بازدید 17495
۳
تصویر قاتل احتمالی منتشر شد؛

13 کشته و 100 زخمی در حمله تروریستی به بارسلون

در این حادثه که در منطقه تاریخی «لاس رامبلاس» رخ داد، تاکنون دست کم 13 تن کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این حادثه، فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو و قطار در این منطقه تعطیل شد و نیروهای پلیس و امنیتی در سراسر بارسلون پراکنده شدند. نیروهای امنیتی از مردم خواسته‌اند از حضور غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند و به میدان کاتالونیا نزدیک نشوند.
کد خبر: ۷۲۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲ 17 August 2017
بر اثر حمله تروریستی با استفاده از خودرو ون، دست کم 13 تن کشته و 100 تن زخمی شدند و در ادامه نیز یک خودرو دیگر با شماری از نیروهای پلیس برخورد کرد و یک بمب نیز در یک خانه منفجر شد؛ انفجاری که بنا بر اعلام پلیس با حملات تروریستی امروز مرتبط بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ عصر امروز یک خودروی ون به وقت بارسلون اسپانیا، با ورود ناگهانی به محل رفت و آمد عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، ده‌ها تن را زیر گرفت و بدین ترتیب، اسپانیا که در بیش از یک دهه اخیر شاهد حمله تروریستی نبود نیز احتمالاً قربانی داعش شد.
 
در این حادثه که در منطقه تاریخی «لاس رامبلاس» رخ داد، تاکنون دست کم 13 تن کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این حادثه، فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو و قطار در این منطقه تعطیل و نیروهای پلیس و امنیتی در سراسر بارسلون پراکنده شدند. نیروهای امنیتی از مردم خواسته‌اند از حضور غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند و به میدان کاتالونیا نزدیک نشوند.

«ماریانو راخوی»، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد، با سرویس‌های امنیتی حاضر در محل، در تماس نزدیک است. پلیس اسپانیا با انتشار تصویری، از یک مردن جوان، او را «ادریس کبیر» -اهل مغرب- کرایه‌کننده خودروی ون معرفی کرده است. تاکنون یک تن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و تصاویر این دستگیری پخش شده، ولی مشخص نیست این شخص ارتباطی با حمله داشته است.
 
همچنین راننده یک خودرو ون سفید دیگر در ایست بازرسی دو پلیس را زیر گرفت و گریخت. پلیس این راننده فراری را تا حومه پاریس ردگیری کرد و در نهایت این راننده به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
 
در شرایطی که برخی منابع خبر می‌دهد، عامل این حمله تروریستی اول نیز توسط نیروهای پلیس کشته شده، داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و عامل حمله امروز را سرباز دولت خودخوانده اسلامی خوانده است.
 
از سوی دیگر، پلیس کاتالونیا اعلام کرد، انفجار یک منزل مسکونی در بارسلون یک کشته بر جای گذاشت. این انفجار با حمله تروریستی پنجشنبه شب مرتبط بود.
 
آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا حادثه را محکوم کردند. 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
بسيار تاسف آور است كه يك عده ديوانه در كشورها مى چرخند مردم را مى كشند . اين غده سرطاني كه اسمش داعش است بايد از ريشه كنده شود تا مردم دنيا نفسى راحت بكشند.
این ها از بلایایی بدحجابی است
چرا کسی در ایران هنوز این حمله تروریستی را محکوم نکرده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل