بازدید 4226

قیمت نفت از اواخر 2020 میلادی افزایش می یابد

اتحاد ایران، عراق و ترکیه برای قطع صادرات نفت اقلیم کردستان، تاکید «بارکیندو» بر باقی ماندن توافق کنونی اوپک، دعوت ونزوئلا از 12 کشور برای پیوستن به توافق جهانی اوپک، تصمیم روسنفت برای افزایش همکاری با کوبا در تولید نفت و تلاش روسیه برای خیز بزرگ در صدور نفت به چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۳۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 08 October 2017
اتحاد ایران، عراق و ترکیه برای قطع صادرات نفت اقلیم کردستان، تاکید «بارکیندو» بر باقی ماندن توافق کنونی اوپک، دعوت ونزوئلا از 12 کشور برای پیوستن به توافق جهانی اوپک، تصمیم روسنفت برای افزایش همکاری با کوبا در تولید نفت و تلاش روسیه برای خیز بزرگ در صدور نفت به چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از «اویل پرایس»، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: در پی همه پرسی اقلیم کردستان برای مستقل شدن در ماه گذشته، ایران، عراق و ترکیه موضع متحدی اتخاذ می کنند و درباره توقف صادرات نفت آن تصمیم گیری خواهند کرد.

اقلیم کردستان حدود 600 هزار بشکه در روز، معادل 15درصد از مجموع تولید عراق، نفت تولید می کند.

**بارکیندو: ضرورتی به تغییر توافق اوپک نیست

به گزارش شبکه سی ان بی سی، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان اوپک گفت: همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک به خوبی پیش می‌رود.

وی با ابراز امیدواری از دستیابی به توافق سقف تولید جدید اوپک در ماه نوامبر تاکید کرد که روح همکاری تازه‌ای میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو این سازمان ایجاد شده است.

دبیرکل اوپک گفت: اطمینان می دهم در کنار روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت در حال تدوین فصلی نو در تاریخ نفت هستیم.

**دعوت ونزوئلا از 12 کشور برای پیوستن به توافق جهانی اوپک

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، «اولوخیو دلپینو»، وزیر نفت ونزوئلا، در پی بازگشت قیمت های نفت به 55 دلار، از 12 کشور تولیدکننده نفت دیگر در آمریکای جنوبی و آفریقا دعوت کرده است تا به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بپیوندند. 

قیمت های نفت که در 10روز اخیر به بالاترین میزان دو ساله خود، یعنی اندکی کمتر از 60 دلار رسیده بود، رو به کاهش گذاشت و در پایان هفته گذشته به 55 دلار و 60 سنت کاهش یافت. 

**تصمیم روسنفت برای افزایش همکاری با کوبا در تولید نفت

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، در نشست «ایگور سچین» مدیرعامل شرکت روسنفت و «آلفردو لوپز»، وزیر انرژی و معادن کوبا، این شرکت روسی اعلام کرد که همکاری خود با کوبا در زمینه عرضه نفت روسیه، پروژه های تولید مشترک و به روزرسانی پالایشگاه «سینفوگوس» را توسعه می دهد. 

ابتدای سال جاری میلادی نیز رسانه ها گزارش کرده بودند که روسیه قصد دارد عرضه نفت و فرآورده های نفتی را به کوبا افزایش دهد.

اکنون با کاهش روابط میان کوبا و آمریکا، روسیه تصمیم به افزایش نقش انرژی خود در این کشور گرفته است. 

**قیمت نفت از اواخر 2020 میلادی افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری انرژی ویس، موسسه تحقیقاتی مکنزی پیش بینی کرد که قیمت جهانی نفت تا اواخر 2020 میلادی (میان مدت) در حد 50 تا 60 دلار باقی بماند و از آن پس رو به افزایش برود. 

به گزارش این موسسه، در بلندمدت نیز (2020-2030) قیمت این کالا به 60 تا 70 دلار خواهد رسید. 

موسسه مکنزی پیش بینی می کند که علل مثبت و منفی وجود دارد که بر سرعت توازن بازار و احیای قیمت در میان یا بلندمدت تاثیر می گذارد. 

**تلاش روسنفت برای خیز بزرگ در صدور نفت به چین

به گزارش رویترز، سه منبع صنعتی روسیه اعلام کردند که روسنفت به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت این کشور قصد دارد عرضه نفت به چین را از مسیر قزاقستان، از10 میلیون تن در سال 2017 میلادی، با سالانه 36 هزار بشکه در روز افزایش، به 13 میلیون تن برساند. «ایگور سچین»، مدیرعامل روسنفت زمان اجرایی شدن این تصمیم را اعلام نکرده است. 

افزایش چشمگیر در صدور نفت روسیه به چین به همراه توافق جهانی کاهش تولید ممکن است سبب کاهش شدید عرضه نفت روسیه به اروپا شود.

**مختل شدن 92 درصد تولید نفت خلیج مکزیک با نزدیک شدن طوفان «نیت»

به گزارش رویترز، طبق آخرین اعلام دولت آمریکا، طوفان گرمسیری نیت، 92 درصد تولید نفت و 77 درصد تولید گاز طبیعی را در خلیج مکزیک در آمریکا متوقف کرده است. 

این طوفان که 80 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، قرار است امروز به سواحل خلیج مکزیک در آمریکا برسد و از هم اکنون بالغ بر یک میلیون و 610 هزار بشکه از تولید روزانه نفت این منطقه را مختل کرده است. در آمریکای مرکزی وضع فوق العاده اعلام شده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار