بازدید 8276

نحوه استفاده از دسکتاپ هاي مجازي در ويندوز 10

کد خبر: ۷۲۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 13 August 2017
در نهايت ويندوز 10 دسکتاپ مجازي را به عنوان يک ويژگي داخلي اضافه کرده است. اگر برنامه هاي زيادي را در يک زمان باز نگه مي داريد يا از رايانه خود براي کارهاي مختلف استفاده مي کنيد، دسکتاپ مجازي يک روش بسيار مناسب براي سازماندهي کار شماست. 

به گزارش آریا،با استفاده از دسکتاپ هاي مجازي، ويندوز 10 اين اجازه را به شما مي دهد تا چندين دسکتاپ جداگانه ايجاد کنيد و در هرکدام برنامه ها و پنجره هاي باز مختلفي را نمايش دهيد. ساده ترين استفاده از اين قابليت اين است که مي توانيد کارها را جدا از کارهاي شخصي خود نگه داريد. همچنين مي توانيد تمام ابزار يک کار خاص را در يک دسکتاپ قرار دهيد تا بتوانيد تمرکز بيشتري روي آن کار داشته باشيد.

در حالي که مک و لينوکس براي مدت زمان طولاني از دسکتاپ مجازي پشتيباني مي کنند، و برنامه هاي شخص ثالثي براي ويندوز ارايه شده اند، دسکتاپ هاي مجازي در حال حاضر به ويندوز 10 اضافه شده اند.

اضافه کردن يک دسکتاپ مجازي

اضافه کردن يک دسکتاپ مجازي جديد آسان است. در نوار وظيفه، روي دکمه Task View کليک کنيد. اگر دکمه را نمي بينيد ممکن است آن را غيرفعال کرده باشيد. با راست کليک بر روي فضاي آزاد نوار وظيفه و انتخاب Show Task view button مي توانيد دوباره آن را فعال کنيد. همچنين مي توانيد با استفاده از کليد هاي ترکيبي Windows + Tab آن را باز کنيد.


Task View يک برنامه full screen است که تمام برنامه هاي باز را نمايش مي دهد. مي توانيد با کليک کردن بر روي هر برنامه به آن سوييچ کنيد و از آن استفاده کنيد. اگر قبلا دسکتاپ مجازي اضافه نکرده ايد، نگران نباشيد. براي اضافه کردن يک دسکتاپ جديد، روي دکمه New Desktop در پايين و سمت راست صفحه کليک کنيد.


ويندوز 10 به شما اجازه مي دهد تا جايي که نياز داريد دسکتاپ ايجاد کنيد، ما در سيستم تست 200 دسکتاپ ايجاد کرديم تا مطمعن شويم ويندوز با آن مشکلي نخواد داشت. به شدت توصيه مي کنيم که دسکتاپ هاي مجازي زيادي را اضافه نکنيد. زيرا از آن براي کمک به سازماندهي فعاليت هاي خود استفاده مي کنيد و داشتن تعداد زيادي از آن ها نوعي شکست در اين هدف است.

جا به جايي بين دسکتاپ هاي مجازي

وقتي بيش از يک دسکتاپ داريد، Task View تمام دسکتاپ هايتان را در پايين صفحه نمايش مي دهد. با حرکت ماوس روي يک دسکتاپ، پنجره هايي که در آن دسکتاپ باز هستند به شما نمايش داده مي شوند.

مي توانيد با کليک روي دسکتاپ مورد نظر به آنجا برويد و اگر روي يک پنجره باز کليک کنيد، به آن دسکتاپ منتقل مي شويد و آن پنجره نمايش داده مي شود. اين کار بسيار شبيه به تعويض بين برنامه ها در يک دسکتاپ است و فقط آن ها را از فضاهاي کاري مجزا انتخاب مي کنيد.

همچنين مي توانيد بين دسکتاپ هاي مجازي فقط با استفاده از صفحه کليد جا به جا شويد. کليدهاي Windows + Tab را فشار دهيد تا Task View را باز کنيد و سپس آن ها را ول کنيد. حالا دوباره Tab بزنيد تا به نمايشگر انتخاب به رديف بعدي برود. سپس مي توانيد با استفاده از کليد هاي جهت نما براي حرکت بين دسکتاپ استفاده کنيد و سپس براي رفتن به دسکتاپ انتخابي کليد Enter را فشار دهيد.

يک راه بهتر هم وجود دارد، مي توانيد بين دسکتاپ ها با کليد هاي ترکيبي Ctrl + Windows + کليد هاي چپ و راست کليک کنيد. و اگر صفحه دستگاهتان لمسي است مي توانيد با چهار انگشت بين دسکتاپ ها حرکت کنيد.

کار با نرم افزار هاي ويندوز در دسکتاپ هاي مجازي

در حال حاضر، يک دسکتاپ جديد ايجاد کرده ايد و مي دانيد چگونه مي توانيد بين آنها حرکت کنيد. وقت آن است دسکتاپ جديد را با موارد نياز خود بپوشانيد.

اولين چيز: اگر به يک دسکتاپ ديگر برويد و يک برنامه يا يک پنجره جديد در آن باز کنيد، فقط روي آن دسکتاپ قرار مي گيرد. به عنوان مثال، اگر به Desktop 2 برويد و کروم را باز کنيد، پنجره باز کروم فقط در Desktop 2 باقي مي ماند تا آن را ببنديد يا به دسکتاپ ديگري منتقل کنيد.


اينجا جايي است که کمي پيچيده است. با استفاده از برنامه هايي که به شما اجازه مي دهند چندين پنجره را باز کنيد مانند کروم يا مايکروسافت ورد، مي توانيد پنجره هاي مختلف براي آن برنامه ها را روي دسکتاپ هاي مختلف باز کنيد. براي مثال، شما يک دسکتاپ اختصاص داده به يک پروژه خاص را داريد. شما مي توانيد پنجره هاي کروم، اسناد ورد و غيره را روي آن دسکتاپ داشته باشيد و همچنان ساير پنجره هاي کروم و ورد را روي دسکتاپ هاي ديگر باز کنيد.

اما برخي از برنامه ها تنها به شما اجازه مي دهند يک پنجره واحد را در يک زمان باز کنيد. فروشگاه ويندوز نمونه خوبي براي اين مشکل است. مثلا شما در Desktop 3 فروشگاه را باز کرده ايد و حالا از Desktop 4 هم مي خواهيد آن را باز کنيد، به جاي باز شدن، به همان دسکتاپي منتقل مي شويد که فروشگاه در آن باز است. و متاسفانه، ويندوز راهي به غير از بازکردن Task View و چرخش در اطراف را نداده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر