بازدید 298784

زندگی عجیب مردم کره شمالی

چندی پیش Artemy Lebedev، از فعالان طراحی وب، سفری به کره شمالی داشت. او عکس‌های بسیار جالبی در جریان سفرش به این کشور عجیب و غریب گرفته است؛ کشوری که حقیقتا از آن اطلاعات بسیار کمی در دسترس ذهن‌های کنجکاو است…
کد خبر: ۷۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 30 August 2017
چندی پیش Artemy Lebedev، از فعالان طراحی وب، سفری به کره شمالی داشت. او عکس‌های بسیار جالبی در جریان سفرش به این کشور عجیب و غریب گرفته است؛ کشوری که حقیقتا از آن اطلاعات بسیار کمی در دسترس ذهن‌های کنجکاو است…
به محض رسیدن به فرودگاه بایستی تلفن همراه‌تان را تحویل دهید، هیچ سرویس رومینگی در دسترس نیست. هیچ شخصی با تلفن همراه دیده نمی‌شود. اما استفاده از لپ‌تاپ اشکالی ندارد، به نظر می‌رسد که کره شمالی‌ها از کارت‌هایی باخبر نیستند که توانایی تبدیل لپ‌تاپ به تلفن همراه را دارد.

خبری از اینترنت نیست، تنها اینترانت وجود دارد.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

 

وقتی که به کره شمالی وارد می‌شوید به شما یک راهنما و یک راننده اختصاص می‌دهند و همیشه همراه‌تان هستند. شما نمی‌توانید خودتان هتل را ترک کنید. برنامه روزانه شامل ۲ تا ۳ بازدید تفریحی می‌شود. در هتل می‌توانید BBC، چندین شبکه از چین و همچنین شبکه NTV روسیه را مشاهده کنید

 

زندگی عجیب مردم کره شمالی

نفت تقریبا وجود ندارد بنابراین بیشتر کارها دستی انجام می‌شود.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

زندگی عجیب مردم کره شمالی

 

در شهر روشنایی‌ها ساعت ۱۱ خاموش می‌شوند. شهر در شب ترسناک است. خبری از روشنایی در خیابان‌ها نیست.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

در طول روز آسانسور برای ۱۵ دقیقه کار نمی‌کند.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

تمام «پیونگ‌یانگ» به این شکل است. از راهنما درباره خانه‌های قدیمی پرسیدم، او گفت، پیرها دوست ندارند که به خانه‌های جدید بروند، زندگی در این خانه‌ها را می‌پسندند.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

در ساحل کره شمالی، سیم خاردارهای برق‌دار شده وجود دارند تا از این طریق شهروندان کره شمالی فکر شنا کردن به سرشان نزند. و البته شما اجازه عکس گرفتن هم ندارید.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

زندگی عجیب مردم کره شمالی

در حدود ۱۰ درصد از جمعیت در ارتش خدمت می کنند. عبور از سربازان غیرممکن است.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

در نزدیکی مرز دو کره، جاده برای مقابله با هجوم دشمن آماده است. مکعب‌های بزرگ برای این است که با افتادن به جاده، تانک‌های دشمن را به تله بیاندازند.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

تنها تبلیغات در کره شمالی، تبلیغاتی برای یک ماشین است (ساخته شده با همکاری کره جنوبی) که آن را تنها در پایتخت خواهید دید.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

هر شهروند در کره شمالی، نشانی از «کیم ایل سونگ» بر سینه‌ی خود دارد؛ به جز کودکان و خدمتکاران که احتمالا این نشان به دلیل پوشیدن لباس کار مخفی شده است.
شما نمی‌توانید این نشان را خریداری کنید.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

همانطور که گفته شد، شما نمی‌توانید آزادانه در کره شمالی حرکت کنید. همه جا ایست بازرسی وجود دارد. وقتی که ماشین از ایست بازرسی عبور می‌کند، راننده چراغ می‌زند. احتمالا به این معنا است که فردی خارجی در حال عبور است.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

ورودی مترو فرسوده به نظر می‌رسد.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

نوشته‌ایی وجود دارد که معنایش می شود: «کیم جونگ ایل» – خورشید قرن ۲۱ ام!

زندگی عجیب مردم کره شمالی

ترن‌ها از ۴ واگن ساخته شده‌اند. درب‌ها با دست باز شده و خودکار بسته می‌شوند.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

ویژگی شهرها، نبود ماشین است. همه پیاده مسیر را طی می‌کنند، گاهی اوقات از تراموا و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند. دوچرخه نایاب و گران‌قیمت است.

زندگی عجیب مردم کره شمالی

 

روند ساخت هتلی نیز از ۱۹۹۱ متوقف شده است. توصیه شد که از نزدیک عکسی گرفته نشود، البته
 

زندگی عجیب مردم کره شمالی

البته اشکالی ندارد که از فاصله‌ی دور این کار را انجام دهیم!

کره‌ای‌ها عادت دارند در هنگام راه رفتن، دست‌هایشان را در پشت محکم کنند. به ندرت مردان لباس‌های روشن می‌پوشند.

 

تمام خارجی‌ها را به تماشای پارک اصلی می‌برند. محلی‌ها اجازه ورود ندارند!

 

ما برخی از قوانین عجیب:
سکونت مادام العمر در یک محل مگر با اجازه حکومتی!
با وجود اینکه طبیعت کره‌شمالی بسیار زیبا و دل‌انگیز است و تنوع آب و هوایی شگفت‌انگیزی دارد اما مردم این کشور در هر نقطه از این سرزمین که روزگار می‌گذرانند باید تا آخر عمر همان‌جا بمانند و حق خروج از منطقه محل سکونت خود را ندارند و اگر زمانی هوای سفر به سرشان بزند یا بخواهند برای کاری از روستا یا شهر خود خارج شوند، حتما باید اجازه حکومتی داشته باشند، در غیر این صورت قانون را شکسته‌اند و مجازات خواهند شد.
بیدار شدن رأس ساعت شش با صدای شیپور!
قوانین حاکم بر کره‌شمالی تمامی جوانب زندگی مردم را تحت کنترل قرارداده و بر تمامی بخش‌های زندگی‌شان به نوعی تاثیر گذاشته است. تقریبا ۵۰سال است که مردم کره‌شمالی صبح‌‌ها با نواختن صدای شیپوری که راس ساعت شش به صدا درمی‌آید و از طریق بلندگو در تمام مناطق پخش می‌شود از خواب بیدار می‌شوند.
برنامه های اجباری قبل از آغاز فعالیت های روزانه!
آنها موظف هستند پیش از شروع کار روزانه، در مقابل مجسمه کیم ایل جونگ و پدر او ادای احترام کرده و سر تعظیم فرود آورند. همه مردم کره‌شمالی موظف هستند با لباس‌های رسمی خاص از منزل خارج شوند یا علامت مخصوصی روی لباس داشته باشند تا وزارت اطلاعات و امنیت این کشور از اینکه چه افرادی در حال عبور و مرور هستند، آگاهی کامل داشته باشد؛ البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و آنها باید پس از رسیدن به محل کار ده دقیقه‌ای را هم باید وقت بگذارند و به سخنرانی‌های مافوق خود گوش دهند و پس از آن پنج دقیقه علیه دشمنانشان شعار بدهند. پس از انجام تمامی این کارها تازه نوبت آغاز فعالیت روزانه می‌شود و آنها می‌توانند کار خود را شروع کنند.
خدمت سربازی؛ ده سال!
در پیونگ یانگ، پایتخت کره‌شمالی، هر دو ساعت یک‌بار از بلندگوهایی که صدای بسیار قوی‌ای دارند در گوشه‌گوشه شهر مارش نظامی پخش می‌شود تا قدرت ژنرال‌های این کشور به رخ همه کشیده شود. آنها بنا بر عادتی دیرینه کیم جونگ ایل، رهبر کشور خود را ژنرال صدا می‌زنند؛ البته دادن چنین لقبی به او چندان هم بیراه نیست چراکه خدمت سربازی اجباری در این کشور گاهی به ده سال هم می‌رسد.
عدم حق استفاده از خودرو برای رفتن به محل کار!
مردم این کشور برای رفتن به محل کار خود حق استفاده از خودرو را ندارند و معمولا با دوچرخه رفت‌و‌آمد می‌کنند. استفاده از خودرو تنها مختص به بالا رتبه‌های نظامی این کشور است.
هیچ خانواده‌ای حق خواب دیدن ندارد!
پس از پایان کار و فعالیت روزانه، شب‌‌ها ساعت نه در سراسر کره‌شمالی خاموشی زده می‌شود و به این ترتیب مردم خود را برای یک روز کاری دیگر آماده می‌کنند. نکته عجیب دیگر این است که در کره‌شمالی هیچ خانواده‌ای حق خواب دیدن ندارد و اگر پدر و مادری صبح از خواب بیدار بشوند و خوابی را که شب قبل دیده‌اند تعریف کنند، فرزند آنها موظف است تا علاوه بر خوابی که والدینش دیده‌اند خواب خود را هم به نماینده وزارت اطلاعات و امنیت کشور که در کلاس‌شان حضور دارد، گزارش دهد.
عدم استقلال رسانه ها!
در کره‌شمالی هیچ رسانه خصوصی دیده نمی‌شود و ۱۲ روزنامه و ۲۰ نشریه موجود در این کشور کاملا تحت نظر دولت هستند و بی‌آنکه خبرنگاری وظیفه تهیه گزارش‌‌ها را برعهده داشته باشد، مطالب آنها را خبرهایی تشکیل می‌دهد که هر روز از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت و دقیقا همان اطلاعات بدون کوچک‌ترین تغییری منتشر می‌شود؛ در تمام رسانه‌های کره‌شمالی، انتشار هرگونه خبر ناخوشایند در مورد کره‌شمالی در همه زمینه‌‌ها از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی به شدت ممنوع است.
باوجود قحطی و گرسنگی، عدم پذیرش کمک‌های غذایی دیگر کشورها!
با توجه به اینکه دولت مسؤول آذوقه‌رسانی و تهیه مواد لازم به صورت کوپنی در کره‌شمالی است، درآمد ماهانه مردم بسیار ناچیز است؛ در بیشتر موارد هم نه کمک‌های دولت و نه درآمد مردم کفاف مایحتاج و نیازهای اولیه آنها را نمی‌دهد و فقر و قحطی بر بسیاری از خانواده‌های این کشور حاکم شده و سالانه چندین هزار نفر از آنها به دلیل گرسنگی جان می‌دهند.
دولت کره‌شمالی با وجود نیازهای شدیدی که به کمک‌های غذایی دیگر کشورها دارد اما به خاطر اینکه معتقد است این غذاها روی طرز فکر مردم اثرات سوء دارد و برای اینکه از آلودگی فرهنگی که نتیجه مصرف این غذاهاست در امان بماند، از پذیرفتن آن سر باز می‌زند. شدت قحطی و گرسنگی در این کشور به حدی‌ است که سازمان تغذیه جهانی وابسته به سازمان ملل در این‌باره به شدت هشدار داده است.
ممنوعیت ورود هرگونه خبرنگار و عکاس به کره شمالی!
مسؤولان این کشور نه‌تنها از پذیرفتن هرگونه کمک امتناع می‌کنند بلکه ورود هرگونه خبرنگار و عکاس را هم به کره‌شمالی ممنوع کرده‌اند؛ البته نه‌تنها ورود اصحاب رسانه به این کشور ممنوع است
مرگ و تیرباران سرنوشت شهروندان تماس گیرنده با تلفن به خارج!
خروج شهروندان کره‌ای هم از کشورشان به شدت کنترل می‌شود و اگر شخصی بخواهد به دنیای بیرون از کره قدم بگذارد به عنوان عامل دشمن دستگیر می‌شود؛ این قانون آنقدر سختگیرانه در این کشور به اجرا درمی‌آید که اگر فردی حتی از طریق تلفن با خارج از کشور تماس برقرار کند، ممکن است سرنوشتی جز مرگ و تیرباران در انتظارش نباشد؛ به عنوان مثال در ماه مارس امسال یک شهروند کره‌شمالی که در یکی از شرکت‌های نظامی کره‌شمالی مشغول به کار بود با تلفن همراه خود با یکی از دوستانش که در سال ۲۰۰۱ به سئول پایتخت کره‌جنوبی گریخته بود، تماس گرفت و در مورد قیمت برنج و شرایط زندگی در کره‌شمالی با او صحبت کرد؛ این کار او از طرف دولت تخطی از قوانین تلقی شد و در نتیجه حکمی جز اعدام برای او صادر نشد. این درحالی است که مدتی بعد خبرگزاری یون‌‌هاپ، مرگ فرد خاطی به نام جونگ را تایید کرد و گفت این شهروند اولین فرد در کره‌شمالی است که به دلیل تماس با خارج از کشور اعدام شده، اما جزئیات بیشتری از این ماجرا منتشر نکرد.
در کره‌شمالی فقط یک شرکت مخابراتی تلفن همراه که منطقه پایتخت، پیونگ یانگ، را پوشش می‌دهد مشغول به فعالیت است. مشترکان این شرکت مخابراتی حق استفاده از خدمات این شرکت برای تماس با خارج را ندارند. در نتیجه بسیاری از شهروندان کره‌شمالی برای تماس با بستگان و اقوام خود که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند از تلفن‌های همراهی که به طور غیرقانونی از چین به کره‌شمالی وارد شده‌اند، استفاده می‌کنند.
شرط ازدواج؛ رضایت وزارت اطلاعات آری، رضایت خانواده خیر!
اگر پسر و دختری در کره‌شمالی قصد ازدواج با یکدیگر را داشته باشند، رضایت خانواده آنها هیچ نقشی در این ازدواج ندارد بلکه این وزارت اطلاعات و امنیت این کشور است که صلاحیت ازدواج این دو نفر را صادر می‌کند. به این ترتیب که هم پسر و هم دختر باید یک گزارش کامل از نحوه آشنایی، میزان علاقه، علت آشنایی و … را به وزارت امنیت ارائه بدهند. پس از این مرحله و بررسی‌های لازم و شناسایی تمامی اقوام دختر و پسر برای آنها قرار مصاحبه صادر می‌شود و پس از حضور دختر و پسر و پاسخ دادن به سوال‌های خاص اگر مورد مشکوکی دیده نشود، اجازه ازدواج آنها صادر می‌شود.
با تمام این تفاسیر مردم کره‌شمالی از زندگی خود ناراضی نیستند و معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۷۶
راهی که محمود میرفت به اینجا ختم می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
با یه بمب اتم به زندگی نکبت بار این ملت خاتمه دهید.
خب حالا منظور؟؟ ما هم باید فکر کنیم خوشبخت ترین مردم روی کره زمین هستیم؟
نمى دونم بايد گفت كشورى در زندان يا زندانيان يك كشور..!!!!
با اين شرايط موجود مطمعنا مردمش "مجبورند" كه بگن خوشبخترين هستند!!!
با تمام این تفاسیر مردم کره‌شمالی از زندگی خود ناراضی نیستند و معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند
زندگی بدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
پاشو برو اونجا زندگی کن
بعضی وقتها زبان قاصر از توصیف حماقت و جهل و بدبختی بشر میشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
کاملا موافقم زبان قاصر است از این حجم عظیم جهل و نکبت
پس وضع ما تو ایران هم چندان بد نیست!!!!!!!!!!!!!
خدا را شکر.....
پس زندگی زنان عربستانی خبر ندارید تا بدانید زندگی عجیب و غریب یعنی چه؟
کشور نگو بگو پادگان!!! صد رحمت به پادگان دوره سربازی ما.
کره شمالی یک نمونه تحقیقی وآماری جالب محسوب میشه و از زوایای گوناگون میشه بهش پرداخت,اونچه که تعجب یا تاسف همگانی رو بر می انگیزه در مقام قیاس با کره جنوبی است!!! چون مردم کره جنوبی که از همین نژاد هستند با در پیش گرفتن راه دیگری یا بهتره بگیم با قرار گرفتن در موقعیت دیگری,به کشوری پیش رو تبدیل شدند و این مشخص میکنه که کره شمالی هم زیر ساختهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی لازم رو برای این پیشرفت داشته و ناکام مونده!! وگرنه وضعی که کره شمالی داره بسیار مناسب است نسبت به کشورهایی که هنوز واژه ای به نام ملت و دولت را ندارند و سالیان سال درگیر جنگهای قومی و فرقه ای بوده اند ,از آفریقا بگیرید تا خاورمیانه.
خدا بده بركت از درو ديوار نعمت و بركت در اين كشور ميباره
زندان بزرگ
همان کاری که منافقان داشتند انجام می دادند واگر امام راحل ارواحنا فدا نبودند ما هم مثل آنها بودیم.
"ویژگی شهرها، نبود ماشین است. همه پیاده مسیر را طی می‌کنند، گاهی اوقات از تراموا و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند. دوچرخه نایاب و گران‌قیمت است"
ای کاش می شد در تمامی شهرهای ما هم همه افراد از وکیل و وزیر گرفته تا کارگر همه و همه پیاده یا با دوچرخه رفت و آمد می کردن
یه شباهتهایی با انجایی که من زندگی میکنم دارد.
اطلاعات بسیار جامع و مفیدی است تشکر می کنم امیدوارم هیچ کشوری به سرنوشت تلخ و اندوه ناک کره شمالی گرفتار نشود بیشتر شبیه آدم آهنی ها هستند تا انسان عادی ............
منضبط- مقتصد- قانع- هرچه دارند از خودشان است- و تا حالا هم خوب سرپامانده اند.
اینکه نفت و ماشین و موتور و تراکتور وجود نداره و شب ها ساعت 9 خاموشی زده میشه عالیه ولی گیر دادن های بیشتر اذیت کننده است.
زندگي در سايه ضحاك ماردوش وكيم اونگ چي چي ادم را احمق ودر سطح خر مش رجب تنزل مي دهد.
این حرف که از زندگی شان راضی هستند دروغ هست
این حرف که از زندگی شان راضی هستند دروغ هست در دنیای امروز آن ها هم خبردار شده اند که خارج از این کشور چه خبر هست برای همین خیلی از خانواده ها بچه هایشان را از کشور فراری می دهند
شاید به خاطر خیلی از محدودیتها زندگی بدی داشته باشند ولی از خیلی چیزهاهم مثل فاصله طبقاتی شدید ،چشم و هم چشمی خانمانسوز ،هجوم رسانه ای شدید و همه جانبه ،آلودگی هوا وترافیک ،دفاع از مردم سایر کشورهای منطقه ،اختلاس وربا ، فروپاشی بنیادهای خانوادگی، اضافه وزن به خاطر پرخوری وکم تحرکی و....راحتند.
سلام بهتربودعنوان را(خوشبخت ترین انسانهای روی زمین)تیترمیفرمودید
الگوی ایده آل بسیاری از .....
با تلفن صجبت کردن جکمش اعدام بوده اگر بگویند ناراضی هستند خدا می داند چه کارشان می کنند
پس با این اوصاف کشور ما سوییس بود و خبر نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
خخخخخخخخخخخخخخخ
حقیر یک ماهی به شیوه مذکور در قسمتی از ایران به صورت پروژه کار کردم.مزایایی هم دارد.نداشتن ارتباط و .. برخی بد نیست ولی آزادی ارزشهای والای خود را دارد.آزادی چیز دیگری هست.
در طول اين خبر داشتم فكر ميكردم چطور مردم اونجا به اين ذلت تن ميدن.خط آخر روكه خوندم متوجه شدم!!!!!
چه قشنگ
خوب پس به سادگي ميتوان ديد انرژي هسته اي اين كشور بدرد روشنايي شهر و يا كار در صنايع و زندگي روزمره اين مردم بدبخت نخورده
BBC آزاده اونجا...
حزب موتلفه برای چنین کشوری که مسلمون نداره مسجد ساخته
اگر تمام دنیا را به انسان بدهند ولی آزادی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و مذهبی و...نداشته باشیم یعنی مرگ سیاه . مهمترین چیز آزادی است
ایران عزیزم دوستتدارم که آزادانه دارم زندگی میکنم خیلی آزادانه درامنیت در آسایش بدون هیچ درد و رنج انشاالله سربلند وپایدار بمانی .
کلااااا دیووونه اند
با نام خدا .

با سلام و تحیات .
در هر شرایط کره شمالی در برابر امریکا خیلی عالی ایستاد !
مدیر مدرسه مادر یکی از دانش آموزان را فرا می خواند و با دلخوری می گوید: خانم! این چه بچه اییه شما تربیت کردی!؟ شر مطلقه! ما نمیدانیم چه کنیم! مادر بچه با خونسردی تمام می گوید: این که مشکلی نیست جناب مدیر! به آموزگارش بگویید هر وقت شیطنت کرد یک پس کله ای محگم بزند به بغل دستیش! خودش حساب کارش رو میکنه و ساکت میشه!
واقعا" شرایط کشور ما با آنان قابل مقایسه است ؟ در کشور ما تمامی استاندارد های یک کشور اروپای ساری وجاری است .ضمنا" نکته دیگر اینکه یک مقدار هم زیاده گویی واغراق آمیز شرایط آنان را تصویر کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
دوست من يا نمي داني استاندارد چيه يا اورپا چيه
و احتمال صحت این گزارش زیر سوال است
یادمان نرفته رسانه ها از ایران چگونه تصویر سازی میکنند
" " با تمام این تفاسیر مردم کره‌شمالی از زندگی خود ناراضی نیستند و معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند " " مطمئنا خوشبخت تر تر ترین انسانها هستند وگرنه اعدام اعدام اعدام میشن !
ورودی مترو فرسوده به نظر می‌رسد.
جمله تانل برانگیزی است.انها با این همه کمبود امکانات از زمانهای دور مترو داشتن اما هنوز متروی اصفهان راه نیافتاده و زمان زیادی نیست که شهر تهران مترو داره
حداقل فساد اداری ندارند
مثل فیلم های هالیوودی می مونه
کره جنوبی سامسونگ و ال جی و هیوندای( محصولاتش سانتافه و ازرا و ..) و کیا و ...کره شمالی محصولاتش موشک و کلاشینکف و ارتش سرخ کمونیستی
اینا که نوشتین واقعی بودن یا یک خلاصه از کتاب 1984؟!!!
پاسخ ها
محسن محمدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
بنده هم با نظر جنابعالي موافقم اطلاعات ذكر شده بسيار قديمي هست و خود من اين متن رو حدود 8 سال پيش جاي ديگري خونده بودم
این گزارش در مورد کره شمالی دو فرض را برای آینده اش الزام آور می کنه: 1- نابودی به دلیل بی ارادگی مردم و خودکامگی حاکمان در پی همین پاسخ موشک پرانی ها.
2- چرخش از نظام کمونیستی به سوی سرمایه داری و همان راه چین و روسیه و...
این گزارش خیلی زیرکانه است.
پس این که کره شمالی با چین مرز مشترک داره و سفر از این کشور به چین و برعکس جریان داره در کجای این گزارش جا داره؟(از شمال با چین و از شمال شرقی با روسیه هم مرزه) و به همین دلایل سه کشور سابقه کمونیستی داشته، اما حالا کره شمالی روزگار چرخش از کمونیسم را در پیش داره یا نابودی.
یاد کارخانه چسب ... افتادم.
کشور دوست وبرادر
یک کمی بیشتر از حد اغراق فرمودید؟
این مقاله خیلی خیلی قدیمی هست
مطلب کم آوردین
مردم کره شمالی چه مقاومتی میکنند در برابر کشور امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
چه مقاومتي؟
هرملتی گرفتار سیاستمداران وحاکمان متوهم شود چنین اوضلعی دارد وخواهد داشت
یک زندان بزرگ به نام کشور کره شمالی!
ديكتاتوري يعني اين، به نظر شما وظيفه دنيا درمقابل اين ديكتاتور خودكامه چيه؟
به نظر کمی اغراق آمیز میرسد، بخصوص بخش ممنوعیت خواب دیدن!!!
این جمله ی مردم کره ی شمالی که:ماخوشبخت ترین مردم دنیاهستیم،این هم ازروی ترس است،به حقیقت مردم آنجادرزندانی زندگی میکنندکه خودشان هم نمی دانند.
همه این خاک تو سری ها با یک بمب اتمی امریکا دود میشه می ره هوا انگار نه انگار کشوری مثل کره شمالی بر روی زمین وجود داشته
پس این پیشرفت در صنایع موشکی وهسته ای را از کجا بدست اورده
نویسنده یه جا گفته دوچرخه کمیاب و گران قیمت هست بعد پایین تر گفته مردم حق ندارن با ماشین برن سر کار و باید با دوچرخه همه برن! بالاخره دوچرخه سوار میشن همه یا نه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
پیاده میرن
روزی یه وعده غذا چی شد؟
زندگی در آمریکا با قوانین آمریکایی خیلی سختر است. در آمریکا در خانه خودت اسفند دود کنی همسایه برایت پلیس خبر می کند. اگر دست روی بچه ات بلند کنی همسایه به پلیس گزارش می دهد.
روز یکشنبه کارگر بیاری باز سر و کارت با پلیس است.
در آمریکا آزادی با هر دین و مذهبی زندگی کنی اما حق نداری به یهودی ها هیچ توهینی کنی وگرنه در هیچ اداره دولتی استخدامت نمی کنند.
تازه در هر محله ای باید بر طبق معماری آن محل و طبقات آن محل مجازی خانه بسازی وگرنه با بولدوزر خرابش می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
اینهایی که گفتید برای ما ایرانی ها بد است چون از مقررات و نظم و انضباط خوشمان نمیاد .
فقط میتونم بگم خخخخخخخخخخ
به قول شاعر:
زندون بی دیوار سلول بی مرزه
شبیه داستان رمان 1984 جرج اورول است!
یکی در حق ملتش یه فداکاری بکنه بزنه اون "اون" قلمبه رو بترکونه خب.
خیلی هم بد نیست. آرامش دارند و نظم. ما که به بی نظمی در فکر و زندگی دچاریم با این مسئله مشکل داریم. ضمنا کره جنوبی که این همه تولید داره چرا از وضع کارگری درش نمیگید.
کره شمالی= کشور منهای مردم یعنی یکی برابر بیش از 25 میلیون نفر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر