متروی ژاپن که فاصله قطارهاشون باهم 18 ثانیس مقایسه کنن احتمالن بتونن قاتل بروس لی رو پداکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
آخه آقای شهردار اگه مترو شما مثل ژاپن حالا زیاده مثل چین باشه مگه مردم مغز خر خوردن با ماشین بیان تو خیابون.
کی گفته LEZ اجرایی شده؟؟؟؟
اکثر قوانین و محدودیتهایی که از طرف پلیس اعلام می شود به مرحله اجرا و بهره برداری نمی رسد.
یکی همین LEZ ، جریمه برای تخلف جناقی در بزرگراهها، خلاف بودن مسافرکشی با پلاک غیر بومی و ... ، همه اینها نشانه ای از ضعف مدیریت و نبود اراده برای حل معضلات شهری می باشد، فقط به زبان آورده می شود تا در اخبار و رسانه ها گفته شود که اقداماتی دارد انجام می شود، همین و بس !!!
بله دیگه اونوقتی که طبقه پایین و متوسط جامعه پول خرید وسیله نقلیه نداشت برای طبقه مرفه جامعه هم بنزین ارزون بود هم برای پارک کردن پولی گرفته نمیشد هم عوارضی وجود نداشت و....... حالا که طبقه پایین و متوسط با هزار تا قسط و قرض ماشین خریده همه کار میکنن تا از این کارش پشیمون بشه و دائم ازش برای هر کاری پول میخوان دلیلشم اینه طبقه مرفه الان دیگه تو خیابونها راحت نیست و تو این ترافیک بهش سخت میگذره و با این کارها میخوان رفاه رو باز به طبقه مرفه برگردونن چون میتونن پول بدن و هم ماشین خوب سوار بشن هم تو طرح ترافیک گیر نیفتن هم براشون پل ها وتونل های خوبی زدن تا گیر ترافیک نباشن چون پول دارن- بله دیگه یه عده عدالت رو اینجوری معنی میکنن متاسفانه
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
قرارنیست هرکسی ماشین چه پولدار و چه متوسط برای کوچکترین کاری حتی سبزی خریدن و
نون گرفتن هم با ماشین بیاد بیرون و شهررو آلوده کنه! اینها رفتارهای پر خطریه که باید اصلاح بشه رفتارهای پرخطری که ریه و قلب فرزندان و آحاد جامعه را هدف قرارگرفته!! این چه تفکریه که چون من ماشین خریدم کل دولت و ملت باید به من خدمت رسانی
کنن تا من بتونم تو خیابونها جولان بدم! هیچ جای دنیا اینجوری منابع خودشون رو تاراج نمیکنن و همزمان به خودشون و خانواد شون و ملت ضربه
نمیزنن تا کی قرار این وضع ادامه پیدا کنه؟ تا وقتی که همه پارکها و اماکن عمومی رو برای تامین هزینه اداره شهر بفروشن؟.یکی باید جلوی این روند سقوط آزاد رو بگیره مگررای ندادید که جلوی ساخت و ساز بی رویه و ترافیک و تخریب باغها گرفته بشه؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
وای که چقدر درست گفتی
همه جای دنیا حمل و نقل عمومی درجه ۱ دارن که بهتر از استفاده از خودروی شخصیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
عوضش مال ما درجه 5 هم نیست . هر بار که سوار وسیله نقلیه عمومی بشیم باید کل هیکلمون رو بدیم خشکشویی !
همه رو گفتن ، غیر فرهنگ سازی و اعمال شدید قانون برای راننده های متخلف که ورودی و خروجی ها رو می بندند . در بزرگ راه ها پارک می کنند و از اون بدتر دنده عقب میرند . بین خطوط نمیرند . تاکسی ها و خودروهای شخصی که دوبله و سوبله پارک می کنند و از همه مهمتر ، عدم وجود پارکینک های طبقاتی در شهر بزرگ تهران که منجر به پارک کردن اتومبیل در کنار خیابان ها به مدت طولانی شده.
راه حل دوم قطعا قطع کردن درختان خیابانهای اصلی مثل ولیعصر نبود ، بلکه برعکس ، راهکار کاشت درخت و درختهای مصنوعی که شهرهای بزرگ در پیش گرفتند.
تردد با خودروی با کیفیت و کم مصرف در ترافیک روان قطعا حتی تردد تک سرنشین ، کم هزینه تر از اتوبوس ها و تاکسی های فرسوده و بی کیفیت و فاقد معاینه فنی و مسائل اولیه ترافیکی و حمل و نقل شهری هستش .
همیشه خرج کردن از جیب شهروندان بهترین راه هستش
قبول، به شرطی که تضمین بدن که اگر ترافیک با این روش رفع نشد پول مردم رو بر میگردونن.
خیلی جالبه وقتی این حرفا رو کنار حرف عدم وجود درآمدهای پایداری شهرداری میزازیم ارتباطات جالبی رو میشه دید.
این یکی دو ماهه که ما با یه شهردار فولاد زره آماده جنگ با شهروندان مشاهده کردیم. این جوری بره شش ماه هم دوام نمیاره چه برسه به شش سال.
امیدوارم اصلاح طلبان یادشون نرفته باشه نطفه دوره افول قبلیشون از همین شورای شهر بود و میدان داری احمدی نژاد از کجا شروع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
اگر با حمایتهای مستقیم و غیر مستقیم دولت و همراهی های قطعی و شروع ان حضور در هیات دولت متوسط عملکرد اقایان جدید دو برابر دور قبل بود میتوان گفت که خوب عمل کرده اند .... ولی باورش سخت است این جماعت اصلاح طلب غیر حرف درمانی و نگاههای مبتنی بر فریبکاری و نظام سرمایه داری و... کاری بلد باشند و باید با تمامی این دوپینگها و منابع تازه باید شاهد یک دهم خروجی کاری نسبت به یک دهه اخیر باشیم. البته دعا میکنم اشتباه فکر کنم
خوبتون شد . حقتونه. خخخخخخخخخخخخخ . حالا هی لیستی رای بدین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
حالا نه که شورای شهر قبلی تهران رو گلستون کرده بود حتما می خوای بگی ترافیک و آلودگی هوا کار شورای جدیده و طرحای شورای قبلی خیلی موفق بود !
1.مشکل مهمتر از تعداد،نقص شبکه،فرسودگی حمل و نقل عمومی اشغال مسیر توسط پارکینگ خودروهای شخصی است2.خودروی شخصی 85%زمان فعال روز را درپارکینگ حاشیه ای بسر می برد،مسیررا بسته،پارک دوبل را افزایش می دهد3.شخصی مسافرکش جزیی از ناوگان حمل و نقل عمومی است4.تردد حق عمومی و پارکینگ حق خصوصی است بنابراین بجای محدودیت تردد با مدیریت توقف(پارکینگ)انجام شود.طرح ساماندهی معابرعمومی"سامع" راه حل ترافیک است: 1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
شما به احتمال زیاد نه مترو دیدی نه اتوبوس! یا اینکه به عزت نفس انسانی اعتقادی نداری! وگرنه دنبال حذف خودروهای شخصی نبودی
چه توقعی دارید؟!؟!؟
دو حالت داره یکی کسایی هستن که حاضرند حتی پول بنزین و عوارض هم بدن ولی از ماشینشون استفاده کنن که کم نیستم دوم کسایی که برای فرار از عوارض دادن هزار جور پیچش و دور زدن رو انجام میدن که بدتر باعث ترافیک و آلودگی میشه
مشکل این چیزا نیست مشکل فرهنگ ماست که فقیره شایدم نداریم یه بار برید مترو ببینید امت به هم رحم نمیکنن البته فقط مترو نیست همه جا تو رانندگی توی صف و خیلی چیزای دیگه همینه ملت خودخاه و فقیری شدیم ماشالا نسل جدید هم که داره بدتر میشه
بعد از 4 سال مردم مي فهمند كه اصلاح طلب بدرد نمي خورند و اون ها بيشتر فكر جيب خوشون هستند تا مردم و در مسايل اقتصادي اصلاح طلب نيستند.
این آقایون تو عمرشون از مترو استفاده نکردن که ببین تو ساعات پرمصرف باید لِه بشی تا به مقصد برسی حالا میخوان بیشتر هم بکنن حجم مسافرانو. از کشور های پیشرفته فقط پول گرفتنشو یاد گرفتن
شهردار سیاسی و جناحی یعنی همین
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس كنید
بله دیگه ... همیشه استفاده و سوء استفاده از مردم در دستور کار مسئولین این دولت بوده و هست.... از قبل از انتخابات و استفاده ابزاری از احساسات مردم تا همین حالا... اینم یه نمونش... مردم ساده و کم فهم ایران به راحتی گول حرفهای زیبا و خوشایند آقایون رو خوردند همیشه و اوضاع فلاکت بار کنونی مملکت نتیجه این انتخاب غلط مردم هست... از ماست که بر ماست....
استاد شما اول اون دستفروش های مترو رو جمع کن تا جا برای مسافر ها باز بشه و اعصابشون آرامش پیدا کنه .
کاملا درست گفته ایشون. آقا تهران شهر معمولی نیست. با قربون صدقه هم درست نمیشه. میخوای با ماشینت بیای بیرون؟ پول باید بدی. خیلی هم عالیه. البته به شرطی که این پول خرج معضلات بشه. نه اینکه سفره جدیدی برای چپاول
تابناک شروع کردی به تخریب
آقای شهردار عزیز از مهمترین عامل ایجاد ترافیک بی اطلاع می باشند
بزرگترین عامل ترافیک شهرها شهرسازی ما می باشد به اینصورت که بیش از نیمی از عرض تمام خیابان های شهر خودروهای پارک کرده می باشد و گاهاً دیده می شود بصورت دوبله و سوبله نیز خودروها در خیابان ها پارک می کنند که باعث بسته شدن خیابان و کندی عبور و مرور خودروها می شوند که این نشان دهنده این است که می بایستی در مورد مجوزهای احداث ساختمان و مراکز تجاری و بیمارستاها و غیره تغییرات اساسی دید و حداقل می بایستی فضای پارکینگ هر مجتمع را دو برابر نمود
عامل دیگر ترافیک زیاد شهر بخصوص تهران به رشد افقی زیاد تهران برمی گردد که طول و عرض شهرهای ایران بسیار زیادتر از شهرهای مشابه در جهان می باشد که شهرهای پیشرفته در جهان بصورت عمودی رشد یافته اند و بلند مرتبه سازی بصورت استاندارد یعنی حداقل نیازها در آن لحاظ شده و ساختمان ها حریم مناسبی را داشته باشند و همچنین پارکینگ حداقل دو برابر حال حاضر
مزیت این کار در این است که فاصله نقاط مختلف شهر نزدیکتر می شود بنابراین باعث کاهش ترافیک شهری می شود
عامل دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز می باشد بعنوان مثال باغات کن که بسیاری از این باغات بصورت بی حساب ساخت و ساز انجام می گیرد و در انتها شهرداری می بایستی خیابانی در بین این خانه ها بصورت غیر حساب شده ایجاد کند و بعد به فکر تامین فاضلاب و کانال کشی و غیره بیافتد
اصول شهرسازی در دنیا به این صورت است که قبل از ساختمان سازی در اون منطقه محاسبات لازمه در خصوص خیابان و جمعیت و رفت و آمد و مراکز خرید و غیره انجام می شود
عامل دیگری که باز هم به مسئله شهر سازی مربوط می شود این است که می بایستی در مجوز دادن به واحد های تجاری و مراکز اداری و غیره که جنب خیابان های اصلی می باشند تجدید نظر شود و تمام این مراکز می بایستی در جاهای مختلف تجمیع شود بعنوان مثال چند مرکز بزرگ جهت تعمیرات ماشین و چندین مرکز جهت تجمیع ادارات دولتی
در پایان از شهردار عزیز خواهشمندم دستور فرمایند ریشه های ایجاد شهرسازی غیر اصولی مشخص شود زیرا باعث مشکلات ثانویه مانند ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد خیابان و اتوبان های غیر ضروری با صرف میلیاردها تومان هزینه می شود
وقتی انتصاب مدیران اجرایی همچون شهرداری تهران بدون در نظر گرفتن توان اجرایی باشد نباید انتظاری جز این داشت.
خدا به داد مردم برسه با این مدیریت اجرایی که بیشتر به فکر حاشیه سازی هستند تا کار برای مردم
بغض و کینه تان از رای مردم در تیتر زدنتان هویداست...
با سلام.
چرا یه سیستم بی ار تی یا مونریل برا اتوبان همت نمیزنند. کل بار ترافیک کرج و غرب به شرق تهران رو این اتوبانه همه هم مجبورن با خودرو شخصی بیان.
دم شهردار تهران گرم. بهتر از این است که تراکم فروشی کنند و تهران را نابود سازند.
مردم یادتون میاد یه زمانی بزرگراه دو طبقه می کردن بدون پول گرفتن یادتون میاد تونل می زدن بدون پول گرفتن یادتون خط مترو افتتاح می کردن بدون کمک یه ریال از از دولت کسانی می گفتن به درد نخوره

خب دیگه از الان بعد ترافیک مشکل خودتون به شهرداری ربطی نداره
فقط شهرداری می تونه کار خودشو انجام بده
به گونه ای خبر می نویسید که از قبل افکار را در جهت مخالفت با اصل خبر برانگیخته کنید!! بهتر است نظر کارشناسان شهری و ترافیک را خواسته و تجربیات کشورهایی که این طرح را پیاده کردند بخوانید! به نظر شما با معضل تک سرنشین چه باید کرد؟!
راست میگه دیگه ماشین تک سرنشین باید پول بیش تری بده راحت و اسوده با ماشین تک سرنشین بیاد ترافیک که ایجاد میکنه و الایندگیش هم برا من پیاده باشه یارانه بزنزین هم بگیره ( سوخت تو ایران تقریبا مفته نسبت به هزینه واقعیش )
از حق پیاده ها راحتی یه عده رو تامین میکنن .
شما از تفکر کارگزارانی چه انتظاری دارین؟؟ مگه زمان کرباسچی یادتون رفته که چه بلایی سر شهر اورد و چطور تراکم فروشی و جریمه های عجیب و غریب رایج شد!
باید هزینه گرفته بشه تا هر کسی نخواد با ماشین شخصی بره بیرون
کسی به فکر مردم نیست فقط برای خالی کردن جیب مردم برنامه ریزی میکنن!
پارکینگ بسازید اول که معابر باز بشه دوم دولت الکترونیک به صورت منسجم هست یعنی ادارات به مشتری نگن برو این اداره اون اداره مدرک بگبیر خودشون با هم مرتبط باشن سوم ادارات پارکینگ میخوان چهارم هم این تبلیغات شیشه اتوبوس رو بکنید که سردرد میاره پنجم هم کلا واگن و اتوبوس کمه بازم بخرید
اول برو کمی اقتصاد و ترافیک یاد بگیر ، بعد وارد حوزه ی ژورنالیسم و نقد سخنان دیگران شو
اینکه یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و الودگی تهران این است که در کنار راهکارهای دیگر , هزینه استفاده از خودروی شخصی را بالاتر ببریم کاملا منطقی و علمی است و در همه جای دنیا اجرا میشود . اون بیسوادی که چنین تیتر زده کاش کامل راهکارها را می خوند بعد تیتر میزد.
کلا اصلاح طلب تو آب نمک بودن برای این شرایط دیگه....... مردم بیشتر حرفاشون می پذیرند و اطاعت می کند.
شما وسیله حمل و نقل عمومی مطمئن و در دسترس داشته باشی همه چیز درست میشه .
یعنی این نجفی یه کاری کنه که همه بگن بابا صدرحمت به قالیباف ....
درهمه دنیا استفاده از خدمات شهری مثل رانندگی بی قاعده، خودروی تک سرنشین برای رفتن به نونوایی و استفاده بیش از حد ار خدمات شهری و مصرف غیر مجاز سوخت که به نوعی رفتار های پرخطری محسوب میشه وباعث آلودگی و تخریب محیط زیست و قلب و ریه خانواده و فرزندانمان می شود،نیاز به پرداخت هزینه اضافه تر از طرف بهره بردار دارد.قرارنیست هرکسی خودرو داشت برای کوچکترین کاری با اتوموبیل در شهر تردد کنه این چه رسمیه تا اسم پول وهزینه میشه همه چیز رو زیر پا میزاریم
یادمون میره که شهردار قبل برای تامین همین هزینه ها مجبور بود تراکم بی رویه بفروشه پارک بفروشه و.به بساز بفروشها پوئن بده درخت قطع کنه و....
من به جناح خاصی تعلق خاطر ندارم ولی وقتی کارگزاران و اصلاح طلبا ریختن تو شهرداری گفتم اینا کاری با تهران و شهرداری می کنن که تا ده سال دیگه تهران نمی تونه کمرش رو راست کنه ،حالا بشینید و ببینید
این روش چهل دهه اخیر بوده بجای بازسازی خطوط انتقال اب و برق، تلفت برق و هدر رفتن اب تصفیه شده، مردم را مقصر بشماریم و گرانش کنیم
به نظر میرسه شواری فعلی و شهردار محترم تهران با سرعت هر ه بیشتر در مسیر بی اعتماد کردن مردم به جریان های خاص سیاسی قدم بر می دارند . واقعا انتقاد از مدیریت جناب قالیباف با این طرح های بی اصول فعلی چه معنایی دارد ؟
به عنوان کسی که به لیست اصلاحات رای داده است ، با دیدن این طرح ها به شدت احساس پشیمانی میکنم
این آدمهای بی سواد رو نمیدونم توی کدوم خمره ترشی انداخته اند برادر من برو مشکل مافیای ایران خودرو و سایپا و روانه کردن میلیونها خودرو در سال به سطح خیابانها رو مطرح کن مشکل این مملکت با طرح حل نمیشود
ببخشید پس پیشنهادتون اینه که شهرداری پول چاپ کنه یا شایدم راضی هستین که شهر رو پیش پیش بفروشه....
شهردار عزیز دو روز ساعت هفت صبح برو مترو بعد برو سر کار تا بفهمی یعنی چی آدم از مترو در میاد باید بره دوش بگیره
والا حيف سردار دكتر خلبان نبود ؟ بيچاره بهترين شهردار جهان با يكم بدهي. همش يكم
موتور و ماشین از سر و کول شهر داره بالا میره!معلومه که بایدیه طرحی بذارن تا از این همه اتلاف منابع جلوگیری بشه! قرارنیست هر حزبی برای اینکه رای بیاره ملاحظه کاری و مسامحه کنه ! اتفاقااگه هر گروه و حزبی به صورت واقعی و پایدارمشکل ترافیک و آلودگی هوا رو حل کنه بیشتر هم رای خواهد آورد.کار واقعی کردن سخته و تهمت و مخالف هم زیاد خواهد داشت.
بعضی از دوستان فکر میکنند حمل و نقل عمومی باید شامل یکسری قطار مترو و اتوبوس خالی باشه که دم درب منزل همه هم ایستگاه داشته باشه تا به راحتی اتومبیل شخصی ازش استفاده کنند. همه جا ، البته بجز جاهایی مثل دبی که حمل و نقل عمومی حکم تزیینی داره، استفاده از حمل و نقل عمومی سخت تر ولی ارزانتر از حمل و نقل شخصیه.
تا وقتی هم که شهروندان فقط و فقط به فکر خودشون و راحتی همون لحظشون باشن، که در استفاده روز افزون از وسایل شخصی و نحوه رانندگی افتضاحشون مشهوده، شهر روز بروز پر ترافیک تر و بد تر میشه. تنها راه این که در چنین جامعه ای افراد رو بسمت وسایل عمومی سوق داد هم بالا بردن معنی دار هزینه سفر شخصیشونه و بس.
بله ما هم املاک و حقوق نجومی می گرفتیم همین طرح ها را می دادیم چه می فهمند از درد مردم از یک ویزیتور ساده تا راننده مسافربر شخصی تا....
واقعا يكى از يكى بهتر تا بحال نديديم مسيولى برود و مدير بهترى جايش بيايد زيرا مديران بعدى تربيت شده قبلى ها هستند ونبايد انتظار بهتر شدن داشته باشيم
آقا شما حمل ونقل عمومی رو درست کنید من ماشین نمیارم مگه مریضم چند ساعت تو روز تو این ترافیک کلاج ترمز کنم فقط تنها راهکار این مشکل حل مشکلات مربوط به حمل ونقل عمومی است اگر من بتونم با مترو با اتوبوس سفر راحتی داشته باشم خب دیگه ماشین نمیارم
ایشان از یکطرف به فرسودگی، عدم کفایت و ناکارآمدی سیستم حمل ونقل عمومی تحت مدیریت خود اشاره دارند و از طرف دیگر به گران کردن و محدود کردن جابجایی با روشهای دیگر. بسیاری از مردم برای فرار از بیکاری به تهران پناه آورده اند که نیاز است مدیران با چنددقیقه قدم زدن در شهر به درک آن برسند.
فقط دور باطل
با اينهمه بدهي شهرداري كه روي دوش ايشان و مردم تهران مانده ، پيشنهاد ها و راه حل هاي ايشان منطقي مي باشد. كرباسچي هم ميخواست مشكلات مالي تهران را به كمك جيب ثروتمندان حل كند (افرادي كه كسب ثروتشان را مديون امكانات همين شهر بايد بدانند) ولي متاسفانه ديديم كه به چه روزي افتاد.
تو تمام کشورهایی که رفتم رفتن با خودروی شخصی به مرکزشهر بسیار گران بود حتی به صرفه بود که از تاکسی دربست استفاده کنی در استرالیا، آلمان و فرانسه این وضع بیشتر بود پارکینگ ها گران بود و مثل ایران کنار خیابون مردم پارک نمی کردند و مجبور بودند از پارکینگ استفاده کنند که هزینه بالایی داشت بنزین به نسبت حقوق و درآمد افراد این کشورها منصفانه هست پس گران کردن بنزین راه حل نیست در ضمن در این کشورها ساعت 5 به بعد همه جا تعطیل میشه و مردم کارشون تموم شده حتی فروشگاه ها نیز تعطیل میشند ولی در ایران برعکس هست تازه با شروع شب ولگردی شروع میشه ساعت کار مفید در ایران کم هست و بعد از ساعت 5 حتی در کشورهای پیشرفته کسی کار نمیکنه(به طور عموم) فقط رستوران ها باز هست ولی در ایران تحت عنوان اضافه کار افراد الکی وقت خودشون رو هدر میدند و باعث میشه ترافیک سرتاسر عصر تا شامگاه ادامه داشته باشه
معضل اصلي تهران جمعيت بسيار زياد است که مقدار قابل توجه آن متولد تهران نيستند و کد ملي آنها با دو صفر شروع نميشود. به نظر من بايستي کمي هزينه زندگي در تهران را براي غير تهراني‌ها زياد کنيم تا علاوه بر هزينه کردن اين درآمد در امورات تهران، بتوان جلوي مهاجرت به تهران را گرفت. مثلا ميتوان عوارض و ماليات سکونت، خريد و فروش و يا تردد در تهران را براي غيرتهراني‌ها بيشتر درنظر گرفت.
دولت بايد از يارانه هر فرد كه در تهران زندگي ميكنند ماهانه ده هزار اومان كسر نماييد و مستقيم بحساب شهرداري بريزه ده ميليون جمعييت تهران رو ده هزار تومان از يارانه ها شون رو بدند به سيستم حمل و نقل عمومي ماهانه همه مشكلات ظرف مدت كوتاهي حل خواهد شد و عينا عدالت بيشتريم هم ايجاد خواهد شد از طرفي هوا تميزتر و مردم سالمتر خواهند بود
سالهاست که تمامی دولتمردان و مسئولین هزینه زیرساختها را از جیب مردم در میآورند و سپس در زمان اجرا هم هزینه خدمت رسانی از مردم بیچاره و مظلوم دریافت میکنند. این یعنی ظلم مضاعف
یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک
خدا ختم به خیر گرداند ، این بنده خدا یکسال ریاست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را که از حساسیت آنچنانی در سیاست گذاری در کشور ما حداقل برایش تعریف نشده عهده دار بود ، آخرش با عذر اینکه مشکلات شدید قلبی و .... دارم !!! پست مربوطه را ترک کرد ، حال با سرنوشت یک کلان شهر چند میلیون نفری که سیاست گذاریهای دقیق ، نوین و بروز احتیاج دارد چه میکند ؟
سلام
ایشان یک راه حل هم به ورودی های اتوبان صدر بدهند وقیتکه در ورودی و خروجی ترافیک ایجاد شود و مردم از ان استفاده نکنند پس از خیابانهای کنار اتوبان استفاده میکنند ترافیکی ایجاد می شود که انگاه اقای نچفی بجای دکترای خودش باید چند سال بروند تخصص بگیرند تا بتوانند این پیشنهاد خود را برگردانند
متاسفانه حرف زدن در چند ثانیه است ولی حل مسایل و گرفتاریهای بعدی ان را شهردار محترم درو نمی کنند
احتمالا ایشان قبلا در بانک کار می کردنند و همه چیز را با پول می بینند
از این به بعد نامی از تدبیر و امید کنار صندوق رای دیدید یا شنیدید وخواستید اونو تجربه کنید اول به جیبتون نگاه کنید ببینید از عهده مخارج تدابیر بر میایید یا نه ؟
دوم دور برتونو خوب نگاه کنید و وضعیت رو بررسی کنید و به ذهن بسپارید چون اوضاع به روش تدبیر به گونه ای تغییر میکنه که شما متوجه نمیشید مثلا تورم و تحریم
سوم حواستون جمع باشه مصداق این ضرب المثل نشید که خود کرده را تدبیر نیست !
چهارم، ملت تهران ، باشید تا صبح دولتتون بدمه؟
پنجم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
احداث تعداد زياد پاركينگ عمومي در سطح معابر شهري متراكم ميتواند در كاهش ترافيك تاثير بسزائي داشته باشد تا از عرض خيابانها براي پارك اتوميلها و دوبله پارك كردن هاي افراد جلوگيري بعمل آورد
هر وقت اونقدر مترو و اتوبوس برای مردم گذاشتن که در تمامی ساعات کاریشون فقط 50 % ظرفیت پر بشه بعد بیان سیستم رو پولی کنن.
من وقتی ببینم با ماشین خودم زودتر میرسم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی منو دیرتر به سر کار برسونه معلومه که از ماشین خودم استفاده میکنم.
یه فکری هم به حال این محدوده های طرح زوج وفرد بکنید که نه تنها هیچ مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و فقط شده نون دونی راهنمایی رانندگی
خدا بیامرزه آقای رفسنجانی رفت ولی تیمش هست در زمان کودکی پدر ومادر م می گفتند وقتی رفسنجانی توی نماز جمعه صحبت میکنه حتما تو هفته ی دیگه یه چیزی گرون میشه وهمین هم می شد
اين كه پول بگيرن كه همون نظام سرمايه داري ميشه!
مثال بارزش همون خريد بليط هواپيماس
اسلام ميگه هركس زودتر بليط گرفت سرمايه داري ميگه اول اوني كه پول بيشتري ميده!
مشابه این طرح را در امارات برای یه اتوبان اجرا کردند و تا حدی هم اوضاع بهتر شد .تا قبل از 2008 اتوبان شیخ زاید مجانی بود صبح ترافیک عجیبی داشت پر بود از ماشینهای کارگران جوری که راه بند میامد تا اینکه سلیک را راه انداخته اند و ترافیک کم تر شد چون هر خودرو که از اتوبان عبور میکرد به ازا هر چند کیلومتر باید مبلغی میپرداخت ان هم چند بار و نه یک بار.البته کمی بعدتر مترو دوبی هم با ظریفت زیاد و کیفیت مناسب به راه افتاد. و جاده ها و راههای قدیمی که موازی با اتوبان بود هم بهسازی شد تا تردد مجانی در آنها موجود باشد. اگر کار اصولی انجام شود بد نیست نباید همه چیز را با دید کمونیستی نگاه کرد.
شهردار جدید قطعا مدیری اجرایی و توانمند است که ساختارهای قبلی و الگوهای مدیریتی مدیران اجرایی کشور را خواهد شکست و نواوری خواهد کرد .
یکی از این تغییرات و ساختارشکنی ها بر اساس گفتار چند روزه اخیر در پی عمده فعالیت ها و صحبتهای چند ماهه مدیریتشان " دنبال نمودن و بیان تخلفات و مشکلات و نارسایی های زمان مدیریت احمدی نژاد بر شهرداری تهران "است.
نشد که
هزینه زندگی تو تهران همینجوری زیاده
با این اوضاع بد اقتصادی و بیکاری
حالا باید پول از جیبمون بدیم؟
سايت تابناك رابط مابين نظرات شهروندان با ارگانها و سازمانها ميباشد در صورت امكان در رابطه با مشكلات ترافيكي شهر تهران سعي نمائيد نظراتي كه توسط خوانندگان تهراني در سايت شما ارسال نموده اند منتشر نمائيد شايد بگوش شهردار تهران برسد و نظرات مفيدي كه ارائه دادهاند شايد در تصميماتشان تاثير گذار باشد لذا كليه نظرات كه اكنون بيش از 101 نظر ميباشد منتشر نمائيد بلاخره از ميان آنها تعدادي تاثيرگذار و مفيد براي شهر تهران و شهروندانش ميباشد. مردم سايت تابنك را امين خود ميدانند هرچه زودتر منتش نمائيد و براي نظر ساير خوانندگان هم اثر گذار ميباشد
آقای شهردار محترم هر خودرویی که تولید میشه و سهم شهرداری از اون گرفته میشه بگید در کجا هزینه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسری بودجه نا مدیریتی های تهران را از خمس پرداخت شده تامین کنید.
شما هم خوب بلدید از آب گل آلود ماهی بگیرید
تابناک نوبس ها
این شهر ریر چکمه به حراج گذاشته شد بی رحمانه سازه های بدترکیب دیلاقی از باغ های آن بالا رفت
این. غده سرطانی (که مسوول وخامتش امثال چمران ها قالیباف ها است) درمانی ندارد ولی البته بازپس گیری آن به دست دوستان برای شما نان دارد
نیاید اقای شهردار را بخاطر کاری رو که شروع نکرده محاکمه کرد .
افزایش پارکینگ های عمومی بخصوص در نزدیکی مراکز خرید و مراجعات مردم و پایان دادن به شکل کنونی پارک خودروها در دو طرف خیابانها که عرض خیابان را بشدت کاهش داده و افزایش ظرفیت مترو باید در اولویت قرار گیرد.
تابناک نظر افرادموافق شهردار رو چرا انعکاس نمیدی
نمیدونم چرا در زمان احمدی نژاد وقالیباف که این قدر گند کاری کردند همه لال وکور بودند وحالا یکهو همه بینا وزبان دار شدند...............
اداره شهري مثل تهران پول لازم داره اونهم پايدار. اقايان مخالف همراه با مخالفتشون راه حل هم بدن. به نظر من بايد هزينه هاي زندگي در هر شهري توسط سكنه شهر پرداخت بشه. درست مثل هزينه هاي زندگي در منزل شخصي و يا اپارتمانها . هم عوارض ساليانه اتومبيل بايد بالا بره هم عوارض نوسازي هم دفع پس ماند هم بليط اتوبوس و مترو و غيره. اگر شهرداري اين كار را نكنه چاره اي جز تراكم فروشي يعني همون كاري كه در بيست سال گذشته كردن و تازه جواب هم نداده و علاماتش هم بدهي سنگين شهرداري به بخشهاي مختلف است.
عاقبت رای دادن احساسی همینه
عاقبت رای دادن احساسی همینه
بازم به این مفت خورهای اصلاح طلب رای بدین
اگرچه اکثر افرادی که به اصلاح طلب ها رای دادن غالبا از ثروتمندان هستن
از ظلمهای شهردار قبلی گنجاندن چیزی به نام پارکینگ کزاحک در آپارتمان هاست که با هیچ عقل سلیمی قابل قبول نیست. به نام رفع ترافیک به کام شهردار با بی توجهی به جنگ اعصاب مردم. لطفا بفرمایید رفعش کنند
اگر همزمان با بالا یردن هزینه استفاده بی دلیل از خودرو شخصی امکانات اتوبوس و مترو ارزان به میزان کافی در دسترس قرار گیرد و همچنین اختصاص کمک هزینه به تاکسی هایی مثل تاکسی های اینترنتی در ازای کارکرد کیلومتری و ساعتی انجام شود (کمک هزینه مانند سوخت ارزانتر و در نتیجه با قیمت پایین تاکسی اینترنتی افراد زیادی تمایل به استفاده خودروی شخصی نخواهند داشت و به دلیل اینکه مشتری ها متنوع و اتفاقی بوده و میزان کارکرد مشخص است و امکان تبانی وجود ندارد) طرح خوبی است.اجرای هر طرحی نیاز به بستر مناسب برای اجرای آن دارد.این نیاز تمام پنج شش کلانشهر کشور و حتی تمام شهرهای بزرگ است.نه فقط تهران.
سلام
به این مغزهای فسیل شده که اکثرا دانش آموخته قبل از انقلاب هستند و در این 4 دهه فقط درگیر جنگ و جدل سیاسی برای گرفتن پستهای وزارتی و ...بوده اند هیچ امیدی نیست
در کشور قحط الرجال است و اگر عالی منصبان نظام به فکر تربیت نسل جدید مدیران نباشند با مسن شدن این نخبگان عزیز که حاضر به بازنشستگی نیز نیستند امیدی به آینده ایران نیست.
با سلام.
ایشون هیچ جا حرفی از گرفتن پول از شهروندان نزدن. این جور تیتر زدن ها درست و در شان تابناک نیست. فقط گفتن در اکثر کلان شهر ها برای تردد در برخی اتوبان ها باید هزینه پرداخت کرد که دور از عقل هم نیست. وقتی شهردار قبلی فقط اتوبان ساخت و به فکر حمل و نقل عمومی نبود، و به تبع اون استفاده از خودرو شخصی زیاد شده، باید تاوان اشتباهش رو ما پرداخت کنیم. تمام کسانی که مخالف این صحبتها هستن با شخص ایشون مشکل دارن نه با متن صحبت. در دوره های قبل اونقدر تراکم و طرح ترافیک فروخته شده و درآمد همه اینها مشخص نشد تو چه راهی هزینه شده که سالها باید وقت گذاشت تا بتونن تهران و به وضعیت مناسب و ایده آل رسوند.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام آقای حسینی
خدا قوت
شما را به جمله ای از امام حسین (علیه السلام) ارجاع میدهم: اگر دین ندارید لااقل در دنیایتان آزاد مرد باشید.
کجا شهردار قبلی به فکر حمل و نقل عمومی نبود. خلاقیتی مثل اتوبوسهای بی آر تی که برای اولین بار در کشور اجرا شد.، توسعه مترو و ... را چه می گویید؟
باید قبول کنیم که مثل آقای قالیباف (با وجود کاستیهای ایشان) به این زودی نخواهد آمد. ما مردم تهران را بد نیست یاد بگیریم که اگر کسی با تز سیاسی مخالف ما، خدمتی کرد تشکر کنیم و بی ادب نباشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
به روح برجام يا بعبارتي به متن سخنان توجه فرمائيد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
آفرین ده دفعه نوشتم ولی منتشر نکردید.... اشکال نداره ... ماشین و موتور بی رویه و بی قانون داره از سر و کول شهر بالا میره خوب معلومه کسی که استفاده بیشتری از منابع کشور و خدمات شهری رو داشته باشه باید هزینه بیشتری پرداخت کنه، کسی که بیشتر بنزین میزنه بیشتر هوا رو آلوده میکنه و بیشتر به مردم آسیب میرسونه باید عوارض بیشتری پرداخت کنه تا کی میخواهید جبران هزینه ها رو از تخریب پارکها ،تراکم فروشی و غیره جبران کنید ؟ تابناک غیر از این راه هر راه دیگه ای یک مسکن موقتیه!! باید از شهردار حمایت کنیم تا سرانجام این شهر به سامان برسد و هزینه ها روند منطقی خود را پیدا کنه. ادامه روند قبلی غیر ممکن بود یقینا کسی که برای خرید نون و سبزی هم از خودرو استفاده میکنه با کسی که پیاده روی میکنه فرق داره و باید
مالیات بیشتری پرداخت کنه، البته مشخصه که اگر بخواهی درآمد زایی را از بساز بفروشی و رانتهای موجود در آن به مسیر دیگری شیفت کنی و منابع جدیدی تعریف کنی با مخالفت و دشمنیهای زیادی روبرو خواهی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
پس خطوط جدید مترو رو عمه ی من زد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه اصلاح طلبا دارن کشور رو به لجن می کشن
110 نظر منتشر نشده اقدام كنيد
باز شوراي شهر و به تبع شهردار از جناح مقابل انتخاب شد ودوستان قلم را بدست گرفتند وانشاء نويسي آغاز شد.
یه شکری خورد بنده خدا زیاد جدی نگیرید
حیف که مدیریت آموزش پرورش قبلی را مردم زود فراموش کرده اند؟!!!!
ببینیم تو چکار می کنی
ضمنا شهردار سابق خدماتی هم کرده که می تونی بعدازده تا سیاه نمایی یه اشاره ای هم به رسم انصاف داشته باشی
هنرشما سیاه نمایی است.کند وکم تحرک و عیبجو وناامید .
واقعا خجالت آوره بيش از 130 نظر كه مسولان سايت موافقش نيستند منتشر نكردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست