بازدید 9838

نتایج استنشاق دود سیگار

کد خبر: ۷۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 16 September 2017
مطالعات اخیر نشان داده است حتی استنشاق غیرمستقیم دود سیگار می‌تواند مغز و کبد را تحت تأثیر قرار دهد، خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی را افزایش دهد و موجب از بین رفتن متابولیسم بدن شود.

به گزارش فارس، محققان کالیفرنیایی در تازه‌ترین تحقیقات خود به نتایج جدیدی در ارتباط با تأثیر دود سیگار بر مغز و متابولیسم بدن دست یافتند.

به گفته محققان،‌ دود سیگار حتماً از طریق فردی که در نزدیکی شما در حال استعمال سیگار است، منتقل نمی‌شود؛ بلکه آسیب‌های ناشی از استنشاق توتون می‌تواند از طریق هوا، لباس و حتی مبلمان خانه به فرد منتقل شود.

مطالعات اخیر نشان داده است، حتی استنشاق غیرمستقیم دود سیگار می‌تواند مغز و کبد را تحت تأثیر قرار دهد، خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی را افزایش دهد و موجب از بین رفتن متابولیسم بدن شود.

محققان کالیفرنیایی یادآوری می‌کنند که بر اساس مطالعات اخیر، استنشاق دود سیگار می‌تواند باعث بروز دیابت نوع 2، بیش‌فعالی کودکان و آسیب به ریه شود.

یافته‌های جدید نشان می‌دهند، حتی کسانی که سعی می‌کنند از دود سیگار اجتناب کنند ممکن است در خطر آسیب باشند؛ به ویژه افرادی که با سیگاری‌ها زندگی می‌کنند.

پژوهشگران می‌گویند: «بررسی‌های ما نشان داده است، مواجهه با دود سیگار در حد یک ماه منجر به آسیب کبدی می‌شود، قرار گرفتن در معرض استنشاق دود سیگار به مدت 2 ماه منجر به آسیب بیشتر مولکولی و در عرض 4 تا 6 ماه موجب بروز چندین آسیب می‌شود؛ همچنین پس از قرارگیری درازمدت در معرض دود سیگار بدن به انسولین مقاومت نشان می‌دهد».

کارشناس ارشد این تیم تحقیقات یادآوری می‌کند: «اکثر مردم یا نمی‌دانند تا چه حدی در معرض دود سیگار قرار دارند یا اعتقاد ندارند که استنشاق دود سیگار تا این حد می‌تواند آسیب‌زا باشد».

استیون، عضو شورای تحقیقات پزشکی در دانشگاه انگلستان در پایان گفت: قرار گرفتن در معرض دود توتون و تنباکو در سطوح خانه، یک شکل کاملاً سمی است که به تازگی به رسمیت شناخته شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار