بازدید 9077
۱

واکنش تند فرماندهان ارتش آمریکا به اظهارات ترامپ

کد خبر: ۷۲۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ 18 August 2017
شماری از فرماندهان ارتش آمریکا از اظهارات اخیر رئیس جمهوری این کشور درباره خشونتهای راستگرایان افراطی و گروههای نژادپرست در شارلوتزویل انتقاد کردند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، پنج تن از فرماندهان ارتش آمریکا اقدام گروه های برتری جوی سفیدپوست را محکوم و از سخنان دونالد ترامپ در این باره انتقاد کردند. واکنش مقامات ارتش در حالی صورت می گیرد که کمتر در تاریخ معاصر آمریکا دیده شده است که نظامیان درباره چالشهای داخلی کشور اظهارنظر کنند.
 
انتقاد این فرماندهان ارتش تنها از گروههای راست افراطی و نژاد پرست از آن جهت حایز اهمیت است که دونالد ترامپ روز سه شنبه در یک واکنش بی سابقه تمام گروههای درگیر را عامل خشونتها دانست و به این ترتیب فعالان ضدنژادپرستی را با راستهای افراطی یکسان دانست.
جان ریچاردسون،‌ یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا اولین مقام نظامی بود که در توییتر خود نوشت در این کشور جایی برای تنفر و برتری نژادی وجود ندارد و ماهیت وجودی ارتش آمریکا بر اصول ضدنژادپرستی بنا شده است.
 
فرمانده واحد پشتیبانی ارتش آمریکا نیز نوشت:‌« ارتش ایالات متحده نژادپرستی، افراطی گری و تنفر و برتری جویی را تحمل نخواهد کرد.»
 
دو رییس جمهوری سابق ایالات متحده، جورج بوش پدر و پسر نیز یکروز پس از سخنان دونالدترامپ واکنش تندی به گروههای سفیدپوست افراطی و حملات خشونت آمیز آنها در شارلوتزویل داشتند.
حتی استیو بنن، یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ که بسیاری او را استراتژیست گروههای افراطی و نژادپرست می خوانند در مصاحبه با یک هفته نامه آمریکایی برتری جویان نژاد سفیدپوست را نوعی دلقک خواند که کاملا از جامعه آمریکا عقب مانده اند.
 
در میان جمهوریخواهان نیز بسیاری از سناتورها و نمایندگان سرشناس از اظهارنظرهای رییس جمهوری آمریکا درباره وقایع شارلوتزویل انتقاد کردند.سناتور لیندسی گراهام نوشت:‌« در یک جبهه قرار دادن گروههای نژادپرست و فاشیست در کنار فعالان ضدنژادپرستی از لحاظ اخلاقی برای من چالش برانگیز است و به نظرم خطرناک. به همین دلیل نمی توانم با نظردونالد ترامپ در اینباره موافق باشم.»‌
 
جان مک کین سناتور جمهوریخواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا نیز در توییتر خود نوشت: «هیچ برابری معنوی و اخلاقی بین نژادپرستی و حمایت از حقوق بشر و برابری و برادری وجود ندارد.»
 
بر اساس این گزارش، ماجرای درگیری های شهر شارلوتزویل واکنش های متفاوتی در آمریکا داشت. این درگیری ها همچنین تبعات بسیار سنگینی برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال داشت که یکی از آن تبعات، استعفای شش تن از اعضای شورای مشورتی تولید دولت ترامپ بود.
 
آخرین فردی که به جمع استعفا دهندگان پیوسته است ریچارد ترومکا، رهبر «AFL-CIO» یکی از قدرتمندترین اتحادیه‌های کارگری در این کشور است. تئا لی، اقتصاددان و معاون پیشین این اتحادیه نیز از عضویت در این شورا استعفا داد.
 
شورای مشورتی تولید در ماه ژانویه توسط دونالد ترامپ تشکیل شد و وظیفه آن ارائه پیشنهادهایی به رئیس جمهور با هدف افزایش سطح اشتغال است.
 
با وجود کناره گیری این افراد، این شورا همچنان با 17 عضو به کار خود ادامه می دهد. پس از کناره گیری‌های اخیر، دونالد ترامپ در توییتی اعلام کرد که آماده است تا افراد جدیدی را جایگزین آنها کند.
 
واکنش ترامپ به حوادث شارلوتزویل باعث شد میان او که خود را یک رئیس جمهور بازرگان می خواند و رهبران شرکتهای بزرگ آمریکایی اختلاف ایجاد شود. کارآفرینان آمریکا همچنین مخالف سیاستهای مهاجرتی آقای ترامپ و تصمیم او مبنی بر خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس هستند.
 
چاک شومر سناتور دموکرات در توییت خود دونالد ترامپ را بدلیل این موضع گیری به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد: «رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که طرفداری از کسی نمی کند اما با این سخنان بصورت واضح خلاف آن را ثابت کرد. زمانی که دیوید دوک و گروه برتری نژادی سفیدپوستان از سخنان شما خوشحال هستند این به معنای آنست که موضع گیری بسیار بدی داشتید.»
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ربطی به ترامپ نداره
خوبه که این وضعیت پیش اومده، دیگر ملت ها نفسی می کشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان