بازدید 4336

اقوام باید تاثیرشان را در تعیین سرنوشت ایران احساس کنند

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقوام و قومیت‌های مذهبی، زبانی و فرهنگی می‌توانند باعث اقتدار و قوام جمهوری اسلامی ایران شوند.
کد خبر: ۷۲۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 08 September 2017
احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: استراتژی امنیتی جمهوری اسلامی ایران این است که همواره اقوام ایرانی را محترم شمرده و از ظرفیت‌های آن‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند و در مقابل دشمنان ما همیشه به دنبال آن بوده‌اندکه اقوام و قومیت‌ها را تهدیدی برای امنیت ایران قلمداد کنندو  سرمایه زیادی را برای این موضوع به کار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ و در ابتدای انقلاب بحث اختلاف قومیت‌ها و محرومیت برخی اقوام از حقوق خود در ایران توسط دشمنان دنبال شد. اما با عقلانیت و درایت قومیت‌های مختلف ایرانی به آن پاسخ داده شد.

وی تاکید کرد: باید طوری عمل شود که اقوام دریابند که در تعیین سرنوشت خود و در تعیین سرنوشت ایران موثر هستند و می‌توانند مطالبات خود را در چارچوب جمهوری اسلامی دنبال کنند و در داخل مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی احساس امنیت و ‌آرامش داشته باشند و تاکید رهبری همواره بر این نکته به درستی بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بکارگیری توان قومیت‌ها، اقوام و مذاهب بر دوش همه نخبگان و فعالان اجتماعی و مذهبی است و باید در سیاستگذاری‌ها به آن‌ها توجه شود و به واقع وجود اقلیت‌های مذهبی در ایران معنایی ندارد و براساس اصول قانون اساسی همه اقوام، قومیت‌ها و مذاهب و گرایش‌های در چارچوب نظام از حقوق یکسانی بهره‌مند هستند و هر کسی از هر قوم و نژاد و رنگی دارای حقوق مساوی  با دیگران است.

وی با اشاره به تلاش برخی از کشورهای همسایه برای ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی گفت:در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پس آز آن‌که سیم خاردارهای مرز ارس برچیده شد، این افراد مقیم آن سوی مرزها بودند که تلاش کردند با عبور از آب‌های ارس به مام وطن برسند و از داخل ایران تلاشی برای اینکار نشد و این نشان می دهد اصالت و ریشه در خاک ایران است.

وی ادامه داد: باید از قدرت نرم اقوام و قومیت‌های ایرانی برای ارتقای شاخصه‌های امنیتی استفاده کرد و بر روی فرهنگ اقوام مختلف مطالعه انجام داد و اجازه نداد فرهنگ قومی و مذهبی اقوام ایرانی کمرنگ شود و اگر این اتفاق بیفتد اقوام این فرهنگ را از آن سوی مرزها دنبال خواهند کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار ما بها دادن به زبان ها، فرهنگ‌ها و اقلیت‌هاست و تشکیل فرهنگستان زبان ترکی مانند فرهنگستان زبان فارسی به واسطه اصالت و نقش تاریخی ترک زبانان از انقلاب مشروطه و قبل از آن در استقلال ایران اسلامی یک مطالبه جدی است. همچنین موسیقی، ادبیات و صنعت قومیت‌ها و زبان‌ها و من جمله زبان ترکی به عنوان یک میراث ارزشمند صیانت شود.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با غفلت برخی از بخش‌های کشور شاهد مصادره مشاهیر و دانشمندان ایرانی از سوی کشورهای مختلف هستیم که نظامی گنجوی و خاقانی که توسط آذربایجان به عنوان مشاهیر این کشور ثبت شده از جمله این شخصیت‌ها هستند که اگر در مقابل این‌گونه رفتارها ایستادگی نشود کشورهای خارجی فرهنگ و آداب و رسوم وارونه و غیراصیل را در میان اقوام و قومیت‌ها وارد می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل