بازدید 6553

شهریور پیک تقاضای تابستانی ارز/ گرانی دلار در راه

کد خبر: ۷۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 03 September 2017
کارشناس بازار ارز گفت: نرخ دلار در بازار جهانی تا پایان شهریور ماه به دلیل افزایش مسافرت های خارجی و حجاج با افزایش تقاضا همراه است که به عنوان پیک مصرف دلار تلقی می شود.
اباذر نجمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در وضعیت بازار ارز گفت: بازار طلا متاثر از نرخ ارز است و می توان گفت که تغییر قیمت در اونس بیشترین تاثیر را در نرخ سکه و طلا خواهد داشت.
او در ادامه بیان کرد: زمانی که نرخ اونس جهانی با افزایش همراه می شود، قیمت دلار تضعیف می شود این در حالیست که افزایش قیمت اونس جهانی تاثیر چندانی را در نرخ دلار بازار داخلی ندارد و طی چند روز گذشته نرخ دلار به دلیل مسافرت های حجاج و نیز سفرهای تابستانی افزایش پیدا کرد.

نجمی بیان کرد: نرخ دلار در بازار جهانی تا پایان شهریور ماه به دلیل افزایش مسافرت های خارجی و حجاج با افزایش تقاضا همراه است که به عنوان پیک مصرف ارز تلقی می شود بنابراین نرخ دلار متاثر از اتفاقات داخلی است و بازار جهانی تاثیر چندانی را در این بازار نخواهد داشت.

کارشناس بازار ارز گفت: طبق سال های گذشته قیمت دلار از تیر ماه تا پایان شهریور گران می شود، از مهر ماه شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم شد و مجددا از آبان ماه نرخ دلار روند صعودی را در پیش می گیرد.

او با اشاره به تاثیر نرخ سود بانکی بر قیمت ارز گفت: معمولا وقتی نرخ سود با کاهش روبرومی شود، به صورت موقت بر بازار ارز تاثیرگذار خواهد بود اما طی چند وقت گذشته به دلیل جلوگیری بانک ها از کاهش نرخ سود بانکی تاثیر چندانی را در بازار ارز شاهد نبودیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر