بازدید 4166

افت بهای آتی سکه متاثر از طلا / عقب نشینی طلا در آستانه نشست جکسون هول

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ۵ سررسید آتی سکه منفی بودند، به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۲۶ درصد افت به رقم یک میلیون و ۲۲۵ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی، نوسانات ارزش دلار آمریکا و برگزاری نشست مهم جکسون هول قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 23 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۳۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۶۸۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار نقدی، طلا روز سه شنبه در مواجهه با قوی شدن ارزش دلار آمریکا، کاهش قیمت پیدا کرد و همه رشد معاملات روز قبل را از دست داد. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک آخرین بار ۵.۷۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش نشان داد و در ۱۲۹۱ دلار بسته شد که پایینترین قیمت از چهارشنبه گذشته بود.

همچنین در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه منفی بودند ، به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۲۶ درصد افت به رقم یک میلیون و ۲۲۵ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز افت ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه  ۰.۱۳ درصد کاهش داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۱۷ درصد افت قیمت با رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۶ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزارتومان داد و ستد شد.

عقب نشینی طلا در آستانه نشست جکسون هول

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم جکسون هول در آمریکا هستند و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره در کانون توجهات بین المللی قرار گرفته است، قیمت طلا با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1283 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با کاهش 0.5 درصدی روبرو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز چهارشنبه افزایش داشته است. شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا و بازارهای اروپایی نیز روز گذشته با افزایش مواجه شده است. ارزش دلار آمریکا نیز در برابر یورو و ین ژاپن در آستانه برگزاری نشست بانک های مرکزی بزرگ جهان در جکسون هول با افزایش همراه شده و این عامل تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرده و شرکت های چینی و روسی را به اتهام همکاری و حمایت از برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ تحریم کرده است.

نتایج مذاکرات اخیر مقام های ارشد 12 فدرال رزرو منطقه ای آمریکا نشان می دهد که همه بانک های مرکزی ایالت های آمریکا خواستار حفظ نرخ بهره تجاری در شرایط کنونی هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان را اعلام کرده است. یک ژنرال ارشد ارتش آمریکا در این باره گفته است که نیروی هوایی آمریکا احتمالا حملات خود در افغانستان را تشدید خواهد کرد و برنامه های آموزشی برای پرسنل نیروی هوایی افغانستان را گسترش خواهد داد.

به نقل از سایت طلا، تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده در آلمان نشان می دهد که شاخص اعتماد سرمایه گذاری در این کشور برای سومین ماه متوالی در ماه اوت با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی، نوسانات ارزش دلار آمریکا و برگزاری نشست مهم جکسون هول قرار خواهد داشت. از سوی دیگر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا است. در صورت تشدید تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود و سطح مقاومتی 1400 دلاری شکسته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر