بازدید 3176

وزیر خارجه پاکستان فردا به تهران می‌آید

کد خبر: ۷۲۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 10 September 2017
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سفر برای رایزنی با کشورهای دوست جهت بررسی استراتژی تازه آمریکا فردا در سفری یک روزه به تهران خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سفر برای رایزنی با کشورهای دوست جهت بررسی استراتژی تازه آمریکا فردا دوشنبه در سفر یک روزه به تهران خواهد آمد.
 
روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات ایران از جمله اهداف این سفر مهم بیان می‌شود.
 
به گزارش جیو، چندی پیش نشست سفیران پاکستان در کشورهای مختلف با هدف بررسی استراتژی تازه آمریکا در افغانستان از به آغاز شد و مدت 3 روز ادامه داشت.

با وجود اصرار آمریکا برای سفر خواجه محمد آصف وزیر خارجه، پارلمان پاکستان و نیز کمیته عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفتند این سفر، به دلیل اهانت‌ها و اتهام‌های ضدپاکستانی مطرح شده از سوی ترامپ، فعلا انجام نشود.

همچنین پاکستان در روزهای اخیر به صراحت با برنامه سفر خانم آلیس ویلز نماینده ویژه واشنگتن در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد مخالفت کرد و این سفر هم انجام نشد.

قبل از این سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان رسما اعلام کرده بود که خواجه آصف قرار است برای مشورت با کشورهای منطقه درباره رویکرد جدید آمریکا، به چین، روسیه و ترکیه سفر کند.

نمایندگان پارلمان پاکستان برنامه سفر وزیر امور خارجه این کشور به پکن، مسکو و آنکارا را اقدام مثبتی دانستند و تاکید کردند که خواجه آصف باید سفر به ایران را نیز برای مشورت با مقامات این کشور در دستور کار قرار دهد زیرا ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند و اثرگذار در منطقه نمی تواند نادیده گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها