بازدید 32300

انتخاب زن ایرانی در پروژه ناسا

کد خبر: ۷۲۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 28 August 2017
یاسمین مقبلی شهروند ایرانی امریکایی ساکن آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه فضانوردی برای پروژه سفر به مریخ انتخاب شده است
قانون نوشت: یاسمین مقبلی شهروند ایرانی امریکایی ساکن آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه فضانوردی برای پروژه سفر به مریخ انتخاب شده است. او از معدود مهاجران خاورمیانه‌ای است که طی چند دهه گذشته در تیم‌های فضانوردی ناسا حضور داشته است.
به گزارش قانون به نقل از نشریه آمریکایی «نیویورکر»، یک زن ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا به نام «یاسمین مقبلی» یکی از آخرین کاندیداهای سفر به مریخ ناساست.
مقبلی که از پدر و مادری ایرانی در آلمان در دهه ۱۹۷۰ متولد شده فارغ التحصیل‌ ام آی تی آمریکاست. او یکی از اولین کاندیدا‌های ناسا برای پروژه سفر به مریخ است که ریشه خاورمیانه‌ای دارد و یکی از معدود مهاجرانی است که در این برنامه ناسا حضور پیدا کرده است.
به گزارش نیویورکر در تیم جدید سفر به مریخ ناسا، هفت مرد و پنج زن حضور دارند. «یاسمن» نیز یکی از زنان حاضر در این تیم است. او در دانشگاه‌ ام آی تی در تیم بسکتبال دانشگاه عضویت داشته و از سوی نیروی دریایی آمریکا به عنوان خلبان هلیکوپتر کبرا در افغانستان مامور بوده است.

به نوشته نیویورکر انتخاب مقبلی برای تیم سفر به مریخ در خلال بحران ورود مهاجران خاورمیانه‌ای به آمریکا اتفاق افتاده است و این اتفاق در حالی است که نام ایران در بین کشورهای شامل فرمان منع ورود مهاجران از سوی ترامپ در کنار شش کشور مسلمان دیگر دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش از بیش از سیصد و شصت آمریکایی انتخاب شده برای سفر به فضا از سال ۱۹۵۹ تاکنون تنها ۱۲ تن مهاجر بوده‌اند که بیشتر آن‌ها از کشورهای آرژانتین، استرالیا، هند و پرو هستند. یعنی همه کشورهایی که با امریکا روابط خوبی داشته‌اند و ایران تاکنون در این طبقه‌بندی جایی نداشته است.
به گزارش این نشریه آمریکایی با وجود اینکه مقبلی تا‌کنون به ایران سفر نکرده اما به خوبی فارسی حرف می‌زند و با عنوان سرزمین اجدادی‌اش یعنی ایران شناخته می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۸
من هرجا نام یک ایرانی که موفق باشه و جهانی باشه بیارن خوشحال میشم ، امیدوارم پیروزباشه.
درگزارشی که از سرکار خانم یاسمین مقبلی پخش شده است اصلا فارسی بلد نیست صحبت کند!
کسی که تو عمرش ایران سفر نکرده، و اونجا به دنیا اومده و بزرگ شده ... بعد شما میگین ایرانیه؟ چون فقط فارسی صحبت میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
دقیقا. اون توی آلملن بدنیا اومده و بعدش هم توی امریکا زندگی کرده در ارتش امریکا خدمت میکنه مامور امریکا در افغانستان بوده. و تا حالا هم که اصلا ایرانو ندیده. اونوقت چه ربطی به ایران و مهاجران خاورمیانه ای داره که میگید ترامپ ایرانیها رو راه نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تابناک چرا همه چیو قاطی کردی توهم؟؟؟؟
ناشناس
| China |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
ظاهرا اون رو هم بلد نیست فقط اسمش ایرانیه.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
اصلیت که گم نمیشه.مگه یه هندی بره اسکاندیناوی سفید پوست اسکاندیناویایی الاصل میشه؟
دمت گرم یاسمین
این خبر جدید نیست
بالاخره جزو اولین کاندیداهاست یا آخرین؟ توی دوخط اول خبر دو مدل نوشته شده
ما خیلی چترباز داریم که اصلا دانشگاه هم نرفته اند.
حجاب نداره
ایشون آلمانی هستند نه ایرانی. حتی فارسی هم بلد نیستند درست صحبت کنند.
اینها هم دلشان خوش است. این زمین خودمان را سالم نگهدارید و خراب نکنید مریخ پیشکش. آن سفر به ماه هم جنگ سیاسی بین دو ابر قدرت بود رفتند و دیدند برهوت است. به این خانم هم بگویید صنار بده آش به همین خیال باش . اما یک حقیقتی را باید اعتراف کرد و آن این است که حکومتهای امپریالیست مخصوصا آمریکا خوب می دانند این پروژه ها اگر آب ندارد اقلا نان دارد و با این روش نمی گذلرند کسی در کشورشان بیکار بماند. بنابر این من هم موافقم حتی با پروژه های سفر به خورشید
کارمند نیروی دریایی آمریکا و سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان را ایرانی تصور می کنید؟
با همین حجاب می امد ایران دستگیر می شد
ساعت خواب تابناک!
این سفر بی بازگشته . خدا رحمتش کنه
مثلا فکر میکنن فضانورد شخص مهمیه. اصلا این جوری نیست. یه کسی مثل راننده یا خلبانه.!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار