بازدید 3923

اتهام کره شمالی به سیا برای تلاش برای ترور «اون»

کد خبر: ۷۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 10 October 2017
تارنمای خبری «ایندیپندنت» گزارش داد؛ خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی دوشنبه شب مدعی ترور نافرجام «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در ماه مه (اردیبهشت – خرداد 96) به وسیله عناصر آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعاتی کره جنوبی شد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است، ماموران سیا قصد ترور کیم با استفاده از سم شیمیایی یا بیولوژیک را داشتند که در این راه ناکام ماندند.
 
خبرگزاری کره شمالی در این خصوص می‌افزاید: گروهی از تروریست‌های شرور در ماه مه سال جاری به دستور سیا و سرویس اطلاعاتی سرسپرده کره جنوبی با هدف اقدام تروریستی علیه مقر رهبری به کشور ما نفوذ کردند، اما لو رفتند و بازداشت شدند.
 
در بخش دیگری از گزارش این رسانه با تاکید بر اینکه آمریکا چهره اصلی پشت نقاب تروریسم در جهان است، آمده: واشنگتن از نبرد علیه تروریسم برای توجیه دخالت‌های خود در عراق، افغانستان و لیبی استفاده می‌کند. آمریکا همچون آفتاب‌پرست رنگ عوض می‌کند تا سرنگونی دولت‌ها در دیگر کشورها را موجه جلوه دهد.
 
جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی به تازگی بالا گرفته است. پیونگ یانگ اخیرا آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را شدت بخشیده و به دستاوردهای تازه‌ای در این زمینه رسیده است؛ موضوعی که موجب شده تا زنگ خطر برای آمریکا و متحدان واشنگتن در منطقه به صدا در بیاید.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی، تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد که انتظار می‌رود صادرات این کشور را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. کره شمالی سالیان طولانی است که به سبب فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود، هدف تحریم شورای امنیت، آمریکا و دیگر کشورها قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی