بازدید 4960

دادستان کل: به قوه قضاییه انگ سیاسی نزنید

کد خبر: ۷۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 08 October 2017
دادستان کل کشور گفت: وقتی قوه قضاییه با معاون رییس جمهور سابق و نزدیکان رییس جمهور سابق برخورد می کند و همچنین با نزدیکان دولت فعلی برخورد می کند، می گویند سیاسی برخورد کرده است. جالب است که قوه قضاییه با همه اشخاص و مقامات که برخورد می کند، انگ سیاسی به این دستگاه می زنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و موسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: امیدواریم این هفته زمینه‌ای باشد برای اینکه مردم عزیز بتوانند بیشتر با خدمات و جانفشانی های این عزیزان که حافظین امنیت مردم اند، آشنایی پیدا کنند و حلقه اتصال بین مردم و نیروی انتظامی تقویت شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند  متعال به ملتی ارزانی می دارد، نعمت امنیت است.

منتظری بیان کرد: دو نعمت است که پوشیده شده و توجه مستقیم و مستمری به آن نمی شود، یکی امنیت و دیگری عافیت است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر امنیت در کشور، شهر، محله و منزل نباشد هیچ چیز در  جای خود قرار نخواهد گرفت. ما شاهدیم که در اطراف ما ناامنی در برخی کشورها حاکم است، دیدیم که در عراق چه خبر بود. چه خانه هایی را ویران و چه تجاوزهایی انجام شد. در سوریه، افغانستان و میانمار هم به همین شکل بود. اگر در یک جامعه امنیت نباشد مردم در مصیبت و بلا زندگی می کنند. اقتصاد و پیشرفت یک جامعه در عرصه های گوناگون مرهون امنیت است. هر لذت و خوشی که انسان در زندگی‌اش تصور کند مرهون وجود امنیت و داشتن یک جامعه امن است.

وی تاکید کرد: ما امروز به لطف پرودگار و رهبری های داهیانه رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش نیروهای اطلاعاتی و شما عزیزان خدمتگزار در نیروی انتظامی از این نعمت بزرگ برخورداریم و خدا را شاکریم.

منتظری اظهار کرد: امنیتی که خداوند به پاس خون شهدای عزیز برای ما ارزانی داشته را باید قدر بدانیم، ولی اگر به جان هم بیفتیم و فضای ناامن را به وجود آوریم کفران نعمت الهی است. نزاع و اختلاف و ایجاد شکاف در جامعه آسیب بزرگی است که اگر جامعه ای دچار آن شود، قدرت و اقتدارش از بین می رود. می بینید که دشمنان به دنبال براندازی و نابود کردن نظام جمهوری هستند و وظیفه همه مسولان در قوای سه گانه و نیروی انتظامی این است که در درون خود انسجام و وحدت را حفظ کنند. چرا ما باید شاهد باشیم که عده ای به دنبال تضعیف قوای سه گانه باشند. مقام معظم رهبری مکرر فرموده اند که از دولت‌هاحمایت کنیم. اگر در درون خودمان مشکلاتی داریم نباید اجازه دهیم که دشمن سوءاستفاده کند.

وی تاکید کرد: امروز اقتدار قوه قضاییه را از بین بردن به نفع کی تمام می شود؟ دشمن این پروژه را از مدت ها قبل کلیک زده که یکسری دستگاه‌ها و قوایی که می توانند در برابر انحرافات و کج روی ها بایستند و اجازه ندهند دشمن ورود پیدا کنند را  تضعیف کند. اکنون 38 سال از انقلاب می گذرد، تاریخچه قوه قضاییه را ببینید.

دادستان کل کشور بیان کرد: قوه قضاییه از پیروزی انقلاب تا امروز در برابر فتنه ها اعم از فتنه منافقین و فتنه سال 88 ایستاده است. استراتری دشمن این است که این قدرت ها را تضعیف کند. برنامه این است که بیایند چهره قوه قضاییه را در جامعه از بین ببرند و نسبت‌های ناروا و دروغ‌های عجیب و غریب مطرح کنند.

منتظری ادامه داد: وقتی که در یک فضای گسترده با جعل و سندسازی نسبت سئوال برانگیز به رییس قوه قضاییه می دهند، به دنبال چه هستند؟ چه هدفی را دنبال می کنند؟ یکی از بزرگترین رسالت های قوه قضاییه برخورد با عوامل نفوذ است. این که ملاحظه می کنید تهاجم گسترده ای علیه برخی نهادها انجام می شود و از این فضای مجازی استفاده می کنند با چه هدفی است؟ آیا جز این است  که  می‌خواهند اقتدار قوه قضاییه را از بین ببرند؟

وی ادامه داد: این قوه هرگز زیر بار این گونه حرکات ناجوانمردانه نمی رود. آبشخور این جریان، جریانی است که در آمریکا و صهیونیست و کشورهای اروپایی تغذیه می شود، با آنها مصاحبه می‌کنند و چهره‌های آنان را در تلویزیون می آورند و از آنها سواری می گیرند برای رسیدن به اهداف خود و در نهایت آنها را مانند  دستمال کاغذی دور می اندازند، مثل شاه و صدام، بعد که تمام شد در فاضلاب می اندازند.

منتظری گفت: ملت ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همه این امواج پوشالی و کف های روی دریا را از بین خواهند برد. چهار روز خبر و شایعه ای را ایجاد کنند، ولی هیچ وقت حق و حقیقت مخفی نمی ماند. دروغ نمی تواند دوام داشته باشد، آنها مانند کف روی اب هستند. ما باید  بیدار و مراقب باشیم.

وی گفت: گاهی قوه قضاییه با نامهربانی‌هایی مواجه می شود، ولی رسالت این قوه برخورد با جرم و مجازات متخلفین و مجرمین است و اگر جایی دیده می شود که قوه به وظایفش عمل می کند آیا باید تشویق شود یا آن را تضعیف کنیم، ولی تضعیف قوه به نفع هیچ کس نیست، چرا که وظیفه قوه قضاییه اجرای عدالت است.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان بیان کرد: وقتی دستگاه قضایی بخواهد برخورد کند انگ سیاسی می زنند. وقتی قوه قضاییه با معاون رییس جمهور سابق و نزدیکان رییس جمهور سابق برخورد می کند و همچنین با نزدیکان دولت فعلی برخورد می کند، می گویند سیاسی برخورد می کند. جالب است که قوه قضاییه با همه اشخاص و مقامات که برخورد می کند انگ سیاسی به این دستگاه می زنند. اگر چنانچه بخواهیم همه جزییات پرونده را بیان کنیم تنها شنونده اسناد مردم نیستند بلکه دشمنان هم دسترسی پیدا می کنند. این چنین نیست و قوه قضاییه سیاسی برخورد نمی کند. اسناد موجود است. آقایان تریبون بدست می آورند و انگ سیاسی می زنند، ولی بدانند که قوه قضاییه بر اساس اسناد برخورد می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان