بازدید 6045

مدیران جوان می‌شوند!

انتصاب افراد بالای 55 سال در مدیریت‌های پایه ممنوع شد سهم زنان در پست‌های مدیریتی 30 درصد تعیین شد
کد خبر: ۷۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 28 August 2017
فرآیند جذب کارکنان و بخصوص مدیران دولتی درحال تغییراست. درحالی که درقوانین موجود خلأهای بسیاری وجود داشت، دردولت یازدهم درجهت اصلاح این مشکلات اقدام شد.
 
به گزارش روزنامه ایران، درقوانین قبلی ورود برای زنان و جوانان به پست‌های مدیریتی دشواربود، اما اکنون این مسیرهموارتر شده است به طوری که قرار است تا پایان برنامه ششم سهم 10 درصدی فعلی زنان از پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد.
 
درهمین راستا، شورای عالی اداری با الحاق چند تبصره به دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای، ضمن تسهیل تصدی زنان و جوانان به سطوح مدیریتی، به‌کارگیری نیروهای جدید با 25 سال سابقه یا 55 سال را در سطح مدیریت پایه ممنوع کرد.
 
به منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست‌های مدیریتی، میزان تجربه مورد نیاز برای تصدی هر یک از سطوح مدیریت حرفه‌ای (از تجربه خدمت دولتی) در مورد زنان و کارمندان کمتر از 15 سال سابقه در مواردی که سایر شرایط احراز شده باشد، به دو سوم مدت زمان پیش‌بینی شده در جدول تصویب نامه توسط شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه تقلیل می‌یابد. در جدول یاد شده حداقل تجربه خدمت دولتی برای مدیریت عملیاتی 3 سال، مدیریت پایه 4 سال، مدیریت میانی 6 سال و مدیریت ارشد 10 سال قید شده است.
 
علاوه براین، زنان و جوانان شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور می‌توانند با ارائه اقدامات علمی و پژوهشی خود در زمینه موضوعات مدیریتی یا در رابطه با حوزه‌های تخصصی عملکرد دستگاه متبوع از امتیازات ویژه‌ای برای تصدی پست‌های مدیریتی برخوردار شوند.
 
آیین نامه اجرایی نحوه برخورداری از این امتیازات حداکثر طی مدت سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خواهد رسید.
 
برای بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی مکلفند در انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای به نحوی برنامه‌ریزی کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه متوسط سابقه خدمت مدیران نسبت به وضع موجود، هشت سال کاهش یابد.
 
سهم مدیران زن به 30 درصد می‌رسد
 
همچنین تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش می‌یابد؛ سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی ربط تعیین و ابلاغ می‌شود.
 
رعایت شایستگی‌های عمومی و شرایط تخصصی برای انتخاب مدیران حرفه‌ای الزامی است ولی برای تصدی پست‌های مدیریتی در شرایط مساوی کسب امتیازات مربوط به شایستگی‌های عمومی و شرایط تخصصی اولویت با انتخاب زنان و نیروهای جوان‌تر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان