بازدید 3868
روز گذشته رقم خورد؛

رشد بهای آتی سکه همسو با بازار نقدی / طلا بر سر دوراهی سخت

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته به ۵ هزار و ۸۵۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۸۰۲ میلیارد ریال رسید. همچنین در بازار جهانی، سرمایه گذاران بین المللی اکنون این سئوال را مطرح می کنند که آیا بازار طلا در حال ورود به یک دوره رونق و درخشش است یا افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر تنها یک روند گذرا و موقتی است.
کد خبر: ۷۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 22 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۸۵۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۸۰۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار نقدی طلا، فعالان بازار سکه روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید را با ۳۲ هزار ریال رشد ۱۲ میلیون و ۱۰۵ هزار ریال داد و ستد کردند.به این ترتیب هر انس طلا در بازارهای جهانی یک دلار و ۲۸۸ هزار و ۶۰ سنت معامله شد که سه دلارو ۴۰ سنت نسبت به روز قبل افزایش دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲ هزار و ۷۰ سنت افزایش یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۷۰ ریال در تابلوی طلافروشی ها قیمت خورد. روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با افت ۱۰ هزار ریالی ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال و هر نیم سکه با ۳۰ هزار ریال کاهش ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال عرضه شد.

همچنین هر ربع سکه با کاهش ۳۰ ریالی به ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال و هر سکه گرمی با ۱۰ هزار ریال افت به ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال رسید.

همچنین در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی مثبت بودند ، به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۱۳ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز رشد ۰.۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز یکشنبه  ۰.۲۴ درصد رشد داشت.

به نقل از بورس کالای ایران، از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۱۶ درصد رشد قیمت با رقم یک میلیون و ۳۳۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۸ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزارتومان داد و ستد شد.

طلا بر سر دوراهی سخت

سرمایه گذاران بین المللی اکنون این سئوال را مطرح می کنند که آیا بازار طلا در حال ورود به یک دوره رونق و درخشش است یا افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر تنها یک روند گذرا و موقتی است.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد ولی از سوی دیگر گروه دیگری از کارشناسان معتقدند که برخی عوامل می تواند مانع از ادامه روند صعودی قیمت طلا شود.

این گزارش افزود: طلا برای ادامه روند افزایشی خود طی ماه های آینده باید سطح مقاومتی 1330 دلاری را بشکند، اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری در کوتاه مدت با چالش های زیادی روبرو است. قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر تشدید تنش های سیاسی بین المللی و کاهش ارزش دلار برای نخستین بار در 9 ماه اخیر به بیش از 1300 دلار رسید ولی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد و به کانال 1200 دلاری بازگشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در ماه های آینده به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. از سوی دیگر وضعیت تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع داخلی آمریکا و بحران در شبه جزیره کره نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

از سوی دیگر به نظر می رسد کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مثبتی برای نوسانات قیمت طلا باشد. شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی ماه های اخیر تحت تاثیر وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کاهش مالیات ها و افزایش سرمایه گذاری های زیرساختی با رشد فزاینده و چشمگیری روبرو شده است.

البته شک و تردیدهای زیادی نسبت به توانایی ترامپ برای عمل به این وعده ها به وجود آمده است که می تواند فشار زیادی را بر شاخص سهام وارد کند.

به نقل از سایت طلا، پیش بینی می شود ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت و این عامل نیز تاثیر منفی زیادی بر ارزش دلار خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر