بازدید 8978

نادر قاضي‌پور: به من ظلم شد!

کد خبر: ۷۲۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 10 September 2017
جمعه‌شب نادر قاضي‌پور نماينده مجلسي که بعضا رفتارهايش در مجلس حاشيه‌ساز مي‌شود، سوژه برنامه‌اي موسوم به «بدون تعارف» در بخش خبري ٢٠:٣٠ بود. او در اين برنامه در مورد ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ايران يا به قول مجري «نوازش» خبرنگار ايران توضيحاتي داد.
 
به گزارش شرق، هفتم شهريور ماه سال گذشته بود که قاضي‌پور خبرنگار روزنامه ايران را به دليل سؤالش در مورد فراکسيون مناطق ترک‌نشين مورد ضرب‌وشتم قرار داد. پس از آن بود که خبرنگار ايران از او به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان شکايت کرد.
 
«احسان بداغي» خبرنگار روزنامه ايران هنوز پيگير شكايتش است. اما حالا پس از گذشت يک سال از اين ماجرا، صداوسيما تريبوني در اختيار اين نماينده گذاشت و او ادعاهايي به نفع خود مطرح کرد. او مدعي شد: «آنجا به من ظلم شد؛ ايشان در رابطه با فراکسيون مناطق ترک‌نشين سؤال بدي از من کرد. من مي‌خواستم در بروم؛ ضبط را در دهان من مي‌زد. من مشکوک شدم گفتم ضبط را بده ببريم حراست، ببينيم شما کي هستيد؛ من که نمي‌شناختمش که. اين استقامت کرد و من با زور ضبط را از دستش گرفتم، بردم به حراست دادم، گفتم اين سؤالات تندي پرسيد، اين سؤالات اگر بيرون برود، برادران آذري‌زبان تحريک مي‌شوند. حقشان بود».
 
پس از ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ايران توسط قاضي‌پور بود که ٢١٥ خبرنگار در نامه‌اي به علي لاريجاني رئيس مجلس خواستار پيگيري رفتار نماينده اروميه شدند. در اين نامه شرحي از ماجرا داده شده؛ شرحي برعکس آنچه قاضي‌پور ادعا کرده است. در بخشي از اين نامه آمده: «نادر قاضي‌پور، نماينده مجلس از حوزه انتخابيه اروميه، در ميانه يک گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلماني روزنامه «ايران» زماني که با پرسش ساده خبرنگار درباره «تأثير شکل‌گيري فراکسيون آذري‌زبان‌ها بر تقويت شکاف‌هاي قوميتي» روبه‌رو مي‌شود، عصباني شده و صورت او را زير مشت‌هاي چپ و راست مي‌گيرد؛ دستش را مي‌پيچاند و دستگاه ضبط‌صوتش را گرفته و کشان‌کشان به سوي حراست مجلس مي‌برد. حراست مجلس هم در اقدامي ناباورانه، از وي تعهد مي‌گيرد تا ديگر درگيري ايجاد نکند و تمام فايل‌هاي ضبط‌شده در دستگاه ضبط‌صوت را پاک مي‌کند. فايلي که گواهي مي‌داد خبرنگار تنها سؤال کرده است و آقاي قاضي‌پور به‌ جاي جواب، با اتهام‌زني با عناويني مانند «ضدانقلاب» و «ضداسلام»، مشت‌هاي پياپي حواله صورت او کرده است. دردمندانه‌ترين بخش ماجرا، بي‌دفاعي خبرنگاري بوده است که در گيرودار کتک‌خوردن از نماينده مجلس، براي اينکه مشکلي براي رسانه متبوعش پيش نيايد، هيچ دفاعي از خود نمي‌کند و تنها مي‌پرسد: «آقاي قاضي‌پور چرا مرا مي‌زني؟» خبرنگاران، گروهي از نمايندگان و دوربين‌هاي مستقر در راهروهاي پارلمان، شاهد اين ماجرا بوده و گواه اين ماجرا هستند. البته اميدواريم سرنوشت فيلم اين اتفاق سياه، به سرنوشت فايل صوتي مصاحبه دچار نشود. در شرايطي که خوشبينانه منتظر بوديم نماينده يادشده از اقدام نادرست خود نادم شده و حداقل عذرخواهي کند، وي فرار به جلو کرده و در گفت‌وگوهايي کوشيد کتک‌کاري‌اش را برخاسته از عِرق قومي القا كند و با تحريک احساسات قومي، براي خود پشتيبان بتراشد».
 
باز هم فضول خطاب‌کردن عکاسان
 
قاضي‌پور که در جريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم هم حاشيه‌ساز شده بود، در اين برنامه در مورد گلابي‌خوردنش در جلسه علني مجلس، مانند ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ايران دفاع کرد. او که چند روز بعد از انتشار عکس‌هاي گلابي‌خوردنش در صحن مجلس شوراي اسلامي، عکاسان را «فضول» توصيف کرد، باز هم از همين واژه در توصيف عکاسان استفاده کرد. مدتي پس از اين ماجرا، از پيشنهاد برخي نمايندگان براي محدودسازي حضور عکاسان در جلسات علني خبر دادند که البته بعد از واکنش‌هاي گسترده به آن، ديگر خبري از اين پيشنهاد نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل