بازدید 20223
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تشریح کرد:

وضعیت مالیات بر درآمد رانندگان اسنپ و تپ‎سی

کد خبر: ۷۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 22 August 2017
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رانندگان دارای یک خودرو که در اسنپ و تپ‏سی فعال می باشند، همانند دارندگان یک تاکسی، برای عملکرد سال ۱۳۹۵ از پرداخت مالیات بر درآمد خودرو معاف هستند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی نژاد، با اشاره به بندهای قانونی مربوط به مالیات بر درآمد مشاغل، خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و صاحبان مشاغل، فارغ از بستر ارائه خدمت و عرضه کالا اعم از دنیای واقعی یا فضای مجازی در صورت کسب درآمد و سود و پس از کسر معافیت‌های مقرر ‌باید براساس نرخ‌های مقرر در قانون مالیات پرداخت کنند و تفاوتی میان بستر فروش و ارائه خدمات از نظر مالیاتی نیست. 
وی با اشاره به شتاب روزافزون تکنولوژی و استفاده از آن در زندگی روزمره افراد که باعث شکل‎گیری کسب‌وکارهای مختلف در فضای مجازی با استفاده از فناوری نوین اطلاعاتی شده، عنوان داشت: قطعا در آینده نزدیک ماهیت کسب‌وکارهای موجود دچار تغییر و تحولات بیشتری خواهد شد، بنابراین سازمان امور مالیاتی کشور برای شناسایی این نوع کسب‌ وکارها و وصول مالیات عادلانه از آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، درخصوص بحث‌های پیرامون پرداخت مالیات از سوی شرکت های نوپای اسنپ و تپ‎سی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که برخلاف مواردی که در رسانه‌ها رواج یافته میزان مالیات صاحبان یک تاکسی و صاحبان یک وسیله نقلیه (مثل پراید، پژو و...) که با آن به فعالیت شغلی حمل‌ونقل مسافر می‌پردازند برای سال ۱۳۹۵ صفر ریال تعیین شده که دستورالعمل مربوطه نیز صادر و ابلاغ شده است. بنابراین در صورتی که یک راننده دارای یک تاکسی است یا در یک آژانس کرایه یا از طریق اسنپ و تپ‎سی به ارائه خدمت حمل‌ونقل مسافر می‌پردازد نباید مالیات پرداخت کند. 

تقوی نژاد ادامه داد: اما در صورتی که یک راننده دارای بیش از یک تاکسی یا وسیله نقلیه باشد، تنها یک تاکسی معاف از مالیات بوده و در ازای بقیه تاکسی ها یا خودروها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد است.

وی در خصوص مالیات شرکت اسنپ و تپ‎سی نیز گفت: شرکت اسنپ و تپ‎سی همانند سایر اشخاص حقوقی صاحب درآمد، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند و البته مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‎ها نیز برابر قانون و مقررات مربوطه اخذ خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
اين كه فرمودين يعني چه؟ يعني اين كه من كه ماشين دارم براي فرار از ماليات برم اسنپ ثبت نام كنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
لطفا يكبار ديگر بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
موضوع این بحث مالیات خودرو نیست. مالیات بر درآمد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
نه خير . چون شايعه شده بود به رانندگان اسنپ ماليات تعلق ميگيرد اين خبر را اعلام كردن كه ماليات اضافه ندارد . ولي عوارض شهرداري و ... كه معمول خودرو ميباشد بايد پرداخت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
ناشناس دلبندم
داري اشتباه ميزني
اوني كه تو منظورته احتمالا عوارض هست كه همه ميدن و فرار نداره
اگر تاكسي هستي كه هستي ماليات نداره
اگر شخصي هستي و داري با اسنپ كار ميكني هم اعلام شد مانند تاكسي ماليات ندراه
ولي هر دو و يعني هر سه يعني و شما و همه عوارض سالانه رو ميدن و معافيت نداره

حله؟؟؟؟.................................
کرایه اینها بسیار پایینتر از آژانس ها و تاکسی های شهری است.بهتر است برای رفاه مردم، رفاه شهر به دلیل راه اندازی اتومبیل کمتر در سطح معابر و کلا فواید اجتماعی و اقتصادی آن مالیاتی به این قشر تعلق نگیرد.چرا که میشود همان آزانس مردم هم وقتی قیمت بالا رفت مجددا صرفه را در استفاده از اتومبیل شخصی خواهند دید.
پس فرق تاکسی که باید پول پلاک بدهد چیست؟ و هزار الزام دارد.آیا من کارمند که مالیات بر درآمد حقوق میدهم . باید کارم را ول کنم بشم اسنپ؟
آیا این بدین معناست که شرکت اسنپ که درآمد چند میلیاردی دارد نیز معاف از مالیات است؟
چی شده که خیلی سریع برای ایشان حکم و دستور میدهید ؟
متاسفم
یعنی هم از کارفرما مالیات میخوان بگیرن هم از راننده؟؟؟ یعنی من صد هزار تومن کسب کنم و پنجاه هزارتومنش استهلاک و بنزین و طرح ترافیک و جریمه باشه روی صد هزارتومن مالیات میبندن یا روی پنجاه هزارتومن یا مثل مغازه دارا میان میگن کاری نداریم درآمدت چقدر بوده مثلا با پزو تو اسنپ بودی فلان قدر مالیات داری؟ چرا بحث مالیات در کشور ما شفاف نیست؟
مالیات بر ارزش افزوده -مگر کار تولیدی انجام شده
ماليات بر درامد نه ماليات ماشين مجيد جان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها