بازدید 2899
۲

هر ۱۳ دقیقه یک نفر در آمریکا خودکشی می‌کند

کد خبر: ۷۳۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 13 October 2017
بر اساس گزارش "USA Today"، در ایالات متحده آمریکا، هر ۱۳ دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار قتل عمد بسیار کمتر از خودکشی در کشور آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نتایج یک بررسی نشان داد، میزان خودکشی در همه گروه‌های سِّنی کشور آمریکا با افزایش عجیبی روبه رو است.

بر اساس گزارش "USA Today"، در ایالات متحده آمریکا، هر 13 دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار قتل عمد بسیار کمتر از خودکشی در کشور آمریکا است.

طبق گزارش جدید محققان، شمار قصد خودکشی یا آسیب به خود در بین نوجوانان آمریکایی از 0.67 درصد در سال 2008  به 1.079 درصد در سال 2016 افزایش یافته است؛ همچنین نرخ خودکشی از 2007 تا ابتدای 2016، در پسران جوان با 31 درصد افزایش و در دختران نیز با 2 برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

طبق آمار مرکز ملی بهداشت و درمان (NCHS) و مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در سال 2014، 42 هزار و 773 هزار نفر در آمریکا خودکشی کرده‌اند؛ نرخ خودکشی در ایالات متحده طی 15 سال اخیر حداقل 25 درصد رشد داشته است.

در سال 2009، خودکشی هفتمین علت اصلی مرگ و میر در مردان و شانزدهمین علت مرگ و میر زنان بود؛ در سال 2015، خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان 15 تا 24 ساله و سومین علت مرگ و میر در میان افراد بین 10 تا 14 سال بود.  در سال‌های 1999 تا 2010، میزان خودکشی در میان سنین 35 تا 64 ساله آمریکا نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است و این در حالیست که بیشترین افزایش در مردان پنجاه ساله بود که میزان آن تقریبا 50 درصد رشد داشت.

بر اساس آخرین مطالعه انجام شده توسط بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، در سال 2014 خودکشی جزء 10 دلیل اصلی مرگ در ایالات متحده بود؛ علاوه بر این، سالانه بیش از 44 هزار  آمریکایی در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند و سالانه 51 میلیارد دلار به دولت خسارت وارد می‌کنند. 

نتایج یک بررسی نشان داده است، خودکشی با شرایط سخت اقتصادی، از جمله میزان بیکاری همراه است؛ همچنین بر اساس نتایج  یک مطالعه در سال 2011، بین ارتفاع بالاتر از سطح دریا و خودکشی هم‌بستگی وجود دارد؛ نشانه‌هایی وجود دارد که کمبود اکسیژن در حال حاضر ممکن است منجر به افسردگی و در نهایت خودکشی شود. 

افزایش نرخ خودکشی می‌تواند نتیجه استعمال مواد مخدر، مصرف الکل، قرارگیری در معرض خشونت، انزوای اجتماعی، درگیری در روابط اجتماعی، احساس عدم حمایت و افزایش نرخ بیکاری باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
بگیرند آنها را در زندان بندازند
هر ۱۳ دقیقه یک نفر
پس تا چند سال اینده باید منقرض بشن احتمالا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل