بازدید 24758
۳

ساخت قسمت‌های دوم و سوم «محمد» را به حرفه‌ای‌ها بسپاریم

اگر در هزینه برای تولید پروژه «محمد (ص)» همین میزان هوشمندی مورد توجه قرار می‌گرفت، علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید این پروژه سینمایی، امکان اکران جهانی (آمریکای شمالی، اروپا و چین) و سوددهی این فیلم نیز فراهم می‌شد.
کد خبر: ۷۲۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 12 August 2017

ساخت قسمت‌های دوم و سوم «محمد» را به حرفه‌‎ای‌ها بسپاریم

تلاش برای ساخت بخش دوم فیلم سینمایی «محمد»، این پرسش را پیش آورده که آیا قرار است بار دیگر بودجه‌ای کلان برای ساخت قسمت تازه از این فیلم به بدترین شکل ممکن هزینه شود، یا ساخت قسمت دوم به تیمی از متشکل از کارگردان و بازیگران در اشل هالیوود سپرده می‌شود تا خروجی نهایی آنچنان با کیفیت باشد که در سطح جهانی با اکران گسترده‌ای همراه شود و اگر بودجه کلانی صورت پذیرفت، لااقل جهانیان این فیلم را تماشا کرده باشند.
 
به گزارش «تابناک»؛ نوع تدوین فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، این پیام را با خود به همراه داشت که احتمالاً قسمت های دوم و سومی در راه است؛ اما هزینه 116 میلیارد تومانی قسمت اول و شکست تجاری این فیلم در گیشه و عدم اکران بین المللی که باعث شد، حتی هزینه تولید این فیلم نیز بازنگردد، چنین تصوری را پیش آورد که ساخت قسمت‌‌های دوم و سوم منتفی است، تا اینکه امروز نشانه‌هایی از تلاش عوامل تولید قسمت اول برای ساخت قسمت دوم نمایان شد.

محمدرضا صابری، مدیر شرکت نورتابانِ بنیاد مستضعفان و تهیه‌کننده کننده فیلم سینمایی «محمد(ص)» درخصوص احتمال شروع ساخت قسمت دوم از فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» گفت: در حال حاضر مشغول اکران بین‌المللی فیلم هستیم و تا این دوره اکران‌ها به پایان نرسد، پیش تولید آغاز نخواهد شد. بدون شک ساخت قسمت دوم را در برنامه داریم و این اتفاق به عمل خواهد پیوست اما همه چیز به پایان اکران‌های بین‌المللی‌ما بستگی دارد و بعد به ساخت بخش دوم این فیلم سینمایی خواهیم پرداخت.
 
صابری با اشاره به میل مجید مجیدی برای ساخت قسمت دوم این اثر ادامه داد: مجید مجیدی برای ساخت قسمت دوم «محمد رسول الله (ص)» بسیار مشتاق است. مگر می‌شود در مورد چنین شخصیت بزرگواری فیلم ساخت و همواره مشتاق نبود. 
 
ساخت قسمت‌های دوم و سوم «محمد» را به حرفه‌‎ای‌ها بسپاریم 
 
اظهارات صابری نشان می‌دهد، قرار نیست از اشتباهات در تولید قسمت اول در گرفته شود و تهیه کنندگی، کارگردانی و کستینگ به چهره های مطرح سینمای جهان سپرده شود و بدین ترتیب، موفقیت پروژه در اکران تضمین شود. عدم استفاده از بازیگران مطرح بین‌المللی که برای مخاطب و پخش‌کننده‌های جهانی و به خصوص پخش‌کننده های آمریکای شمالی جذابیت در اکران به وجود آورد و همچنین ضعف‌های آشکار در سناریو ـ به گونه‌ای که یک مخاطب غیرمسلمان عدم آگاه به تاریخ اسلام بتواند مفاهیم فیلم را درک کند ـ و همچنین ریتم کند این اثر، بدیهی‌ترین ضعف‌‌هایی بود که در فضای احساسی نمایش این اثر، جرأت بیانش از سوی منتقدان نبود.
 
بر خلاف پروژه «محمد (ص)» مجید مجیدی، در پروژه «رسالت / محمد رسول الله» مصطفی عقاد که با بودجه‌ای 10 میلیون دلاری ساخته شده بود، با به کارگیری بازیگران همچون آنتونی کوئین و همچنین تکیه بر سناریویی که برای یک غیرمسلمان نیز تا حدودی زیادی قابل فهم بود و همچنین با استفاده از ضرب آهنگی نسبتاً تند، زمینه نمایش اثر ماندگار عقاد در انگلیس و آمریکا فراهم شد و فروش ساخته عقاد آنچنان قابل توجه بود که نه تنها هزینه تولیدش بازگشت، بلکه به سودآوری رسید.

بنابراین اگر در هزینه برای تولید پروژه «محمد (ص)» همین میزان هوشمندی مورد توجه قرار می‌گرفت، علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید این پروژه سینمایی، امکان اکران جهانی (آمریکای شمالی، اروپا و چین) و سوددهی این فیلم نیز فراهم می‌شد؛ برای نمونه در سینمای روز دنیا، ساختار دکور یک در یک ـ آن هم در عظمت این پروژه ـ مرسوم نیست و عمده صحنه‌ها با پرده سبز و جلوه‌های ویژه طراحی و پیاده سازی می‌شود و اگر همین تکنیک معمول سینمای جهان در این فیلم پیاده سازی می‌شد، هزینه عظیم شهرک‌سازی، قابل صرفه جویی بود.
 
انتظار می‌رود، ادامه پروژه «محمد (ص)» به تیمی سپرده شود که توان تولید قسمت دوم را با کیفیتی به مراتب بالاتر از قسمت اول و با هزینه‌ای به مراتب پایین تر از قسمت اول داشته باشند و در عین حال اثری با ترکیبی از بازیگران بسازند که کمپانی‌های بزرگ و غول‌های پخش در آمریکای شمالی و اروپا به واسطه کستینگ و ریتم اثر به دنبال اکرانش باشند. آیا این توصیه‌ها شنیده می‌شود یا قسمت دوم به همان سبک و سیاق قسمت اول ساخته می‌شود؟
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳
پول مردم مستضعف کجاها خرج میشه
همون قسمت اول رو بفروشيد ، بيت المل رو برگردونيد ، دوم و سوم پيشكش .
اميدواريم كه شنيده شود. اما يك سوال درمورد كارگردان مطرح است كه ايشان تا بحال چند كار تاريخي داشته‌اند كه يك دفعه چنين پروژه عظيم و ملي را به ايشان سپرده‌اند. و مي دانيم كه در سينماي ما معمول نيست كه چنين پروژ‌ه‌هايي در نسخه هاي متعدد و توسط كارگردان‌هاي مطرح ساخته شود . پس بناچار بايستي در انتخاب عوامل توليد بخصوص كارگردان دقت بيشتري اعمال شود. نمونه ديگر اين پروژه ها معماي شاه است كه توسط آقاي ورزي ساخته شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر